Winkelpersoneel: niet menswaardig, maar minderwaardig..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Borg

Re: Winkelpersoneel: niet menswaardig, maar minderwaardig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:23

Een paar jaartjes op Schiphol werken en je leert alle verschillende typetjes aardig kennen hoor! Of het nou mistte, onweerde, stakingen in Frankrijk of Griekenland waren, maakt niet uit, ik moest het oplossoen EN WEL NU!
Ik heb daar met veel plezier 4 jaar rondgelopen, want meestal wist ik er met nette humor wel wat van te maken.
Ach, en die enkele echt onbeschofte hork, snel afhandelen en weg ermee!

ik zou echter niet geschikt zijn om stewardess te zijn. Zo'n figuur zal toch 8 uur lang het bloed onder je nagels vandaan halen....
Al met al heb ik 20 jaar in een serviceverlenend beroep gewerkt en geleerd dat mijn EIGEN uitstraling voor een groot deel bepalend is voor hoe het verdere contact verloopt, uitzonderingen daargelaten.
Je krijgt maar 1 kans om een eerste indruk te maken en sta je er ongeinteresseerd bij oid, dan is de toon vaak gezet.

Zelf behandel ik personeel altijd zoals ik zelf behandeld wil worden, daar bereik je ook het meest mee.
Voorbeeld: Op vakantie in Miami kreeg ik een verkeerd huurauto geleverd. Ik had een cabrio besteld en betaald, maar kreeg een andere. Dochter uit haar dak, man loopt rood aan, maar laten het gelukkig aan mij over. Nu kon ik die knul verrot schelden, maar dat lost niks op, kan hij ook niets aan doen. Ik heb wel benadrukt dat ik teleurgesteld was en er achteraan zou gaan.

Volgende dag weer netjes verhaal gehaald en 's middags was er zowaar ergens anders een Mustang cabrio geregeld, wat ook een duurdere klasse was. Kijk, dat levert wat op en wanneer ik ruzie had gezocht had ik dit nooit voor elkaar gekregen.
Want als iemand tegen je staat te krijsen, dan loop je daar toch geen stap harder voor dan nodig is?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:59

Borg schreef:
Al met al heb ik 20 jaar in een serviceverlenend beroep gewerkt en geleerd dat mijn EIGEN uitstraling voor een groot deel bepalend is voor hoe het verdere contact verloopt, uitzonderingen daargelaten.
Je krijgt maar 1 kans om een eerste indruk te maken en sta je er ongeinteresseerd bij oid, dan is de toon vaak gezet.

Inderdaad!! Sta jij achter je kassa met 3 collegas te praten dan kwam ik de volgende keer al niet meer bij jou aan de kassa, dat is zo onbeschoft! T zelfde als iemand staat te gapen of te zuchten. En ja ik gaap ook wel eens, maar niet uitgebreid in de klant zijn gezicht. (ja dit heb ik al 3 x meegemaakt bij de kruidvat)
Ik ren voor mijn klanten als het moet. Is iets op in de winkel dan vlieg ik naar het magazijn om te kijken of het daar toevallig ligt. Ik loop dan niet in een slakkengangetje, dat is ook al zo ergerlijk vind ik..
Goed contact met je klanten is belangrijk. Als je niet geinteresseerd in ze bent krijg je nooit contact. Ik heb zelfs klanten die soms langskomen om even te kletsen, het hondje te aaien, of weet ik veel wat... heb (helaas Nagelbijten / Gniffelen ) zelfs klanten die met hun hele depressieve verhaal naar me toe komen... ben nog net geen maatschappelijk werkster geworden, maar soms voelt het wel zo. Knipoog

Maar écht brutale klanten... die ben ik liever kwijt dan rijk!
Zelfs mensen waarvan je wéét dat ze bij je stelen, verwachten nog vriendelijk geholpen te worden. En dat gebeurt bij mij in de winkel toch echt niet. Vervelende is dat ze dan weglopen en schreeuwen dat ze nooit meer in die klote winkel komen. Nee alsjeblieft niet, want met zo'n 'klant' verlies ik alleen maar..... maar vervelend is wel, dat goede klanten dat geschreeuw ook horen.

