[HK] VWO eindexamengangers 2007

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Re: VWO eindexamengangers 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:47

Ben al gestopt met Ak. Veelste saai Haha!
Wij hebben 3 herkansingen over 3 toetsweken, en dan nog 1 waarmee je een afgesloten vak nog kan ophalen. ( dus voor fa1, du1, ma, bi1, gs1 enz )

Hulplessen is idd superfijn, niemand uit mn klas gaat, dus zit altijd alleen. Waardoor dus echt mijn problemen worden besproken. Helpt echt ontzettend!

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:27

Ow en je toets dan Tong uitsteken

Dat van die hulplessen is wel helemaal toppie Haha!
Kan je alles vragen en tips krijgen etc.

Wij hebben dan nog 2 herkansingen voor afgesloten vakken Lachen
Dus dat is wel mooi Haha!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:28

Volgens mij hebben wij er maar 1.. Weet t niet helemaal zeker moet ik zeggen Knipoog

En mn toets heb ik pas over 9 dagen, dus nog tijd zat. Heb iig een begin gemaakt, is al heel wat Haha!

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:32

Ow dat is dan al heel netjes Haha!

Ik neem mijzelf iedere keer voor 2 weken voor de toetsweek te beginnen met leren... Maar op de een of andere manieer is het 2 weken voor de toetsweek veel te gezellig met iedereen en ben ik de week voor de toetsweek nooit fit / energieloos Clown

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:34

Haha ik ben ook standaard ziek zwak en misselijk vlak voor de toetsweek, zodat ik ipv van dat ik zit te leren, in bed lig. Het wordt ons ook niet makkelijk gemaakt Haha!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:09

En jahoor, hier nog een eindexamenkandidaat.
Ik doe CM met CKV3 beeldend, filosofie, DU2, Wa1 en als bijvak economie 1.
Ik zie heel erg op tegen economie, wiskunde, geschiedenis en ook wel een beetje tegen filosofie.
Op dit moment sta ik er goed voor, geen onvoldoendes nog gelukkig!

Ohja en PWS vorig jaar voor de zomervakantie al afgemaakt, ik deed samen met 2 meisjes voor CKV3 beeldend decor maken voor het toneelstuk die twee andere meisjes voor drama hadden gedaan. Het eindresultaat was echt super, ik was er heel trots op, maar ook erg blij dat het af was. We hadden een G(oed) Haha!

En nu net filosofie scriptie en nederlandse beschouwing afgerond..komende week leren en samenvattingen maken, week daarop 2e toetsweek!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:24

Ow joh Corel dan worden jullie niet eens zo verwend Haha! Wij hebben dit jaar namelijk totaal 3 herkansingen Vork

Voor afgesloten vakken hebben wij de joker, dan mag je dus idd een toets herkansen. Maarrr dat mag je alleen als je dat vak onvoldoende heb afgesloten en aangezien ik alles tot nu toe voldoende heb afgesloten, heb ik ook niks aan die stomme joker Tong uitsteken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:40

Ik ben ook de lúl dit jaar
E&M, met M&O en Bio1

Pws al afgerond gelukkig Go jij! Go jij! Volgende week tentamenweek Scheve mond

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:51

Shan, dat is ook banketstaaf.. Dan ga je gewoon zorgen dat je een 5.4 staat terwijl je het wel snapt en dan inhalen en dikke 8 halen... Clown

Sbine, jou pakket klinkt echt heel groot Bloos!
Hoeveel uren had jij? En wat krijg je precies bij filosofie...

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:03

Een jongen uit mijn klas doet alletwee de N-profielen, moet er zelf niet aan denken Sigaar Knipoog .

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:01

N jongen van mijn school is vorig jaar geslaagd met 4 profielen Tong uitsteken hij is ook op tv geweest volgens mij, Werner Daalman heet ie geloof k. Hij studeert nu als t goed is econometrie ofzo? (in ieder geval iets heel moeilijks haha) Morgen begint mijn 2e toetsweek, wiskundeB1 SE..ben blij dat k nog n herkansing heb! 1 per periode behalve de 1e dan hebben we geen SE's Lachen

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:14

Filosofie lijkt me wel vet, konden wij alleen niet kiezen...
Ik had ook vet graag Spaans gehad, maar dat kan je bij ons ook pas nu kiezen, net als drama en nog wat van die dingen.
Ik ben trouwens groot fan van die nieuwe profielen bij ons op school (en denk ook wel bij jullie?), je kunt nu namelijk ipv natuurkunde ook aardrijkskunde kiezen bij N&G!!! (wehee dat wil ik Tong uitsteken )

