NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:34

Mii_Jessica schreef:
Ik ben ook aangenomen op Deurne maar ga er alsnog niet heen.
Deurne kost bakkenvol geld, ga je een BBL opleiding paardenhouderij/managment doen ben je veel goedkoper uit. Daarnaast ga ik mn Orun halen. Zo kom ik even ver, waarschijnlijk verder. Voor veeeel minder geld. Deurne staat op veel stallen niet zo hoog aangeschreven meer.

Ga je niet meer nee? Je was zo enthouisiast met de intake?

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:02

Ik weet het maar heb het 1 en ander nagevraagd enzo en waarschijnlijk kom je toch niet gek ver met Deurne...

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:09

Als ik jou was zou ik een andere opleiding kiezen.
Je kunt dan altijd ORUN er nog bij doen.
Dat deed een jongen bij mij in de klas ook. En hij kon/kan goed rijden maar wist donders goed dat er weinig geld in te verdienen valt, maar dat het wel leuk voor erbij is.

Wees verstandig en stap van je roze wolk. Ik weet niet of je een beetje kunt rijden, of je al hoog geklasseerd bent, maar als je dat niet bent dan heb je het niet makkelijk, denk ik.

Succes!!

(klinkt wel negatief, maar het is de waarheid)

x_tico

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:19

Als je het heel graag wilt, kom je er zeker wel ;) Deurne vergroot gewoon je kansen ivm de goede stageplaatsen etc.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:19

Utrolig schreef:
Als ik jou was zou ik een andere opleiding kiezen.
Je kunt dan altijd ORUN er nog bij doen.
Dat deed een jongen bij mij in de klas ook. En hij kon/kan goed rijden maar wist donders goed dat er weinig geld in te verdienen valt, maar dat het wel leuk voor erbij is.

Wees verstandig en stap van je roze wolk. Ik weet niet of je een beetje kunt rijden, of je al hoog geklasseerd bent, maar als je dat niet bent dan heb je het niet makkelijk, denk ik.

Succes!!

(klinkt wel negatief, maar het is de waarheid)

Ga ik dus ook doen.
En ik vind dat Deurne ook achterlijk duur is.....

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:22

Hoi!
Hier nog eentje die zich aangemeld heeft in Deurne! En wel voor de opleiding Dierenartsassistente ;)
Ik wacht alleen nog steeds op een brief voor de intake-dag.. :\

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:30

x_tico schreef:
Als je het heel graag wilt, kom je er zeker wel ;) Deurne vergroot gewoon je kansen ivm de goede stageplaatsen etc.

Misschien wel. Maar als je echt wilt kun je ook wel zonder Deurne aan die contacten komen.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 22:10

Maar ik denk dat Deurne juist de keiharde wereld laat zien.. daarom wil ik er ook heen!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:18

Denk ik ook annelinnie. Welke opleiding ga jij doen :)? en in welke klas kom je?

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 22:19

ik doe het HBO.. geen idee welke klas.. weet jij dat al wel dan?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:20

O oke. Ja wij weten al wel klassen, staat op dat papier met je namenlijst van je intake :j.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 22:25

Oh oke die papieren moet ik nog krijgen als het goed is.. die krijg je na je intake toegestuurd toch.. twee/drie weken erna..?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:28

Nee wij kregen zo'n klein lijstje met namen van de mensen waar je intake mee doet.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 22:37

ja ik weet wel met wie ik de intake dee.. zijn dat ook gelijk je klasgenoten dan?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:38

Nee, :n. Maar ik denk dat je dat papiertje niet gehad hebt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:45

marsyl schreef:
Hoi!
Hier nog eentje die zich aangemeld heeft in Deurne! En wel voor de opleiding Dierenartsassistente ;)
Ik wacht alleen nog steeds op een brief voor de intake-dag.. :\

Hier nog 1 die wacht.
Had het zeker 2 maanden terug allemaal opgestuurd, maar nog steeds niks terug..
Vanwege het stagebedrijf had ik al contact met iemand van daar, en had meteen gevraagd hoe dat zat. Kreeg iets terug dat hij voor me zou kijken hoever de inschrijving stond, maar daar heb je dan 2 weken later ook nog steeds geen antwoord op.... |o

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:07

Mii_Jessica schreef:
Ik ben ook aangenomen op Deurne maar ga er alsnog niet heen.
Deurne kost bakkenvol geld, ga je een BBL opleiding paardenhouderij/managment doen ben je veel goedkoper uit. Daarnaast ga ik mn Orun halen. Zo kom ik even ver, waarschijnlijk verder. Voor veeeel minder geld. Deurne staat op veel stallen niet zo hoog aangeschreven meer.

Waarom zou je met de Orun verder komen dan Deurne? Je doet bij de Orun enkel een cursus van een paar maanden, je mist zoveel praktijk m.b.t stages, je netwerk is veel kleiner etc. Ook qua theorie zal je het bij de Orun met minder moeten doen dan bij Deurne, en dan heb ik het zowel over didactische vaardigheden als over trainingsleer, biomechanica, analyse ruiter paard etc.