Magoed, ik denk dat het hele probleem tegenwoordig is, dat je toch je salaris wel krijgt, zo denken veel mensen tenminste... en niet alleen de jeugd, bij de blokker en kruidvat bij mij om de hoek, werken ook genoeg volwassenen met zo'n instelling... Of er nu veel klanten zijn of weinig, je krijgt toch wel betaald.
Ik ga tegenwoordig al niet meer naar de kruidvat, heb daar zo'n misselijkmakende dingen gezien, dat ik soms heb zitten twijfelen om naar de filiaalmanager te stappen.. maar nu kom ik er gewoon niet meer, koop m'n shampoo wel ergens anders..

De blokker zit ik niet mee, is een concurrent van mij, en het is héérlijk als mensen eerst naar mij komen omdat ze bij mij tenminste goede service krijgen. Laat de blokker maar lekker zo doorgaan. Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:03

Citaat:
Ik ga tegenwoordig al niet meer naar de kruidvat, heb daar zo'n misselijkmakende dingen gezien, dat ik soms heb zitten twijfelen om naar de filiaalmanager te stappen.. maar nu kom ik er gewoon niet meer, koop m'n shampoo wel ergens anders..

Waarschijnlijk is de filiaal manager ook een grietje van 18 die de VMBO kader met moeite heeft afgerond.
Dit is gewoon het beleid van winkelketens, boven de 19 ga je eruit en dan krijg je dus dit soort personeel. Mensen zonder ervaring die vinden dat iedereen zich aan hun moeten aanpassen en zij zich niet aan de klant.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:17

Amondi, ik begrijp je verhaal Ja
Ik verwacht ook echt geen onderdanige klant, maar om ons nu in te spreken als een robot met steekwoorden vind ik niet echt menswaardig. Spijt me. Die klanten geven zelf aan dat ze het prettig vinden om mensen over de werkvloer te zien, anders zag een winkel er nu echt wel anders uit. (Dit is duidelijk naar voren gekomen bij de pilot van de zelfscan bij ons)

Natuurlijk krijgen wij betaald voor ons werk, daar gaat het mij ook niet om, maar... we zijn ook mensen, met menselijke behoeften, reacties en gevoelens.. Volgens mij vergeet de klant dat laatste erg. Gevoelens nog niet zozeer, maar wel dat we mens zijn, en we natuurlijk kunnen reageren (*dat betekent overigens niet meteen asociaal, maar puur bij bijv dat verbaasd omkijken) en het net als zijzelf, het prettig vinden als er ook een woordje bij komt.
Ik zeg toch ook geen oké als een klant zegt: "een ons rosbief."...?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:46

Amondi. Ik verwacht ook niet dat klanten onderdanig tegen me doen maar een simpel goedendag, alsjeblieft en dankjewel is tegenwoordig in meer dan de helft van de gevallen te veel gevraagd. En dat is nu het punt, door die 3 woordjes erken je iemand als mens.
Ik merk ook dat de mensen die me met die woorden benaderen er ook sneller begrip voor hebben dat je ze door omstandigheden niet kan helpen. Ik werk zelf niet in een winkel maar ben conducteur, en het mooiste voorbeeld wat ik kan geven van een moment dat ik iemand niet kan helpen is als ik de vertrekprocedure in heb gezet. Ik moet me dan concentreren op het veilig sluiten van de deuren en zo snel mogelijk weg met de trein. Dat is op dat moment prioriteit nummer 1. Als er op dat moment iemand naar me toe komt met een vraag, om het even hoe hij gesteld word is mijn antwoord bijna steevast: sorry ik kan u nu niet helpen, ik ben druk bezig/ moet nu weg. Dan weet ik vaak al aan de manier hoe de vraag is gesteld hoe daarop gereageerd gaat worden.
Dit is ook de reden dat ik mezelf nooit onder de klant zal zetten. Als ik op zo'n moment toch besluit die persoon te helpen gaat de trein later weg, en die zit vol met klanten die graag op tijd op hun bestemming willen zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:54

amondi schreef:
En als je speciaal naar de Hema gaat om een speciale taart te bestellen, dan mot je hem maar voor half 10 ophalen want anders verspeel je al je rechten op die taart! Te gek voor woorden! Je zal maar werken en die taart voor je collega's om 10 uur kunnen ophalen.....in je pauze!

