Diergeneeskunde Antwerpen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PPD_tje

Re: Diergeneeskunde Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:11

Wow vet hoor! gefeliciteerd Haha!
Bij mij is de kans helaas ook errug klein :S

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:34

Ik ook weer terug van vakantie en even weer wat leven in het topic blazen Lachen
Ik ga zaterdag naar mijn kamer om daar te verven enzo..
Ben verder helemaal klaar en begin toch wel zenuwachtig te worden.

Hoe zit het bij jullie en wanneer gaan jullie op jullie kamer?

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:38

ik ook na volgend jaar hahaha
ik woon wel in antwerpen das dus eeen pak gemakkelijker en geloof me antwerpen is een leuke stad!u!!

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:18

Ben vandaag even in Antwerpen enzo wezen kijken even lang de campus gereden en natuurlijk even de stad bekeken!!
Ik ga me ook inschrijven, alleen moet nog een kamer Allemaal een beetje laat ja Bloos Bloos
Maar goed, komt wel goed hoop ik Knipoog

Wat doen jullie trouwens met de overbruggingsweek en de verkenningsweek als die samen vallen ?

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:08

Ik ga de eerste week van de overbruggingscursus doen (onder dwang van ouders Tong uitsteken )
en daarna de verkenningsweek.
Maar als je de verkenningsweek wilt doen moet je wel voor 1 september je aanmelden en hebben betaald, dus dat moet je dan snel doen Knipoog .

En het komt allemaal wel goed Knipoog .

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:58

OOh echt :| dat gaan me niet meer lukken ben ik bang Verdrietig Ik wilde me gisteren inschrijven alleen toen waren we een kwartier te laat ofzo we konden de stadscampus niet gelijk vinden

Maar goed ik Ben ook lekker voorbereid, Dat krijg je als je zo laat kiest Bloos
Ik ga in ieder geval ook de eerste week naar de overbruggingscursus eens kijken of het nodig is haha Clown
En dan hoop ik nog mee te kunnen doen met de verkennings week als ik ze maandag lief aankijk Knipoog

Maar ik weet nog niet eens precies wat die verkennings week inhoud, kun jij me dat toevallig vertellen Bloos (Sorry ik voel me nu heel dom, en dat moet naar de universiteit?! Frusty )

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:50

Hahaha .. Ach, de grootste genieen zijn de grootste warhoofden Knipoog (dat zeggen ze toch altijd Clown )

De verkenningsweek is de UIT van Antwerpen.
Je gaat dan met een groepje eerstejaars en een mentor (dacht ik tenminste Blond ) een week allemaal leuke dingen doen.
Geloof dat we gaan karten, gaan schaatsen, naar de dierentuin gaan en allemaal gewoon leuke dingen om de stad te leren kennen.
Het is 70 euro dus dan mag het ook wel leuk zijn Clown .

Maar als je de eerste week naar de overbruggingscursus gaat, wanneer ga je dan naar Antwerpen?
Ik ga volgende week zondag, eerst namelijk nog twee dagen partyen op Appelpop Haha!

linsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:41

Hey Sofje,
ik hoorde dat je al contact had gehad met een van je nieuwe kotgenoten. Gaat helemaal goedkomen komend jaar! Haha! Ik heb er iig al weer zin in!
@ PPD-tje: Je moet je voor diergeneeskunde inschrijven aan de campus Groenenborger. (Tenzij het dit jaar is veranderd.) Misschien kan ik even een route-beschrijving geven. Het is iig niet moeilijk te vinden. Je neemt van de ring Antwerpen (ring 1) de afslag Berchem (afslag 4). Dan ga je links en de eerste rechts. Bij het tweede stoplicht ga je rechtsaf de groenenborgerlaan op. Bij de rotonde rechtdoor en dan zie je het aan je rechterhand.
Tijdens de introductieweek (of verkenningsdagen) ben ik ook van plan om naar Antwerpen te komen. Jullie zullen me zeker zien tijdens de voorstellingsronde in het Sporto (zoek de blauwe, diergeneeskunde linten Knipoog) en ik ga 's avonds ook even met de voetjes van de vloer op TD! Verkenningsweek is vooral mensen leren kennen en de universiteit en de stad een beetje leren kennen.
Ik kan echt niet wachten totdat het zover is! Eerst donderdag nog een tweede zit (herexamen) doen, dus duim maar voor me! Haha!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 07:43

Veel plezier iedereen in Antwerpen!
Het gaat vast helemala goedkomen! Lachen

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:23

@ Sofje: klinkt allemaal hartstikke leuk die verkenningsdagen! hopelijk kan ik nog mee doen!! (moet je trouwens blijven slapen daar of is het gewoon tot savonds laat wel handig om te weten ook *LOL* )
Heb gister op kotweb rondgesnuffeld en we gaan (als het lukt) maandag wat kijken. De leukste die ik gezien had was in wilrijk dus hopelijk is die oke en nog beschikbaar Lachen
Als alles goed gaat met kot ga ik er waarschijnlijk ook volgende week zondag heen! Dus misschien zie ik je dan nog wel Haha!

