hoeveel betalen aan oppasmeisje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Re: hoeveel betalen aan oppasmeisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:34

Ik denk dat 2,50 / 3,00 euro toch zeker wel genoeg is hoor!
dat kreeg ik op het begin ook, nu is het wel steeds meer..

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:35

€3,50 per uur lijkt mij wel een mooie prijs Ja

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:37

_Laura schreef:
Nibudjong.nl schreef:
Populaire bijbaan: babysitten
Kim (15) past regelmatig op de buurkinderen. De buurvrouw gaat op woensdagavond naar een cursus. Kim past dan op van 7 tot 11 uur. Ze krijgt daar € 10 voor.
Ga jij ook babysitten? Dan kun je tussen de € 2,00 en € 3,00 per uur vragen. Tussen 12 en twee uur 's nachts kun je wat meer vragen. Blijf je slapen op je oppasadres, dan kun je het beste een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld € 6,00.

Hoeveel je precies gaat verdienen is afhankelijk van je leeftijd en je ervaring en van het aantal kinderen waarop je gaat passen.

http://www.nibudjong.nl en http://www.nibud.nl/consumenten/index.p ... ebben&id=9

Dat lijkt me zat! Ik las hier ergens 20 euro voor 4 uurtjes? Dan blijf ik liever zelf thuis, denk ik.... Mijn oppas (meisje van 15) krijgt 10 euro voor een avond van zeg maar half acht tot kwart over elf. Als ze iets eerder komt en dus de kinders nog in bed moet leggen krijgt ze ietsje meer.
En natuurlijk zorg ik dat er iets lekkers voor haar in huis is.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:16

Ik kreeg bij mn vorige oppas kindje 5 euro per uur, maar zat daar ook wel heel lang Knipoog Moest ook alles doen. Eten geven, douchen etc. Vind het best veel geld, maar ik klaag dr niet over. Bij andere oppas kindjes kreeg ik altijd wat afgerond. Maar ik zat daar savonds nog wel eens tot 2 uur, wist ze niet dat ze zo laat zou thuis komen... tja, dan vind ik het ook wel ''normaal'' dat je wat meer krijgt. Ik paste heel veel op, verdiende dar ook best lekker mee, maar omdat ik nu werk ben ik er mee gestopt.
Nu pas ik alleen soms op bij twee kindjes, moeder was vroeger mijn oppas, en ik hoef er eigenlijk niks voor. Maar ik krijg daar altijd rond de 2.50 euro per uur, omdat ze me toch wat wilt geven Lachen

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 08:58

Als ik oppas, krijg ik 4,50 per uur. Dit is dan wel voor 2 kinderen, en 's avonds.
Ik ben zelf 17. Kids liggen vaak nog niet op bed, dus moet ik even voorlezen en dan instoppen.

Bij mijn tante krijg ik niet echt een vast bedrag, maar het is niet heel veel, het is tenslotte familie en ik krijg daar allerlei lekkere hapjes. Haha!

Denk dat tussen de 2 en 3 euro per uur wel een mooi bedrag is!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:01

ik krijg als 16 jarige nu uhm 3,00 per uur. Dan mag ik alles pakken en tv kijken/internetten etc. ik zelf vind het ruim voldoende Knipoog

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:07

Ik pas niet vaak op, maar als het gebeurd is het meestal bij familie of vrienden van mn ouders. Dan krijg ik voor een avond 10 euro.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:28

Zo als ik deze bedragen lees ga ik ook maar oppassen Clown
Wat een bedragen om een beetje tv te kijken etc zeg Wow!
(En nee tuurlijk, er zijn ook mensen die wel wat moeten doen Knipoog )

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 09:49

Ik wil hier nog even iets aan toevoegen.. heeft ze wel de ervaring ervoor? want als ze nu eens "perongeluk" het kindje lmaat vallen en Oeppss op z'n hoofdje, het is haar verantwoordelijk.. Ik zou als ik jou was nu nog maar een iets oudere zoeken tot je kindje een jaar of 2 - 3 is en dan is je buurmeisje ok wat ouder.. Natuurlijk kan ze altijd komen "spelen" met je kindje en zo kan je zien of ze ervaring heeft Knipoog

