Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:46

nou dames ik ga maar eens aan het werk :) gelukkig is het vandaag weer droog! :oo

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 16:49

Moet je nu nog gaan bezorgen? :wow: :oo

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:55

Sandd of Selectmail mag tot 8 uur.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 11:37

Wow. Lijkt me niets. :o
Maar natuurlijk wel handig als je na school e.d. nog wilt werken...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 12:33

Ik bezorg op dinsdag en vrijdag tussen 08.00 en 20.00 dus kan zelf kiezen wanneer ik ga en kan tussendoor even boodschappen doen of lekker pauze houden.
Tegenover staat wel dat ik zelf moet sorteren maar dat vind ik eigenlijk wel handig want je loopt precies zoals je zelf handig vind.
Als er iets is gewijzigd (werkzaamheden) kan je tijdelijk een andere route lopen als normaal.
Als je flink doorwerkt verdien je nog beter als bij TNT ook.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 15:39

Ik zag vandaag voor het eerst een DHL postbezorger, in mijn wijk. >;) Kende de busjes al wel, maar had ze nog nooit te fiets gezien. En TNT heeft sindskort de Veronica gids niet meer. Doe Sandd geloof ik? Mijn collega had direct al een klacht van iemand, dat de gids niet goed was bezorgd. "Sorry mevrouw, die bezorgen wij niet meer."

_O- }>

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:46

Veronica gaat er toch pas vanaf 1 januari vanaf? Wij hebben hem to nu toe in ieder geval nog steeds gehad.
Vandaag kwam bij onze vestiging de hele landing zorgpolissen van dsw met als gevolg blauwe bakken tot aan het plafond. Behalve in mijn team dus wij zullen het morgen wel krijgen, kan ik me er vast op voorbereiden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:00

Wij kregen vandaag ook 2x post. 'S ochtends van ? en 's middags van de TNT. Wel irritant krijg je dadelijk 4x per dag post.
Veel bedrijven stappen dan wel over naar een concurrent. Zo ook de overheid. Eerst de postmarkt vrijgeven en dan overstappen naar een concurrent. En dan vliegen er dadelijk bij de TNT er 10.000 mensen uit.
@Zonnebloem: Ik loop mijn wijken ook zoals ik ze wil lopen, dat is het voordeel van je eigen wijken sorteren. Ik zou er alleen niet aan moeten denken om dat op de keukenvloer te doen. Dan moet ik een hele grote keukenvloer hebben en ben ik volgens mij onwijs lang bezig. Ik ben dan wel benieuwd wat je bij Sandd verdient. Verdien je daar niet per poststuk? Tenminste zoiets kwam ik van de zomer tegen. Toen stonden er postbakken bij iemand in de tuin met een papier erop hoeveel post het was en hoeveel degene daarmee zou verdienen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 16:24

Ja het is en blijft een pijnlijke situatie. Het vrijgeven van de markt heeft een heleboel (negatieve) gevolgen. Ik hoorde dat Sandd heel goedkoop kerstpostzegels gaat verkopen? Zo goedkoop dat een TNT bijv. er amper tegenop kan...

Bij ons is de Veronica gids er sinds een week of twee al uit. Misschien dat het in stappen gaat. Ghehe... :P

Zorgpolissen: Ik heb al wel een heleboel VGZ bezorgd. :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:35

Flosje446 schreef:
@Zonnebloem: Ik loop mijn wijken ook zoals ik ze wil lopen, dat is het voordeel van je eigen wijken sorteren. Ik zou er alleen niet aan moeten denken om dat op de keukenvloer te doen. Dan moet ik een hele grote keukenvloer hebben en ben ik volgens mij onwijs lang bezig. Ik ben dan wel benieuwd wat je bij Sandd verdient. Verdien je daar niet per poststuk? Tenminste zoiets kwam ik van de zomer tegen. Toen stonden er postbakken bij iemand in de tuin met een papier erop hoeveel post het was en hoeveel degene daarmee zou verdienen.

Ik sorteer gewoon aan de eettafel dat is een normaal formaat en daar past alles gewoon op.
Kost me een uurtje werk op een drukke dag.
Ik verdien 7 cent per poststuk en afhankelijk van hoe ik doorwerk verdien ik dan tussen de 5 en 12 euro per uur.

Veronicagids hebben we trouwens nog niet ik heb ook begrepen vanaf 1 januari pas.
Ook een grote bank en een groot deel van de post vanuit de overheid zit vanaf 1 januari bij Sandd.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 01:35

:D Ik vond deze op de TNT hyve...

