Woon-werkverkeer. Hoelang rijden jullie voor werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:57

Nayomie schreef:
2-2.5 uur enkele reis zonder files. Ik rij zo veel mogelijk buiten de spits en werk voornamelijk vanuit huis. Soms tref ik wel files buiten de spits, dan loopt het soms al gauw op richting de 3 uur. Maar dat is gelukkig heel zelden.

Maar dan zit je 5 uur onderweg voor je werk? per dag?
Dan vraag ik mezelf altijd af, kan dat uit? Krijg je die uren ook uitbetaald, of verdien je gewoon dusdanig dat het uit kan zeg maar (je hoeft er geen antwoord op te geven hoor, maar dat is een vraag die dan in mij opkomt).
Maar anders zou je toch beter iets in de buurt kunnen zoeken wat minder verdient, want dan kun je meer uren werken en houdt je uiteindelijk hetzelfde over.
Nu snap ik als geen ander dat werk niet alleen voor het geld is (anders zou ik hier allang weg zijn :Y) )....maar 5 uur reistijd vind ik wel serieus heel pittig....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:58

voor corona 5 dagen per week 5 minuten naar kantoor 5 dagen per week. (ik woonde in de stad)

Na corona, thuiswerken/hybride verhuisd 53 km verderop. (Bewust)
35-40 minuten reistijd, maar ik hoef maar 2 x per week naar kantoor.
Ik begin om 7 uur en half 4 naar huis, dus zo vermijd ik de files.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:01

Kantoor: 95 minuten zonder file. Kom daar 2-8x per maand. Anders altijd op locatie of vanuit huis.

Klanten: Gehele BeNeLux, dus soms 5 min reistijd en soms 5 uur. Alleen die reistijd is wel werktijd.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:10

Sky_As schreef:
Nayomie schreef:
2-2.5 uur enkele reis zonder files. Ik rij zo veel mogelijk buiten de spits en werk voornamelijk vanuit huis. Soms tref ik wel files buiten de spits, dan loopt het soms al gauw op richting de 3 uur. Maar dat is gelukkig heel zelden.

Maar dan zit je 5 uur onderweg voor je werk? per dag?
Dan vraag ik mezelf altijd af, kan dat uit? Krijg je die uren ook uitbetaald, of verdien je gewoon dusdanig dat het uit kan zeg maar (je hoeft er geen antwoord op te geven hoor, maar dat is een vraag die dan in mij opkomt).
Maar anders zou je toch beter iets in de buurt kunnen zoeken wat minder verdient, want dan kun je meer uren werken en houdt je uiteindelijk hetzelfde over.
Nu snap ik als geen ander dat werk niet alleen voor het geld is (anders zou ik hier allang weg zijn :Y) )....maar 5 uur reistijd vind ik wel serieus heel pittig....

Het is denk ik een afweging van elkaar. Zou ik dit elke dag doen? Nee, zeker niet. Als dit elke dag zou zijn, dan houd het op. Ik vind autorijden leuk en geeft rust, maar elke dag half 5 vertrekken zal opbreken.

Tijdens de opleiding heb ik elke dag 5 uur OV gedaan, dat hoeft van mij niet meer.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:11

Gemiddeld 4x per week 30-35min enkele reis. Tijdens/net na corona was dat nog 28-30min. En na dagdiensten beland ik inmiddels eigenlijk steevast in de file (behalve in het weekend), dus dan wordt het al snel 45-60 minuten.
Hiervoor werkte ik 5 minuten fietsen van huis, en moet zeggen dat als ik de kans krijg ik daar graag weer naar terug zou willen :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:18

2 keer in de week een anderhalf uur heen en anderhalfuur terug, dan zitten we on site om te werken, deze reistijd is werktijd.
1 keer in de week op kantoor (10-13 minuten heen en 10-13 terug)
2 keer in de week thuiswerk.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 14:22

IMANDRA schreef:
AmyJamess schreef:
Eigenlijk nog best veel die langer dan 30 minuten moeten rijden.
Ik heb ook altijd gezegd dat ik maximaal 30 min. Wil rijden, maar deze baan biedt mooie kansen plus een opleiding dat maakt het voor mij extra aantrekkelijk.

