Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:06

Oeeeeiii da's naar... In zulke vakken steek ik altijd een berg tijd, het is zo lastig om die weer te herkansen. Er gaat zoveel tijd in zitten om alles weer onder de knie te krijgen. Ik mag morgen twee uur statistieken, ben wel door de stof heen. Morgenochtend nog even rustig alles bekijken. Het is meerkeuze, da's echt K**.

Het is gelukkig open boek, maar dat is ook niet altijd een voordeel. Er zitten allemaal kleurige stickertjes en plakkertjes in om alles te kunnen vinden. Nu nog het juiste overal toepassen := Ik ga er nog even uit, morgenochtend nog even aan de bak :Y) en dan is dit semester weer achter de rug. Op naar de scriptie :+

ruth91

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:31

aaaaahw, wat een rotcijfer is dat toch! dan kan je m nog beter helemaal verpest hebben vind ik altijd...
succes alvast de volgende keer, wanneer mag je m herkansen?

jij ook succes luvdatossa! open boek zegt niets inderdaad, hadden wij ook met management accounting, boek was engels en toets was nederlands en kon niks vinden haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:17

O hebben jullie daarvoor datzelfde dikke boek als wij hadden? Hopeloos.. Wij mochten hem er alleen met tentamen niet bij :+

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:44

Denk het wel, is een heel groot en dik boek! :P aangezien ik er niets mee gevonden heb, had ik er ook niet veel aan haha! Gelukkig evengoed wel gehaald die toets :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:02

Pfff de buren hadden een party, slecht geslapen en dan vanmiddag 3 uur lang tentamen :') Dat wordt vóór het tentamen nog even redbull halen en dextro... Eet dat spul nooit dus dan werkt het meestal wel iets beter :Y)

Was dat boek niet van Anthony en Govinnogwatdarjan? Dat was 'n beste pil, jammer dat er zoveel onzin in stond. Vond het echt zo'n Amerikaans geschreven boek. Iets wat super makkelijk is, leggen ze met 10 voorbeelden uit en iets wat moeilijk is doen ze af met één zin. *zucht* Blij dat ik dat gehad heb, m'n luvvert mag het blok hierop daar mee bezig :P

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:37

haha, heb m hier zo niet liggen dus geen idee, maar vond m ook erg Amerikaans!
en wens m maar vast succes haha :=

eerste periode van dit jaar waren er veel buitenlandse studenten die in de klas zaten, ik was studentcoach, meteen goed voor een IKA, dus nu even verslagje en evaluatie schrijven :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:41

Ik heb nooit een buitenlandse student gezien bij ons op de opleiding :+ Nu in mijn master één meisje uit Peru...

Ze gaan het vak anders aanbieden bij ons op school en ze geven nog één keer dat vak; in 7 (!) weken... Dat gaat hij dus doen. Een snelcursus MCL :P Daarvoor hadden wij 20 weken nodig.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:58

Bah, management accounting. Heb dat rotboek hier ook boven liggen. Wij mochten em er ook niet bij hebben :=
Volgens mij krijgen die Amerikanen per pagina betaald, er staat echt ontzettend veel dubbele onzin in die boeken..:S

Kan et tentamen volgende tentamen periode ( geloof april) als het goed is herkansen, maarja lvw is wel echt een vak dat je bij moet houden en heb nu ook gewoon andere vakken en er wordt ook geen les gegeven in lvw deze periode, dus ik zie het vrij somber in :(

Wij hebben ook geen buitenlandse studenten in de klas, of nouja ik heb ze iig nog nooit gezien :+

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:03

@ roxiie; als je antwoorden van LVW nodig hebt, dan heb ik daar wel een documentje van.

