Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:44

@ Holly, wellicht ben je zelf iets nalatig geweest. Je had namelijk al een bevestiging moeten ontvangen van opzegging.
Echter sta je als consument wel in je recht wanneer zij een product of dienst niet leveren na overeenkomst.
Maar omdat het om een minimaal bedrag gaat zullen die kosten veel lager zijn dan een advocaat etc.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:54

Sluit me aan bij bovenstaande post. Om welk bedrag gaat het? Ik denk dat als je de mail of wat dan ook van opzegging kunt 'bewijzen' met data. En verder inderdaad de situatie uitlegt dat het wel goedkomt :j

Wat hebben jullie allemaal in je ondernemingsplan staan?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:57

Ik had ook al problemen met een bedrijf.

Ik wou een foto-cursus doen, opgegeven voor 4 mei, hier kwam plotseling iets tussen dus heb ik via mail + telefoon geregeld dat ik de datum kon verzetten naar 25 mei. De rekening voor deze cursus heb ik op de dag zelf voldaan.

Ik had later ook 2 producten bij hun besteld, eerste kreeg ik geleverd, 2de product kreeg ik een tijd later bij een nalevering.
Eerste product meteen betaald, tweede dus niet.

Krijg ik een rekening voor de cursus van 4 mei: afwezig zonder afmelding. Ik dus gebeld, nee ze zouden het in orde maken.

De factuur voor het nageleverde product heb ik blijkbaar over het hoofd gezien, want ik kreeg een herinnering, die ik betaald heb.

Krijg ik later nóg een herinnering, snapte er niets van, ging nu om een ander bedrag, dat bij terug zoeken voor het na te leveren product was (op de herinnering staat namelijk geen productomschrijving).

Dus ik weer gemaild, dat het niet klopte en dat ik niet snapte waar ik dus wel voor betaald had. Werd ik terug gemaild en het bleek het de herinnering te zijn voor de cursus waar ik me dus voor had afgemeld. Dus ik weer bellen, dat ik me daar WEL voor had afgemeld, nee owkee ze zouden het in orde maken dan kreeg ik een andere rekening.

Word ik vanmorgen WEER gebeld, weer het hele verhaal uitleggen dat ik me wel had afgemeld, zegt ie vent ook nog doodleuk tussen neus en lippen door: ja dat moet ik dan maar geloven want ik was toen op vakantie.... _-:( nouja, tis dat ik net wakker was en nog niet helemaal helder maar anders...pfff!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:59

Nou laat dit een les zijn voor ieder..

Vraag om een schriftelijke bevestiging van afmelding/afsluiting etc.
En ook altijd vragen om creditfacturen wanneer iets al betaald blijkt te zijn en je er nog een factuur van hebt ontvangen..

Zulke misstanden zijn er namelijk altijd, en zijn erugg vervelend.. ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:59

Julien ik heb het denk ik toendertijd verkeerd begrepen.
Ik moest van de nieuwe host een opzegging doen en zij zouden de aanvraag voor de verhuis regelen. Om te mogen verhuizen moeten zij dan goedkeuring krijgen van de oude host.
Ik heb mijn opzegging gedaan (maar ik kan het kopie niet vinden nu) en de verhuis is blijkbaar ook goedgekeurd want dat ging ook zonder morren vanuit de oude host zijn kant.
Ik dacht dus dat alles geregeld was.

Het punt is Julien, als het om geld gaat kunnen ze ineens praten, gaat het over iets anders, dan moet je maar zien dat je contact met ze krijgt.

En nu zit ik hiermee en ik zie de bui al hangen dat er niet met ze te praten valt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:04

Ja en ook handig om op te schrijven met welke persoon je contact hebt gehad. Dan kan je daar nog aan referenen, maar zwart-op-wit is inderdaad wel nodig in zulke gevallen.

Weer wat geleerd inderdaad! :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:08

Nouja weer wat geleerd?
Nu loopt mijn website dus bij 2 hosts.
Bij sidn staat alleen de nieuwe host vermeld.

Dat de ruimte nog loopt allee, maar de domeinnaam op 2 plaatsen dat kan toch zoiezo al niet, of zie ik dat verkeerd?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:17

@ Holly, inderdaad een domeinnaam kan onmogelijk op 2 plaatsen geregistreerd staan.
En een website kan maar op 1 host worden gedraaid. Je kan wel 2 FTP paketten hebben, alleen zal je website maar op 1 worden gedraaid.
Moet je inderdaad dan even goed uitzoeken..

