Mkango schreef:Pallatin schreef:Zoveel mensen, zoveel wensen. Het is maar net wat bij jou als manager of als sollicitant past, of bij het bedrijf en de functie. Voor een salesfunctie is dat soort pro-activiteit passender dan voor een functie als data-analist. Daarnaast ben ik inderdaad ook iemand die zegt: wees gewoon jezelf. Het heeft geen zin om jezelf veel meer outgoing en extravert voor te doen dan je eigenlijk bent. De kans dat je dan ergens terechtkomt waar je niet op je plek zit (en het niet lang volhoudt), is veel groter dan wanneer je gewoon jezelf bent.Wat een onzin….maar stel dat het wel zo was, als jij nou als een van die 50 heel graag dat ‘administratieve’ baantje wil en daarmee een voorsprong op de concurrentie kunt creëren dan doe je dat toch?
@ TS: elke zichzelf respecterende jobcoach adviseert om te bellen. Als de baan je je op het lijf geschreven is waarom zou je dat dan niet laten weten. Als ik het goed begrijp staat er in de vacature niet hoeveel FTE de functie is? Dat zou al een vraag kunnen zijn?
Ik heb vanuit een management rol ruim 10 jaar sollicitanten over de werkvloer gehad. Niks leukers als mensen telefonisch laten weten dat ze graag voor jouw bedrijf willen komen werken. Bij mij hadden die sollicitanten een streepje voor.
Ik vind reacties van ‘zet t maar op mail’ zo onprofessioneel en zo’n antwoord hoor je van een goede HR manager ook niet te krijgen imo
Als iemand me zou bellen met oprechte vragen, zou ik dat geen probleem vinden, maar iemand die gaat bellen om te vertellen hoe Fan-Tas-Tisch ze wel niet zijn voor de functie en dat ik ze echt móet aannemen, staat bij mij toch wel met een fiks aantal punten achter. Haantjes-de-voorste die zichzelf helemaal hét vinden zijn niet de mensen die bij mij of mijn werkstijl passen.
Zo sta ik er ook in. Ik ga er ook van uit dat iedereen die een sollicitatie verstuurt zichzelf wel in het bedrijf vindt passen en graag wil komen werken.
De werkelijkheid is misschien anders, maar bellen en dat zeggen kan net zo goed fake zijn. Ik heb daar niks mee in elk geval.