VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Martine__

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:41

Iedereen die deze week SE's heeft, succes! Ik probeer deze week zo goed en zo kwaad als het gaat nog een beetje te leren.

Ik wil na het VWO Osteopathie gaan studeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:20

sHaKiEjLaVeR schreef:
Ik heb net mijn eerste SE gehad, m&o en het viel behoorlijk tegen. Ik met mijn goede voornemens altijd.. Was erg veel werk, had dan ook niet eens meer tijd voor de laatste som. Baal verschrikkelijk maar goed. Morgen economie en duits, wat een pretje deze week zeg..

Dat is erg balen ja. :(:)
Hopelijk gaan je volgende toetsen wat beter!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:33

iedereen die deze week SE's heeft, heel veel succes! :)

shakiejlaver: jammer dat M&O zo tegen viel, de rest gaat gewoon helemaal goed komen!

nueve: het klinkt alsof je het even niet meer weet :')

Ik heb nu lekker vakantie! :) Volgende week TTT voor auto, dus kan ik me daar heel de week druk over maken _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:36

Ohh echt hé. Mijn bindingsangst voor relaties is over gegaan in bindingsangst voor studies. :')

Ah, lekker, nu vakantie! Mijne is net afgelopen. Mja, vandaag maar 3uurtjes les, dat scheelt. :D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:40

Heyyy ik doe ook eindexamen dit jaar! In de vakken Nederlands, Engels, Frans (blegh), Wiskunde B, Scheikunde, Natuurkunde, Biologie, ehmmm ik denk dat dat het was (?)
Heb ook vakantie, over twee weken SE - week. Succes voor degene die het nu al hebben! Zet hem op!

Waar staat het eindexamenrooster? Zag dat in de beginpost dat het ergens online stond dacht ik ..

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:40

Ik ben nu ook hard aan het leren voor de toetsweek volgende week... Ik heb er echt geen zin in! |o
Woensdag heb ik trouwens "Lek en Linge dag" en mag ik de hele dag aan mn pws werken. Nu zit ik dus tot 15.10 op school terwijl ik normaal 12.20 uit ben ^)

En over wat ik als vervolgstudie wil doen; Geneeskunde! :))

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:52

_Question schreef:
Heyyy ik doe ook eindexamen dit jaar! In de vakken Nederlands, Engels, Frans (blegh), Wiskunde B, Scheikunde, Natuurkunde, Biologie, ehmmm ik denk dat dat het was (?)
Heb ook vakantie, over twee weken SE - week. Succes voor degene die het nu al hebben! Zet hem op!

Waar staat het eindexamenrooster? Zag dat in de beginpost dat het ergens online stond dacht ik ..

http://www.examen.nl/
Tijdens je examen --> examenrooster --> eerste tijdvak.
:)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:57

Pff, k moet nu echt even gaan leren en kan me met bokt erbij niet concentreren :P Ik denk dat ik mezelf maar eventjes ga bannen... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:57

Trouwens nog bokkers die 7nov naar Open Dag van Radboud Universiteit Nijmegen gaan? :D

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:18

Hello :)

Nueve, nee ga ik niet heen.. Maar jeetje, jij hebt 'n hoop plannen!

Hoe denken jullie over HBO na het VWO? :) Even nieuwsgierig hoor :D

Ik wil na mijn VWO Pedagogische Wetenschappen aan de uni van Leiden gaan doen, denk ik :) 20-11 naar de open dag (gaan er nog meer mensen naar de open dag van de UvL?) en nog 'n meeloopdag doen, proefstuderen (maar dat is pas op 19 februari) en ik denk dat ik het dan wel zeker weet :P wil richting de Orthopedagogiek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:21

Ik hoop eigenlijk 7nov geneeskunde definitief van mijn lijstje te kunnen schrappen. Heb ik weer een wat minder di/tri/etc-lemma. :')

HBO na VWO.. Hmm, ik zelf zou het niet doen. Een meisje uit mijn team doet het wel, heel enthousiast is ze. Ze heeft wel een luizenleventje, maar dat had ze misschien op de uni ook wel kunnen hebben. Vrij slim meisje.
Maar als het toegepaste je meer ligt dan theorie, dan kan ik me voorstellen dat HBO gewoon beter bij je past en dan is het ook een goede keuze.
Toch zou ik het zelf 'zonde' vinden, ook al zegt iedereen dat dat niet zo is.

Leiden is leuk! :D Vorig jaar naar een open dag geweest, en daarna stad in. Echt gezellig stadje.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:38

Ik ga waarschijnlijk HBO na VWO doen. Universiteit trekt me gewoon absoluut niet, veel te veel theorie en lijkt me vreselijk saai. Juist veel stage lopen en praktisch leren zeg maar, ligt me veel beter. Zonde vind ik het niet hoor, kan altijd nog naar de uni toch?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:41

Leiden is inderdaad leuk! Mooie school ook :j
Geldt hetzelfde voor Nijmegen, mooie school en campus en Nijmegen zelf vind ik ook heel gezellig :D Jammer dat het voor mij zo ver weg is.
Ik ga donderdag voor de 2e keer naar Tilburg open dag.

