Een normale werkdag is...?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hoeveel overuren maak jij per week?

minder dan 5 uur
46 (50%)
maximaal 8 uur
29 (31%)
meer dan 10 uur per week
17 (18%)

Totaal aantal stemmen: 92

Nimue

Re: Een normale werkdag is...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:26

Ik zit in het onderwijs. Daar werk je standaard over, maar dat krijg je gecompenseerd door lange vakanties (waarin je helaas ook vaak zult moeten overwerken, maar dat is dan weer een ander verhaal).

Een vriendin van mij heeft ook een baan waarbij ze elke dag één a twee uur langer doorwerkt. Dat is heel normaal, zit ook inbegrepen in het salaris en ze krijgt het dus niet uitbetaald. Ik zou het niet zien zitten hoor, af en toe wat extras doen is geen probleem maar ik heb echt geen zin om 45 á 50 uur per week te gaan draaien. Dat wil ik alleen voor een eigen zaak.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:25

Mjay schreef:
ik snap jou niet helemaal sax..... hoe kan je nou van 6 tot 19 werken (is bij mij 13 uur!!! dus 65 uur voor 5 dagen) en dan toch op 40 uur uitkomen??????????????

een gewone werkdag is voor mij van 8 tot half 5..... helaas.......

ja, en dan gaat er reistijd en pauze nog vanaf. meestal maak ik dagen van 10 uur ong
mijn vader en ik wisselen ook het laden af zodat je om de dag ong kunt blijven liggen. de 1 gaat een uurtje laden en pikt dan de ander op en dan rijden we naar de zaak.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:38

Ik werk 20 uur (op papier...)

Ik werk in een dierenkliniek, dus het wordt met diensten altijd meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:54

meestal standaard 10 uur per dag maar heb een 40u contract. Vind dat niet te veel, paarden lijden er ook niet onder maar wil in de toekomst wel iets voor 36 uur of zo.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:33

Ik heb een contract voor 43 uur per week, maar maak meestal rond de 55/60 uur per week denk ik.

Paardenwereld he. Vork
Ach, ik kan het hebben en vind het niet erg, als ik zie wat ik er voor terug krijg. Haha!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:09

Een normale werkdag is of van 8 tot 5 of een 1/2 dienst van 8-12
Avonddiensten zijn van 18:15-23:00 (1-2 keer per maand)
En daarbij heb ik 4 weekend dagen per maand waarvan één dienst van 8 tot 5 en de andere 3 dagen van 8 tot ongeveer 12 uur

Met een contract van 32 uur en soms een half uur per dag extra (in de thuiszorg).

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:20

Ik begin 's ochtends om 7.45 tot 's middags 16.00. Hier zit de pauze bij inbegrepen (die ik vaak achter de computer al werkend doorbreng). Werk regelmatig een halfuurtje of uurtje langer door, want overuren draaien is hier vrij standaard.

Dat wat iemand opperde in het topic dat je raar aangekeken wordt als je echt om 16 uur weggaat klopt ook wel een beetje bij mijn bedrijf. Clown En dan inderdaad door diegenen die pas laat beginnen of een uur lunchpauze houden ipv een halfuur (of een combinatie). *LOL*

Vorige baan was van 9 tot 17.30. Stipt. Geen overuren dus en zekerheid, maar dan heb ik liever mijn vroege beginnen en vroeg klaar. Als je dan een overuurtje maakt, ben je toch nog steeds vroeg thuis. Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:41

weet je wat het gekke is............ voor mijn kantoorpersoneel hou ik niet eens vakantiedagen/werktijden bij (op een na die zelf mutserig is met kwartiertjes, dan ben ik het ook Haha!)

Mijn "meiden" werken wanneer nodig, en kunnen gaan wanneer nodig......... ze werken makkelijk over, nemen werk mee naar huis (wij draaien 24 upd omdat we een bereikbare dienst hebben) En als ze dan eens wat later komen of wat eerder weggaan......... ga ik naar nul moeilijk over doen. Ik werk met volwassen mensen en we hebben zeker wel onze problemen soms, maar aan inzet heb ik echt als werkgever nul te klagen......

zal het de ene keer richting hun gaan, en de volgende keer richting mij..........

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:50

Ik heb een 40 uren contract.
Maar ik werk van s'ochtends 7:00 tot s'middags 17:00.
Dus per dag 1,5 uur overwerk. Niet veel dus.

