krijg jij bij stage betaald?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: krijg jij bij stage betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:24

xxGermaXX schreef:
ik moest best veel dingen opgeven, ik kon bijna niet meer paardrijden en naar vrienden toe omdat ik onregelmatige uren had.
ik werkte 3 dagen in de week 1 dag school en 1 studiedag.
had ook niet veel tijd om er nog bij te werken

Dan blijven er toch nog 2 hele dagen over? Of ben ik nu blond? Blond

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:29

Ik krijg niet betaald. Voor betaalde stages bij de paarden moet je echt heel goed zoeken wil je er 1 vinden. Ik vind het best wel lastig. Ik moet namelijk zo wel werken voor mijn geld en aangezien je vaak tot best wel laat moet is werken bijna onmogelijk en heb ik die periode dus bijna geen inkomsten..

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:29

ja maar daarbij had ik die 2 dagen nog nodig voor alle opdrachten van stage
want daar kreeg ik geen tijd voor op mijn stage om daar aan te werken
sorry vergeten erbij te zetten Knipoog

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:34

Jeanine84 schreef:
Ik weet niet hoelang jullie dan stage lopen?

Ik liep 3 dagen in het jaar stage. Het hele jaar door. Ik stond dan alleen voor de klas en kreeg er niks voor. Nee dat zeg ik verkeerd, ik heb er heel veel voor gekregen: ervaring en daar gaat het om bij een stage. Hier zijn alleen de meningen om verdeeld.

Maar even een vraag voor iedereen die stage loopt en geen vergoeding krijgt...Je zit toch om school om te leren? niet om te verdienen!!! Dat komt als je genoeg ervaring hebt opgedaan en je na je studie kan gaan werken.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:45

Kenzo schreef:
Jeanine84 schreef:
Ik weet niet hoelang jullie dan stage lopen?

Ik liep 3 dagen in het jaar stage. Het hele jaar door. Ik stond dan alleen voor de klas en kreeg er niks voor. Nee dat zeg ik verkeerd, ik heb er heel veel voor gekregen: ervaring en daar gaat het om bij een stage. Hier zijn alleen de meningen om verdeeld.

Maar even een vraag voor iedereen die stage loopt en geen vergoeding krijgt...Je zit toch om school om te leren? niet om te verdienen!!! Dat komt als je genoeg ervaring hebt opgedaan en je na je studie kan gaan werken.

Ik ben het er helemaal mee eens dat je stage loopt om ervaring op te doen.. Ik krijg dan ook geen stagevergoeding.. Maar ik vind wel dat je bij een stage zoals jij die hebt gelopen best een stagevergoeding mag vragen. Vooral als je dus echt werk van hun overneemt. Na je opleiding, als je eenmaal echt gaat werken, heb je ook nog genoeg om te leren, maar krijg je er wel voor betaald.

Ik vind het dus nogal afhankelijk van de stage die je loopt. Al zou ik nooit om een vergoeding vragen, want ik zoek wel een stage uit die ik leuk vind, dus zie ik het ook een beetje als vrije tijdsbesteding.

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:25

Tuurlijk leer je veel op je stage als het een goede stage is.
Maar ik heb ook ontzettend veel werk uit hun handen genomen en er kon bijna nooit een bedankje van af of dat heb je goed gedaan.
Van een aantal collega's hoorde ik dit wel maar niet van mijn eigen begeleidster.
Maar ik zit in de gehandicaptenzorg en ik dacht dat instellingen verplicht zijn je een kleine vergoeding
te geven het hoeft ook helemaal niet veel te zijn.
En bij ons is het zo dat als school een stagaire naar een instelling stuurt dat ze er wat geld van krijgen en daar hebben wij recht op
Maar ik stond op mijn stage heel vaak alleen op de groep terwijl dit eigenlijk niet mocht

maarja ik hoop dat ik volgend jaar toch wel wat krijg

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:31

voor mn ene stage plek heb ik voor 10x stage lopen 50 euro gekregen, en voor mn andere plek ( waar ik 3 periodes stage heb gelopen ) kreeg ik elke x chocola of bloemen enzo..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:46

Ik heb altijd stage vergoeding gekregen en zelfs ook reisonkostenvergoeding. Niet meer dan normaal vind ik dat eigenlijk. Zeker bij mijn 2de stage vond ik het niet meer dan reeel om dat te krijgen Nagelbijten / Gniffelen Ik bedoel, ik ben student, ik moest 3 a 4 dagen in de week daar werken op onregelmatige tijden waardoor een bijbaantje niet eens mogelijk zou zijn geweest. En een extra zakcentje is dan mooi meegenomen.
Ik moest of om 7 uur beginnen of om 3 uur, maar dan zou ik om pas om 11 uur 's avonds klaar zijn en in beide gevallen is reizen met de bus niet mogelijk. Het was een half uur met de auto dus ook niet op fietsafstand, koste inderdaad aardig wat benzine Nagelbijten / Gniffelen
Ik wil graag investeren in mijn toekomst, maar er ook niet onder lijden als ik in geldproblemen kom doordat ik mijn stage niet vergoed krijg...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:53

