Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:10

Ik ben door de kredietcrisis mijn baan kwijt sinds 1 april. Heb 12,5 jaar bij dat bedrijf gewerkt na het halen van mijn
mbo diploma.

Heb zat ervaring maar kom niet aan de bak. Wel meerdere keren uitgenodigd maar er zit er altijd wel 1tje bij die ervaring
met hun systeem heeft of mijn cv sluit niet aan bij de functie. etc etc.

zit nu sinds 2 maanden bij een reintegratiebureau maar wil allemaal niet erg vlotten hoor.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:12

Marije :(:) maar helaas herkenbaar. :oo

Davinia_

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:07

Ik had gisteren een Mylene party en daar hoorde ik dat ze echt heel veel mensen zoeken. Je krijgt dan een opleiding/cursus via hun. Misschien is dat iets voor een van jullie? Het is geen fulltime baan, maar het is toch wat..

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:08

Dat van het UWV ken ik. Ben ook al voor niets uitgenodigd bij het werkbedrijf. Stond daar aan de balie en kon weer naar huis. Stond niet in de agenda. Zou opnieuw uitgenodigd worden maar duurde maar en niets. Dus zelf gebeld stond ik als niet op komen dagen in het systeem???? Terwijl ik dus wel was op komen dagen maar niet in de agenda stond???

Heb morgen een gesprek := Moeilijke functie dus nou even zelfvertrouwen bij elkaar schrapen. Ben gewoon bang geworden om afgewezen te worden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:09

simongek schreef:
Ik ben door de kredietcrisis mijn baan kwijt sinds 1 april. Heb 12,5 jaar bij dat bedrijf gewerkt na het halen van mijn
mbo diploma.

Heb zat ervaring maar kom niet aan de bak. Wel meerdere keren uitgenodigd maar er zit er altijd wel 1tje bij die ervaring
met hun systeem heeft of mijn cv sluit niet aan bij de functie. etc etc.

zit nu sinds 2 maanden bij een reintegratiebureau maar wil allemaal niet erg vlotten hoor.

:(:)
Jeetje dat is nog al niet wat. Hoop dat ze je bij dat bureau wel kunnen helpen.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:53

Horse_ schreef:
Dat van het UWV ken ik. Ben ook al voor niets uitgenodigd bij het werkbedrijf. Stond daar aan de balie en kon weer naar huis. Stond niet in de agenda. Zou opnieuw uitgenodigd worden maar duurde maar en niets. Dus zelf gebeld stond ik als niet op komen dagen in het systeem???? Terwijl ik dus wel was op komen dagen maar niet in de agenda stond???

Heb morgen een gesprek := Moeilijke functie dus nou even zelfvertrouwen bij elkaar schrapen. Ben gewoon bang geworden om afgewezen te worden.

haha ik wist wel dat ik niet de eneige was. Ik heb dit al 2 keer gehad, trek je er toch tijd voor uit, naja tijdverspilling dus en ik was er klaar mee...

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:17

Bij mij zijn het ook aardig wat kilometers wat ik naar het Uwv maak waar ik heen MOET. Er zit wel eentje dichterbij maar dat is weer een ander district. Dus tijd + geld. Momenteel heb ik de tijd wel, maar het geld niet voor al die reiskosten. Grr...

Ik blijf gewoon hopen dat dit maar tijdelijk is en ik straks ergens aan de bak kom!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:18

Voor mensen die echt geen geld kunnen verdiennen.

MC Donald Schiphol voor de landingsbanen zoeken nog mensen en kunnen jou uitgroei mogelijkheden beidden.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:21

Uitgroei mogelijkheden?? _O-

Sorry off topic..

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:00

Mijn gesprek zojuist ging niet zo. Moest taaltest, rekentest en kostprijsberekeningen doen. Klapte helemaal dicht en heb het flink verpest. Heb nog nooit testen hoeven te doen tijdens sollicitatie en kwam geheel onverwacht := .

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:05

Horse, balen! Kan me wel voorstellen dat je dichtklapte. Zoiets verwacht je niet met een sollicitatiegesprek, lijkt mij.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:07

Maar ja aan de andere kant mag ik niet klagen want word tenminste nu eindelijk uitgenodigd.

