Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celebi schreef:Wow, een jaar aan content! Goed bezig! Dat geeft vast motivatie.
Hier bezig met de laatste afrondingen voordat de inschrijvingen voor dit jaar echt geopend kunnen worden. Heel actief op sociale media ook en daar komen steeds wat volgers bij. Gaat nog niet super hard, maar beetje bij beetje druppelt het binnen. Nu nog zoeken naar dé manier voor meer engagement onder de volgers. Dat blijft altijd een lastige.
Mariett schreef:Lekker bezig! Je doet vooral shirts geloof ik, als ik zo op je website kijk? Cool!
Hier gaat het goed, ik heb nu een aantal plekken (7) waar mijn spulletjes liggen en heb een aantal lijntjes uit staan voor nieuwe winkels. Nu alleen problemen met een groot overkoepelend bedrijf dat niet/langzaam betaalt, nu al ongeveer twee maanden sinds het opsturen van de factuur. Is toch lastig als klein bedrijf want ik mag wel BTW gaan betalen (en eten.. opzich). Ik heb mijn facturen erop aangepast in de hoop dat een hele overduidelijke betaaltermijn/vervaldatum op staat. Hoefde hiervoor niet zo omdat het steeds kleine bedrijfjes waren die toch wel betaalden. Zo leer je steeds meer![]()
Leuk ook hoe ik een jaar geleden nog vreselijk veel moeite had met bij winkels langs gaan, dat heb ik nu gelukkig niet meer zo. Ik heb er eigenlijk allemaal heel veel lol in.
solarpleure schreef:Ik negeer die grote rode letters eventjes
Aangezien ik eigenlijk zou moeten studeren (ik ben in september nog een master gegevensbescherming en privacy recht begonnen), is m'n website wel een stukje verder gevormd!![]()
Ik heb ook voor een heel jaar 1 keer per week een standaard social media 'rubriekje' gemaakt. Dan heb ik in ieder geval elke week iets, het is allemaal hetzelfde format. Zoiets als dit:
[ Afbeelding ]
Hoe gaat 't bij jullie?
Gaby schreef:Tof dat je een bedrijfje begonnen bent. Ik vond het concept wel interessant klinken, dus ik heb op je website gekeken.
Ik vind de kledingmaten helaas erg onduidelijk weergegeven. Je geeft aan dat de gepersonaliseerde items niet retour kunnen (ik neem aan dat je ook geen geld teruggeeft), maar hoe groot valt bijvoorbeeld een XXL? Ik heb bijvoorbeeld een fikse borstomvang, en ik zou nooit op de gok gepersonaliseerde kleding kopen en gokken hoe groot de kleding valt in de hoop dat hij past - en als klant ben je me dan kwijt, want ik ga je niet mailen over deze basale informatie. De rest van de omschrijving bij het shirt klinkt wel goed, zoals de informatie dat dit een dikkere katoenstof betreft bijvoorbeeld!
Is donker heide trouwens de grijze kleur op de foto's? Bij een naam als donker heide ga ik uit van een paars tint, niet grijs.
Wendy15 schreef:*knip*
Hier door gezondheid problemen niet echt tassen aan het maken dus ben nu bezig met wat op etsy zetteneerst eens proberen of ik de kosten eruit kan halen. Twijfel nog steeds of ik het leerbewerken puur als hobby wil houden of ook echt wil gaan verkopen. Ik ben zo bang dat er druk op komt en de ontspanning erin verlies ofzo.
naranja1 schreef:Als je dingen verkoopt aan andere bedrijven ben je wel minder interessant voor andere bedrijven als je een kor hebt.
Hierom heb ik het dus niet.
Als je bvb online spullen verkoopt en een bedrijf koopt een product. Kunnen ze dit niet van hun btw afschrijven als je als bedrijf een kor hebt. Als je geen kor hebt kunnen bedrijven wel je product afschrijven en worden ze dus goedkoper.
Keell94 schreef:Denk ook dat de KOR interessanter is voor bedrijven die diensten leveren dan idd zo online producten verkopen, en ook dan enkel als de meeste klanten particulieren zijn.
Ik heb er als paardenfotograaf toen wel bewust voor gekozen omdat 75% van mijn klanten particulieren zijn en dus geen BTW terug kunnen vragen. Ben er nu sinds Augustus uit maar dat kwam omdat mijn omzet boven die 20K kwam
daffodil schreef:Keell94 schreef:Denk ook dat de KOR interessanter is voor bedrijven die diensten leveren dan idd zo online producten verkopen, en ook dan enkel als de meeste klanten particulieren zijn.
Ik heb er als paardenfotograaf toen wel bewust voor gekozen omdat 75% van mijn klanten particulieren zijn en dus geen BTW terug kunnen vragen. Ben er nu sinds Augustus uit maar dat kwam omdat mijn omzet boven die 20K kwam
Goed gedaan! Dan draai je lekker maar vond je het niet lastig om dan dus al je tarieven aan te moeten passen? Want anders ga je er wel echt fors op achteruit.
Veriye schreef:Zijn jullie al voorbereid op de nieuwe GSPR regels?
Ik probeer nog te bedenken hoe ik dat voor handgemaakte boeken, leren tassen etc moet omzetten. Traceerbaarheid is duidelijk, handleiding beetje belachelijk met een boek, maar goed, net als de technische tekening etc. Maar de risicoanalyse vind ik dan wel weer een ding...