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:02

Vond het trouwens niet netjes dat TNT toen die brieven had verspreid over dat de post misschien wel niet aan zou komen als het via Sandd of DHL ging.
In de afgelopen maanden is TNT al zeker 4 brieven kwijt geraakt van mij en 1 pakket.
Weet niet of het sarcastisch bedoeld is maar ik vind het niet netjes.
We doen allemaal ons werk en wij bij Sandd of DHL zijn niet minder dan TNT.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 16:20

Het ging/gaat er vooral om, dat mensen nu eerst moeten kijken wie de bezorger is. Niet bij een TNT'er gaan klagen als het van Sandd of DHL is. Dat gebeurt namelijk nog erg regelmatig. Het zit er bij de meeste mensen nog in dat alleen TNT post bezorgt (automatisme). En verder vooral een beetje 'verbitterde' humor. ;) Net als de poster hierboven.
Ik heb overigens natuurlijk helemaal niets tegen postbezorgers van de concurrent, zeg ze altijd vriendelijk gedag. :P

[edit]typfoutje
Laatst bijgewerkt door Toekie op 13-11-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:44

:= vind het ook wel een leuke reclame :j

maar 't is inderdaad wat toekie zegt, mensen denken nog steeds dat tnt de enige is die 'gewone' post bezorgt. Ik kreeg ook al een keer een opmerking van een man dat ik zijn hele straat verkeerd had bezorgd, alles 1 deur opgeschoven.
Nou maak ik best wel eens een fout, maar een hele straat? Dat leek me erg stug en zag vervolgens nog een postbezorger van een ander bedrijf langskomen... natuurlijk kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik was het volgens mij echt niet :n

maar ik vraag me af, komen er dan dadelijk ook blauwe en gele brievenbussen naast die oranje te staan? :') wordt kleurig plaatje in de straat :+

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:44

zonnebloem18 schreef:
Ik sorteer gewoon aan de eettafel dat is een normaal formaat en daar past alles gewoon op.
Kost me een uurtje werk op een drukke dag.
Ik verdien 7 cent per poststuk en afhankelijk van hoe ik doorwerk verdien ik dan tussen de 5 en 12 euro per uur.

Veronicagids hebben we trouwens nog niet ik heb ook begrepen vanaf 1 januari pas.
Ook een grote bank en een groot deel van de post vanuit de overheid zit vanaf 1 januari bij Sandd.

Weet iemand hoeveel een postbode bij de TNT verdient? Ik ben zaterdagmedewerker en verdien 8,51 per uur (netto), plus nog wat andere dingen. Ik las net een ingezonden stukje in het AD: TNT betaalt al minimumloon en kan gewoon niet concurreren met bedrijven die per poststuk betalen. Daarnaast promoot de overheid dus ook om per poststuk te betalen (en dus onder minimumloon) door hun post te laten verzorgen door Sandd.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:41

Ik weet dat de postbezorgers idd niet zo'n best loon hebben bij de tnt, zaterdagmedewerker vind ik wel goed verdienen, voor dat loon wil ik wel blijven werken.

Wat ik ook wel erg raar vond, was van de zomer aan het werk voor TNT (duidelijk herkenbaar als TNT'er), werd in aangesproken door iemand op straat of ik niet voor de sandd wilde werken :?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:09

Ja maar zaterdagbezorgers krijgen 140% loon dat is nogal een verschil.
Daarbij gaan ze over het algemeen uit van een bepaald aantal uren per wijk die krijg je uitbetaald.
Doe je er langer over pech gehad maar je krijgt niet meer.
Maar 8.51 houdt in dat als je een normale postbezorger was je maar 6.07 netto verdient.
Over het algemeen zit ik op 7 euro en op hele goeie dagen verdien ik zelfs 12 euro per uur.
Ik woon midden in mijn wijk dus hoef nooit heel ver.
Nou moet ik wel zeggen dat ik de grootste wijk heb in de buurt met bijna 600 brievenbussen en dat ik volgend jaar ongeveer 150 bussen afsta omdat ik het anders niet ga redden met de nieuwe contracten die er zijn afgesloten.