Het is gewoon allemaal handigheidjes aanleren, die je na het tentamen weer vergeet. Heb ik nu met statistiek ook. Allemaal formules en ik stop het vooral in m'n korte termijn geheugen en dan met een paar weken weet ik het doel wel, maar zou ik zo'n tentamen niet weer kunnen maken.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:40

Bij ons was het omdat we een internationale periode hadden en die studenten kwamen een soort van op uitwisseling zegmaar voor 5 maanden, dus alles lessen, tentamens, projecten enz. Waren in het engels :)
Ik zat in een groepje met een spanjaard, hij prak en schreef zooo slecht engels, dat was echt een drama! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:53

LVW en statistiek had ik gelukkig ook meteen gehaald.. Lijkt me echt lastig om dat weer opnieuw op te pakken..

Morgen heb ik een 2e gesprek bij een accountantskantoor :D Ben benieuwd..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:33

Spannend Relaxed!!
Grrrr, mijn auto is kapot :(

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:14

en weet je al meer relaxed?

ow dat is minder roxxie.. :s

ik ga zo naar school ben vrij maar ga aant project met een groepsgenoot.
opzich wel een leuk project, over boeing, dus aardig realistisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:43

Nou ik ben iig nog enthousiaster geworden.. :j Hoor volgende week meer, dus wacht weer af.. Word depressief als dit weer op niks uit loopt denk ik :(

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 19:55

Relaxed schreef:
LVW en statistiek had ik gelukkig ook meteen gehaald.. Lijkt me echt lastig om dat weer opnieuw op te pakken..

Op de uni is 't ook wel andere koek hoor statistiek.. Dat wat je op het hbo krijgt is echt een peuleschil. Het is meer LVW, maar dan anders en moeilijker en veel meer.

Welk kantoor heb je gesprekken gehad dan? In Groningen? En dan richting RA of AA?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 13:04

Wow ja inderdaad.. dat verschil is echt zó groot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:34

Nou dan is het dus nóg lastiger om het weer helemaal op te moeten pakken als je het niet haalt.. :') :+

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:33

Ooeh..toetsen zijn gemaakr. Nu maar hopen op voldoendes :-) lvw, ondernemersrecht en verslaggeving...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 18:09

Hoppa gewoon op m'n vrije zaterdag een jaarrekening in elkaar gezet :)).

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:03

Nou statistiek ging niet zo lekker bij mij. Inmiddels staan de antwoorden online, maar heb natuurlijk niets opgeschreven :P Heb even nagekeken en kom zelf tot 52 punten ongeveer. Ruw genomen. Dus hoop dat ze iets soepeler zijn :D Ach, ik vind het leuk en kan het zo wel weer oppakken.

Het was gewoon té druk, slecht geslapen, met >500 personen in de zaal en open boek en veel geloop naar toilet enzo. Echt verschrikkelijk. Voor de rest alles gehaald, dus alleen statistiek nog terug en dan ben ik op de helft van mijn master :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:04

Goed bezig hoor!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:17

met zoveel mensen tentamens maken kan ik ook slecht tegen, heb niet zulke hele goede ogen dus mag bij de dislecten zitten, lekker rustig en nog langer de tijd ook! :)

zou fijn zijn als je m toch gehaald hebt, en succes nog met de andere helft ;)
ik heb niets speciaals gedaan vandaag, ook niks aan school. was vrijdag begonnen met de marktontwikkelingen van boeing, vanaf 2005 tot nu, was met 2 1/2 uur klaar, had ik niet verwacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:08

Nou dat was er weer 1 hoor... 'Qua leeftijd, ervaring en persoonlijkheid pas ik niet voldoende in het team...' Ga maar een uitkering trekken denk ik.. Dat willen ze blijkbaar.. }:0

*sarcasme uit*

Zucht........ :(

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:05

Aaahw, balen zeg! :(:)
Hoe lang ben je al op zoek naar werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 08:09

Sinds september wel vrij actief op zoek, maar daarvoor ook al eens een gesprek gehad.. Ben toen in oktober begonnen bij mijn huidige werk (wat nog steeds doorgaat omdat een collega thuis zit met hartritmestoornissen, want zou eigenlijk al afgelopen zijn qua werk) maar dit werk is zo saaaaiiiii.. :Z Dus ik heb wel werk, maar wil graag verder bij een accountantskantoor.. Maar met mijn 27 jaar ben ik blijkbaar te oud :+