NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:55

kit_for_ever ik snap jou verhaal wel...

vonneke over wat jij van de DA zegt heb je op zich wel gelijk, maar als jij bij proffesionele mensen staat en hun kijken er naar terwijl jij er minder verstand van hebt geloof je hun denk ook...

stalleke schreef:
Ik heb het er wel goed naar me zin, maar je kan het ook maken in de paardenwereld zonder deurne..
Helaas is de mentaliteit van iedereen niet het zelfde

goed naar je zin hebben is iets anders als veel leren en echt iets aan je opleiding hebben he Knipoog

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:05

Want lol hebben we er allemaal Schijnheilig maar wat fatsoenlijker les zou ook wel eens fijn zijn.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:10

hahaha dit topic moet eigenlijk naar deurne toe Haha! misschien word het dan beter...

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:12

ik zal het woensdag even aan schreuder laten zien, denk niet dat ze erom kan lachen Knipoog loeffen mischien nog wel

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 22:12

Zo hehe, eindelijk kan ik weer posten op mijn zelf gemaakte topic, hij was verplaats terwijl ik nog geen 25 goede berichten had, maar ik weet mijn keus in ieder geval, en het is zeker niet deurne al die slechte reacties, ze laten je inderdaad echt geloven dat het allemaal super mooi en sjiek is daarzo. weet iemand waar je dan opleidingen kan doen tot, paardenfokkerij/houderij...? dat is namelijk wat ik wil gaan doen als me dat gaat lukken.

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 22:13

Goudvarken schreef:
ik zal het woensdag even aan schreuder laten zien, denk niet dat ze erom kan lachen Knipoog loeffen mischien nog wel

haha, nja goed dat ik besloten heb er niet heen te gaan, anders zou ik nog meer gekke dingen krijgen mischien:P omdat ik het tenslotte begonnen ben Tong uitsteken

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:14

over houderij opleidingen van groenscholen begin ik dan maar niet, want dat is nog harder janken Lachen wat daar af en toe vanaf komt...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:17

Blessed_X schreef:
Zo hehe, eindelijk kan ik weer posten op mijn zelf gemaakte topic, hij was verplaats terwijl ik nog geen 25 goede berichten had, maar ik weet mijn keus in ieder geval, en het is zeker niet deurne al die slechte reacties, ze laten je inderdaad echt geloven dat het allemaal super mooi en sjiek is daarzo. weet iemand waar je dan opleidingen kan doen tot, paardenfokkerij/houderij...? dat is namelijk wat ik wil gaan doen als me dat gaat lukken.

welkom terug Haha!

een houderij opleiding is makkelijker te zoeken, maar ik denk dat het bij iedere school nu wel zo ongeveer is : het is wat je er zelf van maakt! scholen zijn tegenwoordig niet georganiseert meer enzo Haha!
toch denk ik dat je beter ergens anders als in deurne paardenhouderij kunt gaan doen... in deurne gooi je dan alleen maar extra geld weg om het zo maar te zeggen! zelf heb ik positieve verhalen over barneveld gehoord, maar goed ik heb ook zat goed verhalen over deurne gehoord Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:19

Als je een jaar of 4 lol wilt hebben, deurne gaan doen.

Anders adviseer ik een 'gewone' opleiding te gaan doen en daarnaast een baan te zoeken in de paardenwereld

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:51

Blessed_X schreef:

ik heb dit topic even gelezen en had er zelf ook aan gedacht om bij Deurne een opleiding te doen. dit doe ik aan de hand van dit soort ervaringen maar niet Clown en ik heb nu een andere school gevonden voor opleidingen met paarden, houderij, fokkerij, manegemedewerker enz.. Haha!
Het Wellant College in Houten. site: http://www.wellantmbo.nl/eCache/MBO/2/057.cGFnZT0y.html (dit is het gedeelte waar je informatie kan zoeken over de verschillende opleidingen, er staan ook filmpjes bij!) de onderste 5 zijn het.
Ik hoop dat je er iets aan hebt! Haha!

mvg Bianca

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:26

Rianneke schreef:
hahaha dit topic moet eigenlijk naar deurne toe Haha! misschien word het dan beter...

oh ja graag want zou ik dat graag doen (wel als ik eindelijk me diploma binnen heb anders kan ik er nog naar fluiten Tong uitsteken Slapen )

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 23:30

vonneke schreef:

Anders adviseer ik een 'gewone' opleiding te gaan doen en daarnaast een baan te zoeken in de paardenwereld

als je een aantal jaar neus wil peuteren moet je ook deurne gaan doen en dan prijzen ze je nog de hemel in dat het zo goed gaat (terwijl je weinig tot niets doet Tong uitsteken) maar goed dat word anders het laaste jaar als ze komen melden op het laaste moment wat je NIET hebt gehaald en dan pas te horen krijgt Tong uitsteken
oh en overgens was mijn klas wel heel leuk hoor!