Ik heb trouwens nog nooit gemerkt dat deurne niet hoog staat aangegeven; heb op al mijn stages mij voor de volle 100% ingezet en er veel voor terug gekregen. Welke stallen hebben jou verteld dat ze deurne niks vinden? Kan er niet zo goed tegen als mensen van 'horen zeggen' denken dat deurne niet hoog meer staat aangeschreven. Natuurlijk zit er een kern van waarheid in; het rijniveau is niet meer zoals het was (kijk ik ook naar mijzelf), maar 90% van de paardensporters hier op school willen echt wel hoor!

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:37

@ millennium, vraagje aan jou, (neem aan dat dit over de opleiding paardensport gaat.) je zegt dat je veel mist m.b.t stages. Maar wat mag jij met je stages,? Ik heb er ook over na gedacht om deurne te gaan doen, heb met veel mensen gesproken ( die deurne doen of hebben gedaan) en de verhalen die ik over stages hoorde vond ik nu niet altijd even prettig. Je leert ergens voor , en uiteindelijk word je met je stages als voetveeg gebruikt. ( ik wil hier niet mee zeggen dat het altijd zo is) dus mijn vraag is, wat mis je dan? mijn conclusie is dus, alleen je netwerk.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:42

Netwerk inderdaad. Ik heb destijds (op 1 stage dus) veel kunnen rijden naast de normale klusjes (behalve mesten). Ik heb toen ook diverse contacten opgedaan. Ben meerdere malen bij Jos Lansink op stal geweest en er kwamen veel bekende ruiters over de vloer.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:45

Mijn ervaring is nog altijd dat stagiaires mogen doen naar hun vermogen. Dus naar hun kunnen. Mijn ervaring is ook dat veel stagiaires zich te hoog inschatten. En ja, je begint met kennis maken met het bedrijf, dus voeren, vegen, stapmolen etc. Maar degene die dat zonder zeuren aanpakt en daar handigheid in toont, krijgt al snel meer te doen.
Ik heb in de loop van de jaren heel wat stagiaires zien komen en gaan en geloof me, er waren er die echt niet verder kwamen dan voeren, vegen, stapmolen. Er waren er ook bij die eigenlijk hetzelfde deden als al het andere personeel. Trouwens, ook voor mijn andere collega's bestaat een groot deel van de dag uit voeren, vegen en stapmolen. Kortom: je stage wordt wat je er zelf van maakt, inclusief je eigen mogelijkheden.

Ik heb zelf geen Deurne gedaan, maar een collega van me wel. Geloof me, die weet van wanten. Daarnaast heeft ze er een supertijd gehad waar ze nog steeds met veel plezier aan terug denkt. Ze heeft veel ervaring opgedaan, veel contacten gelegd en... leren werken.

En of je nu Deurne doet of een secretaresseopleiding: de minder leuke klusjes blijven. Als secretaresse begin je ook altijd weer met kopieren en het archief uitmesten. Maak van die eerste periode gebruik om het bedrijf te leren kennen, om te zien waar jouw mogelijkheden liggen en spring daar op het juiste moment op in. Laat vooral zien wat je kunt, dan volgen de mogelijkheden vanzelf.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:47

@ veronique dat is inderdaad de reden waarom ik twijfelde, je moet het gewoon treffen op je stage, kijk ik zou het niet leuk vinden (en ik denk niemand niet) om alleen een beetje stal aan te vegen en paaden te zadelen, want dat is uiteindelijk niet waarvoor je leert. Heb jij er nog veel aan gehad? ( aan het netwerk die je heb opgebouwd)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:52

Ilja000 schreef:
Maak van die eerste periode gebruik om het bedrijf te leren kennen, om te zien waar jouw mogelijkheden liggen en spring daar op het juiste moment op in. Laat vooral zien wat je kunt, dan volgen de mogelijkheden vanzelf.

Maar dit kun je ook zonder het nhb bereiken...

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:52

@ Ilja, natuurlijk snap ik dat je niet meteen hop op een paard mag springen . Maar dat is het hoofdprobleem ook niet, natuurlijk is het prettig als je op een gegeven moment iets meer mag doen in het bedrijf, daarvoor ben je natuurlijk daar.
Maar wat ik heb begrepen van die mensen die ik heb gesproken , is dat sommige bedrijven stagiares echt erom gebruiken. zo van: tis toch maar een stagiare , laten we daar gebruik van maken.
klinkt misschien hard. maar dat is wat ik eruit begreep

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:00

_Dressage schreef:
@ veronique dat is inderdaad de reden waarom ik twijfelde, je moet het gewoon treffen op je stage, kijk ik zou het niet leuk vinden (en ik denk niemand niet) om alleen een beetje stal aan te vegen en paaden te zadelen, want dat is uiteindelijk niet waarvoor je leert. Heb jij er nog veel aan gehad? ( aan het netwerk die je heb opgebouwd)

Nou ik ben na 1 jaar met de studie gestopt en verder gegaan met een andere opleiding. Anders dan een eigen paard en wat lesgeven doe ik momenteel niet in de paarden. Maar ik denk dat ik nog altijd wel iets aan die contacten zou kunnen hebben als ik wil..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 19:01

Dat gebruiken klopt overigens wel :+ (bij mij dan) maar dat zal lang niet overal het geval zijn.