@ linsey: Ik ben donderdag geweest en toen waren we ook de groenenbroger binnengelopen om even te kijken hoe het eruit zag enzo (wat er trouwens erg gezellig uitzag! *LOL* ) En toen hadden we gevraagd waar we voor dierengeneeskunde in moesten schrijven, toen kregen we als antwoord de stadscampus (maar we waren te laat kon maar tot 12 uur :S ) Maar goed als we maandag naar kamers gaan kijken gaan we als het goed is ook meteen inschrijven en dan horen we vanzelf wel waar het moet! maar iig bedankt!! Haha! Heel veel succes met je herexamen!! Ach gut

@ aux: Heel veel plezier in Utrecht met dierengeneeskunde!! Knipoog

linsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:02

Je moet natuurlijk niet blijven slapen maar als je een kot hebt zou ik wel blijven slapen. Ook gezellig om 's avonds als het officiele programma is afgelopen gewoon nog mee te gaan als de mentoren en mensen die mee willen (meestal degene die op kot wonen) nog wat gaan drinken ergens.
En ik ga mijn uiterste best doen voor dat examen! Haha!

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:56

Ok dank je! Ja ik wist het niet want bij sommige intro's (in nl tenminste) moet je daar zelf blijven slapen dus ik dacht misschien daar ook... Ik ga iig proberen nog op tijd een kot te hebben toch een stuk makkelijker Haha!

Ik zal duimen voor je Knipoog

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:20

aux schreef:
Veel plezier iedereen in Antwerpen!
Het gaat vast helemala goedkomen! Lachen

Dankje Lachen . Jij ook heel veel plezier in Utrecht he Knipoog .

Ben gister dus bij mijn kot geweest om te verven.
Gatverdamme, het was er zooooow vies (terwijl de jongen wel had schoongemaakt Verward )
Ik liep er rond op blote voeten voor het verven en de onderkant van mijn voeten was gewoon zwart Misselijk
En allemaal vieze spinnenwebben aan de muur en hele vieze gele aanslag in de wastafel ..

Het is wel heel leuk geworden Haha! . De kamer had hele mooie rode muren en hele lelijke gele (vond ik dan Tong uitsteken )
Dus de gele heb ik roze geverfd en het is (al zeg ik het zelf Tong uitsteken ) best mooi geworden.
Heb inmiddels ook tvkabel op mijn kamer.

Was wel erg trouwens, want er was op de kamer een plek waar er een paar draadjes uit de muur kwamen, waarvan die jongen had gezegd dat daar een kabel had gezeten. Dus toen had mijn stiefvader daarnaar gekeken en bleken het gewoon stroomdraadjes te zijn waar gewoon nog 220 V op stond! Dus die heeft ie veilig gemaakt ..

Had inderdaad al op msn contact gehad met Marcel. Lijkt me een aardige jongen Lachen .
Dus hoop maar dat het dit jaar helemaal goed gaat komen ..

@PPDtje Mocht je tegen die tijd geen kamer hebben is er ruimte zat bij mij Lachen (als je tenminste geen vieze oude man bent Tong uitsteken )
Veel succes maandag met kotzoeken Knipoog

en Linsey.. Ik duim heel hard voor je Lachen

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:55

Ook ik ben tijdens de verkenningsweek in Antwerpen, op 24 september vinden jullie me met een paars-grijs-paars lint in de Sportopolis, nadien vanzelfsprekend op de TD in de KP!

Ik heb vijf herexamens, al vier afgelegd en alle vier erdoor, ook donderdag nog mijn laatste en van dan af kunnen we weer beginnen aan het volgende jaar Lachen ! Met veel plezier!

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:33

Sofje dank je! (en nee ben geen vieze oude man!! Knipoog een niet vies meisje van 18 wel goed? (A) haha)
Maar ik hoop dat het niet nodig is! (niks tegen jou hoor Haha! lijkt me alleen relaxter om er zelf al eentje te hebben Tong uitsteken)

Bieble ook veel succes met je laatste her!

