Remote werken: Hoe of wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:03

Ik werk volledig remote, met af en toe een kantoordag. Ik werk als Game designer. :j En af en toe een zzp klusje voor animatie / illustratie / design

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:08

Fair schreef:
Ik werk volledig remote, met af en toe een kantoordag. Ik werk als Game designer. :j En af en toe een zzp klusje voor animatie / illustratie / design

Maar af en toe een kantoordag is niet volledig remote.

Ik hou voor iemand anders ook een beetje in de gaten waar remote mogelijkheden liggen.

En dan dus écht remote, expliciet níet hybride.

Het is vrij lastig.
Juist omdat heel veel mensen iets remote noemen dat dat níet volledig is.

Fair

Re: Remote werken: Hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:45

Wat fijn dat jij dat voor mij bepaald. :') Het is letterlijk een online bedrijf en af en toe huren we een werkplek, optioneel.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:00

Dat optioneel had je er niet bijgezet en is nogal een wezenlijk verschil.

Af en toe kantoor als in 2 of 3 keer per maand is niet echt hetzelfde als volledig remote en je mag als je wil ook wel ergens een werkplek huren.

Het ene is wel geschikt voor daadwerkelijk full-time reizende mensen, het andere niet.

En het wordt écht heel vaak verkeerd neergezet in functieomschrijvingen en vacatures.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Fiscaal is het lastig voor een Nederlands bedrijf omdat je loonbelasting moet afdragen in het land waar vanuit je werkt. Daarom mogen mijn collega’s die in Duitsland of België wonen ook minder vanuit thuis werken als mijn collega’s die in Nederland wonen. Het is maar de vraag of een Nederlandse werkgever een constructie wil aangaan zoals Sansa heeft.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Velen willen dit niet nee, omdat een dergelijk bemiddelingsbedrijf ook écht een serieuze klap geld vraagt. Ik zou het zelf ook niet willen, ik heb meerdere keren meegemaakt dat er dingen echt goed mis zijn gegaan (administratief) en dan is het heel vervelend dat je bij een of ander amerikaans bedrijf terecht komt waar je steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

De beste optie is om je te laten registreren als freelancer en op die manier zelf de boel te regelen.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:22

JudithO schreef:
De beste optie is om je te laten registreren als freelancer en op die manier zelf de boel te regelen.

Weet iemand of je jezelf dan constant aan hetzelfde bedrijf mag verhuren of zitten daar beperkingen aan? Of is dat ook weer per land verschillend?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22 min geleden

Ik heb deels remote gewerkt bij een grote bank. Ik snap dat een stabiel inkomen belangrijk is, helemaal als je emigreert. Echter, vergeet niet dat je werk en prive een soort samensmelten. En bovendien kom je dan in een soort bubbel van werk thuis. Ik ging daar niet goed op. Mijn huidige baan kan beslist niet vanuit huis en ik merk dat dat thuis ook weer echt thuis maakt. Misschien wel iets om rekening mee te houden.