Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celebi schreef:Voor iedereen die minder dan die 40 uur werkt? Hebben jullie voldoende pensioen opbouw? Bij mij is het met 32 uur echt al heel karig, laat staan als ik naar de 24 zou gaan.
madeliefw schreef:Ik werk sinds kort ipv 24 uur 14 uur en netto scheelt mij dat per maand maar 400 euro. Terwijl ik ook een dag minder kinderopvang heb voor 3 kinderen wat haast tegen elkaar wegvalt. We krijgen weinig terug vanwege het salaris van mijn man.
Het loont in die zin niet om te werken. Wel vind ik het belangrijk om te blijven werken vanwege andere redenen.
Mijn pensioen blijft nu natuurlijk ook achter, ik denk dat ik de rest van mijn leven maar bij mijn man blijf. (Grapje natuurlijk). Je kan pensioen bijkopen als je onbetaald verlof hebt zoals ik nu, maar dat is erg duur. Dus ik steek even mijn kop in het zand).
Celebi schreef:Voor iedereen die minder dan die 40 uur werkt? Hebben jullie voldoende pensioen opbouw? Bij mij is het met 32 uur echt al heel karig, laat staan als ik naar de 24 zou gaan.