Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:48

4 dagen. Mijn allereerste vaste job. Ze vonden dat ik niet goed genoeg was aan de kassa / niet snel genoeg leerde.
2 weken later gestart aan de kassa bij een dierenspeciaalzaak en daarna een paar maand doorgegroeid naar kassaverantwoordelijke + leidinggevende van de jobstudenten, uiteindelijk daar 10 jaar gewerkt in verschillende aspecten van de job. (kassaverantwoordelijk, knaagdierverantwoordelijke, rayonverantwoordelijke, leidinggevende jobstudenten, ... )

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:49

mijn kortste was 1 maand bij een zorginstelling als ADL. Werd verwacht dat ik allerlei handelingen deed wat eigenlijk alleen een verpleegkundig mocht doen. Na 3 keer weigeren van dit soort handelingen mocht ik op gesprek komen waarom ik dat werk weigerde. Heb gezegd geen goedkope verpleegkundige te zijn en ben weggegaan.

sasika

Elisa2 schreef:
Vier dagen bij Post NL..post bezorgen.

Kreeg een andere veel leukere baan aangeboden en toen ben ik dus weggegaan in de proeftijd. Vond het niet erg..werk viel tegen..twee uurtjes op een dag waren er vier en na weet ik hoeveel huizen en brievenbussen gezien te hebben werd ik er helemaal tureluurs van.

Wat grappig! Ik heb dat echt een aantal jaar op de zaterdagen met veel plezier gedaan. Muziekje aan en gaan :D Alleen de standaard domme grappen aanhoren ‘de blauwe brieven hoef ik niet hoor’ en de dagen met dikke folders bij de post waren een minder succes

Gitana

Haha 2 uren. Vreselijk. Ijsjes inpakken :')
Edit; en waarom? Ik zat er helemaal alleen, machine kon niet op pauze, machine ging veel te snel, kreeg kramp in mn handen (want ja koude ijsjes)
Ik ben na 2 uren opgestaan en naar de man in charge gelopen en heb gezegd dat ik wegga (terwijl de ijsjes op de grond vielen want de machine kon niet op pauze)
Ik was toen niet in mn beste mental state :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:52

Twee dagen bij een wasserij, ik had echt werk nodig dus dat maar geprobeerd. Wat een hel. Bijna geen Nederlanders en ik werd door verschillende mensen ingewerkt die slecht Nederlands spraken en ook duidelijk geen zin hadden om mij in te werken. Ik moest sneller, ik vouwde verkeerd etc. Ik voelde mij daar zo onzeker en klein en helemaal niet op mijn plek. Het was echt een nachtmerrie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:53

Bij de Super achter de kassa. Ik gaf teveel geld terug blijkbaar, dat vonden ze niet zo leuk dus binnen 1,5 dag was het bekeken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:53

Toen ik vroeger nog thuis woonde een hele tijd voor een uitzendbureau gewerkt.
Heel veel op inval, soms zelf maar voor een dag. Maar omdat ik alles aanpakte had ik iedere dag gewoon werk. Ging wel van hot naar her qua werkzaamheden en vond dat echt geweldig. Tenminste de meeste. Op een enkele na dan, maar dat was ook gewoon echt bespreekbaar.
Altijd netjes van te voren op de hoogte gesteld van met wat, waar en het salaris.

Maar welke tegenvielen en ik het na 1 dag zelf al had gezien.

* Slagerij. Nadeel was wat verder weg en moest met de trein. Maar die kosten werden vergoed en je zou bij het station opgehaald en weer terug gebracht worden. Nou vooruit zou wat langer zijn, 3 weken.
* Netjes opgehaald bij het station.
*Werkzaamheden drama, en alles te smerig voor woorden. Hadden humor waar ik niet van hou (lees bekertje bloed bij elkaar over het hoofd gieten).
* Terug naar het station werd je niet meer gebracht en in het vervolg ook niet meer opgehaald.
Uitzendbureau gebeld en verteld dat ik daar niet meer heen ging, wat ze heel goed konden begrijpen (overigens waren er nog 3 nieuwe gestart via hun welke ook alle om dezelfde reden afhaakte).