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 09:29

@Rambobo, respect zeg jij hebt het druk, jeetje hoe krijg je dat allemaal ingepland?
@Holly, wat een gedoe met de website zeg.
@Mikkk,ik ga je even een PB sturen.
@Yucca, met zo’n communicatie schiet je ook niks op he.

Wat een gedoe allemaal zeg met websites e.d., lijkt me best frustrerend, het is toch check, check and double-check. Dus als je dingen opzegt/afmeld goed opletten dat dit op papier staat vastgelegd met datum en evt. contactpersoon.

Welke verzekeringen hebben jullie afgesloten? (voor de mensen die al reeds gestart zijn met hun bedrijf)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:45

Maar ook het maken zelf gaat veel tijd in zitten. Dat is niet even in 1 dag gebeurt.

Welke verzekeringen je nodig hebt ligt geheel aan het bedrijf dat je hebt/begint.
Iemand die in de bouw werkt bijvoorbeeld, moet weer op andere dingen letten dan iemand die webdesigner is. Ik zeg maar even wat.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:47

@ Jaggie, ik heb alleen een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten.. Als ik straks meer voorraden heb dan sluit ik ook een aparte verzekering daar voor af..

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 09:51

@Holly, het maken van een website bedoel je? Daar weet ik alles van ;-)

Ik snap natuurlijk ook wel dat het per bedrijf/sector verschilt welke verzekeringen praktisch zijn om afgesloten te worden, maar was er wel benieuwd naar. Ik heb nu idd ook een aansprakelijkheidsverzekering, maar wil ook nog gaan kijken voor een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en een arbeidsongeschiktheidsverzekering.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:15

Ik ben gelukkig (nog) niet afhankelijk van het inkomen uit mijn onderneming. Ik heb gewoon nog een baan..
Dus die verzekering heb ik nog niet afgesloten.
Wat is een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dan?
Heel erg heb ik me er nog niet in verdiept moet ik toegeven.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 10:23

Arbeidsongeschiktheidsverzekering is, volgens mij, een van de duurdere verzekeringen, maar denk wel dat deze belangrijk is, zeker voor de meeste hier die toch eenmanszaken hebben, dan staat alles 'stil' als je zelf uitvalt.

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering houdt, kort gezegd, in dat wanneer jij schade brengt bij een bedrijf je daarvoor verzekert bent. Voorbeeld: je bent ergens aan het werk op een kantoor en stoot daar een vaas van 100.000 euro om, dan ben je daarvoor verzekerd.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:25

Ik trok ook mijn haar uit bij de hosting van mijn site.
Eerst zat ik bij Telenet, daar krijg je gratis webruimte bij je internetabo. Heerlijk makkelijk en geen extra kosten voor het hosten van je site (die ik zelf beheer overigens)
Tot op een zekere dag Telenet besluit het besturingssysteem van mijn webshop niet meer te accepteren voor uploaden. Resultaat, ik kon mijn webshop niet meer aanpassen.
Ik moest naar een extern hostingsbedrijf, lekkere rekening van 116 euro per jaar (vroeger dus gratis ggrrr). Bij de overdracht ging het echter mis, telenet sloot af zonder over te zettten, dan was het overgezet maar de toestemming van telenet niet rond. Resultaat: webshop 5 weken niet online!!!
De hulplijn van telenet is ook nog eens betalend en nooit kon je dezelfde persoon spreken als de keer ervoor. Gek werd ik ervan, en altijd was het: tegen morgen/overmorgen/over x dagen is het opgelost, wat dan niet het geval was en je weer een duur telefoontje kon gaan doen. Mijn haar komt weer overeind als ik er weer aan denk!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:26

jaggie schreef:
Arbeidsongeschiktheidsverzekering is, volgens mij, een van de duurdere verzekeringen, maar denk wel dat deze belangrijk is, zeker voor de meeste hier die toch eenmanszaken hebben, dan staat alles 'stil' als je zelf uitvalt.