Ze werken daar in 2 diensten bij de vroege dienst zal ik al voor de spits rijden en over zijn (begint om 6.00) dus vrij kleine kans op files dan. De late dienst begint om 9.00, dan is er wel een grootere kans op files.
Ook is het dan de bedoeling dat ik dan fulltime ga werken.

Wat wel een voordeel is, is dat stal op de route ligt, dus zou voor of na werk zo langs stal kunnen rijden zonder eerst naar huis te hoeven.

Ik zou op Google je route i.c.m. aankomsttijd invoeren, dan krijg je denk ik een redelijk goed idee van wat je reistijd is op dagen dat de file behoorlijk is. Als je start om 9 kan je er denk ik gif op innemen dat je dan in een goede file staat (afhankelijk van welke route je hebt maar dat is wel echt spitsuur)

Dat is idd wel een goeie! Ik zal het eens in de gaten houden of het heel veel verschil maakt.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 14:23

KimD schreef:
Het is hemelsbreed maar 17km maar van deur tot deur doe ik er zo'n 40 minuten over, inclusief parkeren e.d. dus.

Overigens wel mijn max want ik raak vreselijk gefrustreerd van de drukte op de weg. Als ik meer dan 1x per week zou moeten gaan zocht ik een andere baan.

40 min is best lang voor 17km. Rij je veel door de stad denk ik dan?
Mijn vorige werkgever was ook 17 km rijden. Op rustige dagen deed ik er 15 min over, als het wat drukker is meestal 20a 25 minuten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:24

Ik rij 35-40 minuten naar het werk. Files hebben wij hier niet. Dit is voor mij dichtbij. Mijn vorige baan was anderhalf uur enkele reis en dat deed ik 4 x per week voor 8 jaar lang

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:26

Ik werk 5 dagen per week:

2 dagen vanuit huis
2 dagen op kantoor, 5 minuten met de auto of 15 min fietsen (Heenweg meestal beide wat langer omdat ik kind onderweg wegbreng naar kinderdagverblijf).
1 dag op hoofdkantoor, dat is 1,5 uur rijden, 2 uur met (milde) files.

Ik probeer te voorkomen dat ik vaker dan 1x per week naar het hoofdkantoor ga omdat ik de reistijd te lang vind en het is logistiek niet handig te regelen met mijn kind. Langer dan 5 dagen per week 30 minuten enkele reis zou voor mij ook ophouden, dat vind ik teveel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:33

1 x per week z’n 25 minuten.

Ik werk 4 x 9 en werk dus 3 dagen thuis.

Ik carpool vaak ook nog, dus goed te doen.
Ene keer rij ik, andere keer de buurman.

Ik zou ook gratis met het OV kunnen maar dan ben ik zeker een uur onderweg.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 10-06-24 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:34

AmyJamess schreef:
KimD schreef:
Het is hemelsbreed maar 17km maar van deur tot deur doe ik er zo'n 40 minuten over, inclusief parkeren e.d. dus.

Overigens wel mijn max want ik raak vreselijk gefrustreerd van de drukte op de weg. Als ik meer dan 1x per week zou moeten gaan zocht ik een andere baan.

Mijn vorige werkgever was ook 17 km rijden. Op rustige dagen deed ik er 15 min over, als het wat drukker is meestal 20a 25 minuten.

Ik doe minder lang over 36km.
Bijna alleen snelweg.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:35

AmyJamess schreef:
KimD schreef:

Hemelsbreed vs hoe de weg loopt. Stel je woont aan de ene kant van Friesland aan een meer en je moet naar de andere kant.. Ja, daar gaat geen brug over dat meer heen natuurlijk.

Als het rechttoe rechtaan is over de weg dan zou ik KimD aanraden om te kijken naar een elektrische fiets ofzo. doe je er ook 40 minuten over, maar dan heb je wel een stukje beweging erbij.

daantjuhhh

Re: Woon-werkverkeer. Hoelang rijden jullie voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:38

Ja dat is waar.
Hemelsbreed is bij mij 30 km.
Route is 36km.

