Ielsje schreef:Vjestagirl schreef:Hangt er heel erg vanaf.
-Vond je de bediening goed, middelmatig of slecht? Bij slecht geef je niets. Bij middelmatig een paar (3/4) euro, en bij goed kun je best (naar mijn inziens) 5 of 6 euro geven.
-Vond je het eten goed, middelmatig of slecht? Bij slecht geef je niets. Bij middelmatig 2 of 3 euro en bij goed een euro of 4...
Natuurlijk is dit afhankelijk van de plek waar je bent en de hoogte van de rekening. Als je een rekening van een 10tje krijgt is een euro al hele leuke fooi, eigenlijk al veel. Als je een rekening van een paar honderd euro krijgt, vind ik persoonlijk dat je wel wat meer kan geven.
En ja, bediening en alles kan altijd beter. Maar er zit een grens aan menselijk kunnen.
haha, nou een rekening van een paar honderd euro heb ik nog nooit gehad
het hangt erook van af hoe lang ik ergens ben... voor alleen een kopje koffie geef ik meestal geen fooi, maar als ik meerdere drankjes drink en ik ook niet na elk drankje hoef te betalen rond ik het vaak af naar boven (17 euro wordt 20 euro bijvoorbeeld).
Vaak ben ik geneigd géén fooi te geven als ik op het terras zit en na elk bestelde drankje moet afrekenen... Ik kan best zijn dat dat zo de regels zijn bij dat café, maar ik vind het ronduit irritant om steeds m'n portemonnaie te trekken...
Wat vaak helpt (is alleen maar een tip) is zeggen dat je van plan bent om nog wel een uurtje of 2 te blijven zitten. Vaak kan het dan namelijk wel.