werk met dieren wat goed verdiend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Re: werk met dieren wat goed verdiend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:56

Ik dacht altijd dat dierenartsen toch ook wel redelijk verdienden Bloos

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:00

Politie is idd weer wat anders, dan krijg je ook politietrainingen ed. en die opleiding moet je ook maar willen volgen..

Paardentandarts zou ook kunnen inderdaad, maar ik heb geen idee of dit een beetje redelijk verdient..

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:01

Politie te paard dan moet je echt mazzel hebben geloof ik.
Je moet dacht ik sowiezo een aantal jaar "gewoon" agent zijn en daarna kan je pas te paard, maar volgens mij kan dat niet zomaar...

Heb het ooit uitgeplozen..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:02

paardentandarts verdient volgens mij best goed.. maar hoe word je het. volgens mij zijn er geen echte opleidingen voor in nederland?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:04

Als je paardentandarts wil worden moet je geloof ik een opleiding in Amerika volgen.
En daarbij kosten de spullen die ervoor nodig zijn ook behoorlijk wat geld.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:05

Bij de opleiding in Deurne zitten toch wel verschillende richtingen? Hoefsmid, dierenvoeding en verzorging, ook MBO niveau. Daarnaast heb je nog de opleiding van Hall-Larenstein. En je kan ook een opleiding dierenarts-assistente volgen. Even googlen en je vindt redelijk wat opleidingen in de dierensector.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:06

Gedragstherapeute ?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:08

Er is wel 1 curus voor in Nederland zover ik weet..

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:08

Nee, die zijn inderdaad niet in Nederland.
Er zijn wel cursussen gebitsverzorging voor paarden, maar een 'opleiding paardentandarts' is hier helaas niet.
En vaak moet je voor deelname aan zo'n Nederlandse cursus afgestudeerd dierenarts of veearts zijn.

Als je opleiding tot paardentandarts wilt gaan doen kun je het beste naar Amerika of Engeland gaan, daar kun je deze opleiding volgen.
Na een aantal certificaten kun je jezelf dan eigenlijk paardentandarts noemen en de opleiding varieert van min. 1 tot max. 3 jaar geloof ik (ik weet het niet precies).

Maarja, je moet ook maar zin hebben om naar Amerika af te reizen Nagelbijten / Gniffelen

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:09

Noah2006 schreef:
Bij de opleiding in Deurne zitten toch wel verschillende richtingen? Hoefsmid, dierenvoeding en verzorging, ook MBO niveau. Daarnaast heb je nog de opleiding van Hall-Larenstein. En je kan ook een opleiding dierenarts-assistente volgen. Even googlen en je vindt redelijk wat opleidingen in de dierensector.

Ja klopt, maar eigenlijk was dit niet de vraag van de TS.
De vraag was namelijk naar goedbetaalde banen, en de banen die jij opnoemt zijn nog niet echt goed betaald Knipoog

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:11

weet niet of al is gezegd. Maar Osteopaat. Die richting wil ik zelf denk ook opgaan. Maar of het verdiend weet ik niet Knipoog Hoef volgend jaar pas profiel te gaan kiezen Tong uitsteken

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:18

dat kan niet zomaar, dan moet je eerst de humane fysiotherapie gedaan hebben geloof ik.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:19

moonfish13 schreef:
dat kan niet zomaar, dan moet je eerst de humane fysiotherapie gedaan hebben geloof ik.

Oja. Je moet daar min. Havo voor hebben volgens mij Bloos! Dan kan het niet met haar opleiding. sorry Bloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:19

Is dat niet voor fysiotherapeut, ik dacht dat osteopaat nog een vrij beroep was. (kan verkeerd zijn)

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:21

Osteopaat is naar mijn weten inderdaad een vrij beroep. (niet met zekerheid, maar naar mijn weten klopt dat idd)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:22

ik doe nu een dierenopleiding, en ik maak hem alleen maar af om zo naar het HBO, (heel andere richting) te kunnen, de dierenopleiding die ik doe is ronduit waardeloos, en er bestaat geen werk in de dieren waar je goed in verdiend, dan moet je maar net die uitblinker zijn, en die kans is erg klein.
daarnaast zijn er heel veel mensen die in de dieren willen werken, keuze genoeg dus voor de werkgevers, en er is dus ook een groot deel wat wel die opleiding heeft gedaan, maar op een totaal andere plek te werken komt.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:24

ja volgens mij ook een vrij beroep. osteopaat is wat anders als dierfysio... alleen weinig vraag naar. in mijn weten Lachen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:25

@ norski: zit je toevallig bij mij op school Clown
sorry oftopic Bloos

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:34

Hoefsmid blijft natuurlijk wel nog altijd een optie, maar dat ligt ook eraan of je dat wat vindt natuurlijk.
En een ontzettend rijkmakend beroep is het natuurlijk ook niet Nagelbijten / Gniffelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:42

ik vind het eigenlijk wel krom eigenlijk dat osteopaat een vrij beroep is.
o, rijkmakend hoeft ook niet, maar het zal waarschijnlijk een stuk beter zijn dan een gemiddeld dierenbaantje. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:43

Fake schreef:
Osteopaat is naar mijn weten inderdaad een vrij beroep. (niet met zekerheid, maar naar mijn weten klopt dat idd)

Yep, maar je moet natuurlijk wel ergens een opleiding doen hè Knipoog en die laten alleen humane fysio toe.

http://www.helicon.nl/content.jsp?objectid=6265
enigste opleiding voor paardentandarts in NL

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:45

Fake schreef:
Noah2006 schreef:

Ja klopt, maar eigenlijk was dit niet de vraag van de TS.
De vraag was namelijk naar goedbetaalde banen, en de banen die jij opnoemt zijn nog niet echt goed betaald Knipoog

Ja foutje ik maakte zelf een link Knipoog. Ik zal dan inderdaad misschien doorstromen naar opleiding voor DA, maar dan ben je wel lang bezig. Deurne kan je vast advies geven over goed betaalde beroepen? Verder kan je ook een keus maken; goed betaald beroep en paard houden,of minder betaald beroep en met paarden werken ';)

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:46

Iig geen ruiter of groom Huilen van het lachen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:52

paardentandarts is inderdaad een optie. Volgens mij is daar ook wel markt voor. Wel lijkt het mij veel vliegen en gevaarlijk omdat je geen paarden mag verdoven of roes mag geven.

Heb je zelf enig idee wat je exact wilt. Mij persoonlijk lijkt lol in je leven belangrijker dan een volle beurs.....

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:53

Juliette86 schreef:
Fake schreef:

Yep, maar je moet natuurlijk wel ergens een opleiding doen hè Knipoog en die laten alleen humane fysio toe.

http://www.helicon.nl/content.jsp?objectid=6265
enigste opleiding voor paardentandarts in NL

Klopt inderdaad.
Maar dan moet je van tevoren wel een relevante vooropleiding op minimaal MBO-niveau gevolgd hebben.

Citaat:
Bijvoorbeeld:
Opleiding paardenhouderij of sport niveau 3/4.
Opleiding hoefsmid.
Opleiding dierenartsassistente.
Tevens moet men in staat zijn zich Engelstalige lesstof eigen te maken.

Indien geen adequaat diploma overlegd kan worden en de kandidaat wél aan kan tonen dat hij/ zij minimaal 3 jaar werkervaring met paarden heeft, is er de mogelijkheid een theoretisch en praktisch toelatingsexamen af te leggen, waarbij ook de leesvaardigheid Engels getoetst wordt.

Dus een opleiding voor alleen paardentandarts gaat helaas niet..