Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:28

hahahhaha net zooooo gelachen :) ik woon op een recreatiepark en moet dus 350 meter lopen van de parkeerplaats naar mijn huis :) hiervoor he ik een golfkarretje gekocht (voor als ik zware dingen heb)
Net ging Steph zijn nieuwe wielen ophalen om in de schuur te leggen, en hij gaat.... heel logisch met het golkarretje :) Golfkarretje komt niet door de sneeuw :) en golfkarretje gaat glijden :D

echt zoooo gelachen :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:36

Jammer dan je geen fototoestel had...

Ja het is erg hier ook weer na heel even droog gewoon weer sneeuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:39

Ik ben ook benieuwd hoe het hier gaat morgen..
Ik heb afgelopen week al op dinsdag, woensdag EN donderdag vastgezeten in het openbaar vervoer (van en naar utrecht centraal)... En het is nu toch wel een tikkie erger :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:40

Hier was het droog, maar het gaat weer sneeuwen met dikkere vlokken. :o

Ik ben ook erg benieuwd naar morgen, dan moet ik gewoon weer werken. :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:48

Vanmorgen weer gewerkt, het was nog erger dan de afgelopen dagen....Ik heb zelfs tussendoor mijn auto sneeuwvrij moeten maken :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:58

Kimmey schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe het hier gaat morgen..
Ik heb afgelopen week al op dinsdag, woensdag EN donderdag vastgezeten in het openbaar vervoer (van en naar utrecht centraal)... En het is nu toch wel een tikkie erger :')

Hier ook, moest vrijdag met de bus naar school, reed prima op tijd heen.
Moest echter ANDERHALF uur wachten op een bus terug!! Kom ik aan op een transferium waar ik over moet stappen, komen er 3 bussen tegelijk aan!!!
Al met al nog een uur gedaan over de terugreis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:00

Het stopt hier niet meer met sneeuwen :')

Janine: Naar is dat he... Ik heb donderdag in utrecht bij een vriendin moeten overnachten, omdat ik gewoon niet meer terug kwam :')
Op dinsdag 2.5 uur in een trein gezeten en uiteindelijk weer aangekomen waar ik vertrokken was... En zo ging het de hele week.
Morgen weer werken, dat wordt wat!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:01

Tot hoelaat zou het blijven sneeuwen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:02

Kimmey schreef:
Het stopt hier niet meer met sneeuwen :')

Janine: Naar is dat he... Ik heb donderdag in utrecht bij een vriendin moeten overnachten, omdat ik gewoon niet meer terug kwam :')
Op dinsdag 2.5 uur in een trein gezeten en uiteindelijk weer aangekomen waar ik vertrokken was... En zo ging het de hele week.
Morgen weer werken, dat wordt wat!

Dinsdag ook al?

Ik heb geen idee hoe lang het nog blijft sneeuwen, maar ik weet wel dat ik er straks een flinke duik in ga nemen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:12

Ja, dinsdag was er door gladheid een ongeluk gebeurd en heb ik uren in een stilstaande trein gezeten.. Die vervolgens weer omkeerde :')

Ik ga zo ook even lekker naar buiten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:13

Ooh op die manier, ja tuurlijk.
Ik had de sneeuw eigenlijk liever wat later gehad :P
Eerst schaatsen, dan de sneeuw erbij...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:17

Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:18

Heel mooi huis Kiwiko!
Je tentje al opgezet zie ik?! :))

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:20

Ben benieuw wanneer het hier stopt met sneeuwen, er ligt nu zeker 50 cm. of meer.

Hoef maar 30 km. te rijden voor naar mijn werk maar heb er afgelopen week al 2 uur overgedaan. Denk niet ik dat morgen ga redden, t'is nog maar de vraag of ik onze straat uitkom (steile helling naar boven met direct een scherpe bocht naar rechts).

Er wordt in onze straat niet gestrooid door de gemeente en bij ons is het strooizout inmiddels op....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:22

Niet bepaald een recreatieparkwoning Kiwiko! Errug gaaf!