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 16:00

BianCatjee schreef:
Blessed_X schreef:

ik heb dit topic even gelezen en had er zelf ook aan gedacht om bij Deurne een opleiding te doen. dit doe ik aan de hand van dit soort ervaringen maar niet Clown en ik heb nu een andere school gevonden voor opleidingen met paarden, houderij, fokkerij, manegemedewerker enz.. Haha!
Het Wellant College in Houten. site: http://www.wellantmbo.nl/eCache/MBO/2/057.cGFnZT0y.html (dit is het gedeelte waar je informatie kan zoeken over de verschillende opleidingen, er staan ook filmpjes bij!) de onderste 5 zijn het.
Ik hoop dat je er iets aan hebt! Haha!

mvg Bianca

Bedankt hier heb ik wel wat aan, en het is dicht bij me in de buurt, tenminste rijswijk is hier niet zo ver van daan Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:05

vonneke schreef:

precies!
*zegt zij die 7 jaar geleden de intake voor Deurne heeft gedaan incl voorstage, aangenomen was en toen deurne af heeft gezegd maar wel jaren in de paarden heeft gewerkt en na een tussenstop weer in de paarden werkt Knipoog *

wil je lesgeven of op een manege gaan werken: ga de Orun cursus doen
verder, wil je ergens als groom/stalhulp werken, gewoon solliciteren! bedrijven waar ik heb gewerkt waren zelfs niet zo happig op Deurne mensen Clown
Deurne van vroeger wel, Deurne van tegenwoordig wat minder
wat ik ook aan houderij-stagiares gezien heb Nagelbijten / Gniffelen maargoed das houderij en dat scheelt nogal met de sportopleiding Lachen
wil je ergens als ruiter aan de slag, zorg dan dat je met je eigen paard/paarden leuk in de sport meekomt
ben zelf overal als weekendbaantje begonnen, toen dat leuk ging werd ik gevraagd of ik voor vast wilde komen werken, op 3 totaal verschillende bedrijven is het op die manier gegaan Haha!

weet nu voor mezelf dat ik niet fulltime ruiter wil zijn, dan verlies ik het plezier in t rijden van mn eigen beestjes
werk nu op een manege/pensionstal, geef dus les en ben net begonnen met een Orun-cursus op kosten van mn baas, daarnaast staat er genoeg leuks om op te rijden dus ik doe een beetje stalwerk, beetje lesgeven, beetje rijden, vermaak me prima Haha!
voorheen op sportstallen gewerkt maar dat is niet echt mijn ding, met een beetje pech zie je de hele dag niets behalve je collega/collega's(ligt er btje aan hoe groot de stal is) en af en toe een veel te rijke amerikaan die ff een paard komt kopen Knipoog
op een manege is er heel de dag wel wat te doen qua mensen die er zijn, iedere dag is anders, iets wat me bij de sportstallen wat tegenviel
alhoewel ik me daar ook prima vermaakt heb dankzij leuke collega's en leuke paarden!
maar vond t jammer dat ik dan minder plezier had in mn eigen beestjes, iets wat nu niet zo is Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:26

een goed voorbeeld dat je er zonder deurne ook kunt komen!
renske jij geeft ook precies de goede voorbeelden voor wat je het beste bij welk werk kan gaan doen... ik vind namelijk 4 jaar in deurne vrij duur en lang in vergelijking met de orun Knipoog die kan je naast werktijd doen en is een stuk goedkoper! ook de rest is gewoon waarheid! ik zou persoonlijk bijvoorbeeld geen 4 jaar op school willen zitten om vervolgens na die opleiding als stalhulp te gaan werken want stallen mesten kan iedereen! ken genoeg mensen die iets of niets met paarden hebben, maar er wel er in werken of gewerkt hebben.

mijn nichtje heeft ook een tijd in de paarden gewerkt... ze reed de jonge paarden in voor een vrij goede ruiter en reed ze tot leuk niveau totdat het interresant werd voor die ruiter...ook deed ze daar zoon beetje wat ze wilde! werd compleet vrij gelaten dus eigenlijk voor in de paarden een super baan...alleen tsjah toen viel ze om met een paard en was alles afgelopen! haar rug was goed beschadigt en daar zit je dan! contract was opeens verdwenen en van die stal kenden ze haar opeens niet meer... hiermee wil ik dus zeggen zorg altijd dat je een goed contract hebt en eventueel een ongevallen verzekering! zijn kleine dingetjes, maar je kan je je er wel mee indekken als er iets gebeurt!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:52

Rianneke schreef:
i.s.m.? dus hun geven em maar gedeeltelijk of wat moet ik me daarbij voorstellen? en wat voor cursus volg je dan als ik het mag vragen Bloos

i.s.m. de FNRS en de KNHS. Administratie wordt door Deurne gedaan en lesmateriaal etc. Docenten van FNRS en Deurne, Orun-examen. Het is de cursus Medewerker Manege Instructie. Ontzettend leuke cursus!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:18

Ilja000 die cursus zag ik idd staan op ik dacht de site van de FNRS, das echt manegeles-gericht met carrouselrijden etc alles wordt meegepakt. erg leuk!
ga zelf voor mn werk(FNRS manege) de Oruncursus doen, basis dus B/L niveau dressuur en springen erbij
wilde 1e fase maar mn paard is 3 en moet 4 jaar zijn en L niveau dus naja, dan de basiscursus maar, is ook leuk, niveau is flink opgeschroefd vergeleken met een paar jaar terug!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 00:32

