Geneeskunde mensen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

none

Re: Geneeskunde mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:53

En hoe beviel het eerste weekje? Knipoog

Ik doe ook geneeskunde en wel in Nijmegen!
In één keer ingeloot, zat in klasse B, had een 7,8 gemiddeld Lachen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:58

Beviel goed! Knipoog Bij jou dan?
Moet morgen al een presentatie geven over enkelletsel + de behandeling daarvan! Spannend....
En een practicum over cellen, moet nu al 10 kilo boeken meezeulen Clown

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:07

Talisa! Bloos!
Jij hier?! Ooh ooh.. hoi Knipoog
Waarom dacht ik altijd dat jij diergeneeskunde deed? Verward Volgens mij associeer ikje met iemand met bijna dezelfde avatar Knipoog

Maar bij mij beviel het ook erg goed!
Zo te horen gaat het bij mij heel anders dan bij jou. Ik heb nu een blok MPV1, medisch profesionele vorming. Dus leer ik vooral hoe je consulten moet houden enzo. In het begin erg interressant, ik had het idee dat ik écht dokter ging worden. Maar nu wordt het wel een beetje saaiig, je bent nog niet concreet bezig met lichaamsdingen enzo. Waar studeer jij, in Groningen?

Wel veel boeken ja! En morgen mag ik voorzitter zijn van mijn werkgroepje, ben benieuwd!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:44

Ja, wij krijgen steeds thema's... Lachen Elk week een ander thema, de eerste week was de enkel. Jihoe Knipoog Dan leer je alles wat daar bij komt kijken dus. Wel leuk gedaan, houdt het spannend.. Knipoog
En uhh, diergeneeskunde, neh, dat ben ik niet Haha!
Groningen studeer ik idd! Jij dan?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:57

Nijmegen!
Echt een compleet anders systeem. Ik vind ons systeem (zou het de volgende keer als ik iets meer tijd heb nader verklaren Knipoog ) wel erg duidelijk en overzichtelijk. Maar dat vond jou klinkt ook wel erg leuk! JIj bent nu dus al enkelexpert? Knipoog

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:06

Ik ben nu 2e jrs geneeskunde in Groningen. Eerst 2x uitgeloot en 2 jaar bewegingswetenschappen gestudeerd. Toen bij de 3e poging toch ingeloot, dus ik ben nog steeds erg blij met mijn plekje bij deze studie!
Tot nu toe vind ik de studie niet zwaarder dan mijn vorige. Het is wel meer stof, maar ik vindt de leerstof wel makkelijker. Bovendien heb ik al veel onderwerpen behandeld bij bewegingswetenschappen, dus dat maakt het ook makkelijker. (ik heb gedeeltelijk zelfs dezelfde professoren Lachen )

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:40

Oeeh, ik ga ook geneeskunde studeren oooit! Ik heb mn VWOdiploma met profiel E&M, ben daarna Gezondheidswetenschappen gaan studeren aan de universiteit Twente. Maaaar na maanden van twijfelen heb ik gister de knoop doorgehakt, ik stop met GZW, ga de 4 verplichte vakken in 1 jaar doen bij een ROC, en dan hoop ik volgend jr rond deze tijd eerstejaars geneeskunde te zijn Haha!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:04

Leuk Mloes! Haha!

Hoe gaat het ondertussen met de geneeskundemensjes? Haha!
Ik heb straks practicum medische gespreksvoering (consulten)... Nerd
En vanavond een themafeestje van Geneeskunde, stoute sprookjes *LOL* Hoe verzinnen ze het! Maar morgen wel om 9 uur op patientcollege zijn.... Gaaaap

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:54

Maar bevalt goed dus Haha! ? Leuk trouwens dat je geneeskunde doet, enthousiast gemaakt door de operaties die je hebt bijgewoond in Ecuador Tong uitsteken ? Ik dacht dat jij eerst andere plannen had?
Ik ben inmiddels begonnen met mijn co-schappen, eerst op het klinisch trainingscentrum en in oktober ga ik de kliniek in, geloot op psychiatrie, ben ik wel gelukkig mee Ja.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:26

Haha ja die ervaring in Ecuador heeft er wel voor gezorgd dat ik toen eeecht wist dat ik Geneeskunde wil.. Ja