Dat is bij ons anders helemaal niet zo hoor. Denk dat dat dan per filiaal verschilt maar ik vind het vreemd. Als je bij ons een taart besteld dien je hem gelijk af te rekenen en dan staat hij de volgende dag de hele dag voor je klaar. En zelfs als we een telefonische bestelling aannemen blijft het de hele dag liggen of we overleggen met de klant.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:33

Karin_88 schreef:
Ik zeg toch ook geen oké als een klant zegt: "een ons rosbief."...?

Ik zou dat dus wel doen Clown
Meestal heeft zo iemand het nieteens door.

Het valt me op dat mensen in het algemeen egocentrischer zijn, maakt niet uit waar. Helemaal in hun eigen wereldje 'ikke ikke', geen haar op hun hoofd die eraan denkt om bijv. even opzij te gaan als ze in het gangpad staan, aan komen lopen en meteen de vraag stellen ipv eerst hallo te zeggen.

Ik kom nog uit de tijd dat Hallo zelfs taboe was. Goedemiddag, -avond of -morgen moest je zeggen tegen een klant/gast.

Iemand eerder op het topic zei ook, mag je dan tegenwoordig nieteens meer roepen of zwaaien als je iemand aandacht wil, dat is toch normaal?
Nee vind ik niet, tenzij iemand op een hoogwerker zit, kan je toch gewoon naar diegene toelopen?

Het verhaal van Borg kan ik me ook weer in vinden. Het heeft helemaal geen zin om mensen verrot te schelden die er misschien niks aan kunnen doen, maar wel een stapje harder lopen om te proberen het probleem op te lossen als jij ook netjes blijft.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:56

[quote="Nathalie"]
Maar écht brutale klanten... die ben ik liever kwijt dan rijk!
Zelfs mensen waarvan je wéét dat ze bij je stelen, verwachten nog vriendelijk geholpen te worden. En dat gebeurt bij mij in de winkel toch echt niet. Vervelende is dat ze dan weglopen en schreeuwen dat ze nooit meer in die stinkmodder winkel komen. Nee alsjeblieft niet, want met zo'n 'klant' verlies ik alleen maar..... maar vervelend is wel, dat goede klanten dat geschreeuw ook horen.

Ik kreeg af en toe het volgende naar mijn hoofd geworpen: "I'll NEVER fly KLM again!"
Soms was mijn antwoord dan "Is that a promis?"
Of als reactie op "fiets you!" "Never during working hours" Ach, zo houd je de humor erin en dat waren dan toch meestal mensen die ALTIJD en OVERAL wat te zaniken hebben.

In dat conducteurverhaal herken ik me ook wel. Iedereen heeft een hekel aan vertraging, maar owee als mensen hun vliegtuig dreigden te missen, dan vond men het soms raar dat we die pak hem beet 300-500 passgiers niet even lieten wachten? Terwijl toch echt alle moeite deden om mensen nog op hun vlucht te krijgen, maar op een gegeven moment houdt het gewoon op.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 23:18

Ik snap het Borg Lachen

Vandaag hadden we op de afdeling weer iemand die naast de oven kwam staan om te kijken hoe ver het stokbrood was Verward Een klant mag niet eens op de afdeling komen, stel dat er een ongeval gebeurt (verhoogde kans op ivm gladde vloer door kruimels ed) En dan nog staan ze je raar aan te kijken dat je ze zo snel mogelijk weg wil hebben?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:26

Karin_88 schreef:
Ik snap het Borg Lachen

Vandaag hadden we op de afdeling weer iemand die naast de oven kwam staan om te kijken hoe ver het stokbrood was Verward Een klant mag niet eens op de afdeling komen, stel dat er een ongeval gebeurt (verhoogde kans op ivm gladde vloer door kruimels ed) En dan nog staan ze je raar aan te kijken dat je ze zo snel mogelijk weg wil hebben?

