Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Warboel schreef:zonnebloem18 schreef:Een uur reistijd vind ik wel meevallen, al ligt het ook aan de regio. In het noorden als je gewoon door kan rijden voelt minder vervelend dan in de randstad met files.
Ik ga vanaf 1 januari werken in Utrecht bijna 2 uur met het openbaar vervoer. Alleen kan ik werken in de trein en hoef ik maar 2x per week naar Utrecht.
Zo dan, ik zou dit echt nooit meer doen.
Ik reisde 2 dagen in de week 2-2,5 uur met de trein enkele reis en toen had ik na een half jaar een burn out![]()
Werken in de trein klinkt echt leuk. Tot je trein elke dag mudvol zit en je moet staan de volledige 2 uur lang als je al kapot bent van je werkdag. Of je trein gewoon maar niet meer rijdt en je reistijd nu 4 uur is omdat je om moet reizen of met de bus moet. Of ze ineens de dienstregeling omgooien en je overstap niet meer bestaat.
Biks2 schreef:Trouwens!
Ik heb deze situatie gister aangekaart bij mijn huidige manager. Hij ging me toen die avond nog bellen en vandaag weer.
Hij wilt wel dingen op papier zetten maar liever nadat ik toezeg dat ik wil blijven (hij belooft echt een goede tegemoetkoming en dat geloof ik ook wel) maar argument is dat hij niet wilt dat ik dat aanbod gebruik in onderhandeling bij nieuwe baan of dat hij tijd en moeite steekt in alles op papier zetten en wellicht ook regelen als ik toch besluit te gaan.
Ik heb geen idee of dit redelijk is? Voel me ook best wel onder druk gezet. Hij wil me maandag weer spreken en het dan horen.
Ik heb deze situatie gister aangekaart bij mijn huidige manager. Hij ging me toen die avond nog bellen en vandaag weer.
Hij wilt wel dingen op papier zetten maar liever nadat ik toezeg dat ik wil blijven (hij belooft echt een goede tegemoetkoming en dat geloof ik ook wel) maar argument is dat hij niet wilt dat ik dat aanbod gebruik in onderhandeling bij nieuwe baan of dat hij tijd en moeite steekt in alles op papier zetten en wellicht ook regelen als ik toch besluit te gaan.
Ik heb geen idee of dit redelijk is? Voel me ook best wel onder druk gezet. Hij wil me maandag weer spreken en het dan horen.
BrankaZ schreef:hahahatsjoe schreef:Ik werk voor een detacheerder bij gemeentes. Zit nu op 1 uur en een kwartier enkele reis, maar dat maximaal 2 dagen per week. Mijn allereerste opdracht ooit moest ik 4 dagen per week hetzelfde, nou daar ga je kapot aan. Ik was op na 9 maanden.
Ik werk ook voor een bedrijf dat detacheert bij gemeentes. Mijn reistijd is maximaal een uur enkele reis (langer is een uitzondering en alleen in overleg). Bij mijn vorige opdracht was dat het geval (en als je het van en naar de auto lopen meetelde ruim een uur). Mijn huidige opdracht is 10 minuten fietsen. Moet zeggen dat ik dat toch wel erg fijn vind.
Ook gewerkt in Amsterdam en moest toen reizen vanuit Alkmaar waar ik toen nog woonde. Buiten dat ik alle flexibiliteit miste omdat je anders tram en trein miste vond ik het erg vermoeiend en was het een aanslag op mijn weerstand. Constant verkouden.
Biks2 schreef:Ik denk dat hij zich juist gechanteerd door mij voelt, al zit ik zo totaal niet in elkaar en had ik het alleen verteld om mijn eventuele het niet als totale verassing te laten komen. Ergens voelt het wel vervelend dat hij zo over me denkt
Eef_Bam schreef:Sorry maar je word gewoon gemanipuleerd. Hij zet jou onder druk en geeft jou het gevoel dat jij hem chanteerd??? Je bent gewoon het gesprek aangegaan omdat je serieus een andere baan overweegt, dat is je goed recht en netjes juist. Ik zou zeker niet toegeven aan deze manipulatie. Ik zou zeggen: "Ik zou graag weten wat jullie mij kunnen bieden als ik blijf en blijf in gesprek met de andere partij tot ik mijn keuze heb gemaakt". Als jij die andere baan afkapt is je hele onderhandelingspositie weg en ook je andere optie. Dan krijg je misschien een treetje salaris erbij en moet je verder niet zeuren.
Maar echt niet netjes hoe je manager dit aanpakt, zou voor mij al reden zijn om voor de nieuwe baan te kiezen. Pas dingen op papier zetten nadat je toezegt dat je blijft is onzin. Dan weet je dus niet waar je ja tegen zegt. Dan word je dus genaaid waar je bij staat.