Kwekerij.
Zou gaan om het inbossen en boeketten maken van de bloemen.
Dag van aankomst moest ik stekjes gaan oppotten aan de lopende band. Met als excuus dat degene die me moest inwerken ziek was. Oke kan gebeuren. Vreselijk geest dodend werk.
2e dag kwam ik aan was iedereen al aan het werk Leidinggevende boos dat ik laat was, al waren ze zelf vergeten het aan te geven eerder te beginnen.
Halve toko had ruzie met elkaar, schreeuwen, schreeuwen.
Klap op de vuurlpijl bleek dat er helemaal geen bloemen werden opgebost of boeketten werden gemaakt. Maar anders kregen ze geen personeel wat verstand had van bloemen.
Ik heb mijn spullen gepakt en ben weg gegaan.
De sfeer was om te schieten, veel ruzie, en liegen over je taken.

Verder veel leuke jobs gehad via hun. Zo stond je in een drukkerij dan weer in een bloemenzaak, slagerij, bakkerij of in de kassen.
Uiteindelijk in een bakkerij blijven hangen waar ik jaren met plezier heb gewerkt. Gestopt omdat ik naar de andere kant van NL ging verhuizen

prompter

Re: Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:54

Op een groot postkantoor. De manager ging met pensioen. Ik heb hem 5 maanden vervangen. En zonder sollicitatieprocedure hadden ze ineens een andere manager aangesteld. Toen ben ik zelf weg gegaan (na in totaal 2 jaar bij de PTT gewerkt te hebben).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:56

sasika schreef:
Elisa2 schreef:
Vier dagen bij Post NL..post bezorgen.

Kreeg een andere veel leukere baan aangeboden en toen ben ik dus weggegaan in de proeftijd. Vond het niet erg..werk viel tegen..twee uurtjes op een dag waren er vier en na weet ik hoeveel huizen en brievenbussen gezien te hebben werd ik er helemaal tureluurs van.

Wat grappig! Ik heb dat echt een aantal jaar op de zaterdagen met veel plezier gedaan. Muziekje aan en gaan :D Alleen de standaard domme grappen aanhoren ‘de blauwe brieven hoef ik niet hoor’ en de dagen met dikke folders bij de post waren een minder succes

Een dag had ik ook wel getrokken in de week denk ik haha, maar vier dagen achter elkaar. :+

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:59

Sandd post, 1 dag..
Werd niet ingewerkt, een lijst met 'looproute' die van geen kant klopte en zelf de post sorteren (wat op zich nog wel leuk was maar niet meer zo leuk als de loop lijst dus niet klopt.)
Ben er zeker 7 uur zoet mee geweest (sorteren, er heen fietsen, looplijst, posten en terug) voor een kaal loontje van 32 euro..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:10

Ik heb ooit eens 15 maanden ergens gewerkt waar
Ik heeeeeeeeeel graag na 1 maand al weg wilde. Maar ik moest mijn opleiding afmaken. Vreselijk.

Schreeuwen tegen je als je iets fout deed, heel hiërarchisch. Als ik in het weekend een stuk moest schrijven, kreeg ik daar geen cent extra voor. Maar als ik een half uur eerder weg moest ivm de auto naar de garage brengen, moest ik die tijd van mijn vakantiedagen opnemen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:43

1,5 dag.
Ik zou gedetacheerd worden.
Dag 1 werd ik compleet genegeerd
Dag 2 idem dito heb tussen de middag mijn tas gepakt, ze vroegen wat ik ging doen.
Ik gaf aan dat ik er niet van hield genegeerd te worden.
Ze stonden me aan te kijken of ze water zagen branden, gelijk naar kantoor gegaan en heb mijn eigen baan weer opgeëist en gezegd dat ze een ander konden zoeken.
Waren ze niet blij mee, nee ik ook niet.
Is ook gebeurd andere collega is er naartoe gegaan.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:48

Hier denk ik ook de vakantiebaantjes in de zomer het kortst: elk jaar een andere tuin om groente en fruit te plukken. Geen leuk werd, maar sfeer was altijd top en het betaalde heel goed.