Maar ik heb begrepen dat Sandd wel bezig is met een CAO.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:20

zaterdagmedewerker is het ;) dan moet je ook binnenwerk doen, postbezorger is echt alleen post wegbrengen, en dat heb je niet in aparte zaterdag vorm. Maar ik weet wel dat het ook afhankelijk wordt vaan aantal stuks post en hah volgens mij hoeveel tijd je krijgt.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:45

zonnebloem18 schreef:
Daarbij gaan ze over het algemeen uit van een bepaald aantal uren per wijk die krijg je uitbetaald.
Doe je er langer over pech gehad maar je krijgt niet meer.

Ik geef gewoon mijn werktijden door en krijg dit altijd uitbetaald. De ene keer ben ik om 1 uur klaar en de andere keer pas om na 2en, maar krijg toch echt wel mijn uren.
@Horsefreak: Bij de TNT staat er een aantal uren voor je wijk (sorteren + uitvoeren). Hoe meer folders je moet bezorgen, hoe meer de tijd je krijgt. Volgens mij krijg je bij iedere folder meer 15 min extra om een X aantal adressen te lopen en de tijd die je extra krijgt ligt volgens mij ook nog aan het gewicht van de folders.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:46

het enige wat ik aan hah bij betaald krijg is als ik help met zetten én het aangeef op een lijstje (anders kun je er ook naar fluiten) en een paar weken terug een kadobon gekregen van... jawel, hou je vast! ...15 euro!! -O- "omdat we zoveel hah moesten bezorgen de laatste maanden"

ben per wijk een uur langer kwijt als ik hah heb. Vorige week had ik de helft te weinig folders mee gekregen, was om kwart voor 4 klaar, terwijl het normaal pas half 5/5 uur is. Vind het echt niet erg als ik af en toe hah heb, maar nu is het iedere zaterdag vast prik... volgens mij maak ik teveel uren hierdoor die ik dus niet uitbetaald krijg.

Ik heb verder niet te klagen over het salaris hoor, maar ik denk niet dat ik alle gewerkte uren betaald krijg (zou het eigenlijk moeten controleren. Kreeg laatst van een collega de tip dat je de filliaalleider kunt vragen een uitdraai te maken van je urenlijst, is waarschijnlijk verstandig)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:51

Ik sta er nog wel eens bij einde van de dag als ze mijn uren invoeren en ik vraag er idd regelmatig na, maar ik wil per keer weten, das iets makkelijker bij te houden voor me. En als zaterdag medewerker geef ik gewoon mijn begin en eindtijd op. Vandaag mijn tijden niet opgegeven, maar ga ik morgen wel ff achter aan, aangezien ik alleen buiten werk had bij mij in de buurt.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 20:56

ik niet, mijn zaterdagchef schat ongeveer in wat ik er aan kwijt zal zijn en volgens mij klopt dat wel.
maar heb de laatste maanden ook flink bijgklutst door de weeks en ik weet niet hoe het daarbij zit.
Die uren uitdraai laat dan zien wat je per dag aan uren hebt gemaakt ;) dus is wel handig denk ik... als ik mn uren nou eens zelf opschreef :roll: ben daar zo'n sloddervos in...

*gaat gelijk beginnen :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:33

Ik doe nog vanalles, soms zeggen ze ook wel, van je moet ff andere kast zoeken die of die gaat op jou plek, o oke dan, is goed. En daarnaast ook vaak: help die of die wijk mee als je wil of zet ook die wijk ff. En daarnaast ben ik geloof ik nog wel eens met het werk van andere bezig qua post uit de kasten ophalen en verwerken/opruimen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 21:43

Volgens mij heb ik echt een mega fijne afdeling getroffen.
Ik ben altijd bereid om in te vallen als dat nodig is (en ikzelf ook kan natuurlijk). Doe ik nooit moeilijk over. En toch... als ze me dan eens vragen. Gaat dat op een bijna onderdanige manier. :') En een week of vijf geleden heb ik gevraagd of ik standaard extra kon werken. Dit kon meteen! Ikke blij natuurlijk. Heb daarna nog twee weken gehoord of ik het allemaal redde, of het niet te zwaar was. :(:)
Vandaag; had ik een extra wijk omdat een collega naar een begrafenis moest. Kom ik die tassen ophalen; had mn baas er een briefje bij gedaan met 'bedankt'.

Noujaaaa zeg. Da's toch lief?! _O-

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:44

dat is superlief :j

ach, ik heb ook wel een leuke afdeling :j als ik binnenkom roep ik heeeel hard: "goeiemorgen!!!" :') en dan krijg je ook wel eens leuke reacties als: "nou is mijn dag weer goed" :')