Hier sneeuwt het even niet meer, maar als ik buienradar bekijk komt er nog een hele hoop meer.
Zo is m'n kerstvakantie nog NOOIT begonnen!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:23

Ik vind autorijden met sneeuw niet zo heel spannend. Ik bedoel: stel het sneeuwt de hele winter, moet ik dan de hele winter binnen blijven? Needus. :n

Maar vandaag is een uitzondering. Vandaag ga ik voor het eerst sinds ik een eigen paard heb op zondag niet naar paardlief. :o

Ik ben tot de randweg hier gewandeld, best een grote 70 km/h weg, en het is één ijsbaan. En als het straks gaat opvriezen is het helemaal levensgevaarlijk. 8)7

Ik vind het ook echt BARslecht dat de gemeente niets doet. Niet strooien, niet sneeuwvegen, helemaal niets. :(

Ik ga ervan uit dat er morgen meer aktie ondernomen wordt, dat de wegen dan wat schoner zijn, en dan ga ik de weg wel weer eens op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:31

Abeltje77 schreef:
Ik vind autorijden met sneeuw niet zo heel spannend. Ik bedoel: stel het sneeuwt de hele winter, moet ik dan de hele winter binnen blijven? Needus. :n

Maar vandaag is een uitzondering. Vandaag ga ik voor het eerst sinds ik een eigen paard heb op zondag niet naar paardlief. :o

Ik ben tot de randweg hier gewandeld, best een grote 70 km/h weg, en het is één ijsbaan. En als het straks gaat opvriezen is het helemaal levensgevaarlijk. 8)7

Ik vind het ook echt BARslecht dat de gemeente niets doet. Niet strooien, niet sneeuwvegen, helemaal niets. :(

Ik ga ervan uit dat er morgen meer aktie ondernomen wordt, dat de wegen dan wat schoner zijn, en dan ga ik de weg wel weer eens op.

Reken maar dat die gemeente het retedruk heeft hoor.
Ik ken iemand die bij de Milieudienst in Groningen werkt, moet het hele weekend paraat zijn, waarom? Omdat ze de hele nacht doorgaan met strooien en schuiven. Mocht er iets kapot gaan aan de voertuigen, moet hij meteen op komen draven om de monteur uit te hangen. Hij vertelde mij dat er al 600 ton strooizout door was gegaan, bij hun dus...
Helaas heeft alles gewoon de pech dat het vandaag zondag is en er maar weinig mensen de weg op gaan. Waardoor het ZOAB ook zijn werk niet kan doen.....

En iedereen kan nu wel gaan mopperen, maar we wonen in Nederland, over het algemeen is het niet nodig om op zoiets voorbereid te zijn. Dus is gewoon weer zo'n once in a lifetime moment. Ik zou zeggen: Geniet ervan!
Ik kon vrijdag ook mopperen over m'n bus, maarja, die zijn er ook niet op voorbereid. Zeker als je net nieuw bent.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:39

Ik wist anders gistermiddag al dat het vandaag erg bar zou worden met sneeuwen. Dat kon de gemeente dus ook best weten. Dat ze de wijken niet strooien, prima, dat doen ze nooit. Maar de randweg, dé toegangsweg die om de hele stad loopt, daar hadden we wel iets aan mogen doen. Maar wat dat betreft sta ik in deze gemeente nergens meer van te kijken....

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:51

Bah, Ik word morgen op de universiteit van Groningen verwacht. De wegen naar de snelweg zijn niet zo goed en er rijdt geen bus. Geen idee hoe ik daar nu moet gaan komen.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:52

Ik ben afgelopen donderdag ook niet naar mijn werk gereden. Heb wel een poging ondernomen maar mijn volvo gelldt alle kanten op..ik vond het gewoon eng.. ik heb mijn werk gebeld dat ik wat later nog wel een poging zou ondernemen maar mijn collega raadde mij het af. Ik werk in Groningen en daar was het een puinhoop!

Ben uiteindelijk gestrand bij mijn ouders waar mijn man de kinderen net had gebracht (zij passen op onze kids op donderdag) en ben met de meiden lopend naar school gegaan.
Vrijdag waren ze vrij ivm de sneeuw.

Wij zijn nu net thuis..
Omdat mijn vader ziek is, moesten we er wel door om de paarden en andere dieren te verzorgen.
Het begon op een gegeven moment aardig hard te sneeuwen en ik was bang dat we niet meer thuis konden komen.
Mijn ouders wonen 5 km bij ons vandaan.

