Het is NIET te geloven, maar het gedonder is nóg niet klaar 
Cijfer is, inmiddels 11 dagen geleden, inderdaad ingeleverd bij de administratie, dmv een mail naar de persoon die de cijfers door moet sturen naar de hoofdafdeling in Leiden (ik zit in Rotterdam) 
Vorige week vrijdag, toen ik mijn studievoortgangslijst kreeg, stond het cijfer er nog niet bij. Voor de zekerheid naar de administratie geweest, maar de persoon in kwestie wist te bevestigen dat ze het cijfer inderdaad via de mail gekregen had en dat deze verwerkt zou worden. Voor dinsdag overigens, want dan zouden alle propedeuseaanvragen verstuurd moeten worden. Omdat alles wat fout kán gaan, fout gegaan is, ben ik afgelopen maandag voor de zekerheid toch nog even langsgeweest of mijn cijfer daadwerkelijk opgestuurd was, je weet maar nooit immers 
Mevrouw was een beetje geïrriteerd dat ik dat kwam vragen, 'als alles goed is, hebben ze dat nu in Leiden. Nee, controleren kan ik het nu niet, ik heb een hele stapel liggen van allerlei studenten met cijfers, dus dat gaat niet'.
Toen al duidelijk gezegd dat het dus niet ging om een cijfer dat schriftelijk ingediend was, maar via de mail, zoals ze me vrijdag zelf verteld heeft. Maargoed, volgens haar zou ze die middag álle cijfers, zowel via de mail als via schrift, invoeren 
Geregeld, dacht ik dus!
En nu krijg ik vandaag m'n studievoortganglijst weer, en ik zei het gisteren al tegen m'n moeder: het zal me nou niks verbazen als het er wéér niet opstaat, eerder als grapje
Geen grap dus 
Ik weer helemaal over de rooie, was het zó spuugzat. Met tranen in m'n ogen van woede teamleider aangesproken van pabo1, die wilde me alweer afpoeieren, maar luisterde toch maar 
Ik moest naar een andere gymdocent, die zou dan handtekening zetten (?). Maar nee, volgens die docent moest ik toch écht naar de administratie. Die *)!%!&# de mijn cijfer dus nooit ingevoerd heeft was er niet, maar een ander wist me te vertellen dat ik maar even moest mailen naar adminstratie Leiden, daar zou het vást nog niet verwerkt zijn...over van het kastje naar de muur sturen gesproken
Telefoonnummer geëist, ik wilde nú iemand spreken, niks mailen en weer in onzekerheid afwachten. Eerst even woede laten zakken, thuis gebeld. Kreeg gelukkig éindelijk iemand aan de lijn die me serieus nam: ze is alle lijsten afgelopen met nieuwe cijfers, maar nergens stond ik bij. M.a.w: vanuit Rotterdam is dat cijfer dus nooit doorgegeven 
Ze heeft bij wijze van uitzondering, normaal gesproken moet ik dit dus gewoon bij de administratie in Rotterdam regelen, mijn gymdocente een mail gestuurd met de vraag of deze per direct het cijfer door kan geven via de mail aan de administratie in Leiden. Ze hoeft het dan niet via Rotterdam te doen, omdat het een 'nood'geval betreft ivm mijn propedeuse.
Deze vrouw zou ook contact met mij opnemen zodra ze het cijfer binnenheeft en, na inmiddels 4 weken getouwtrek, ik éindelijk een complete cijferlijst heb...
Ik wacht maar weer af, word er écht helemaal niet goed van af en toe