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering houdt, kort gezegd, in dat wanneer jij schade brengt bij een bedrijf je daarvoor verzekert bent. Voorbeeld: je bent ergens aan het werk op een kantoor en stoot daar een vaas van 100.000 euro om, dan ben je daarvoor verzekerd.

Dat verhaal van die vaas is mij door de KvK verteld dat dat onder de aansprakelijkheidsverzekering geldt..
Of ik heb het verkeerd begrepen hehe

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 10:29

Even opgezocht:

Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dekt de schade die ontstaat tijdens de uitoefening van het bedrijf. Als bijvoorbeeld een werknemer van een bouwbedrijf een baksteen op een geparkeerde auto laat vallen, dan vergoedt zo´n verzekering de schade. Als de ondernemer echter een slecht bouwwerk aflevert en de opdrachtgever dient een schadeclaim in, dan kan de ondernemer dit niet op de verzekering afwentelen. Dat is het ondernemersrisico.

Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering dekt de schade die de ondernemer aan derden toebrengt bij de uitoefening van het beroep. Het gaat hierbij vooral om beroepen waarin de ondernemer een adviserende functie heeft. Als beroepsbeoefenaar brengt de ondernemer meestal geen directe materiële schade toe. Maar als de ondernemer bijvoorbeeld als jurist iets vergeet op te nemen in een contract, dan kan dat voor uw klant toch een flinke schadepost betekenen. Als de ondernemer in zo'n geval aansprakelijk wordt gesteld, vergoedt een beroepsaansprakelijkheidsverzekering de schade. In feite dekt de verzekering hier een deel van het ondernemersrisico. De hoogte van de premie is dan ook afhankelijk van het beroep dat de ondernemer uitoefent en de grootte van de onderneming.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 10:56

Zo frusti is dat he Foxy.
Bellen heeft hier geen zin, er neemt niemand op.
Mail heeft geen zin, er mailt niemand terug.
Een "PB" aanmaken heeft het meeste nut, maar ook dan duurt het even voor je eens antwoord krijgt.
En ondertussen staat je website niets te doen. Ofwel, geen klanten.

Dat is wat ik zei. Het is voor iedereen anders welke verzekeringen belangrijk zijn.
Als jij niet in contact komt met mensen buiten de deur, dan zul je ook niet perongeluk iets mollen, dus is zo'n verzekering niet nodig.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:11

Aaah thx Jaggie, ik heb de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering dus.. ;) Wist niet dat er 2 varianten in bestonden..
Tis ook zoiets waar ik me nou niet echt heb in geinteresseerd..
Maar natuurlijk zeker wel van belang is..

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 15:45

Yeah mijn website is in de lucht:
www.kox-concepts.nl

Ok, er staat verder nog niks op, maar het begin is er. Nu gaat m'n broertje eerst op vakantie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:52

Hij is niet in de lucht staat er bij, binnekort wel.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:45

Ben benieuwd hoe ie er 'gevuld' uitziet. :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:40

Ik heb hier wat mee gelezen omdat ik een eigen webshop met sieraden en horloges heb. Maar ik wil iedereen waarschuwen voor het volgende:

Gisteren hebben wij een factuur op naam van ons bedrijf gehad van Officebusiness. Of we binnen 14 dagen een bedrag van 249,50 willen overmaken ivm software. Ik weet hier niks van. Mijn man ook niet. Ga je het allemaal goed lezen blijkt het om een aanbieding te gaan. Als je betaald zit je er dus aan vast. Even goed lezen dus. En natuurlijk niet betalen.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:43

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:39

Nanette sta je ingeschreven bij Kvk als bedrijf zijnde?
Zonee dan ben je gewoon aan het hobbyen en dat is wat anders. ;)

Paan je hebt gelijk hoor, altijd elke rekening die je binnenkrijgt nakijken.
Er zijn inderdaad idioten bij die je een rekening sturen terwijl je nooit iets hebt besteld, of wat (in dit geval dus) helemaal geen rekening is.
Ook krijg je bergen reclame en "uitnodigen" waar je nooit om gevragen hebt, waarvoor ze diep gegraven hebben om je adres te achterhalen. Ook daarbij altijd goed kijken van wie het afkomstig is en wat er in de kleine lettertjes staat.

Jaggie ik had van de week even gespiekt. Voor een under construction pagina ziet het er goed uit hahaha.
Oogt serieus.