Sommige klanten... ROFL Huilen van het lachen Haha wat een wijsneus. Tong uitsteken

Pff bij ons ook altijd op vrijdagavond komen er om 10 over 9 (9 uur sluiten we) nog mensen rustig richting de kassa geslenterd met hun overvolle karretjes, nog een beetje rondkijken of ze nog koopjes zien. Rolleyes Wij willen ook wel eens naar huis hoor. Scheve mond (en dan ook nog bij de kassa zeggen: is het altijd zo rustig op vrijdagavond?)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:59

Oh wat herkenbaar Haha!

Wat ik zelf vaak erg irritant vind:
- geen goedemorgen/hallo/wat dan ook kunnen zeggen. Als me dat 's ochtends te vaak gebeurt, ben ik binnen no time vreselijk chagrijnig.
- bellende klanten.
- klanten die met elkaar zo druk in gesprek zijn dat ze niet eens de moeite nemen om je aan te kijken (en dus ook niks zeggen).
- klanten die zo met zichzelf bezig zijn dat ze je aankijken alsof je achterlijk bent als je vriendelijk vraagt of ze het bonnetje mee willen.
- klanten die bij de counter beginnen met "1 pakje marlboro". Als ik dan als reactie overdreven vriendelijk groet, kijken ze me vaak heel beschaamd aan Clown
- klanten die beweren dat je ze uitmaakt voor leugenaar, terwijl je alleen maar het winkelbeleid aan ze uitlegt...als ze dan vervolgens beseffen dat de fout bij hun ligt, niet eens hun excuses aanbieden Doei, doei

Oh inmiddels het toppunt in mijn "supermarkt-carrière" ( Haha! ) van bijna een jaar: een klant die me uitschold voor h*er. (Voor de duidelijkheid: het ging hier om een winkeldief, die er niet in slaagde om iets te stelen, omdat ik hem in de gaten hield...)

Maar, er zijn gelukkig ook heel veel leuke klanten Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:15

amondi schreef:
Bij veel van jullie heb ik het idee dat je maar een heel kort lontje hebt..... Hoe kan een klant nou weten dat je hem gezien hebt als je ergens een doos zit uit te pakken? Mag hij/zij dan niet meer de aandacht trekken door te zwaaien of iets te roepen?

Nee, jullie eisen dat de klant naar je toe komt en heel onderdanig en vriendelijk vraagt of je alstublieft een stukje kaas wil afsnijden..... Of een onsje rosbief....
Daarna nog, als afscheid je heeelll erg vriendelijk bedanken en vragen of hij/zij bij de kassa kan afrekenen.... (Daarbij hoor ik niet anders dan mensen die gewoon dank u zeggen bij het aannemen, jullie hebben het over uitzonderingen)

En als je speciaal naar de Hema gaat om een speciale taart te bestellen, dan mot je hem maar voor half 10 ophalen want anders verspeel je al je rechten op die taart! Te gek voor woorden! Je zal maar werken en die taart voor je collega's om 10 uur kunnen ophalen.....in je pauze!

Ik zou zeggen, als je zo'n hekel hebt aan klanten dan kun je 's nachts de ochtendkrant bezorgen, verdiend goed en er is geen klant wakker!

Ik werk als desk account medewerker bij een hele grote verz,. maatschappij en weet donders goed hoe sommigen je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen, so what? Je moet gewoon naar al die normale mensen kijken en niet naar die ene uitzondering!
999 van de 1000 zijn gewoon klanten en 1 is een rotte appel. Schandalig om je oordeel over "de klant" dan aan die ene rotte appel op te hangen. En soms zijn klanten wat veeleisend,
jammer dan. Die behandel met even wat meer aandacht, want ze zijn je klant.