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:31

Rianne1979 schreef:
Onze oppas van 19 krijgt voor het passen op ons zoontje van 2 (die al in bed ligt) 5 euro per uur met eem maximum van 15 euro. Mocht ze niet blijven slapen en wij zijn echt heel laat wil ik nog wel eens een uitzondering maken en iets meer geven. Verder zorgen wij altijd voor wat lekkers voor bij de thee en voor de rest is het zelfbediening

wat dus betekent dat jullie altijd maar 3 uurtjes weg kunnen?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:45

Nee, dat ze gewoon niet meer krijgt dan 15 euro, ook al zijn ze langer weg. Worden anders al gauw erg dure avondjes uit, hoor!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:54

Maar wat als je vb. om 7 uur vertrekt en tot 12 uur krijgt ze minder dan dat je van 7 tot half 10 gaat?!

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:55

ik pas zelf ook op.
bij het ene adresje krijg ik 3.50 en bij de andere 4.00

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:22

Ik ben 20 jaar en pas ook op, ik verdien 6 euro per uur. Daarnaast krijg ik ook mijn benzine vergoed (6 eu), ik kom zelf en ga zelf ook naar huis. Een avondje uit voor hun kost dus meestal zo'n 40 euro. (van 7 tot 1 bijv.) Ik ben er altijd als de kinderen nog niet op bed liggen (7 en 4 jaar) en 1tje is een baby nu 9 maanden maar toen ze net geboren was paste ik ook op, dan heb je dus ook de flesjes/luiers en zo. Ik krijg 6 euro per uur en ben daar zeer tevreden mee. Als de kinderen eenmaal op bed liggen, na 20.30 heb je de avond voor je zelf. Tuurlijk ben je er en kost het je tijd maar het is niet iets waar je moe van word.

Je kunt er van alles van zeggen: bijvoorbeeld dat je het 'te duur' vind of 'voor dat geld liever zelf thuisblijft'. Maar ik ben wel 20 jaar en heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Mijn oppasouders hebben liever iemand die ouder is en dus ook meer kost omdat ze hun dierbaarste bezit dan voor hun gevoel veilig achter kunnen laten.
Toen ik 14 / 15 jaar was paste ik ook op, maar niet op (kleine) babies. Minstens kinderen van 1 jaar, ik wil niemand aanvallen maar ik vind 14 a 15 jaar oppassen op een pasgeboren/ kleine baby best een risico. Wat kan er wel niet allemaal gebeuren?

Maar daar ging het topic niet over Tong uitsteken Ik zou voor een 16 jarige zo'n 3,5 a 4 euro per uur betalen!!!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:25

Wendel87, de meid was toch 13 ? of 12 ? dus ze is NOG jonger!! Ik ga helemaal met je eens, ik vindt het ook een beetje onverantwoordelijk want volgens mij mag je onder de 16 nog niet bij een bond en ben je dus niet verzekerd..

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:28

De vrouw die de vraag stelt heeft het over een topic van een meisje van 16 jaar. Maar 12 of 13 jaar, dan ben je zelf nog een kind! Hoe kan je dan de verantwoordelijkheid nemen voor een baby? En ik kan het weten wat ik weet zelf dat het flink aanpoten is met oppassen op 3 kids! (Waarvan 1 baby).

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:30

Mijn excuses, ik had het ergens op een ander topic ook gelezen Knipoog En die meisjes waren 11 & 12 Knipoog
Mijn excuses maar dan nog vindt ik het nog niet zo'n verantwoording..

