Geen zin in werk, na 3 keer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Re: Geen zin in werk, na 3 keer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:21

Toen ik 16/17 was heb ik als vakantie werk bij een snackbar gewerkt, maar als ik met de medewerkers stond dan mocht ik alleen maar achter werken en schoonmaken en als dan de baas kwam was hij gehaast (dingen uit je handen pakken) en dwingend en moest ik wel eten bereiden en afrekenen. Ik heb er toen toch nog zeker 3 weken gewerkt, ik zat me af te vragen hoeveel ik dit nu echt nodig had dit baantje... toen de baas belde en een telefonisch werk overleg wilde voeren, hij begon met "ik denk dat dit werk niet echt iets voor jou is"... waarop ik direct zei "u heeft gelijk, ik stop ermee". Nooit meer geweest sindsdien en geen dag spijt van gehad, ik heb daarna in een schoenenwinkel gewerkt en vond ik veel leuker.

Maar het zelf opzeggen zonder opzetje is veel lastiger Tong uitsteken Succes!
Laatst bijgewerkt door orri op 18-04-08 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:22

Als ik jou was zou ik gewoon vanaaf na je werk zeggen, van nou ik heb het een paar keer geprobeerd en ik geloof dat dit toch niet het werk voor mij is. Ik werk zelf ook in de horeca en dat moet je gewoon liggen, zo simpel is het. Ligt het je niet dan zal het op den duur alleen maar vervelender worden. Dus gewoon eerlijk zijn en desnoods aanbieden om nog wel een paar keer te werken tot ze vervanging hebben, hoewel ik denk dat, dat ook niet de manier is, omdat je dan weinig tot geen motivatie meer hebt (spreek uit ervaring)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:25

Dat zou ik natuurlijk ook kunnen zeggen..

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:25

Ik werk bij een Islamitische slagerij waar voornamelijk Turks gepraat wordt. Mijn baas praat wel heel goed Nederlands, maar een aantal van mijn collega's zijn bijzonder slecht te verstaan. De eerste paar keer dat ik daar aan het werk was voelde ik me ook niet echt prettig omdat ik de helft van wat er gezegd werd niet kon volgen en ik dacht er ook over om op te stappen. Toch maar niet gedaan, omdat het wel lekker verdiende Haha!, en inmiddels heb ik het ontzettend naar m'n zin. Als er teveel Turks gebrabbelt word maak ik er eens een droge opmerking over, dan doen ze een poging om de conversatie in het Nederlands voort te zetten of mij Turks te leren en dan zijn we allemaal weer blij Haha! Wat ik hiermee wil zeggen is dat je misschien eerst eens tegen je baas kunt zeggen dat je het niet fijn vind dat je de helft van wat er gezegd word niet kan volgen en of ze daar misschien rekening mee kunt houden? Als je het dan nog steeds niet naar je zin hebt kun je altijd nog weg, toch?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:27

Nou dames.. Ik ga maar eens richting het werk.. Kijken wat er gaat gebeuren! Iedereen iig bedankt voor de tips/verhalen!

Doei!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:30

supertinkie schreef:
Als ik jou was zou ik gewoon vanaaf na je werk zeggen, van nou ik heb het een paar keer geprobeerd en ik geloof dat dit toch niet het werk voor mij is. Ik werk zelf ook in de horeca en dat moet je gewoon liggen, zo simpel is het. Ligt het je niet dan zal het op den duur alleen maar vervelender worden. Dus gewoon eerlijk zijn en desnoods aanbieden om nog wel een paar keer te werken tot ze vervanging hebben, hoewel ik denk dat, dat ook niet de manier is, omdat je dan weinig tot geen motivatie meer hebt (spreek uit ervaring)

Ik denk dat dit 'm wordt. Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:23

Nou, een klein uurtje later hebben jullie al verslag! Haha!