Ik heb ooit de basis gedaan, maar toen had ik nog nooit les gegeven, behalve als klassenassistente op een lom/mlk school. Niet te vergelijken dus! Lachen En terecht gezakt voor de praktijk. Toen aan de manegehouder gevraagd of ik mocht oefenen en na een tijdje oefenen (en blunders maken!) kreeg ik een contract. Nu heb ik een onwijs luxe baantje om heel eerlijk te zijn... Uurtje of 10 in de week les geven, verder niet. Geen stalwerk etc. Heeft ook te maken met mijn gezondheid.
Aan de andere kant denk ik dat ook mijn verhaal het bewijs is dat je er zonder Deurne kunt komen.
Ik rijd vanaf mijn 12e op deze manege (ben nu 31), hielp mee met onderlinge wedstrijden, ging na een aantal jaar het secretariaat daarvan doen, toen de FNRS jurycursus, de ORUN en dan nu de manege instructie. Ik heb in 2 cursusavonden al heel wat tips in de praktijk toe kunnen passen, dus da's dubbel en dwars de files waard Lachen

Aan de basis van de Orun had ik dus helemaal niets toen ik longelessen en beginnerslessen ging geven Lachen Dat heb ik helemaal in de praktijk moeten leren.

Renske, waarom ga jij niet de manege cursus doen? Met 10 aanvullende avonden kun je ook nog een MBO niveau 2 diploma erbij halen en je krijgt ook een orun diploma. Lachen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 00:47

ik zit ook in deurne, maar vind het in tegenstelling tot de andere 2 mbo opleidingen die ik heb gedaan nog GOED geregeld. Die andere 2 waren nog slechter. Nu zullen jullie wel denken kan dat,, jah dat kan... Ik denk dat het ook een beetje aan je eigen mentaliteit ligt wat je er van maakt en of ze bereid zijn dingen voor je te zoeken. Tuurlijk raakt er wel eens wat kwijt maar dat heb je overal. Ik heb er tot nu toe nog weinig problemen mee, meestal als iets niet klopt ga ik er gelijk achteraan en is het vrij snel op gelost

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:50

luxket schreef:
ik zit ook in deurne, maar vind het in tegenstelling tot de andere 2 mbo opleidingen die ik heb gedaan nog GOED geregeld. Die andere 2 waren nog slechter. Nu zullen jullie wel denken kan dat,, jah dat kan... Ik denk dat het ook een beetje aan je eigen mentaliteit ligt wat je er van maakt en of ze bereid zijn dingen voor je te zoeken. Tuurlijk raakt er wel eens wat kwijt maar dat heb je overal. Ik heb er tot nu toe nog weinig problemen mee, meestal als iets niet klopt ga ik er gelijk achteraan en is het vrij snel op gelost

nou ik vond deurne het slechtst van allemaal geregelt en voor mij wilden ze niks opzoeken of uitzoeken ofzo... moest telkens bellen en aangezien ik op stage was was dat niet altijd even makkelijk en iedere keer was het het zelfde smoesje met het word verandert blablablablabla maar het is nooit verandert en daardoor hebben hunh dus wel mooi 1400 euro teveel van mij gehad! en kan toch zeggen dat als je je opleiding helemaal zelf moet betalen dat dat wel een erg groot bedrag is...vooral als je bedenkt dat ik betaalde voor iets waarvan ik geen gebruik maakte Knipoog

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:27

deurne was voor mij ook het slechtste geregeld van allemaal
ik heb groenschool gedaan mbo dierenverzorging boxtel EN helmond en deurne allemaal helicon en deurne was ECHT het slechtste van allemaal geregeld!
over de groenschool en helmond heb ik helemaal niets te klagen en een aantal vrienddinnen van me doen paardenhouderij ergens anders (ook helicon) maar weet niet precies waar en die zijn er ook super over te spreken Haha!
@luxket ik hoop dat het zo goed voor je blijft gaan want mijn ervaring is met die school kwijt is kwijt en dat is dan jammer voor de leerling

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:40

kelcy schreef:
@luxket ik hoop dat het zo goed voor je blijft gaan want mijn ervaring is met die school kwijt is kwijt en dat is dan jammer voor de leerling

als hun het schoolgeld maar binnen hebben zijn ze al dik tevreden... en als jij dan het schooljaar niet afmaakt hebben hun geen kosten meer aan jou, maar jij hebt sommige kosten wel voor een jaar betaalt...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:59

Ik betaal mijn opleiding ook zelf en het is ook een hoop geld. Verder heb ik mijn andere opleidingen op het AOC clusius college gedaan paardenhouderij en verpleegkundige op het Horizon College.. Misschien scheelt dat per instelling

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:24

Poeh wat een verhalen over Deurne! Ik had hier en daar al wel gelezen dat het niet zo goed was, maar het stelt dus echt niks voor! Hoe zit dat dan met Orun opleidingen? Worden die dan ook op speciale "paarden-scholen" gegeven?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:25

Ik heb het er wel erg naar me zin hoor Haha!