Voor mij is dat een normale werkdag.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:55

ik werk op dit moment niet, althans op zaterdag maar ja dat is niet echt werken werken.
Maar normale werkdagen vind ik van 8:00 tot 18:00 (of 17:00)
en dan uur(half uur) pauze in totaal dus 9(1/2) uur op een dag werken.

Ik vind het juist wel fijn om veel uren te draaien in een week, geeft wel een voldoening.
Alleen nu op school, dus kan niet veel werken Huilen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 20:59

MelOdYs_Star schreef:
Ik heb een 40 uren contract.
Maar ik werk van s'ochtends 7:00 tot s'middags 17:00.
Dus per dag 1,5 uur overwerk. Niet veel dus.

Voor mij is dat een normale werkdag.

Ik vind dat best veel, elke dag 1,5 uur. Dat is 7,5 uur per week, dat is er bijna nog een dag bij. Ik zou het wel doen als ik mijn werk echt super vond of als er een zeer riant salaris in zou zitten, maar anders zou ik daar echt geen zin in hebben...

Anders is het als je, zoals bij jouw KiWiKo, soms overwerkt maar soms ook minder werkt. Dan maakt het me niet zoveel uit, maar ik wil niet structureel overwerken. Als dat het geval is, wil ik gewoon meer uren uitbetaald krijgen of minder werk op mijn bord, want dan zijn de uren die ik betaald krijg er dus gewoon te weinig om het werk in gedaan te krijgen. Tenzij het natuurlijk al is meegerekend in het salaris, dan is het wat anders.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:28

Nimue schreef:
Ik vind dat best veel, elke dag 1,5 uur. Dat is 7,5 uur per week, dat is er bijna nog een dag bij. Ik zou het wel doen als ik mijn werk echt super vond of als er een zeer riant salaris in zou zitten, maar anders zou ik daar echt geen zin in hebben...

Ik vind mijn werk leuk om te doen & de tijd vliegt omdat ik veel werk om handen heb & veel zelfstandig kan werken.
En voor mijn leeftijd -21 jaar- heb ik inderdaad wel een zeer goed salaris. En plezier in mijn werk heb ik ook.
Ik kan mijn overuren betaald krijgen in geld of in -opgebouwde- vrij dagen.

Uiteraard zou ik het niet doen als ik er geen plezier in zou hebben. Lachen Sterker nog, ik ga er voor verhuizen.
120KM verderop. Knipoog Zoveel plezier heb ik er dus in. Haha.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:31

Ah, als je je overuren nog uitbetaald kunt krijgen of weer op kunt nemen is het wel heel wat anders, zeker als je dan een mooi salaris en leuk werk hebt. Ik dacht dat je het allemaal 'standaard' deed en dus ook onbetaald, en dan vond ik het wel veel.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:36

Nimue schreef:
Ah, als je je overuren nog uitbetaald kunt krijgen of weer op kunt nemen is het wel heel wat anders, zeker als je dan een mooi salaris en leuk werk hebt. Ik dacht dat je het allemaal 'standaard' deed en dus ook onbetaald, en dan vond ik het wel veel.

Oh nee dan heb ik het in mijn eerste post niet goed uitgelegd. Sorry voor de verwarring.
Nee, ik doe het niet onbetaald. Anders had ik het ook niet zo een probleem gevonden,
maar dan had ik andere prioriteiten voorop gesteld. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:38

Zolang mijn baas me niet af en toe spontaan 50 uur uitbetaalt, ga ik ook niet spontaan 50 uur werken.
Ik ben absoluut niet zeikerig met werk afmaken of eens wat extra's doen om iemand te ontlasten ofzo, maar ik vertik het om structureel over te werken. Als dat nodig is dan doe ik OF mijn werk niet goed en hoor ik dat graag zodat ik het kan verbeteren, OF we moeten het serieus over m'n takenpakket gaan hebben.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:37

Een werkdag is voor mij op het moment een ochtendje van 8 tot half 1, maar dat komt omdat ik weer naar school ga Knipoog
De afgelopen 3 jaar heb ik fulltime gewerkt en werkte ik 38 tot 40 uur in de week. Ik had een 36-uren contract met 2 uur atv, dus die 38 die maakte ik zeker, en vaak was het íetsjes meer.. Niet de moeite om te schrijven in ieder geval... Ben zeker niet te beroerd om iets langer te blijven, maar is in de 3 jaar dat ik hier gewerkt heb misschien 2 keer nodig geweest...

@MelOdYs_Star: Jij hebt vast een hele leuke baan! Wat doe je precies?