Ik ben er dus heen gefiets! Was weer gewoon goed optijd.. Ik kom binnen.. er is niemand...alleen de big boss.. en nog iemand die kookt.. Dus ik had de kans! Had de tijd ervoor..
Hij had me totaal niet verwacht, aangezien ik woensdag me ziek had gemeld.. en hij er vanuit ging dat ik vandaag ook niet zou komen.. daardoor had hij iemand anders geregeld voor vandaag die zou kunnen komen.. Dus eigenlijk had hij me al niet nodig vandaag! Clown
Hij zei wanneer ik dan wel kon komen.. hij begon met zondag.. maar dan kan ik niet want ik heb dan wedstrijd! Haha!
Dus ik liet er geen gras over groeien en zei 'Ik wil het er graag nog even over hebben.. want ik denk dat dit niets voor mij is'.
En hij antwoorde echt goed! Haha! Hij zei 'Oh, dat geeft toch helemaal niet! Je hebt het geprobeerd! Het is jammer, maar het geeft niet!''.
En stiekem wist hij het al hoor! Clown

Nou dames.. Ik heb nog noooit zo blij & snel terug naar huis gefiets.. met deze pokke tegenwind! Haha!
Ik heb geen spijt.. beter gezegd.. Voel me super!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:25

Fantastisch!!! Haha! goed dat je het hebt gedaan! Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:27

Ja, ook wel een klein Rock-on, dudes! voor mezelf! Haha!
Heb het nog nooit gedaan zo iets! Haha!
Moet zeggen, ben ook blij dat hij zo reageerde hoor!!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:19

mag je trots op zijn hoor, heb je goed gedaan.

op naar het volgende baantje om te proberen Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:25

[LZP] > [STW]

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:13

Goed gedaan! En nu snel op zoek naar wat anders of niet? Misschien was het ook wel een voorteken dat hij al iemand anders geregeld had voor gister Knipoog Toch ook prettig dat hij zo goed reageerde.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:35

Melanieetjuh schreef:

Maar ehm had je je dan na 3x werken al ziek gemeld? ik geloof niet dat veel bazen dat erg ok zouden vinden *LOL*

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 19:36

orri schreef:
Melanieetjuh schreef:

Maar ehm had je je dan na 3x werken al ziek gemeld? ik geloof niet dat veel bazen dat erg ok zouden vinden *LOL*

Tsja, was ook niet anders.. want voelde me niet goed. Knipoog

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:07

Melanieetjuh schreef:
En hij antwoorde echt goed! Haha! Hij zei 'Oh, dat geeft toch helemaal niet! Je hebt het geprobeerd! Het is jammer, maar het geeft niet!''.
En stiekem wist hij het al hoor! Clown

Nou dames.. Ik heb nog noooit zo blij & snel terug naar huis gefiets.. met deze pokke tegenwind! Haha!
Ik heb geen spijt.. beter gezegd.. Voel me super!!!!

Lekker, zeg! Lachen Ik heb ook vaak dit soort dingen, dat ik er erg tegenop hik om iets tegen iemand te zeggen en dat die dan uiteindelijk super reageren en ik me zoooo opgelucht voel. Ben blij voor je dat je het op deze manier hebt kunnen oplossen.

En je hebt natuurlijk ook niks verkeerd gedaan. Een werknemer weet als hij nieuw personeel aanneemt dat het even aankijken is. Als jij niet had voldaan aan hun eisen, had je na je proeftijd ook niet mogen blijven, zo werkt dat nu eenmaal. Ik vind dat je het netjes hebt opgelost door het gewoon eerlijk uit te leggen. Lachen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:45

ik ken het zelfde heb 3 maanden in een hotel restaurant gewerkt eerst weken ging wel daarna man ik vond het zoo niet leuk , elke tis alweer zondag, gadver weer een dag en weer een dag.
uiteindelijk ook thuis over gehad en toen met mijn bazen geprata en gezegd dat dit gewoon niet geschikt is voor mij. en ik er geen plezier in had.
ze vonden het jammer maar konden mijn keuze goed respecteren.
heb ze daarna bij mijn toenmalige nieuwe werk wel eens gesproken en gewoon hoe het gaat enz. en niks aan de hand helemaal top dus.
dus gewoon zeggen dat dit niet joun ding is en stoppen ermee.

(lees nu dat het goed is afgelopen kijk mooi toch helemaal toppie)