Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Noah2006 schreef:Bij de opleiding in Deurne zitten toch wel verschillende richtingen? Hoefsmid, dierenvoeding en verzorging, ook MBO niveau. Daarnaast heb je nog de opleiding van Hall-Larenstein. En je kan ook een opleiding dierenarts-assistente volgen. Even googlen en je vindt redelijk wat opleidingen in de dierensector.
Hoef volgend jaar pas profiel te gaan kiezen
moonfish13 schreef:dat kan niet zomaar, dan moet je eerst de humane fysiotherapie gedaan hebben geloof ik.
Dan kan het niet met haar opleiding. sorry

Fake schreef:Osteopaat is naar mijn weten inderdaad een vrij beroep. (niet met zekerheid, maar naar mijn weten klopt dat idd)
en die laten alleen humane fysio toe.Fake schreef:Noah2006 schreef:Bij de opleiding in Deurne zitten toch wel verschillende richtingen? Hoefsmid, dierenvoeding en verzorging, ook MBO niveau. Daarnaast heb je nog de opleiding van Hall-Larenstein. En je kan ook een opleiding dierenarts-assistente volgen. Even googlen en je vindt redelijk wat opleidingen in de dierensector.
Ja klopt, maar eigenlijk was dit niet de vraag van de TS.
De vraag was namelijk naar goedbetaalde banen, en de banen die jij opnoemt zijn nog niet echt goed betaald
. Ik zal dan inderdaad misschien doorstromen naar opleiding voor DA, maar dan ben je wel lang bezig. Deurne kan je vast advies geven over goed betaalde beroepen? Verder kan je ook een keus maken; goed betaald beroep en paard houden,of minder betaald beroep en met paarden werken ';)
Juliette86 schreef:Fake schreef:Osteopaat is naar mijn weten inderdaad een vrij beroep. (niet met zekerheid, maar naar mijn weten klopt dat idd)
Yep, maar je moet natuurlijk wel ergens een opleiding doen hèen die laten alleen humane fysio toe.
http://www.helicon.nl/content.jsp?objectid=6265
enigste opleiding voor paardentandarts in NL
Citaat:Bijvoorbeeld:
Opleiding paardenhouderij of sport niveau 3/4.
Opleiding hoefsmid.
Opleiding dierenartsassistente.
Tevens moet men in staat zijn zich Engelstalige lesstof eigen te maken.
Indien geen adequaat diploma overlegd kan worden en de kandidaat wél aan kan tonen dat hij/ zij minimaal 3 jaar werkervaring met paarden heeft, is er de mogelijkheid een theoretisch en praktisch toelatingsexamen af te leggen, waarbij ook de leesvaardigheid Engels getoetst wordt.