magicmist schreef:Hb begeleiding heb ik ook aan gedacht.
Wat wel misschien een probleem is is dat ie niet getest is.
Drie jaar geleden hebben we hem laten testen ,maar daar kwam een normaal iq uit met autisme.
School zegt; test klopt niet. Zien duidelijk hoogbegaafdheid bij hem. Voldoende om niet opnieuw te testen. Is enkel een stempel.
Dus als we daar voor in aanmerking komen moeten we dan eerst de diagnose op papier hebben?
Ik zou dat toch wel bevestigd willen hebben, eer je aan knoppen gaat draaien die er misschien helemaal niet op zitten.
School dacht van mijn zoon ook dat hij hb had, dat hebben we toen laten testen, hij had wel een hoog iq maar geen hb.

En als er andere zaken (lijken te) spelen zoals ADHD, autisme ofzo, dan is het ook zaak om te zorgen dat je de test laat afnemen door iemand die daar ook ervaring mee heeft en zich niet laat foppen.
Samenwerken, leren praten met elkaar, grenzen aangeven, compromissen sluiten... Allemaal belangrijke levensvaardigheden waar een hoogbegaafd kind soms net even wat meer oefening in nodig kan hebben..) en de andere weken zaten we op de praktijklocatie waarbij er een gesprekje gehouden werd aan het begin en daarna creatief bezig zijn, al dan niet in een projectvorm een aantal weken achter elkaar.