Woooow man 4 profielen.... bij ons op school kan dat volgens mij niet eens Tong uitsteken Nouja maakt niet uit want ik zou het toch niet kunnen Vork

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:33

Ik doe dit jaar ook eindexamen. Ben nog niet zo zenuwachtig, maar dat komt vast nog wel Clown Volgende week eerst maar eens de tentamens zien te overleven en dan zien we wel verder Bloos

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:58

Ik heb ook filosofie. Maar bij ons moest je kiezen uit Duits2, Frans2 en Filosofie. Heb toen Duits2 en Filosofie gekozen.
Vind het niet echt leuk moet ik eerlijk bekennen Bloos Maarja altijd nog 10x beter als Frans *LOL*

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 08:43

cracker schreef:
Shan, dat is ook banketstaaf.. Dan ga je gewoon zorgen dat je een 5.4 staat terwijl je het wel snapt en dan inhalen en dikke 8 halen... Clown

Sbine, jou pakket klinkt echt heel groot Bloos!
Hoeveel uren had jij? En wat krijg je precies bij filosofie...

Mijn pakket is niet zo groot, maar bij CM moet je kiezen uit een heleboel dingen.
Van DU2, Fa2, Spaans en Filosofie moet je er in je basispakket 2 kiezen, heb ik dus DU2 en filosofie.
Ook moet je CKV3 beeldend, drama of muziek kiezen (ook basispakket) en ik heb dus beeldend.
En wiskunde kon je A12 erbij kiezen maar dat heb ik niet gedaan, vandaar dat ik A1 erbij heb gezet.
Je hebt bij ons in het CM profiel dus heel veel keuzemogelijkheden, daarom heb ik er een flink lijstje bijgezet, omdat het heel erg kan verschillen van iemand anders die CM doet Knipoog Mijn enige bijvak is economie1.
Ik heb nu 21 uur per week les. (uren van 60 min) Lachen

[edit] Ohja en bij filosofie kregen wij in het eerste jaar met behulp van het boek "de wereld van sofie" een overzicht van de grootste filosofen (in chronologische volgorde, van voor christus tot ongeveer 1970 ofzo) en dit jaar hebben we 1e periode wijsgerige antropologie, 2e kentheorie, (komende periode iets anders maar ik ben even vergeten wat Tong uitsteken ) en als eindexamenstof deugdethiek. Dat zijn dus verschillende richtingen van de filosofie.
Het is vooral theorie die je leert maar ik vind het echt heel erg leuk, en ik merk ook dat ik er wel echt wat aan heb. Heb er zelfs even over gedacht filosofie te gaan studeren, maar dat idee heb ik weer laten gaan.
KCM (Kunsten, cultuur en media) aan de RUG (Rijksuniversiteit Groningen Tong uitsteken ) gaat het worden.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 08:57

Hier nog iemand

Ik doe NT met CKV3beeldend en BI1 (al afgesloten).

Sta er goed voor, maar zie er ook enorm tegen op. Vooral engels. Pff, aankomende tentamenweek(begint over anderhalve week) 2 engels tentamens, en ik heb nog maar 1 cijfer staan. Dus dat maakt nogal een hoop uit. Pff.
Maarja. Donderdag eerst nog theorie voor auto halen. Dan tentamenweek voorbereiden.
Hoop dat ik net zulke goede cijfers haal als in vorige tentamenweken Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:00

Hier ook een examenganger!

Ik doe vw0 met profiel NG met als keuzevakken ckv3 en geschiedenis.

Heb de 5e 2x gedaan, dus dit is alweer mn 7e jaar op school Nagelbijten / Gniffelen en ik ben t zat Scheve mond

Naja, nog eventjes volhouden en dan is t voorbij Lachen
Ik sta niet echt geweldig voor mn cijfers, met name 6jes..
Deze week weer toetsweek, net engels (ging goed) en scheikunde gehad, weet niet hoe die ging...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:02

Ik ben het na 6 jaar al zat Scheve mond
Maar sta er ook niet goed voor

Hahahahah en ik wilde net zeggen ja heb ook toetsweek en ook engels gehad. Had helemaal niet gezien dat jij hte was *LOL*q

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:06

haha Tong uitsteken

Hoe ging engels bij jouw? ook Global warming gedaan? Vork
Er stonden echt teveel spelfouten in die stelling Verward

