Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nousa

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:30

Ik moest steeds voorbeelden geven van bepaalde situaties.

Ze vroegen bijv. wat doe jij in een paniek situatie? Toen zei ik: Ik blijf over het algemeen rustig want bla bla bla
Toen vroegen zij dus weer: Oh geef eens een voorbeeld dan?
Weetje wat ik toen zei hahah: Nja ik ga veel met paarden om, als er daar 1 van in de stress schiet kun je maar beter rustig blijven anders word t probleem alleen maar groter enzo.

Weetje wat je vooral moet doen, gewoon jezelf zijn relaxt zijn en zorgen dat je een LEUK geen zakelijk gesprek kan voeren. Het zijn we de mensen waar je voor de rest van je baan mee gaat moeten werken Lachen

Maak je vooral niet te veel zorgen het valt echt wel mee Ja

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:11

inderdaad Haha!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:32

Sjuulie schreef:
wat ik een hele moeilijke vraag vond was: wat zijn je slechte eigenschappen.. denk daar maar eens goed over na, want ik dacht echt sjit strax zeg ik verkeerde dingen ofzo..

verder blijf jezelf Haha! ,praat duidelijk en als je iets onduidelijk is, gewoon vragen. dat heb ik ook gedaan en dat konden ze alleen maar waarderen..

wat ze ook goed vonden was dat ik zei dat ik me er al in had verdiept, heb zelfs een (*tip*) gesprek gehad met iemand die op de ok werkt in het DZ.. zij heeft me vanalles verteld en ik heb dus weer verteld wat zij mij heeft verteld en ze vonden het erg goed dat ik die dingen al wist Ja

Oja, wie heb je gesproken uit het dz dan? Dat is dan een collega van mij!

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:20

Ik ben door naar de 3e ronde! Nu moet ik 24 mei een dagje meelopen op de OK en als dat goed gaat wordt ik aangenomen!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:24

goed man! spannend.. Hyper!

ik heb met (voornaam vergeten) Van de Brandelen gesproken.. werkt op de recoverings (recover, recovery?? ) afdeling dacht ik..

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:51

Sjuulie schreef:
goed man! spannend.. Hyper!

ik heb met (voornaam vergeten) Van de Brandelen gesproken.. werkt op de recoverings (recover, recovery?? ) afdeling dacht ik..

Ria! Ja, dat klopt, zij werkt op de recovery. Wat grappig dat je haar kent, woon je bij haar in de buurt? Ze woont vlakbij het ziekenhuis.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:16

ohja ria inderdaad! zij is de moeder van een (ex)klasgenootje van mij en kent mijn moeder ook weer via het ziekenhuis.. ( mijn moeder is verloskundige) dus viavia..

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:29

Ik heb nog even een vraagje voor de mensen die de opleiding al gedaan hebben ivm mijn treingereis Knipoog

moet ik echt 5 dagen per week naar school of is het minder? want de resikosten moet ik zelf betalen ( krijg wel "zakgeld" van het ziekenhuis)
als ik echt vaak op en neer moet dan is het misschien handiger om een maandtrajectkaart te nemen

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:28

jep, 5 dagen in de week naar school!
wel raar dat je geen reiskosten vergoeding krijgt... heb ik wel gehad, en die zakgeld regeling die heeft mijn ziekenhuis destijds ook overgeslagen, ik kreeg dus gelijk eerstejaars leerlingen salaris!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:34

wow dat is wel veel haha 5 dagen per week, als ik van vriendinnen hoor die een hbo doen die dan echt 1 tot 3 keer per week naar school moeten haha dan krijg ik het vast nog zwaar Knipoog maarja heb het er voor over..

jij hebt geluk gehad dat je gelijk je volle salaris kreeg voor alleen mar naar school gaan Vork

ik heb trouwens de ggd gebeld voro mn manoux maar zij adviseerden me om dat zo laat mogelijk te doen omdat het een momentopname was.. las hier in dit topic wel ergens dat iemand het al gedaan had?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:05

nico1982 schreef:
jep, 5 dagen in de week naar school!
wel raar dat je geen reiskosten vergoeding krijgt... heb ik wel gehad, en die zakgeld regeling die heeft mijn ziekenhuis destijds ook overgeslagen, ik kreeg dus gelijk eerstejaars leerlingen salaris!

Mazzelaar! Ik moest het het eerste half jaar nog doen met 750 gulden Knipoog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 21:04

k moet trouwens het ziekenhuis nog even bellen maar weet niet zo goed op welk tijdstip ik dat kan doen, wat nou als hij bezig is met een operatie, zou dat dan erg zijn? jullie weten het vast wel aangezien jullie er nu zelf ook werken Haha!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:52

Sjuulie schreef:
k moet trouwens het ziekenhuis nog even bellen maar weet niet zo goed op welk tijdstip ik dat kan doen, wat nou als hij bezig is met een operatie, zou dat dan erg zijn? jullie weten het vast wel aangezien jullie er nu zelf ook werken Haha!

Bedoel je de praktijkbegeleider? Bij ons zitten die eigenlijk alleen maar in hun pbhok, zijn dus vrijwel altijd te bereiken Knipoog Ik zou gewoon bellen, als hij niet aan de telefoon kan komen zullen ze dat wel zeggen. Hij zal waarschijnlijk niet van tafel komen om te telefoneren Haha! Dan vraag je gewoon even of hij je terug kan bellen.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:51

oke Lachen dankje!