Het is ook echt maar 2 km bouw dan 32km snelweg en dan 2 km bouw.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:40

Ik werk 3 dagen, 40 minuten enkele reis op de heenweg, terug is dit snel een uur. Gemiddeld zo 3x 1,5 tot 2 uur dus.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:56

Ik werk in een zorginstelling die 1.2 km verderop is. In het weekend ga ik vaak lopend heen (10 minuten) of op de fiets (5 minuten).

Door de weeks ga ik vaak met de auto omdat ik de kinderen naar de opvang moet brengen en savonds laat weer weg moet halen. Dan ben ik 15 minuten enkele reis (van huis naar opvang en dan weer een stuk terug naar het werk).

Heerlijk vind ik dit.
In het verleden ook wel op een locatie 60km verderop gewerkt, hier deed ik een 45 minuten over. (Bij drukte uitloop tot 50 minuten).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:58

Ik moet 29 kilometer rijden, wat zonder files in 27 minuten kan.
Echter ben ik met grote regelmaat 5 kwartier onderweg, heen en terug. :+
Ik moet elke dag naar kantoor.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:58

4 dagen in de week 1.15 uur enkele reis. Gelukkig wel een mooie route.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:26

Ik werk 4 dagen thuis, 1 dag op locatie. Dat is dan ongeveer 1,5 uur/120km enkele reis, met praktisch nooit file. Soms ben ik 2 of 3 dagen op locatie maar dat komt misschien eens in de 6-8 weken voor. Ik vind het prima te doen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:29

Toen ik nog dagelijks naar kantoor ging vond ik 30min met de auto de max.
Nu is mijn reistijd van deur tot deur 1 uur en 10 min enkele reis. Ik hoef gelukkig maar 1x per week naar kantoor.
Daarmee blijf ik ondee de 30min reistijd per dag wanneer ik de reistijd van die ene dag verdeel over de week :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:30

Ik ben ZZP-er met kantoor aan huis. Twee keer in de week bij een klant op locatie: 20 minuten fietsen.
Heerlijk, ik zou nooit meer met de auto naar het werk willen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:42

Voorheen reed ik 50 minuten enkele reis, 5 dagen per week. Dan begon ik zo vroeg mogelijk (7u/7.30u) en vertrok ik ook uiterlijk 16u. Dat was te doen, maar een erg vervelende weg om te rijden (grotendeels 80km-weg, geen inhaalmogelijkheden en veel vrachtverkeer).

Nu rij ik 20km in 20 minuten, dit doe ik 3x per week en 1 thuiswerkdag. Ik ben hier superblij mee. Ik begin de dag zonder frustratie door het verkeer, heb een veel betere werk/privebalans en inmiddels een dochtertje dus dan was het vroeg beginnen op lange afstand ook niet echt makkelijk geweest icm opvang.

Als ik de keuze had zou ik in ieder geval nooit meer kiezen voor dagelijks lange reisafstand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:44

Ik werk nu 13km van huis. Met de fiets doe ik er 30 minuten over.

In de auto heen 20-25 minuten, terug soms wel 45 minuten.. een en al file.

Na de zomer ga ik 20km van huis werken. Met de auto sta ik dan elke dag in de file en ga ik er zo'n 45 minuten over doen als alles meevalt, met slecht weer zal het een groter drama zijn. Ik denk eraan om een scooter te gaan kopen, zodat ik files kan vermijden. Op de fiets is het ook aan de verre kant, maar zou nog een optie zijn.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 10-06-24 15:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:44

Ik heb nu 25 min reistijd en het is binnendoor dus heb nooit file. Maar langer dan een halfuur zie ik mezelf niet rijden. Heb een hekel aan autorijden :o

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:46

8 minuten rijden :+

Ik had bij een detacheringbureau max 45 minuten opgegeven nou dat was volgens hun bizar weinig reistijd...
Ik vind dat meer dan genoeg met 2 Kids.
Nu dus een hele leuke werkplek 2 dorpen verderop