Qua volwassen banen zit ik op mijn huidige werk het kortst: vanaf maart. Daarvoor heb ik 17 jaar bij bedrijf A (eerst fulltime, later parttime in combinatie met bedrijf B) en 8 jaar bij bedrijf B gezeten. Wilde helemaal niet weg bij bedrijf A, maar door teveel gedoe bij bedrijf B ben ik toch gaan zoeken nog geen 2 dagen later kwam er een supergave functie op mijn pad waar ik nu sinds maart zit. Ben dus niet zo hopperig haha.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:40

Oh, nog één vergeten! Paardenfokkerij waar ik de veulens met bezems moest slaan, 'daar worden ze hard van'. En toen mijn moeder op het punt stond van overlijden aan kanker zeiden ze dat dat niet heel handig was, want dat was precies in de periode dat hun baby geboren zou worden... Of dat niet anders geregeld kon worden zodat ik kon blijven werken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:47

VuurVleugels schreef:
Oh, nog één vergeten! Paardenfokkerij waar ik de veulens met bezems moest slaan, 'daar worden ze hard van'. En toen mijn moeder op het punt stond van overlijden aan kanker zeiden ze dat dat niet heel handig was, want dat was precies in de periode dat hun baby geboren zou worden... Of dat niet anders geregeld kon worden zodat ik kon blijven werken.

Dat is echt zo ontzettend schandalig. Harteloos. Ik heb ook zo'n werkgever gehad, toen ik belde dat mijn tante was overleden en ik vrij moest voor de crematie kwam dat ook niet uit volgens hun. :roll:

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:53

Een paar maanden in begin zeventiger jaren in de dierentuin van Wassenaar. Erg leuke baan, maar zeer lage verdiensten. En zwaar werk. Een hoofdoppasser die er al jaren werkte, verdiende iets van 50 gulden per week. Kom ik aan, net van school….

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:54

Halfjaartje in de horeca. Dat leverde teveel stress op. Nog steeds heb ik daardoor wel eens momenten waarbij ik niet kan eten in restaurants. Fijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:05

2,5 week bij een melkveehouder in Canada.
Ik had aangegeven nog niet veel ervaring met melken te hebben, dat ik in Canada graag meer ervaring wilde opdoen op een melkveebedrijf. 2e dag moest ik al alleen melken en had ik 1 koe overgeslagen met melken, HELEMAAL MIS. Ik was te lief voor de koeien, te zacht, ik moest ze harder aanpakken, ik moest ze behandelen zoals hij deed (hij had geen problemen met zijn koeien meppen te geven met een stok), de koeien kregen uierontsteking door mij (en toen ik terug riep of hij de bedding waar ze op lagen wel eens had bekeken, nat en goor, riep hij dat híj uitmaakte waardoor ze uierontsteking kregen. 5 minuten later stond hij de bedding te woelen en opnieuw in te strooien).

Na 1,5 week was ik het zat en ben ik terug gaan schreeuwen. Dag erna heb ik een lijst gekregen met klussen die af moesten, was meer 3 dagen werk. Heb rustig aangedaan en meer dan een vuile blik heb ik niet gekregen die dag, hij wist ook wel dat het veelste veel was.

Mijn man (toen vriend) zat toen 600km verderop en had mij gestuurd dat hij mij ophaalde als ik er weg wilde. Gestuurd op een dinsdag, hij kon mij ophalen in het weekend. Op woensdag de vrouw van de boer (schat van een vrouw..) dat ik dat weekend opgehaald zou worden, omdat ik niet wist om te gaan met haar man. Prima, snapte ze wel.

