Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fammiie_x

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:47

Hoelang geleden ben je gezakt? En daarna heb je toch ook weer examen gedaan?
Soms heb je er ff net wat langer de Tijd voor nodig ;) komt exht wel goed!

Wat ik trouwens niet snap.. 1 vrouw die examen moest doen is voor alle 4 de onderdelen gezakt. En is al voorzichzelf begonnen ;( Daar kan ik niet echt inkomen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:15

Ik heb morgen examen! nog gefeli Fammiie, lees net pas het topic weer door. Heb je al plannen Doom?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:48

Moonsparkle hoe is je examen gegaan ? :)

Ik heb me theorie examen zaterdag. 2 weken later pas de uitslag nou ik ben benieuwd :+
Zover ik nu elke keer een hondenras zie weet ik het ook. Hoop niet dat ik het spontaan vergeten ben (beetje examenvrees door onzekerheid)
En me gewone theorie is denk ik echt afwachten hoe dat gaat..

Ik ga nu ook maar is hard leren

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:33

Naja...de resultaten waren wel oke in vergelijking met andere kandidaten alleen ow ow wat een ramp...

De hond waarop ik moest knippen hadden ze de voetjes van uitgeschoren terwijl het geen poedel is en je er een heel mooi bichon model op had kunnen zetten. De examinator vroeg ook aan haar waarom ze dat had gedaan omdat ze het zonde vonden. Daarbij had die hond ook nog allemaal klitten in z'n oksel waardoor ik eerst de hond helemaal kon uitkammen.
Vervolgens moest ik op een fox die er helemaal klaar mee was(ik was de 3e voor de plukhond) hij draaide zich constant om en het werd nog erger toen ik een buikband om wou doen, na 10 minuten had ik nog bijna niks kunnen plukken en ik dacht naja hier kan ik gewoon geen resultaat op laten zien. Toen beet hij ook nog 's en moest ik bijna janken want ja heb ik dit om mijn examen :+ ?! Ik kan normaal ook wel een hond aanpakken maar op het examen met 9 kandidaten en 3 examinatoren..no way. Ik kreeg een reserve hond die wel heel lief was en daar heb ik nog wel een stuk op kunnen plukken maar ja er was niet veel tijd over en ik hoop echt dat ze me niet afrekenen op deze bovengenoemde dingen want ik had echt een super lieve hond mee die ook voor andere kanten van andere groepen werd gebruikt en dan kreeg ik dat soort honden erbij.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:49

Balen zeg met de honden dan die je kreeg ;)
Dan ben ik blij dat ik bij ons gewoon kan inschrijven voor een onderdeel wanneer ik wil (als er examens zijn dan) en niet gelijk zoveel heb en dus op andere honden moet.

wanneer weet je de preciese uitslag of weet je dat al?

Nou vannochtend me theorie examen.
Ik weet gelukkig als dat ik geslaagd ben voor me rassenkenis had maar 1 foutje van de 30 honden! :)
Maar ik had wel wat meer van de foto's verwacht ik vond het vrij slechte foto's niet allemaal even helder.
Mijn fout was dus dat ik foxhound had opgeschreven omdat die op de foto voor mijn idee vrij groot was.. maar het bleek dus gewoon een beagle te zijn. agh met 1 foutje kan ik wel leven :=
nu 3 weken afwachten voor uitslag van dat andere theorie. Er zaten best pittige vragen tussen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:58

1 fout op 30 honden lijkt me prima toch? Ik krijg vandaag morgen of overmorgen de uitslag binnen, baal gelijk dat ik de hele dag moet werken..ik wil het weten! :o

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 11:18

Hee meiden, ik heb helemaal nog geen plannen gemaakt. Wie weet in okt ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:00

Grrr op het examen vertelde ze dat we de uitslag maandag of dinsdag konden verwachten, ik kijk sinds zaterdag al constant in de brievenbus. Nu blijkt dat we de uitslag pas donderdag in de bus kunnen verwachten! ;(

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:47

Ja daar ben ik ook wel blij mee hoor 1 fout op de 30 honden.

Balen zeg dat je nog even moet wachten :(:)
Ik wil ook mijn uitslag weten maarja moet nog 2.5 week ;(

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:39

Bericht verwijdert, verkeerde topic, sorry. :+ Lekker blond.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:40

OMG, gister las ik dat er 2 mensen van de 20 gezakt zijn voor de theorie..
Dus spannend.. Weet pas van de week als ik de brief krijg of ik geslaagd ben..
Ik hoop het zo. Maar denk dat het erom hangt ;(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:50

Ik heb alleen het plukken gehaald, bij het onderdeel knippen stond er wel strak geknipt maar geen model. En dan lees even het verhaal hierboven over het examen ik had gewoon een recht(bichon achtig) voorbeen gemaakt en mocht die onderkant zo laten zitten? Wat valt daar nou niet model aan te zijn ;(
Okee kan gebeuren maar toch ik baal echt als een stekkert vooral omdat ik na het blaadje met dat kritiek nog niet wijzer ben geworden waarom... Voor 1 aug moet ik nu weer 10 stage dagen dat betekend dat ik nu echt elke woensdag moet en geen dag mag missen, dus ik kan niet zomaar ziek worden. Na 1 aug. kan ik ook eigenlijk geen stage tot het examen blijven lopen omdat ik ook aan het kijken ben naar een andere opleiding werken/leren.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:58

Balen zeg dat je voor derest gezakt ben :(:)
ooh dat schiet ook niet lekker op dat je er dan alsnog niet wijzer van geworden ben.