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:30

Ja aan de ene kant geef ik je gelijk wendel87.. Máar, ik woon op 2 minuten afstand van die mensen, en als er iets is en ik weet me geen raad (is trouwens nog nooit gebeurt) dan moet ik mijn moeder bellen, en die komt dan dus die is ook bij de hand als het nodig is... En ik ga er op de fiets heen, en mocht het donker zijn fietst een van de twee altijd eventjes mee terug.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:31

Ik vind het echt erg dat er zo weinig betaald wordt aan een jongere die wil werken.
Er zijn de dag van vandaag zoveel jongeren die niet eens willen werken, en ik geef toe, voor 3euro per uur zou ik ook niet zo'n grote verantwoordelijkheid op mij nemen hoor!

Ok, hier in België is het anders, dat heb ik ook in de ander topic al aangehaald.. Hier krijg je voor gelijk welk werkje al snel 6 - 7euro per uur als 16 jarige, ik krijg als 19jarige nergens minder dan 9euro per uur.. En daarvoor wil je werken, omdat je dan een aardig bedragje samen kan rapen met je inzet!

Oppassen mag misschien niet lastig zijn, maar je hebt wel de verantwoordelijkheid over het kind van een ander, en je hoort het kind goed te behandelen, ervoor te zorgen, op te passen dat er niets gebeurt, e.d. Denk maar eens wat er allemaal fout kan gaan! Zou je dat zélf als volwassene willen doen voor 3euro per uur?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:32

Ik ben zelf trouwens 14 en ik pas ook op drie kinderen, waarvan (toen ik begon) eentje nog maar net een jaar oud was geworden, de ander was toen 3, en de oudste 4. Nu inmiddels zijn ze 2,4 en 5.. En het zijn trouwens wel erg makkelijke kinderen moet ik zeggen hoor, de jongste leg je in bed en die slaapt, ik check sowieso 5 keer op een avond, en hij slaapt altijd gewoon en de anderen slapen eigenlijk ook vrij snel ...

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:35

Iedereen moet het voor zich weten! Maar als ik een baby heb laat ik die niet bij een jong meisje achter. Ik betaal nog liever het dubbele!
Ik heb bijvoorbeeld weleens gehad dat m'n oppaskindje niet wou drinken na heel lang geprobeerd te hebben. Ik zie in dat dit gevaarlijk kan zijn (ivm uitdroging, dit kan supersnel gaan bij babies) en bel dus de ouders, maar misschien denkt een jonger iemand dat het niet uitmaakt? (sorry als ik het mis heb).

Edit: naam van kindje toch maar even weggehaald Lachen
Laatst bijgewerkt door Wendel87 op 12-05-08 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:39

Sorry Michelle, ik geef dit antwoord niet omdat je in een ander topic tegen me was maar ik vindt 13 wel erg jong.. Stel nu, de jongste krijgt iets en krijg geen lucht heb je niet direct de reactie om te bellen naar je moeder en 2 minuten te wachten.. Dan is ht direct handelen.. Daarvoor zou je dan wat meer ervaring moeten hebben..
Ik vindt kindjes van 2,4,5 wel redelijk jong.. Als ze 5, 7 en 8 zouden zijnkan ik het meer verstaan..
Michelle, mag ik nog iets vragen? Ben jij eig. wel verzekerd want in België moet je minimaal 16 zijn o bij de kind en gezinsbond aan te sluiten voor verzekering tijden het babysitten..

Wendel87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:47

@ Snoop_fan: Pff daar vraag je inderdaad wat! Geen idee of daar regels voor zijn hier in Nederland. Naar mijn weten niet...

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:48

Ah oké, ik weet het gewoon van m'n zus hier in België.. Nog 3 jaartjes en ik wordt er ook lid van Knipoog

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:52

Snoop_fan, zoals er staat ben ik 14. En ik heb het al eens mee gemaakt dat het kindje iets vast kreeg in zijn keel. Wat dat betrefd ben ik zo'n situatie vrij rustig, ik heb gewoon op zijn rugje geklopt dat hielp niet dus 'zachtjes" een heimliech (Toevallig geen idee hoe je dat schrijft) gedaan en toen schoot het er uit..