En daar zit hem dan de kneep, zonder klanten is er geen winkel. Het is een dienstverlenend beroep. Jij verleend dus een dienst in ruil voor salaris. Dat houdt dus gewoon in dat je je niet boven je klant gaat opstellen, maar op gelijke hoogte of daaronder. Als je dat(nog) niet kan dan ben je een slechte werknemer.

Zie het maar als een kudde paarden, een alfa merrie zou een hele slechte verkoopster zijn. Ze jaagt al haar klanten weg!

Mooi omschreven ben het met je eens! Overigens stoor ik me aan de manier waarop sommige winkelmedewerkers hun klanten aanspreken. Of staan ze hun weekend met een collega te bespreken en ondertussen wordt jij als klant nog eens geholpen. Ik heb jaren geleden in een winkel gewerkt en toen hoefde we dit soort dingen dus echt niet te proberen dan werd je op de vingers getikt dat je dit maar moest doen als er geen klanten waren. Dus voor beide kanten is er wat te zeggen!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:49

Citaat:
Magoed, ik denk dat het hele probleem tegenwoordig is, dat je toch je salaris wel krijgt, zo denken veel mensen tenminste... en niet alleen de jeugd, bij de blokker en kruidvat bij mij om de hoek, werken ook genoeg volwassenen met zo'n instelling... Of er nu veel klanten zijn of weinig, je krijgt toch wel betaald.

Dat heb ik idd wel vaker gezien, gelukkig is dat bij ons veel beter geregeld, nog steeds wel redelijk jonge mensen maar de filiaalmanager ed zijn toch wel boven de 30 Lachen
Dit vind ik persoonlijk ook fijner werken, lijkt me nix om iemand boven je te hebben die zo jong is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:58

Ga me niet druk maken om mensen die niet beginnen met goedemorgen, asjeblieft en een prettige dag. Ene oor in, andere oor uit en bij de volgende klant ben je het al weer vergeten. Lachen
Zo lang je zelf maar beleeft blijft.

Gelukkig heb ik meer vrolijke en aardige mensen in de winkel dan brutale, maar er zitten soms rotte appels tussen. Ziek
Zo zou laatst een klant wel zorgen dat ik ontslagen werd, en waarom? Er kon iets niet precies zo gaan als mevrouw wenste, wel had ik een paar oplossingen zodat het bijna precies kon gaan zoals mevrouw had gewilt. En nee ik heb er niet eens de tijd voor gekregen om deze uit te leggen en ben de hele tijd beleeft gebleven ook tijdens het schelden en schreeuwen. Stond toch wel even te trillen op mijn benen, maar gelukkig heeft mijn filiaalmaneger het af kunnen handelen.

Of afgelopen week, door een fout met bestellen en af leveren hadden we een bepaald soort kaas niet. Mijn collega legt dat uit, zegt dat het haar erg spijt en of er misschien een ander soort kaas is die zij voor de mevrouw kan snijden. Nee was er niet, en mevrouw loopt weg, collega word naar achter geroepen en nog geen seconde later staat deze mevrouw op de afdeling alle kazen te bekijken. Ze kwam kijken of er ook nagelkaas was. Klanten op de afdelingen is iets wat ik nog wel het meest ergelijke vind en ergens ook wel gevaarlijk.

Al met al moet je er vooral niet druk om gaan maken vind ik. Zorgen dat je zelf in ieder geval beleeft blijft dan ligt de schuld niet bij jou.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:51

Ik ben het eens met Nathalie; je hebt ook gewoon heel veel met je eigen houding en uitstraling te maken. Als je klanten netjes groet en gedag zegt, en over het algemeen netjes te woord staat wil dat in veel gevallen al een hoop schelen. Zelf stel ik klantvriendelijkheid ook alrijd voor op, al heb ik nog zo'n last van -ik noem maar wat- de woorden die ik met een collega heb gehad. Een klant heeft niets te maken met hoe slecht jij je voelt, een klant wil graag netjes, vriendelijk en snel geholpen worden. Helaas zie ik bij genoeg collega's dat dit hun instelling niet is; die gapen wel breeduit achter de kassa en hebben een hoofd van oude lappen. Ik spreek mijn collega's hier ook wel op aan als ik het zie; maar alleen daarmee bestrijd je het niet. Is deels inderdaad ook de instelling van sommige jongeren; werk uitzitten en eind van de maand de envelop weer in ontvangst nemen. Ik heb ook wel eens een k-tdag natuurlijk, maar ik probeer daar toch zo min mogelijk van te laten merken. Ik vind het immers zelf ook hartstikke vervelend als ik in een winkel door een chagrijnige caissiere geholpen wordt.