Wat houdt dat klinisch trainingscentrum in?
Psychiatrie lijkt me ook super interessant!
Hihi, kijk je ook die serie, de co assistent? Gister was dat echt zo grappig *LOL* vooral het einde Huilen van het lachen

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:12

Op het KTC leer je vaardigheden die je nodig hebt in de praktijk. De eerste weken waren algemeen, dus consultvoering (leuk, jezelf terug zien op DVD Clown ), lichamelijk onderzoek (hart, longen buik, rectaal toucher Tong uitsteken ) en vaardigheden zoals infuus prikken en venapunctie. De komende weken zijn specifiek gericht op het blok wat ik nu doe (neurologie, psychiatrie, oogheelkunde, orthopedie, reumatologie en revalidatie): neurologisch onderzoek, ogen, psychiatrische anamnese etc.

Ik kijk soms naar de co-assistent als ik er langs zap, gister toevallig de laatste helft gezien, was wel grappig ja Haha!. Maar ik vind het geen geweldige serie, vind Greys anatomy een stuk leuker en House is ook wel aardig (en medisch inhoudelijk wat sterker Slim ).

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:30

Hej!
Hoe gaat de conbinatie paard/geneeskunde studie bij jullie?
Ik zit nu in 5 VWO (heb mn havo al gehaald) en ik wil misschien ook geneeskunde gaan doen maar ik zit nog een beetje met de vraag of ik wel voldoende tijd over zal hebben voor mn paarden.
Als ik geneeskunde ga doen wil ik het wel in rotterdam doen (20 minuten met de auto) en naar de paarden is het een klein kwariertje rijden.

Ben erg benieuwd!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:42

snoeppig schreef:
Hej!
Hoe gaat de conbinatie paard/geneeskunde studie bij jullie?
Ik zit nu in 5 VWO (heb mn havo al gehaald) en ik wil misschien ook geneeskunde gaan doen maar ik zit nog een beetje met de vraag of ik wel voldoende tijd over zal hebben voor mn paarden.
Als ik geneeskunde ga doen wil ik het wel in rotterdam doen (20 minuten met de auto) en naar de paarden is het een klein kwariertje rijden.

Ben erg benieuwd!

Als je echt alleen in Rotterdam wilt moet je denk ik wel even achter je oren krabben.. Je loot namelijk nationaal en daardoor is de kans gewoon heel reeel dat je in maastricht terecht kunt komen! Je kunt wel voorkeur aangeven maar ik denk dat je blij moet zijn als je ingeloot wordt Knipoog

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:43

MissPromiss schreef:
Als je echt alleen in Rotterdam wilt moet je denk ik wel even achter je oren krabben.. Je loot namelijk nationaal en daardoor is de kans gewoon heel reeel dat je in maastricht terecht kunt komen! Je kunt wel voorkeur aangeven maar ik denk dat je blij moet zijn als je ingeloot wordt Knipoog

Dat hangt er een klein beetje van af...
Rotterdam kent decentrale selectie, dus als je vast bouwt aan je CV is dat een mooie manier om te proberen per sé in Rotterdam terecht te komen. Verder is de kans dat je in stad van voorkeur komt, ook afhankelijk van het aantal andere mensen dat dat ook wil én is ingeloot. Utrecht ligt moeilijk, VU afgelopen jaar ook (60% van mensen met als 1e voorkeur VU niet aan VU geplaatst), maar dat kan per jaar verschillen. Maar wat je zegt is wel waar: de kans dat je ergens anders welkom bent, bestaat zeer zeker!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:47

Dan kan je ook altijd nog proberen te ruilen.
Dr zijn bij ons afgelopen week nog 2 jongens uit Groningen toch nog naar Utrecht gekomen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:57

Ruilen is idd ook nog een optie.

Ik ben in Den Helder blijven wonen tijdens mijn studie en heb het ondanks de 1 uur en 3 kwartier reistijd enkele reis ook gewoon gered met de paarden. Heb tijdens mijn studie zelfs fanatieker gereden dan op de middelbare school.
Tijdens de co-schappen was het met wat planwerk ook best te doen.

En nu mijn eerste weken als arts-assistent heb ik mijn trainingsschema ook nog niet hoeven te onderbreken ondanks de lange dagen en twee keer meer dan een uur in de auto.