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:20

Ik ben er al een tijdje niet meer geweest maar ik ben aangenomen bij het Erasmus MC in Rotterdam! Ik heb nu ook nog 2 sollicitatie gesprekken bij 2 andere ziekenhuizen. Dus ik zie wel hoe die gaan verlopen. Als ik aangenomen wordt bij alle drie kan ik gewoon kiezen!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:28

Kan iemand me meer vertellen over hoe dit precies gaat met die opleiding? Gister vroeg een stalgenootje me of ik het niet zag zitten om anesthesie-assistent te worden. Nooit over nagedacht, maar het klinkt eigenlijk best wel interessant! Aan wat voor eisen moet je voldoen om aan zo'n soort opleiding te kunnen beginnen en hoe zit het met de financiering ervan? Mag uiteraard per pb! Lachen

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:41

Wind schreef:
Kan iemand me meer vertellen over hoe dit precies gaat met die opleiding? Gister vroeg een stalgenootje me of ik het niet zag zitten om anesthesie-assistent te worden. Nooit over nagedacht, maar het klinkt eigenlijk best wel interessant! Aan wat voor eisen moet je voldoen om aan zo'n soort opleiding te kunnen beginnen en hoe zit het met de financiering ervan? Mag uiteraard per pb! Lachen

Je komt in de opleiding door bij een ziekenhuis te solliciteren naar een opleidingsplaats. Het beste is om zoveel mogelijk ziekenhuizen te schrijven, want dan maak je meer kans om in de opleiding te komen. De eisen zijn eigenlijk per ziekenhuis verschillend, ik heb over sommige huizen gehoord dat alleen verpleegkundigen met de opleiding mogen beginnen, terwijl er ook leerlingen zijn die net van de HAVO komen. Ik zal even de eisen van mijn ziekenhuis hier plakken, heb ik van de site gehaald:

Voor de opleiding tot anesthesiemedewerker moet je ook 17 jaar zijn en een VWO, HAVO of VHBO diploma met bij voorkeur biologie en exacte vakken in het vakkenpakket hebben. Voor de 2e fase VWO en HAVO genieten de profielen natuur & gezondheid en natuur & techniek de voorkeur. Als je als verpleegkundige werkzaam bent en voldoende vooropleiding hebt of een HBO-V diploma hebt en in je vooropleiding de profielen natuur & gezondheid of natuur & techniek óf als je in het bezit bent van een NZF-diploma van de andere studierichting kun je ook solliciteren. (www.dz.nl)

Het enige wat je zelf moet betalen tijdens de opleiding zijn reiskosten en die krijg je nog terug ook, het is een erg goedkope opleiding! Behalve voor het ziekenhuis dan Knipoog

Anesthesie is wel wat anders trouwens dan chirurgie hè, weet niet of je precies het verschil weet? En als je nog in de opleiding wil komen, moet je nu wel heel snel zijn. Waarschijnlijk hebben alle ziekenhuizen al leerlingen aangenomen, maar je kunt het geluk hebben dat iemand toch nog afzegt en dat ze jou dan bellen. Mij werd toen ook gevraagd of ik nog in Almelo voor gesprek wou komen, want er was iemand gezakt voor het examen.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:09

goed uitgelegd enny Lachen

ik heb net mn mantoux gehad! haha echt heel vaag dat bultje wat dan komt maar nu is het weer weg gelukkig Lachen

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 09:47

Hoe gaat bij jullie de opleiding? Lachen

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:16

ja zou ik ook wel willen weten, ik wil me graag opgeven voor de opleiding in september

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 10:40

Bij mij gaat het hartstikke goed! Heb nu even twee weekjes vakantie, maar heb tot nu toe al mijn tentamens gehaald. Loop nu sinds 3 weken stage op de OK en bevalt heel goed. Het is even wennen maar het is zo leuk om te merken hoe snel je groeit. Lachen

Als je meer vragen hebt marlo stel maar!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:06

aah!! ik heb maar anderhalve week vakantie! moet 2 jan weer werken..
t gaat goed, mijn toetsen heb ik tot nu toe gehaald en stages gaan ook goed, ik vind het nogsteeds erg leuk en voel me al helemaal thuis op de OK

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:07

ohja hoorde van iemand uit mijn klas dat de opleidingen nogal verschillen.. zij zat vorig jaar in enschede en moest echt keihard en keiveel doen!
hier in utrecht gaat het heerlijk relaxt niet al te veel toetsen.. ( heb er nu 4 gehad )
hoe zit dat bij jullie?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:26

marlo schreef:
ja zou ik ook wel willen weten, ik wil me graag opgeven voor de opleiding in september

Je kunt je niet opgeven voor de opleiding, je moet aangenomen worden bij een ziekenhuis en dat betekent dus dat je zoveel mogelijk ziekenhuizen aan moet schrijven, want dan heb je de grootste kans om aangenomen te worden en de opleiding dus te kunnen doen!

Heb zelf ook de opleiding in Hengelo gedaan en het klopt dat het eerste half jaar erg zwaar is met ontzettend veel tentamens. Wat ik me kan herinneren 18 in een half jaar en op een gegeven moment waren dat er 2 per week, dus in het weekend leren voor maandag en de rest van de week voor vrijdag en zo maar door Verdrietig Geen leuke tijd...

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:45

jeetje dat is wel heftig ja enny! gelukkig gaat t er hier wat anders aan toe ! Lachen

marlo, en als je wilt solliciteren zou ik als ik jou was maar heeeeeel snel gaan schrijven want ik was in maart overal al te laat voor! (bevalve amersfoort en almere..de meeste ziekenhuizen hebben de sollicitaties al in december/januari