Ik zit te twijfelen tussen HBO IBL of uni personeelswetenschappen/communicatie- informatiewetenschappen. Ik hoop er donderdag wat meer duidelijkheid over te krijgen.
HBO na je VWO vind ik niet per definitie zonde, wel als je er erg hard voor moet knokken om je VWO tentamens te halen. Anders had je net zo goed Havo kunnen doen en wat rustiger aan.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:01

Hmm, misschien wel een goed idee voor mij om naar de open dag in Nijmegen te gaan! Op dit moment ben ik alleen nog naar een open dag in Leiden geweest... Mijn broer en zus doen geneeskunde in Maastricht en Leiden, dus ik hoor heel veel verhalen van ze over de steden en de onderwijssystemen. Hierdoor ben ik eigenlijk ook al wel heel enthousiast over Leiden en vooral Maastricht :Y)
Ik ga wel sowieso naar de open dag in Maastricht 21 november! Kdenk dat ik er dan ook meteen een leuk weekend van maak en weer bij mn broer blijf slapen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:07

Nijmegen. :+: :+: Daar wil ik zooo graag heen. Echter geen enkele studie, behalve geneeskunde misschien, die mij echt aanspreekt.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:25

NieneWiep schreef:
Ik ga waarschijnlijk HBO na VWO doen. Universiteit trekt me gewoon absoluut niet, veel te veel theorie en lijkt me vreselijk saai. Juist veel stage lopen en praktisch leren zeg maar, ligt me veel beter. Zonde vind ik het niet hoor, kan altijd nog naar de uni toch?

nou je kan het niet beter verwoorden..voor mij geldt precies hetzelfde...maar als het dan een uni wordt..dan diergeneeskunde omdat je daar zowel veel theorie hebt, maar uiteindelijk ga je al die kennis toepassen in de praktijk..lijkt mij erg mooi

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:28

__Martine__ schreef:
Iedereen die deze week SE's heeft, succes! Ik probeer deze week zo goed en zo kwaad als het gaat nog een beetje te leren.

Ik wil na het VWO Osteopathie gaan studeren.

meteen ff gekeken wat Osteopathie is..lijkt mij ook best leuk. Waar kun je dit volgen? en is dit HBO of uni?
Ben me nog aan het orienteren op een 2e keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:29

Daarom lijkt technische/toegepaste wiskunde me ook leuker dan fundamentele wiskunde. :j Omdat je meer ziet wat je ermee kan!
Bovendien vind ik het gebied waar je in terecht komt leuker - ook niet geheel onbelangrijk. :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:30

Ilsiie schreef:
Hello :)

Nueve, nee ga ik niet heen.. Maar jeetje, jij hebt 'n hoop plannen!

Hoe denken jullie over HBO na het VWO? :) Even nieuwsgierig hoor :D

Ik wil na mijn VWO Pedagogische Wetenschappen aan de uni van Leiden gaan doen, denk ik :) 20-11 naar de open dag (gaan er nog meer mensen naar de open dag van de UvL?) en nog 'n meeloopdag doen, proefstuderen (maar dat is pas op 19 februari) en ik denk dat ik het dan wel zeker weet :P wil richting de Orthopedagogiek :)

Ik heb ook gekeken bij PW...sprak mij alleen niet zo aan door het onderzoeksgerichte en statistiek enzo..vandaar dat ik bij pedagogiek ben wezen kijken, meer praktijk..maar leek me dan weer wat 'makkelijk' qua theorie..mm lastig hoor.
Moet ik ook zeggen dat de presentatie toen in Utrecht bij PW ook dodelijk saai was..
Is orthopedagogiek een richting die je moet kiezen dan na een paar jaar ofzo bij PW?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:30

Nueve schreef:
Daarom lijkt technische/toegepaste wiskunde me ook leuker dan fundamentele wiskunde. :j Omdat je meer ziet wat je ermee kan!
Bovendien vind ik het gebied waar je in terecht komt leuker - ook niet geheel onbelangrijk. :+

Ik heb geen idee wat je ermee zou kunnen doen :+ zegt me helemaal niks :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:31

Je kan bijvoorbeeld de master 'Financial Mathematics' (of iets wat daarop lijkt :D) doen, en dan kom je dus in het bedrijfsleven terecht. Wat ik graag wil.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:35

oke ;) zegt me nog vrij weinig maar dat maakt niet uit :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:39

ik ga nog maar eens even aan mijn scheikunde..bokt is zo verslavend :P

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:53

Ik ben misschien ook van plan om HBO te gaan doen,maar ben er sowieso nog niet uit wát voor studie ik wil doen dus houd alle opties maar open! Heb wel een leuke studie gezien die dus HBO is, mocht dat me echt leuk lijken ga ik HBO doen. Maar mocht ik teveel twijfelen kies ik toch voor de UNI.. Maak me nu meer zorgen om mijn examenjaar haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:58

Oeps, ik wou om 7u al beginnen. _O- Nu echt echt echt.