Volgende week weer een gesprek *\o/*

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 00:02

Oh my God ik vanavond gebeld voor een gesprek terwijl ik gister de brief nog maar gestuurd heb! :D Ik ben helemaal hyper!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:23

Marije88 schreef:
Oh my God ik vanavond gebeld voor een gesprek terwijl ik gister de brief nog maar gestuurd heb! :D Ik ben helemaal hyper!

Zo dat is snel! Kan mij voorstellen dat je dan schrok dat verwacht je niet. Veel succes met je gesprek!

Ik had net een 2e gesprek. Vroeger was dit om salaris ed te bespreken maar nu helaas blijkbaar niet meer. Ze hadden nog meer kandidaten dus hoor pas volgende week verder wel jammer.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:56

Ik duim voor je! (ook in mijn weten is het tweede gesprek om salaris enzo te bespreken...) Echt ik duim voor je!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:09

Tegenwoordig volgens mij al 3e gesprek. Iig hoe ik het meemaakte :) eerst gesprek met de teamleiding, en dan gesprek met het hoger management, vaak dan nog wat testen en dan ben je pas echt door..

Succes :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:11

Ik kom niet eens tot een gesprek :')

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:14

Horse_ schreef:

Hoe herkenbaar. Ik heb ook al veel gesprekken gehad, maar steeds net niet geworden door gebrek aan ervaring op een bepaald punt.
Ook vanaf 1 april al werkloos. Tussendoor nog wel een tijdelijk klusje gehad voor 7 weken, maar nu dus weer bij huis.
Die afwijzingen zijn het ergste idd.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:16

Oh hier nog één met het UWV gedoe..

Mij mailen ze niet meer terug, ik heb ook papieren gekregen waarin staat de we afgesproken hebben 8 keer p.m te solliciteren? Maar daar hebben we het niet eens over gehad..

En er was een man, die een goed woordje zou doen voor me bij een sollicitatie.. nou niks :\

Als ik dit allemaal zo lees.. :=

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:18

Ik ben ook hard opzoek ;) mncontract loopt per 1 jan af .. maar merk wel dat het erg lastig is nu :o

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:22

Praaaat me niet over t UWV. Wat een klunzen werken daar :roll:

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:31

Zúcht.. bemoedigend.. :=

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:20

LiVetime schreef:
Praaaat me niet over t UWV. Wat een klunzen werken daar :roll:

En bedankt :D

Maar even serieus, wat ik lees gaat dus vooral over het UWV Werkbedrijf (wat voorheen het CWI was).
Jammer dat het zo slecht loopt bij jullie.

Maar goed, ik ben in week 48 ook flink wat uren kwijt, dus wij gaan ook weer aan het solliciteren -O-

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:56

ik kom hier even binnenvallen
met meteen een dringende vraag!
ik heb gesolliciteerd als functie van onderwijsassistent op een MBO en uitgenodigd voor een gesprek de 18e.
Nu staat er voor die zelfde school wéér een vacature als onderwijsassistent, alleen dan voor het VMBO, met meer uren.
de brieven moeten beide aan dezelfde persoon gestuurd worden (waarvan ik dus de eerste al gestuurd heb)
zal ik nu ook op die 2e reageren, of de 18e afwachten...?
op de tweede vacature kun je reageren tot de 20e namelijk.
Of is het iets om te noemen tijdens je sollicitatie??
Dilemma!

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:03

Jeetje zeg... schrik toch wel een beetje van jullie verhalen allemaal... Besef nu dat ik toch echt een immense bofkont ben.

Ben nog niet afgestudeerd maar weinig te doen voor school. In september een brief gestuurd naar een school als onderwijsassistente (ben bezig met mn hbo dus niet mn droombaan maar werk is werk). De eerste sollicitatie in m'n leven voor een echte baan en aangenomen. 1 oktober aan het werk. 20 UUr in de week aan het werk, erg leuk en gezellig. Vorige week gesolliciteerd op een andere locatie van dezelfde school als docente biologie voor 4 uur in de week. Gister aangenomen voor 10 uur docente bij die locatie naast mijn huidige baantje met uitzicht op een opleiding. En ik heb niet eens een docentenopleiding....

Schaam me bijna voor mezelf dat alles me zo goed afgaat.. Het voelt zo gewoon maar dat is het absoluut niet. Hoop dat jullie ook allemaal een beetje het geluk krijgen dat ik heb.