Ik heb alleen engels gelukkig
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kim_89 schreef:ik heb De Studiegids: de koloniale relatie tussen Nederland(ers) en Nederlands-Indië van thieme Meulenhoff
NinaElisa schreef:zucht...ik ben zenuwachtig :S
volgens mij krijg ik t nooit allemaal in m'n hoofd...

Kim_89 schreef:Het is sowieso heel fijn om je goed te oriënteren op de belangrijkste gebeurtenissen dus moet je op internet maar zoeken naar bijvoorbeeld deze dingen:
* Cultuurstelsel
* Atjeh-Oorlog
* VOC
* Suikerwet, Mijnwet, Agrarische wet
* Soekarno
* koelies en de koelie-ordonnantie
* pacificatie van Bali / pacificatie van Atjeh (gevolg van Atjeh-oorlog eigenlijk)
* het koloniale bestuur in de loop der jaren (met Daendels, Raffles, vd Capellen)
* etische politiek
Al die dingen staan straks ook in mijn samenvatting maar ik denk dat het heel nuttig is als je echt begrijpt wat het is en niet alleen maar leert wat er in je boekje staat. Ik merk soms ook dat iets er wel leuk staat maar dat ik het niet goed begrijp en internet doen dan wonderen
Ik ben nu ook de dingen uit mijn basisvragen aan het zoeken die van mij wel wat duidelijker hadden mogen zijn, zodat ik er wat meer over kan opzoeken.

Sta nu een 7.3 dus ik denk dat dat wel goed komt, hoop ik
. 
) zodat ik een 6.4 heb en een 7 sta!
)
eefangel schreef:alleen volgens mij staat daar niet zo heel uitgebreid over de Atjeh oorlog/ pacificatie van Atjeh,
dat staat alleen maar in een illustratieve tekst, en niet in de leerstof zelf..
ik vermoed dus dat dat niet zo belangrijk is!
Mijn leraar zat elke keer te hameren op de Atjeh-Oorlog en hoe belangrijk het wel niet was
Kim_89 schreef:Zijn er straks mensen die een beknopte fijne samenvatting willen van het examenonderwerp Nederlands-Indië? De belangrijkste gebeurtenissen en punten staan erin.
Dump je mailadres maar neer, dan stuur ik het rond
SuusJa schreef:Zo heb net heel streng na lopen kijken en had een 5.2-7.2. Dus daar zak ik iig niet meer op
Al hoop ik wel dat hij uit mijn antwoorden nog wat meer punten weet te slaan (moet kunnen) zodat ik een 6.4 heb en een 7 sta!
Maar ik vond die ene vraag van de RAF dus stom, je moest de 2 vormen beschrijven maar ik ging uit van Plate en Aristoteles en niet alleen die 2 van Aristoteles, vond ik dus niet echt duidelijk!

Kim_89 schreef:eefangel schreef:alleen volgens mij staat daar niet zo heel uitgebreid over de Atjeh oorlog/ pacificatie van Atjeh,
dat staat alleen maar in een illustratieve tekst, en niet in de leerstof zelf..
ik vermoed dus dat dat niet zo belangrijk is!
Da's vreemdMijn leraar zat elke keer te hameren op de Atjeh-Oorlog en hoe belangrijk het wel niet was

)