Ach...we hadden al overlegd dat we ook nog altijd met de slee verder konden als we zouden stranden, het zou altijd minder dan 5 km lopen zijn.

In onze straat wordt niks aan de weg gedaan en gelukkig hebben we nog een peugot 406 aka De Tank 8-) en die gaat gewoon overal doorheen. Heel erg fijn en dan zit je ook met een gerust hart in de auto.
De paarden kunnen gelukkig er wel elke dag even uit omdat we een kleine binnenbak hebben. Das nu natuurlijk superfijn.

Ik ga nu even de iglo aanschouwen die mijn meiden aan het maken zijn met papa :+

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:54

Momenteel rijden er geen bussen en trams in Rotterdam tot nader order...
Hopen dat ze morgenochtend wel weer rijden, want anders kom ik niet op de zaak. Wat erg! :+

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:57

Nog even over het schoonmaken e.d.
Mijn broer zit dus ook op een strooiwagen (of tractor)
Die mannen doen wat ze kunnen. Je moet niet vergeten dat ze er bijna niet tegen kunnen werken om de boel schoon te houden. ZOut werkt alleen maar goed als er ook auto's rijden, heb ik me laten vertellen..

Ik baal er ook wel van dat de weg naar de paarden toe niet schoon is, en dan bedoel ik dat er gewoon een dikke laag sneeuw opligt die volgens ons er makkelijk afgeschoven kan worden. Maar ik denk dat er te weinig materiaal is om deze sneeuw aan te kunnen.

In het Dagblad van het Noorden stond er ook een artikel over. Nederlander gedragen zich verwent als er sneeuw is gevallen. De wegen moeten a la minuut schoon en het openbaar vervoer moet gewoon door gaan.
Mensen moeten zich gewoon aanpassen bij een dergelijk weertype, dus thuisblijven als het mogelijk is en voor de rest rustig aan..Lekker onthaasten dus (:)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:01

Dan moet ik maar via de mail vragen of ik niet alle dagen hoef te komen. Zo veel mensen zullen nu wel niet de sneeuw willen trotseren om naar de tandarts te gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:09

Leuk huisje... maar staat dat golfkarretje nog vast :-)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:17

Abeltje77 schreef:
Ik wist anders gistermiddag al dat het vandaag erg bar zou worden met sneeuwen. Dat kon de gemeente dus ook best weten. Dat ze de wijken niet strooien, prima, dat doen ze nooit. Maar de randweg, dé toegangsweg die om de hele stad loopt, daar hadden we wel iets aan mogen doen. Maar wat dat betreft sta ik in deze gemeente nergens meer van te kijken....

en waar denk je dat ze het personeel vandaan halen dat al een paar dagen rond de klok aan het werk is om te proberen de wegen een beetje begaanbaar te krijgen 'en te houden?
Beetje meer begrip mag ook wel... Die mensen moeten ook kunnen slapen...
En inderdaad, hoeveel machines zijn er beschikbaar...

Hier helpen wel (hobby)boeren met trekkers met het schuiven van bepaalde wegen en toegangen en helpen mensen met trekkers om iemand die vast zit weer er uit te krijgen. Net hier bij huis in de bocht ook iemand die de bocht uitgegleden was en vast zat in de sneeuw.
Daar is ook een trekker bij gekomen om diegene weer los te krijgen.

Wij zouden naar zwager en vrouw in Sneek (45 minuten over snelweg normaal gesproken), maar zag het vanmorgen niet zitten, was maar goed ook achteraf, want uurtje later kwam het negatieve "reisadvies" Mijn man is toch nog even naar zijn ouders in Marum, maar ik blijft thuis. Er komt maar zeer weinig verkeer langs en denk dat het verstandig is dat men zo min mogelijk de weg op gaat met de auto.

Als de wegen eenmaal redelijk schoon zijn en het op is gehouden met sneeuwen kan iedereen snel weer gewoon het normale ritme oppakken, en van deze paar dagen aanpassen, zal Nederland vast niet vergaan. Petje af voor al die mensen met belangrijke beroepen als storingsdiensten van CV's, artsen, verpleegkundigen en verzorgers die het toch redden er te zijn waar mogelijk!
poIn plaats van klagen kunnen we ook gewoon waardering uitspreken van hoe men probeert mogelijke problemen op te lossen.