Dus ik zou me er niet door laten tegenhouden dat je wilt blijven rijden En als het net te druk wordt kun je altijd nog iemand erbij zoeken voor 2 dagen doordeweeks ofzo.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 17:49

Mijn paardrijden staat momenteel op een wat lager pitje.Wie weet zoek ik in de toekomst wel weer wat. Nu houd ik mijn paardje vooral aan voor in het weekend. De tijd heb ik wel nodig en ik woon dus wel op kamers dus is het erg lastig.

(jup, ik kom weer even binnenvallen, volgende keer zal ik wat nuttigers melden Knipoog )

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 19:12

Ik ook geneeskundestudent (had ik al laten weten) en ik vind het helemaal geweldig. Heel duidelijk allemaal, maar alles nog op celniveau. Alles is heel goed opgebouwd vind ik, eerste bonuspunttoets gehad (had 28/30 goed Haha! ). We hebben er twee in één blok, dus kunnen in feite een 11 halen. Celletjes beginnen me heel klein beetje wel de neus uit de komen hoor stiekem gezegd Tong uitsteken maar wel reuze interessant allemaal. We beginnen nu op weefselniveau te komen. In januari komt het snijwerk al, kijk er erg naar uit.

Enne, ik heb nog ZAT tijd voor mijn paard en bijblijven met studiewerk (ben supertrots op mezelf dat ik zowat helemaal bij ben, was erg lui op de middelbare), maar mijne is dan ook 2 jaar..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:54

Ik ben alleen maar mer gaan rijden tijdens mijn studie.
Heb vorig jaar gewoon aan het NK SGW klasse L in Hattem mee kunnen doen en hoop stiekem dat ik dat dit jaar in het M ga redden. Het is een beetj schipperen met trainen en wedstrijden samen met coschappen maar vooralsnog gaat het prima en inmiddels ben ik al 6e jaars...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:57

Ik ben net begonnen aan mijn 4e jaar aan de universiteit Utrecht, ik ben ingeloot op mijn plaats van voorkeur (ik stond een 7.8 gemiddeld). Co-schappen Interne I en Chirurgie I zitten erop en ben nu bezig met Gynaecologie. Ik vind het een heel mooie studie, ik heb alleen nog geen idee welke kan ik uiteindelijk op wil. Onder de co-schappen zit je wel een stuk krapper in je tijd (zeker als je daarnaast ook gewoon een bijbaan hebt), maar het wisselt per co-schap. Ik ben het laatste jaar van het Curriculum '99 (net voor de bachelor/master) en ik vind de opleiding kwalitatief prima. Vooral het feit dat je in jaar 3 al co-schappen loopt vind ik een pluspunt, zo doe je spelenderwijs kennis op, zonder continu in de boeken te zitten.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:40

Als ik niet op kamers had gezeten had ik het ook gewoon aangehouden hoor Ja

maar oke, hoe zijn de vorderingen?
Ik begin het hoe langer hoe leuker te vinden! Nu hebben we het over funcionele morfologie. Organen e.d., erg leuk vind ik! Heel concreet enzo!
Savonds heb ik nu ook EHBO lessen, en tja, dat is ook weer erg leuk Knipoog

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:57

Wij hebben na het eerste blok oriëntering Geneeskunde, over van alles en nog wat, nu het blok Gezonde en zieke cellen1. Vind het nu wel wat saai eerlijk gezegt.. Clown haha
Bovendien ineens heeeel veel lezen in het Engels, moet k nog ff aan wennen.. Schijnheilig
Maar tussendoor ook lessen communicatie, idd ook op dvd opnemen gesprek met een simulatiepatient. Echt lekker confrontererend. Vond het heel moeilijk, hoop dat dat de volgende keren wat beter gaat want t was echt een klein drama.. Nagelbijten / Gniffelen
EHBO krijg ik binnekort ook ja!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:10

Waar studeer je Quidou?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:12

Utrecht Schijnheilig

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:18

Ojaa! Daar studeert een zusje van een werkgroepgenootje van mij ook! Heb ik al een aantal keer moeten eenhoren Knipoog

Maar dan moet jij dus ook weleens in je ondergoed in de klas gaan staan? Naja, wij hebben volgende week zo'n bodypaint practicum. Dat je organen op elkaar moet gaan tekeken. Toen kwam dus weer naar boven dat het in Utrecht allemaal veel erger was...