Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Borg schreef:Al met al heb ik 20 jaar in een serviceverlenend beroep gewerkt en geleerd dat mijn EIGEN uitstraling voor een groot deel bepalend is voor hoe het verdere contact verloopt, uitzonderingen daargelaten.
Je krijgt maar 1 kans om een eerste indruk te maken en sta je er ongeinteresseerd bij oid, dan is de toon vaak gezet.
Citaat:Ik ga tegenwoordig al niet meer naar de kruidvat, heb daar zo'n misselijkmakende dingen gezien, dat ik soms heb zitten twijfelen om naar de filiaalmanager te stappen.. maar nu kom ik er gewoon niet meer, koop m'n shampoo wel ergens anders..
amondi schreef:En als je speciaal naar de Hema gaat om een speciale taart te bestellen, dan mot je hem maar voor half 10 ophalen want anders verspeel je al je rechten op die taart! Te gek voor woorden! Je zal maar werken en die taart voor je collega's om 10 uur kunnen ophalen.....in je pauze!
Karin_88 schreef:Ik zeg toch ook geen oké als een klant zegt: "een ons rosbief."...?
Karin_88 schreef:Ik snap het Borg
Vandaag hadden we op de afdeling weer iemand die naast de oven kwam staan om te kijken hoe ver het stokbrood wasEen klant mag niet eens op de afdeling komen, stel dat er een ongeval gebeurt (verhoogde kans op ivm gladde vloer door kruimels ed) En dan nog staan ze je raar aan te kijken dat je ze zo snel mogelijk weg wil hebben?
amondi schreef:Bij veel van jullie heb ik het idee dat je maar een heel kort lontje hebt..... Hoe kan een klant nou weten dat je hem gezien hebt als je ergens een doos zit uit te pakken? Mag hij/zij dan niet meer de aandacht trekken door te zwaaien of iets te roepen?
Nee, jullie eisen dat de klant naar je toe komt en heel onderdanig en vriendelijk vraagt of je alstublieft een stukje kaas wil afsnijden..... Of een onsje rosbief....
Daarna nog, als afscheid je heeelll erg vriendelijk bedanken en vragen of hij/zij bij de kassa kan afrekenen.... (Daarbij hoor ik niet anders dan mensen die gewoon dank u zeggen bij het aannemen, jullie hebben het over uitzonderingen)
En als je speciaal naar de Hema gaat om een speciale taart te bestellen, dan mot je hem maar voor half 10 ophalen want anders verspeel je al je rechten op die taart! Te gek voor woorden! Je zal maar werken en die taart voor je collega's om 10 uur kunnen ophalen.....in je pauze!
Ik zou zeggen, als je zo'n hekel hebt aan klanten dan kun je 's nachts de ochtendkrant bezorgen, verdiend goed en er is geen klant wakker!
Ik werk als desk account medewerker bij een hele grote verz,. maatschappij en weet donders goed hoe sommigen je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen, so what? Je moet gewoon naar al die normale mensen kijken en niet naar die ene uitzondering!
999 van de 1000 zijn gewoon klanten en 1 is een rotte appel. Schandalig om je oordeel over "de klant" dan aan die ene rotte appel op te hangen. En soms zijn klanten wat veeleisend,
jammer dan. Die behandel met even wat meer aandacht, want ze zijn je klant.
En daar zit hem dan de kneep, zonder klanten is er geen winkel. Het is een dienstverlenend beroep. Jij verleend dus een dienst in ruil voor salaris. Dat houdt dus gewoon in dat je je niet boven je klant gaat opstellen, maar op gelijke hoogte of daaronder. Als je dat(nog) niet kan dan ben je een slechte werknemer.
Zie het maar als een kudde paarden, een alfa merrie zou een hele slechte verkoopster zijn. Ze jaagt al haar klanten weg!
Citaat:Magoed, ik denk dat het hele probleem tegenwoordig is, dat je toch je salaris wel krijgt, zo denken veel mensen tenminste... en niet alleen de jeugd, bij de blokker en kruidvat bij mij om de hoek, werken ook genoeg volwassenen met zo'n instelling... Of er nu veel klanten zijn of weinig, je krijgt toch wel betaald.
Ik ga tegenwoordig al niet meer naar de kruidvat, heb daar zo'n misselijkmakende dingen gezien, dat ik soms heb zitten twijfelen om naar de filiaalmanager te stappen.. maar nu kom ik er gewoon niet meer, koop m'n shampoo wel ergens anders..
Bellatrix schreef:Soms willen er dan mensen naar binnen als er anderen naar buiten komen maar dan zeggen we er wat van.