Hen 2 stages gelopen en heb bij beide geen geld maar iets ervoor terug gekregen. Bij de eerste stage bij een paardenhouderij heb ik 2 gratis privélessen van de eigenaar gekregen en bij de tweede stage in een dierentuin een knuffel.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:04

Ik denk ook dat het er inderdaad aan ligt in welke branche je stage loopt. Ik heb een HBO-opleiding milieukunde gedaan en heb in het derde jaar een half jaar stage gelopen bij een gemeente en toen kreeg ik 150 euro bruto per maand. In het 4de jaar heb ik nog een x een half jaar stage gelopen bij een ingenieursbureau en kreeg ik 320 bruto per maand.
Sommige medestudenten kozen hun stage uit op de hoogte van de stagevergoeding maar ja er was dan ook volop keuze.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 15:06

Op mijn vorige stage plek kreeg ik vergoeding, maar dat was echt heel weinig.
Naar m'n nieuwe stage moet ik mijn rekeningnummer mee nemen, dus dat zal dan wel!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:33

Ik loop stage in de zorg en ik krijg verplicht stagevergoeding Haha! Gelukkig, als ik het niet had gekregen is het jammer maar hellaas, voor school wordt je ook niet betaald.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:42

ik heb voor 2 weken stage €100,- gekregen.
maar heb dan ook alles gedaan. alles in het bedrijf meegemaakt. werk te er ook al. heb ook gewoon in de avonden gewerkt. ben er super blij mee . is mooi meegenomen.
op een andere stage had ik een hele dure handdoek gekregen toen ze hoorde dat ik geslaagt was

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:44

Ik begin volgende week met stage en ik krijg ook betaald.
Ga naar een kinderdagverblijf.

Wat het precies wordt qua bedrag krijg ik nog te horen, omdat er vanaf dit jaar nieuwe bedragen zijn.
Maar ik heb wel gewoon een formulier voor loonheffingskorting moeten invullen, dus ik ben best benieuwd.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:58

Bij mijn laatste stage op een peuterspeelzaal kreeg ik wel 5 hele euro`s in de maand, maar ja, hebben of niet hebben.

Bij de paardenstages heb ik nooit wat gehad. Alleen op de laatste dag als afscheid een klein cadeautje. (Bij een bedrijf kreeg ik dat zelfs niet)

Gewoon werken verdient toch echt een stuk beter

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:08

ik ga maar 1 keer per week naar school en dan nog 20 uur per week werken (stage).
wel betaalde stage, gewoon het minimum loon.
het verschilt wel het aantal uur, ze zetten mij eigenlijk flexibel in, ook in het weekend dus.
(das wat minder)

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:55

Het hangt er inderdaad vanaf bij wat voor soort bedrijf je gaat stagelopen en wat je functie is.
Is het een orrientatiestage, afstudeerstage etc..

Ik heb van februari tot juli stage gelopen bij een uitgeverij en heb voor hun onderzoek gedaan en een onderzoekgeschreven hiervoor kreeg ik €300,- per maand en nog een leuk aardigheidje toen ik klaar was.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:06

Ik doe dierverzorging en tot nu toe heb ik voor mijn stages allen een aardigheidje aan het einde gekregen. Voor 10 weken werk ongeveer 50 euro (in euro's of in aardigheidjes). Ik vind dat normaal. Het is fijn als je betaald krijgt, maar uiteindelijk krijg je de kans om ergens ervaring op te doen zodat je straks ergens goed aan de bak kunt. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik neem t positief.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:10

Ik heb nu geen stage meer, was in April klaar.Ik heb niks betaald gekregen en zelf de mayonaise moesten we daar 10 cent voor betalen. Toen ik wegging verwachtte ze van mij dat ik wel gebak ofzo zou geven, uhm nou nee? Ben daar als oud vuil behandeld.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:30

Nee, helemaal niks, op het einde van mijn volgende jaar is het gebruikelijk dat we iets mogen kiezen, maar de winkelier màg het in principe zelfs niet, zit wel in Antwerpen op school, maar of dat veel uitmaakt?

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:13

Ik ben nu bij een buitensport bedrijf aan het stage lopen. Krijg alleen de kosten en inwonen. 10E op een dag.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:32

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:36

Ik kreeg geen stage vergoeding, maar vind het prima zo. Hun 'investeren' hun tijd in mij, en tijd is geld. Ik zou het alleen wel makkelijk hebben gevonden als ik reiskosten vergoeding had gekregen, aangezien ik elke dag met de trein moest reizen om er te komen. Maar goed, ik heb niets te klagen; mag blij zijn dat ik überhaupt stage had Lachen