Hoezo ben je aan het kijken naar een andere opleiding?
Dit is toch niet hetgeen wat je echt wilt?

Zo te lezen loop je dus 1x in de week stage?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:03

Ja kan niet meer dan één maal per week ook omdat ze graag wil dat de stagaires op dezelfde dag blijven en niet wisselen. Ook werk ik de andere dagen, wellicht valt er iets te overleggen waardoor ik toch nog wat meer kan.

Zoals al eerder vermeld in dit topic is het gewoon heel moeilijk om er je brood mee te verdienen vooral als je geen ruimte aan huis heb, heb je wel een ruimte aan huis dan zitten er allemaal regeltjes aan verbonden. Daarbij is ondernemen ook denken aan je pensioen, arbeidsongeschiktheid, btw, ziekte/zwangerschapsverlof en de winter periode waarbij er toch minder klanten zijn. Ookal ben je vast gevestigd en besta je langere tijd als er een concurrent bij komt is de kans toch ook heel groot dat je klanten verliest.

ps ligt het aan mijn pc dat ik onderin de balk niet meer zie waarin je kan scrollen naar alles onderwerpen?Dus niet eigen berichten maar waar gewoon in staat HAW, HK etc etc

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:13

Ik heb dat onderaan nog wel ;)
Hoe het gister was dat weet ik niet.

Nou ik ben geslaagd voor me theorie! *D

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:44

Ik ben in maart begonnen met de opleiding op de trimschool te spijkenisse :)
heb aankomende donderdag mijn eerste stagedag, heb heel de regio afgebeld maar nu pas een stage adres!
hadden jullie ook zo'n moeite om een stageplek te vinden?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:03

princesmax schreef:
Ik ben in maart begonnen met de opleiding op de trimschool te spijkenisse :)
heb aankomende donderdag mijn eerste stagedag, heb heel de regio afgebeld maar nu pas een stage adres!
hadden jullie ook zo'n moeite om een stageplek te vinden?

:j

Er was bij ons zelfs een vrouw die na 6 maanden theorie nog steeds geen stageplek had. Was ook helemaal niet leuk voor haar om al onze ervaringen steeds te horen en zelf nog niet aan de slag te kunnen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:03

Mijn eerste stagedag was kei leuk! :D
Heb vandaag een shi tzu gedaan, deze moest geschoren geworden. Mocht al meteen een stukje scheren omdat ik in het asiel hier al ervaring mee had, de afwerking deed ze nog zelf, daarna in bad gedaan gefohnt en toen heeft mn stagebegeleider de puntjes op de i gezet en nageschoren.
Het hondje kende ik trouwens al van het asiel, heel grappig dat ik die de eerste dag toevallig tegen kom.

Daarna een kruising teckel, jack russel, cairn terrier, deze had echt een superslechte huid en vacht en was het nergens mee eens.
die heb ik een heel klein stukje mee geplukt maar hij moest ook nog geknipt worden omdat hij op sommige stukken gewoon geen ondervacht had. het meeste heeft ze hier zelf aangedaan en heb ik gewoon gekeken.
Het leuke vind ik dat ze met zoveel rust met de honden omgaat dat vind ik zelf zo belangrijk!

Maandag mag ik weer :D dan een labradoodle, een pup en nog een hondje.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:36

Ooh wat leuk princesmax, dan kom ik je vast nog wel een keer tegen misschien :)
21 mei is mijn laatste lesdag daar. Het zijn enorm leerzame lessen wat je van Miranda krijgt maar ook van de andere die komen.

Gelukkig was je stage dag erg leuk ;)

Ik had mijn stage al voordat ik ging beginnen met de trimopleiding.
Ik wou eerst nog MBO niv. 3 gaan doen, maar was het helemaal zat met die school en ik weet al heel lang dat ik dit wil gaan doen. Dus zo ben ik begonnen. Maar toen ik op het VMBO en MBO zat had ik hier al stage gelopen en was het zo leerzaam dat ik had besloten me stage voor de opleiding daar ook te doen :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:14

Ik schop dit topic weer even omhoog.

