Paardenschool Deurne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

di_Segno

Re: Paardenschool Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:42

Maar weet iemand ook heel toevallig wat de deeltijdopleiding voor kosten bij zich draagt?

Voltijd is niet echt mogelijk voor mij, sowieso qua financien vind ik het té. En mijn moeder wil me op mijn 15e/16e nog niet uit huis hebben Tong uitsteken

Dus dan is die 1x in de 2 weken-Deurne misschien iets... Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:44

moet je even folder opvragen..
dat kan via de site of je belt de school even..

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:38

ik zit sinds kort ook in deurne op school, doe de opleiding hoefsmid,
ik vind ook wel dat mensen echt heel negatief over de school praten, ik heb hiervoor ook spw gedaan en nee dat was niet altijd leuk maar heb er wel heel veel geleerd!
ik denk dat je dat altijd wel houd .
maar iniedergeval ik heb heb tot nu toe wel naar me zin op school Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:51

zit je nu ook op school roomsoes ?

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:00

Ik zit nu ook op deurne. Horse en health. Heb eerst wellant college -paardenhouderij gedaan. Dat was écht beroerd. Ben dik tevreden met deze school.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:12

gilberke schreef:
ik vind gewoon dat je pas iets over deurne kunt en mag zeggen als je het zelf persoonlijk ervaren hebt.

Het commentaar op Deurne gaat ook niet over de school zelf maar over de kwaliteit medewerkers voor de paardensport die er vanaf komt. En reken maar dat je daar iets over kunt zeggen als je daarmee samen moet werken Haha! Haha! Haha!

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:31

nee ik zit op do en vrijdag op school... maandag di woe stage lopen:)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:23

Ik heb de deeltijdopleiding Paardenhouderij gedaan. Die duurt eigenlijk drie jaar maar ik heb hem in 2 jaar gedaan en nog heb ik er niks voor hoeven te doen. Met andere woorden echt veel nieuws heb ik er niet geleerd. Ik heb het toch afgemaakt omdat ik graag het papiertje voor zelfstandig beroepsbeoefenaar wilde hebben (wil misschien ooit een kleinschalige pensionstal beginnen en dat gaat met een papier toch iets makkelijker) en mijn baas betaalde het toch Knipoog

Ik ben daarna de opleiding tolk/vertaler gaan doen (nog 1 jaartje!) omdat er in de paarden nauwelijks een droge boterham te verdienen valt.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:53

Urielle schreef:
gilberke schreef:
ik vind gewoon dat je pas iets over deurne kunt en mag zeggen als je het zelf persoonlijk ervaren hebt.

Als dat voor alle onderwerpen zou moeten gelden kan bokt wel worden opgeheven! Je kunt een mening op verschillende manieren vormen. Verder kennen veel bokkers iemand die op Deurne heeft gezeten of zit. Dat lijkt mij toch wel een persoonlijke ervaring niet waar???

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:08

_Veronique_ schreef:
Zoveel contacten heb ik tijdens mijn stage niet opgedaan, (ik zat dan ook echt in de middle of nowhere, erzat zelfs geen supermarkt in dat dorp) ik ben alleen een keer bij Jos Lansink op stal geweest voor verkoop van een paar paarden, maar meer ook niet hoor.
Aan die contacten kun je ook wel komen zonder deurne..

Ik ben in deurne beroerder gaan rijden als dat ik daarvoor deed, dus watdat betreft ben ik blij dat ik ermee ben gestopt!

dat je beroerder bent gaan rijden is jou fout..

contacten heb ik genoeg op gedaan, op hoog en laag niveau, nationaal als internationaal
(lammert haanstra, riny rutjens, ad aarts, pietje raymakers, lois koninks, ijsbrand chardon, koos de ronde, marc weusthof, wim bonhof, enz enz)

opleiding in deurne heb ik net afgerond met niveau 3 diploma, kreeg een half jaar ervoor al een baan aangeboden, heb nog een baan achter de hand en andere banen zijn bespreekbaar, moeilijk werk te vinden, nee denk het niet, je moet alleen opvallen tussen de rest.

opleiding in deurne, ik zeg altijd maar, je moet er zelf wat van maken..
er zijn mensen komen om 7 uur op school aan en zijn om 1 uur na de lessen meteen weer weg..
ikzelf ging dan nog ff rijden, 1 paard, 2 paarden, 3 paarden, 4 paarden, net wat er nog moest lopen. vaak ging ik om half 8 pas weg van school.