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:08

Calanddra schreef:
haha Tong uitsteken

Hoe ging engels bij jouw? ook Global warming gedaan? Vork
Er stonden echt teveel spelfouten in die stelling Verward

Ging wel goed volgens mij Ja
Nee, lag wel in de planning, maar uit eindelijk over USA and terrorism gedaan.
Ja echt apart Nagelbijten / Gniffelen

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:57

Bij ons op school hebben we niet van die leuke vakken..
Je kan allee russisch als bijzonder bijvak kiezen, voor de rest de saaie reutemeteut als tekenen, handarbeid, frans, duits, aardrijkskunde, geschiedenis, m&o of economie Clown

OMG 4 profielen Bloos! bij ons op school kan dat ook niet hoor. Ze zeuren hier al wanneer je 2 bijvakken wilt Scheve mond

Sbine, aha, bij ons op school heb je volgens mij veel minder keuze mogelijkheden.
Maar dat komt omdat er over het algemeen weinig verschillende vakken zijn (zie ik nu als ik lees wat er bij andere allemaal op school gekozen kan worden Clown )
Haha! ik ga misschien ook wel naar groningen Vork

Weten jullie ook allemaal al wat jullie gaan doen volgend jaar?
Ik moest vandaag op eindgesprek bij de decaan, die is duidelijk voor uit huis gaan. Nja dat zien we nog wel, zit er wel dik in.
Maar daar kwam ik dus tot de conclusie dat ik beetje maf had gedaan met aanmelden voor vervolgopleiding. We hadden gewoon eerst aangemeld bij VU en later nog een keer gedaan voor RUG Clown
Wist ik veel dat je gewoon een van de twee moest doen en als je toch die andere wil een wijzigingsformulier er achter aan moet sturen Koe

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:33

Bedrijfseconomie, maar ik weet nog niet precies waar. Ik wil best op kamers, maar toch ook weer niet. En mijn pony..
Pfff, eerst maar slagen. Tong uitsteken

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:59

Industrieel Ontwerpen in Enschede.
Heb lang getwijfeld, maar dit gaat het worden. De studie was ik vrij zeker over, maar in Delft of Enschede wist ik niet. Op kamers moet ik sowieso.

En paardje Verdrietig Hij blijft thuis staan, mijn ouders gaan hem eten geven ed. Zelf zo veel mogelijk naar huis ofzo om paardje te rijden. Maar hij krijgt heus wel genoeg beweging, in die grote wei van hem. Lachen Blijft toch wel beetje vervelend ofzo. Verantwoordelijkheid over dragen, maar ook het niet meer uit het raam kunnen kijken en dan je grote trots zien wandelen.

Zal voor mij erg moeilijk worden. Echt ff wennen. Vind het aan de andere kant ook wel leuk om eindelijk beetje op mezelf te gaan. Lachen Doen wat je zelf wil enzo. Nagelbijten / Gniffelen

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:16

Elke dag lekker eten waar je zelf zin in hebt, sowieso een voordeel van op kamers gaan Vork
Moet je natuurlijk wel van koken houden Schijnheilig

Op zich is op kamers volgens mij ook efficiënter dan thuis blijven wonen (heb je natuurlijk altijd kroegtijgers die dat tegen zullen spreken maar goed Tong uitsteken )
Als ik thuis blijf wonen ben ik minstens 3 uur per dag aan het reizen. Als alles tenminste perfect op elkaar aan sluit.
Heen in de trein kunnen we zitten (een van eerste stations) maar je zit natuurljik in de spits en ik kan alleen in stile en rustige omgeving leren. Dus iets voor school doen zal niet lukken.
Heb je ook nog vaak projecten die je buiten lesuren met een groepje gaat doen en dan moet je ook weer op tijd terug natuurlijk.
Terug met de trein dan mag ik blij zijn als ik een zitplaats heb. Zal ook wel in de spits vallen.
En ik kreeg vanmiddag te horen dat mijn opleiding vrij veel contact / lesuren heeft. Dus dan reis je zo'n 4 dagen op en neer Scheve mond

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:37

Ik ga een hbo studie doen Lachen
En blijf het eerste jaar wel zeker thuis wonen want ik ga toch in A'dam studeren dus dat is wel redelijk te treinen voor mij. Daarbij kan ik dan mn paardje nog even houden Lachen
Ik moet trouwens wel ook 4 dagen per week naar school en ook ik zal niet kunnen leren in de trein omdat die altijd propvol zit Tong uitsteken Maja ik heb het er voor over Lachen En 2e jaar ga ik waarschijnlijk wel op kamers als ik er 1 kan vinden.