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:09

PPD_tje schreef:
Sofje dank je! (en nee ben geen vieze oude man!! Knipoog een niet vies meisje van 18 wel goed? (A) haha)
Maar ik hoop dat het niet nodig is! (niks tegen jou hoor Haha! lijkt me alleen relaxter om er zelf al eentje te hebben Tong uitsteken)

Kan ik me wel voorstellen hoor Lachen ..

Je was gister toch naar Antwerpen gegaan? Hoe was het?

En Biepje en Linsey.. Duim nog steeds voor jullie Knipoog

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:38

Ja dat was de bedoeling maar ging niet door, ik ga vandaag naar 2/3 kamers kijken.
1 in wilrijk en 2 in antwerpen (viide olympiadelaan ofzoiets) ben benieuwd Haha!

linsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:15

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:35

Ja ik zag het super! dank je Haha!
Ben vandaag naar kamers wezen kijken, en ik heb er een genomen op de VIIde olympiadelaan. tram stopt midden voor de deur altijd handig zolang ik mijn rijbewijs nog niet heb Knipoog (en ong 3,5 km van groenenborger en de drie eiken Clown )
Zit er toevallig iemand een beetje in de buurt? Schijnheilig

linsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:14

VIIde Olimpiadelaan is iets verder weg van CGB en CDE dan de meeste diergeneeskunde (kot)studenten wonen, maar wel lekker dicht bij 't stad. En nog steeds erg dichtbij natuurlijk! Ik woon op nog geen 5 minuten fietsen van CGB. Sofje woont tussen CGB en CDE in.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 00:05

Ik heb mijn auto waarmee ik naar de KP scheur Schijnheilig . Ik ken wel mensen met een kot op de Grote Steenweg (vlakbij CMI) en in de Uitbreidingsstraat in Berchem, of in Wilrijk en in de stad zelf.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:19

Haha ok! Maarja ik was ook zo laat dat er niet zo denderend veel meer over was Schijnheilig
Ik was ook nog in Wilrijk wezen kijken (daar zat ik liever) maar in dat huis zaten verder helemaal geen studenten dus dan zit je daar ook zo alleen Tong uitsteken

Ik kan altijd volgend jaar nog verder kijken (voor iets dichterbij ofzo *LOL* )
Ik vind 3,5 km ook nog wel te doen, goed voor je conditie Clown
Waar ik nu zit zitten wel 2 studentenhuizen/gebouwen bijna naast elkaar, zitten vast wel leuke mensen tussen *LOL*
En het zit ong even ver van CGB en CDE dus dat is ook wel makkelijk, nu alleen nog de weg vinden Tong uitsteken

sterre4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:14

klopt het dat de leerboeken in Utrecht allemaal in het engels zijn en in antwerpen niet? Ik ben erg slecht in engels namelijk. ik doe nu het profiel E&M, het laatste jaar, maar ik zit erover te denken om scheikunde, natuurkunde en wiskundeB1 in te halen op het JBI. Iemand hier ervaring mee?

linsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:41

Ik heb inderdaad gehoord dat in Utrecht meer engels gebruikt wordt. Wij hebben wel sommige (naslag) boeken in het engels maar de cursussen zijn allemaal in het Nederlands en door de proffen zelf gemaakt. Ik geloof niet dat ik iemand ken die eerst het profiel E&M had en toen diergeneeskunde is gaan studeren. Wel iemand die eerst van den HAVO kwam, toen VWO is gaan doen, en nu diergeneeskunde studeert. In het eerste jaar krijg je natuurkunde en veel scheikunde dus wel handig als je basis daarin goed is. Als je geen grote moeite hebt om die vakken op te pakken in een jaar op het JBI dan lijkt me dat geen probleem. Wiskunde ben ik nog niet tegen gekomen. :p
Trouwens, de tweede zit is voorbij!!! Haha!:D:D Ik ga nu een weekje naar Bulgarije en ben de 17e weer terug!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:57

In Utrecht is het meeste engels volgens mij. Ik weet niet hoe het bij de BAMA zit, ik ben nu 2e jaars in Utrecht, maar er is volgens mij echt veel veranderd met de overgang.
Ik ben ook slecht in Engels, had een 5 op mijn eindlijst, maar ik ben zeer goed het 1e jaar doorgekomen. Dat engels lezen went vanzelf, zeker als je er eerst college over gehad hebt.