mijn opleiding daar zie ik ook meer als hobbymatig leren dan een opleiding.
ik kon het met alle leraren goed vinden, wist hoe alles werkte op school, waar de sleutels lagen etc etc
vaak was ik er ook met evenementen omdat ik het leuk vond om te doen, en nog steeds.

mijn baan die ik nu heb bij chardon, zie ik meer als leer project. het is idd super hard werken, mensen vragen weleens hoe ik het uithoud maar er is iets dat ik dan niet kan omschrijven.. ik wil er gewoon van leren, en uitgeleerd ben je nooit.

ik ga over een jaar of 2 jaar ook instructeurscursus doen, kan ik wat meer kanten op, misschien doe ik nog wel andere cursussen erbij, alles kan tegenwoordig.

maar ook voor mij geld, ik werk me liever kapot van 8 tot 6 dan dat ik me kapot verveel tussen 9 en 5..

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:41

gilberke schreef:
heey
ik wil dol graag naar deurne en als ik aan genomen word ga ik in 2007 ook.
heb er mega veel zin in.
en heb alle kante van verhalen van deurne nu wel gehoort mij lijkt het leuk.
en ik ben zo ik wil het eerst zelf ervaren hebben voor datje er iets van kan zeggen.
als ik er me klaar ben kan ika ltijd nog een andere opleiding achter aan volgen en dat vinden mijn ouders goed.

verder wou ik weten wie gaan er alle maal in 2007 nog meer naar deurne ?

ik.

Ik ben het eingelijk best wel eens met palousa_boy, als je gemotiveerd bent
als je er zin in hebt, en als het gewoon écht je ding is ofzo, dan kun je er best
wel wat van maken, ik heb zelf ook een vriendin die op deurne heeft gezeten.
ze is er na anderhalf jaar mee gestopt, waarom? omdat het te streng was, te
druk, en ze dacht dat ze niet goed leerde, het koste teveel geld, ze maakte geen
goeie contakten etc etc. als ze thuis was, zat ze alleen maar te klagen over de
hoeveelheid dingen die ze moest doen en het harde werken, dan heb ik zoiets
als je het er niet voor over hebt, en als je geen doorzettingsvermogen hebt, dan
gaat het je inderdaad niet lukken.

Het lijkt mij heel leuk om het te proberen, gewoon alleen proberen,
als het écht niet lukt kan ik daarna altijd nog verder kijken wat ik wil gaan doen.
ik wil heel graag van jongs af aan al een springstal oprichten, maar
ik heb ook familie met een eigen springstal. het is wel verre familie maar ik ben er
geregelt om te kijken hoe het er allemaal aan toe gaat, en om wat paarden te rijden.
Mee te helpen op wedstrijden, etc etc. ik heb zelf 1 paard waar ik nu veel mee op concoursen ga.
en over 2 of 3 weken komt er nog een paard met veel talent bij die ik en een vriendin (die nu lesgeeft, en ook een eigen paardenhouderij gaat beginnen).
Daarnaast heeft mn vader een hele goede vriend die een hengstenhouderij heeft en in de paarden handelt en fokt.
hij heeft er hele goede bij staan en hij zegt ook; zolang je maar gemotiveerd bent en er écht iets mee wil gaan doen
dan gaat het je echt wel lukken, verder heb ik echt geen rijke familie. maartoch, het is het proberen waard.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:50

Joycee_ schreef:
ik.

Ik ben het eingelijk best wel eens met palousa_boy, als je gemotiveerd bent
als je er zin in hebt, en als het gewoon écht je ding is ofzo, dan kun je er best
wel wat van maken, ik heb zelf ook een vriendin die op deurne heeft gezeten.
ze is er na anderhalf jaar mee gestopt, waarom? omdat het te streng was, te
druk, en ze dacht dat ze niet goed leerde, het koste teveel geld, ze maakte geen
goeie contakten etc etc. als ze thuis was, zat ze alleen maar te klagen over de
hoeveelheid dingen die ze moest doen en het harde werken, dan heb ik zoiets
als je het er niet voor over hebt, en als je geen doorzettingsvermogen hebt, dan
gaat het je inderdaad niet lukken.

je moet er gewoon zelf wat van maken Tong uitsteken want vanzelf gaat het niet.
leraren ging ik mee om alsof het mn vrienden waren, erg streng waren ze dus niet voor me.
een ding dat zal nooit veranderen, en dat is dat het gewoon veel geld kost.
als je er niet tegen kan om veel dingen te moeten doen moet je al niet in de paarden beginnen denk ik, maar het is een mooie school om daar achter te komen Haha! alleen zonde van je geld en je tijd.

