Geeft jouw werk voldoening?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geeft jouw werk voldoening?

Ja
193 (60%)
Nee
117 (36%)
Anders, … (reactie)
9 (2%)

Totaal aantal stemmen: 319

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:49

Op zich geeft mijn werk me op dit moment wel voldoening (begeleidster in de gehandicaptenzorg), al merk te ik de laatste tijd dat ik een stuk uitdaging mis. Ben sinds kort gestart in de OR, dat is voor mij wel het missende stukje merk ik. Gek genoeg geeft zo'n dag overleggen en veel dingen lezen me heel veel energie waardoor ik mijn dagelijkse werk ook weer leuker ga vinden. Ik vind het leuk om ergens dieper in te duiken en zo iets te kunnen betekenen voor de andere medewerkers van de organisatie waar ik werk. Mijn werk doe ik al ruim 25 jaar (waarvan 16 jaar op deze plek), dat gaat inmiddels op de automatische piloot. Wat ik ook leuk vind is leerlingen begeleiden. Mooi om nieuwe inzichten te krijgen en iemand wegwijs te maken in het werk.

Maar ik vraag me wel af of ik dit tot mijn pensioen wil blijven doen. Er zitten na de OR weinig ontwikkel en uitdaging mogelijkheden in voor mij tenzij ik teamleider zou worden. En dat is een functie die mij niet ligt, als ik zie wat dit allemaal inhoudt.

Yv_

Re: Geeft jouw werk voldoening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:27

Op zich wel (transportplanner), maar de lange werkweken en de stress gaan me steeds meer tegenstaan. Ben nu nog niet actief op zoek, maar weet wel dat ik dit over 5 jaar niet meer doe.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:56

Ja mijn werk geeft mij veel voldening. Ik ben dierenarts gezelschapdieren en heb een kleine eigen praktijk. Ik zit er al heel wat jaren en ken mijn klanten, zeg maar cradle to the grave. Daardoor heb je toch een andere band met je klanten dan bij een keten praktijk. Het verdient minder maar het plezier en de vrijheid die ik erdoor heb is het dubbel en dwars waard.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:49

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heerlijk te lezen, respect!

dioni schreef:
Ja mijn werk geeft mij veel voldening. Ik ben dierenarts gezelschapdieren en heb een kleine eigen praktijk. Ik zit er al heel wat jaren en ken mijn klanten, zeg maar cradle to the grave. Daardoor heb je toch een andere band met je klanten dan bij een keten praktijk. Het verdient minder maar het plezier en de vrijheid die ik erdoor heb is het dubbel en dwars waard.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 13:52

Dank je wel!

fnpetter1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:43

Ik zat er al een poosje mee in mijn maag, maar de vraag en antwoorden in dit topic hebben mij aangespoord een andere baan te gaan zoeken. Super spannend! Het bedrijf waar ik werk is geweldig, super goed salaris, goede arbeidsvoorwaarden, mijn collega's zijn ook leuk, maar het (type) werk wat ik doe geeft me totaal geen voldoening.. Dus toen ik de vraag las in de OP, moest ik even slikken en toegeven dat het echt tijd is voor wat anders.

Dus bedankt voor het openen van dit topic! Ik ben totaal geen jobhopper en hou niet van het onbekende, maar als ik blijf zitten waar ik zit verandert er ook niks.

Edit: ik werk in de IT als developer dus gelukkig een branch waarin ik niet om werk verlegen hoef te zitten. Maar ik ben wel heel kieskeurig in wat ik wil... dus ben benieuwd of ik kan vinden wat ik zoek.
Laatst bijgewerkt door fnpetter1990 op 24-06-24 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:59

Ik vind dat wel een lastige want ik heb plezier in mijn werk, vind het fijn als ik iemand kan helpen met zijn computerprobleem en heb leuke collega's. Maar als ik het geld voor niks zou krijgen zou ik gelijk stoppen, want ik heb die voldoening niet nodig om tevreden te zijn met mijn leven.

We produceren koelkasten dus niet heel werelverbeterend zeg maar. Gelukkig wel hele mooie luxe apparatuur in het dure segment.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:04

fnpetter1990 schreef:
Ik zat er al een poosje mee in mijn maag, maar de vraag en antwoorden in dit topic hebben mij aangespoord een andere baan te gaan zoeken. Super spannend! Het bedrijf waar ik werk is geweldig, super goed salaris, goede arbeidsvoorwaarden, mijn collega's zijn ook leuk, maar het (type) werk wat ik doe geeft me totaal geen voldoening.. Dus toen ik de vraag las in de OP, moest ik even slikken en toegeven dat het echt tijd is voor wat anders.

Dus bedankt voor het openen van dit topic! Ik ben totaal geen jobhopper en hou niet van het onbekende, maar als ik blijf zitten waar ik zit verandert er ook niks.

Dat zie je goed dus succes met solliciteren en hopelijk vindt je die leuke baan die ook bij je past.

fnpetter1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:06

ikke schreef:
fnpetter1990 schreef:

Dat zie je goed dus succes met solliciteren en hopelijk vindt je die leuke baan die ook bij je past.

Dankjewel! Ik had echt een besefmomentje dat veiligheid en comfort het niet winnen van voldoening. Ik kan maar niet helemaal de balans vinden in mijn leven, en dan kan je in je privesituatie doen wat je wilt maar als het werk wat je doet schuurt met wat je echt voldoening geeft dan schiet dat niet op natuurlijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:14

Ik had hiervoor een prima baan in de energiehandel. Maar ik was voor mijn gevoel alleen maar geld van links naar rechts aan het schuiven. Na mijn switch naar veiligheidskunde nooit spijt gehad :). Ik hoop dat jij ook iets leuks vind fnspetter!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:20

Nee, maar dat is ook niet nodig :') . Mijn man en ik hebben ons eigen bedrijf waar ik alles 'achter de schermen' doe. Ik ben flexibel, kan naar stal wanneer ik wil, onze werknemers zijn leuk en gezellig, het houdt me van de straat, ik betaal mijzelf goed uit en het allerbelangrijkste, niemand anders kan mijn functie uitvoeren :') .

Ik werk puur en alleen voor de verdiensten ervan. Ik moet wel zeggen dat ik dit niet zou doen voor 'n baas, absoluut niet.