Ochtend erna ging ik naar de kalveren, man zat aan tafel en zou weg. Kwam geen goedemorgen of wat uit. Rond 10u kwam ik weer binnen, zegt de vrouw tegen mij; Ja, pak je spullen maar. Onze dochter brengt je naar het dichtstbijzijnde dorp en vanuit daar moet je maar zien wat je gaat doen. Want als je van het weekend weg gaat, maken die laatste dagen ook niet meer uit.

Die vent was gewoon te laf of om het zelf te zeggen.

Daarna een Bokker binnen 2 dagen op een fantastische ranch gekomen waar ik bijna 4 maanden heb gezeten. Veel mensen leren kennen, veel geleerd, veel gedaan :D

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:07

In de vlees productie. 2 of 3 maanden.
Verschrikkelijk werk. Hoge werkdruk, honger loontje via een uitzendbureau en totaal geen leuke collega's.
Zo blij toen ik ergens anders terecht kon.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:09

Ik ben ooit na 3 dagen ontslagen bij een café omdat ik te lang zou zijn. Ik ben 1.83...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:10

Mijn kortste baan duurde 6 maanden. Ik ging weg bij mijn eerste baan en deed in een nieuw bedrijf in een nieuwe functie een stapje terug, zodat ik meer ervaring kon opdoen in een bepaalde richting om uiteindelijk door te groeien naar de rol die ik daadwerkelijk wilde maar nog wat ervaring in miste. Na 6 maanden kreeg ik ineens de kans in weer een nieuwe organisatie om al de functie te gaan beoefenen die ik ambieerde. Toen de keuze gemaakt om die kans te pakken :)

Korte werktijd had niks met de organisatie te maken dus, maar met een externe kans die ik kreeg. Hoewel ik me echt wel banketstaaf heb gevoeld tegenover het bedrijf, ben ik toch nog altijd blij dat ik de keuze heb gemaakt!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:15

Ik heb tijdens de laatste 1,5 jaar van mijn studie best veel gewerkt. Meestal via een uitzendbureau. Uiteindelijk waren dat zo'n 40 locaties in de stad. Wat je noemt een flexwerker :+
Dat was best een leuke leerzame periode.
Sommige plekken werkte ik een paar uurtjes, andere weer 6 weken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:18

Machie schreef:
Ik ben ooit na 3 dagen ontslagen bij een café omdat ik te lang zou zijn. Ik ben 1.83...

Wacht... wat :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:20

2 weken, kamermeisje in een hotel waarbij de manager nog net niet met een zweep naar je stond te kijken met een stopwatch. Werkte 5-6 uur zonder pauze en was na die 2 weken dik 6kg afgevallen. Nee nooit meer _O-

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:26

Een maandje, precies de proeftijd. Had daarvoor al een flinke tijd bij een restaurant gewerkt waarbij ik op een dag op staande voet ontslag genomen heb daar de situatie echt niet meer normaal was. Ik was dus al een beetje huiverig geworden over de horeca. Was op zich een leuk Italiaans restaurant, dus dat wilde ik nog wel proberen. Ik had immers werk nodig. Ik was op zich al vrij verbaasd over dat er op de zolder tussen de voorraad koekjes en servetten kale matrassen lagen waar de koks op sliepen. Verder moest ik op dag 2 al iemand inwerken die ook nieuw was.. Uiteindelijk was de druppel maar ik ben nogal klein en ze hadden enorm hoge tafels. Ik moest daar met minimaal 3 gigantische pizza borden doorheen manoeuvreren, waarbij ik die dingen dus continu boven mijn macht moest tillen. Kreeg ik hartstikke veel last van in mijn schouders en rug. Tel daar bij op dat die borden zo loeiheet waren dat ik binnen die maand 2 of 3 blaren op mijn handen had zo groot als een druif. Man, wat een ellende, het werd steeds lastiger om die borden te tillen. Ze wilden me daar na die maand graag houden, maar ik heb vriendelijk bedankt. Gelukkig kon ik vlak daarna blijven werken bij mijn stagebedrijf en zo echt iets doen met mijn opleidingsrichting.