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:22

Ik zou echt dolgraag naar deurne willen... Ik ben het ook wel van plan Tong uitsteken
Je hoort van het NHB altijd hééél erg negatief of héél erg positief Nagelbijten / Gniffelen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:25

klopt,
veel mensen met een slechte ervrin boren het direct dr grond in of mensen die het enorm naar hun zin hebben..

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:00

@ xx_Irisje, kan je met de weekenden naar huis? of moet je dan ook intern blijven??
Het is gewoon een vraagje... ik wil graag instromen in Deurne

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:06

je moet in de weekenden naar huis, behalve als je weekenddienst heb, dan moet je op het schoolterrein zelf blijven, het gehele weekend

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:07

(sorrie, ik zag je vraag en d8: ik antwoord meteen Clown )

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:37

maakt niet uit hoor Haha! als ik maar mijn antwoord heb Tong uitsteken
Ik heb nog een paar vraagjes: Hoe is de sfeer er? Hoe zijn de leraren? Zijn het in het algemeen grote klassen?
Kan je in het weekend je paard dan weer mee naar huis nemen? of moet hij/zij daar ook in het weekend blijven?
En laatste vraag.. kan je er ook instromen?

Sorry voor de hoeveelheid vragen Clown

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:47

Je paard kan gewoon mee naar huis ieder weekend, maar kan evt ook daar blijven
wij hebben nu maar een klas van 13 we begonnen met 23
Ik vind de sfeer er wel heel leuk,. we hebben een erg leuke klas onderling

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:07

Ik wou ook eerst naar Deurne maar ik heb er nou echt geen zin meer in.
Eerstens omdat je daar geen weien hebt.
Tweedens je verdient er niks mee en ik ben al blij met mijn baantje op de fokkerij.
Ik ga veel liever naar workshops, clinics en cursussen om mijn kennis en vaardigheden uit te breidden.
Ik wil zeker serieus verder gaan met de paarden maar ik wil er nou niet echt helemaal van afhankelijk zijn.
Het is nog altijd beter een tweede opleiding te hebben waar meer kans is te grijpen op een baan dan in de paardenhouderij.
En ik ken er al wat mensen die een extra steun krijgen door de bank omdat ze er nog een ander diploma op zak hebben.
Als het met de paarden dan nou werkelijk niet lukt hebben ze nog altijd een kans.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:43

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:22

de wiedes zijn idd een nadeel,
als je deeltidj gaat doen krigj je wel betaald voor je werk.

voor de rest is het school en geen baan..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:59

Ik ga ook in 2007. HBO Paardensport dan.
Wanneer zijn de intakes enzo? Zijn die schoolpaarden fijn te rijden, ik weet niet zeker of ik zelf een paard mee kan met intake..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:59

jamielover schreef:
maakt niet uit hoor Haha! als ik maar mijn antwoord heb Tong uitsteken
Ik heb nog een paar vraagjes: Hoe is de sfeer er? Hoe zijn de leraren? Zijn het in het algemeen grote klassen?
Kan je in het weekend je paard dan weer mee naar huis nemen? of moet hij/zij daar ook in het weekend blijven?
En laatste vraag.. kan je er ook instromen?

Sorry voor de hoeveelheid vragen Clown

de sfeer is over het algemeen wel goed, vooral de klassen onder elkaar, opleidingen etc..

de leraren daar moet je zelf wat van maken, als jij af en toe wat voor hun doet, zullen ze vaak ook wel wat voor jou doen.

klassen beginnen vaak wat druk, maar na het eerste jaar is soms al de helft afgevallen..

paard is al behandeld..

of je kan instromen weet ik niet.

werk is er in de paarden ook echt wel te vinden, misschien is het ene wat beter betaald dan het andere, maar overal moet je groeien. ik ben elke dag een uur onderweg naar mn werk, niet echt om de hoek, maar soms moet je er ook iets voor over hebben.

en, zoals ik van iemand heb geleerd...

succes is het resultaat van willen en doen...

chantalvl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 10:33

Ik wou er zelf ook heen maar het is mij ook heel erg afgeraden.. Ik ga volgend jaar zelf naar Aoc de Groene Welle in Zwolle of Aoc terra in Meppel en ik ga Paardensport en Houderij doen.. Ik wou eerst dierverzorging doen maar er zijn al zoveel mensen dien dat willen doen..

Deurne is ook een school die je helemaal zelf moet betalen, Dus je ouders krijgen niks vergoed.. Verdrietig