Ik heb een hele tijd geleden al eens gepost, en nu ik steeds serieuzer begin na te denken over het starten van de trimopleiding heb ik nog een vraagje.
Zit er enigszins verschil tussen de opleiding van HKI, trimschool en die van Barneveld? (afgezien van de prijsverschillen)
En kan je bij Barneveld ook 1dag in de week stage lopen zonder problemen (behalve dat de cursus dan langer duurt ;) ) Ik moet namelijk voor mijn inkomen wel 4 dagen in de week werken, anders kom ik de maand niet rond, die ene lesdag kan ik dan nog wel missen in overleg met mijn werk.
En merken jullie op stageplaatsen dat ze voorkeur voor een opleidingslocatie hebben?
Wat zijn jullie op en aanmerkingen wat betreft de opleiding die je doet/hebt gedaan? Zowel positief en negatief :)

Ik vind het moeilijk om een opleiding uit te kiezen waarbij je niet even kan gaan kijken hoe dat nou in zijn werk gaat. Normaal heb je bij opleidingen open dagen, maar hier dus niet :p Dus vandaar al die vragen.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:13

Ik heb geen idee of het verschil inzit bij de scholen.
Bij trimschool NL heb je ook praktijkdagen waar je super veel van leert! :)
Zo had ik mijn examen op een golden retriever en die zaterdag ervoor had ik mijn praktijkdag. Doordat ik mijn praktijkdag gehad heb ben ik toch geslaagd met een 8 :D Heb hier een hele andere manier geleerd. Ik denk als ik het gedaan had hoe ik het geleerd had dat ik gezakt was of netaan geslaagd.

Ik kan je nu alleen vertellen wat je beetje krijgt bij Trimschool NL.
De lessen wat je krijgt zijn:
Rassenkennis (gedeelte derest wat je niet gehad hebt is gewoon zelf leren)
Kynologische kennis (gedeelte derest wat je niet gehad hebt is gewoon zelf leren)
Signalement
Anatomie
Ergonomie
EHBO Mens
Modellen
Tentoonstellingen
Matriaalonderhoud
Bedrijfsvoering (gaat over administratie etc.)
Voortplanting en erfelijkheid
Domesticatie en gedrag
Gezondheid en ziekte
Wetten en regels
Fysiologie
Voeding
EHBO Dier
Hygiene in de trimsalon
Parasieten
Vachtsoorten
Huid, vacht en hun problemen

Dan heb je ook 1 dag voor hondententoonstelling, 2 praktijkdagen en je theorie examen.
De lesstof wat je hierboven behandelt is in 6 lesdagen. Dus intotaal heb je 10 lesdagen

Als je nog iets wilt weten je kan me altijd Pb'en.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:08

Wat Fammiie_x beschrijft qua vakken komt overeen met wat je bij het HKI aan theorie krijgt.
De laatste theoriedag is een examentraining/praktijkdemonstratie van de drie basistechnieken.

Verder denk ik dat het enige verschil in de drie opleidingen zit in het minimaal aantal uren stage en het afnemen van het examen. Ook heb ik van "barnevelders" gehoord dat die bepaalde opdrachten/werkstukken moeten maken.

Maar eigenlijk is het allerbelangrijkste je stage adres. Daar gebeurt het allemaal. Een goed adres waar je veel verschillende rassen op de tafel krijgt en waar je ook écht mag knippen is ideaal. Daarentegen kom je niet ver als je op je stage alleen maar honden mag ontwollen, wassen of scheren.
De stage is imo de echte opleiding, daar leer je de tips & tricks en zie je hoe je het later zelf ook of juist niet wilt gaan doen.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:53

wat Remy beschrijft over het stage is idd heel belangrijk dat je ook mag knippen.
Ik heb weleens gehoord dat ze na 20 stagedagen nog niks mochten knippen.
Op mijn stage bedrijf krijgen we zoveel verschillende honden op tafel dat het ook erg goed is voor mijn rassenkennis.

Bij trimschool NL zijn er geen bepaalde verplichte stagedagen nodig maar ze zeggen dat je zeker wel tussen de 60 en de 80 stagedagen moet hebben en voor sommige die nog nooit wat met trimmen hiervoor gedaan hebben is het misschien nog weinig ;) Ik zou ook niet eerder aan het examen beginnen als je zakt is het toch een teleurstelling en ben je natuurlijk voor de volgende keer ook 'bang' om te zakken.

We hebben idd aantal opdrachten moeten maken. Persoonlijk vond ik dit ook erg leuk om te doen, doordat je bij aantal opdrachten wat leert. Het zijn er ongeveer 5.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 00:47

OK, het kom komt dus vrij overeen allemaal.
Bedrijfsvoering heb ik op mijn vorige opleiding gehad, ook de financien, dus nog een werkstuk daarover maken maakt voor mij niet uit of ik dat wel of niet moet doen.
En ik dacht al dat de stageplaats zeer belangrijk was, dat je veel mag doen en uiteraard veel verschillende rassen krijgt. Sowieso vraag je denk ik wel aan je stagebegeleider of je er klaar voor bent lijkt me? Tenminste, zou ik wel doen :)

Dank je voor jullie antwoorden! :) En mocht ik nog vragen hebben dan pb ik.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:47

Ja het slimste is idd om met je stagebegeleidster het te overleggen.
Die weet toch wel het beste of je het kan ja of nee :D