Maar natuurlijk zijn er ook altijd gevallen waar mijn haren ook recht van overeind gaan staan. Als klanten niet gedag zeggen ben ik het zo weer vergeten; dat heb je zo vaak! Jammer dan, houd de eer wel aan mezelf. Maar sommige tonen waarmee je aangesproken wordt is gewoonweg denigrerend. En dan geloof ik niet dat ze het baantje maar min vinden, maar soms voel je je wel behandeld alsof je verstand ergens in je tenen zit. Op dat moment zelf wel vervelend, maar ik denk dat e dit overal, in welke branche ook, wel eens tegenkomt.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:46

Zeker! Wat ik helemaal irritant vind zijn mensen die toevallig zelf gestudeerd hebben en op basis daarvan het normaal vinden om winkel- en horecapersoneel te behandelen alsof het debielen zijn. Helaas kom ik dat een enkele keer in mijn omgeving tegen, brrrrrrr. Op zo'n autoritair toontje commanderen en 'moeilijke' woorden gebruiken. Misselijk
Het zou niet in mijn hoofd opkomen! En ik weet nog steeds heeel zeker dat je met wat vriendelijkheid meer gedaan krijgt dan met kale kak.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:11

Ik ben het er ook mee eens dat jouw houding erg veel invloed heeft op hoe klanten je behandelen. Lachen Zelf werk ik er dan pas een half jaartje en sta pas een paar weken achter de kassa dus er wil wel eens vaker dan gemiddeld iets fout gaan bij mij of dat ik even iets niet weet, als ik dan gewoon alles netjes uitleg en glimlach is dit nooit een probleem! Aan de kassa heb ik overigens alleen nog maar vriendelijke klanten gehad, sommige gaan zelfs zomaar vragen hoe je weekend was oid terwijl je ze nog nooit gezien hebt!:P Dat vind ik dan wel weer leuk.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:34

Ik werk ook de Albert Heijn en ik heb hetzelfde probleem.
En als ze dan iets willen wat er niet ligt, en ik kijk voor ze in het magazijn en dan hebben we het niet, is het nog niet goeg genoeg en is het slecht dat we het niet hebben blabla.
Schijt en schijtirritant gewoon. Klant is koning? In mijn ogen niet meer.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:36

Heel vervelend natuurlijk, en ik vind dat soort mensen ook verschrikkelijk, maar ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Ik zou zeggen, accepteren en lekker doorwerken. Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:37

Wat bij ons wel fijn is, is dat zodra er omgeroepen is dat we gaan sluiten wij de deuren zo kunnen instellen dat ze alleen opengaan voor mensen die naar buiten willen...maar als ze naar binnen willen dan gaat ie niet open. Haha!
Soms willen er dan mensen naar binnen als er anderen naar buiten komen maar dan zeggen we er wat van.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:39

Bellatrix schreef:
Soms willen er dan mensen naar binnen als er anderen naar buiten komen maar dan zeggen we er wat van.

Dat bedoel ik, het is toch duidelijk dat jullie dichtgaan? En dan gaan ze het nog via een andere weg proberen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:43

Ja, ik snap dat ook niet hoor. Hint: bijna 6 uur en deuren die niet meer opengaan..

Hoe duidelijk moet de hint zijn Verward

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:44

Die hint wordt niet opgepikt omdat het ze niet uitkomt.....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:44

Ja, dan moeten ze maar niet om 5 voor 6 bedenken dat ze nog wat moeten hebben.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:45

Egotrippers..