Mobiele erf- en erfdier-oppas, zou daar animo voor zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 08:26

JoyCiej007 schreef:
Wat een leuk idee van je, hopelijk slaat het aan en bouw je wat leuke, wie weet misschien wel "vaste" adresjes op.

Voor mij/ons is het in principe niet nodig, zo'n oppas, maar toch nog een ideetje/vraagje, ik denk dat er namelijk wel meer dierenhouders zijn met dit "probleem";

Onze situatie; wij hebben eigen weilanden en "erf"/pad, incl. Afsluibare Schuilstal en zadelkamer. Elektriciteit prima aanwezig.
Zelf wonen wij op een max 5 min. Fietsen van de wei.

Echter; geen kraan/leiding/drinkwater op wei en stal aanwezig; wel een hydrofoorpomp die grondwater oppompt uit zo'n 12m diepte; puur voor drinkwater voor de dieren, zelf zou ik dit nooit drinken, ook niet met een extra filter ertussen en/of eerst koken.

Kun je dan in je eigen drink- en douchewater voorzien? Extra voorraad jerrycans met water mee? Of zou je zo'n adres zonder woonhuis en watervoorziening dan niet aannemen?
Puur een hersenspinsel van mij hoor. Denk dat er best nog wel veel mensen zijn met eigen/gehuurd stuk grond, zonder bijbehorende woning.

Jup, camper is goeddeels zelfvoorzienend.

Alleen electra nodig.
En zelfs dat niet per se.

En eens in de ongeveer 5 dagen ergens water innemen, en grijs en zwart water lozen.

En dat kan meestal wel op een nabijgelegen camping.

Alleen electra en ergens kunnen douchen is voor mij wel prettiger. Maar dus niet per se nodig.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 24-08-22 08:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Femke_Tweety

Re: Mobiele erf- en erfdier-oppas, zou daar animo voor zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 08:37

Het is inmiddels duidelijk dat veel mensen het een probleem vinden dat ik geen honden zou willen doen.
En dat is prima natuurlijk, maar dat is inmiddels voldoende duidelijk.
Dus die tip gaat me niet verder helpen als het nog tig keer herhaald wordt ;)

Ergens was de vraag of ik dit dan onafgebroken jaarrond zou willen doen.
Nee, beslist niet zelfs.
Mijn hoofddoel is een jaar reizen.
En dat zal niet eens altijd Nederland zijn.
Maar het zou wél prima af en toe kunnen.

Zoals gezegd, het zou een leuke vorm kunnen zijn voor mensen die af en toe erf oppas nodig hebben.

Dat dat niet voor iedereen is, is duidelijk.

Ik zoek ook niet iets bedrijfsmatigs.

Maar mogelijk dus gewoon een leuke combi van ik reizen, en een ander -die vanwege veel erfdieren normaal niet makkelijk weg kan- een oplossing bieden.

In principe red ik me ook gewoon volledig zonder ook maar 1 enkel adres. 365 dagen per jaar.

Maar het lijkt me gewoon een leuke toevoeging.

Als er animo is, prima.
Is er geen animo, net zo prima.

Maar om daar dus een beetje een beeld van te krijgen is dit topic.

Ís er animo, en zo ja hoe maak je jezelf bekend bij de doelgroep.

(Waarvan ik weet dat ik die enorm beperk door geen honden te doen. Maar zoals gezegd, dit is niet bedrijfsmatig maar omdat het me vooral leuk lijkt.)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:41

Nou sorry....niet al te zware dingen moeten doen en gratis standplek met geld toe....?

Nee, bedankt

Als ik een oppas vraag moet die dus alles kunnen op mijn erf, wij doen dan een beroep op de agrarische bedrijfs verzorging!

En waarom: als ze een schop of beet van een dier krijgen hoef ik dat niet te betalen, en bij jou wel!.
Die mensen hebben er voor geleerd en kunnen dus ook omgaan met machines, en kunnen ook lichamelijk zwaar werk aan!.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 08:44

kwita schreef:
Nou sorry....niet al te zware dingen moeten doen en gratis standplek met geld toe....?

Nee, bedankt

Als ik een oppas vraag moet die dus alles kunnen op mijn erf, wij doen dan een beroep op de agrarische bedrijfs verzorging!

En waarom: als ze een schop of beet van een dier krijgen hoef ik dat niet te betalen, en bij jou wel!.
Die mensen hebben er voor geleerd en kunnen dus ook omgaan met machines, en kunnen ook lichamelijk zwaar werk aan!.

Maar dat zou dan ook niet mijn doelgroep zijn.

Zoals in openingspost staat,

Mensen die normaal gebruik maken van pawshake of agrarische bedrijfsverzorging zijn expliciet niét mijn doelgroep.

Overigens, voordat je er vanuit gaat dat iemand geen agrarische opleiding/ervaring/achtergrond heeft, kun je dat wellicht beter navragen.

Die heb ik wel namelijk ;)

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:48

Ik ken iemand die een woonboerderij heeft en daar komt iemand in huis als zij weg zijn. Om te voorkomen dat er wordt ingebroken en... om op de hond te passen. Voor het voeren van een paar schapen of geiten kan je landelijk nog makkelijk bij buren terecht. Maar juist die erfhond is vaak een hond die je niet zomaar in pension kan steken of mee kan nemen. Dus met het uitsluiten van honden.... Ik denk ook dat je overschat hoeveel werk een erfhond is. Op boerderijen die ik ken lopen die lekker in de ren of liggen te slapen in de bijkeuken en lopen af en toe een rondje. 2of 3 keer per dag rondje wandelen, knuffel, eten. Klaar!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:55

Ik denk dat wat je biedt en wat je vraagt niet helemaal in balans zijn

- je biedt: eenvoudige niet alle te zware verzorging voor dieren die in principe best alleen kunnen blijven
- je vraagt: standplaats (incl elektra en douche) + financiele vergoeding

Die financiele vergoeding er bij, zou het voor mij wat uit balans maken. Stel je komt hier op de katten en kippen passen, dat is max 20 minuten werk per dag; daar zou ik naast elektra en douche niet nog een extra vergoeding voor over hebben.

Daarnaast is denk ik het "probleem" dat voor wat jij biedt, de meeste mensen wel iemand in hun netwerk hebben die dat iedere dag komt doen. En dat ze dan liever die vragen, en betalen of een aardigheidje geven dan iemand die ze nog niet kennen.

Maar er zullen allicht mensen zijn voor wie dat niet geldt; en dan is het wellicht interessant. Maar omdat dat zo'n relatief kleine groep is, zijn die misschien moeilijk te vinden.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:57

Ik zou wel interesse hebben maar niet als er niet uitgemest wordt. Wij hebben een kudde van 5 aan huis op een prachtige plek. Hoewel ze 24/7 buiten lopen moet de paddock wel bijgehouden worden. Juist het uitmesten maakt het lastig om oppas te vinden, hooi geven wil iedereen wel doen maar als wij op vakantie gaan zoeken we juist iemand die alle zorg wil en kan overnemen.
De afgelopen 2 jaar hebben we mensen in huis gehad met wisselend succes, wij zijn dus wel opzoek naar oppas maar dan wel voor alle zorg. Eigen hond mee zou voor ons geen probleem zijn omdat de katten toch in huis blijven als wij weg zijn en onze eigen honden gaan mee op vakantie.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:59

De meeste mensen bij wie ik oppas willen inderdaad dat alles (voeren/mesten/post/planten) wordt gedaan. De hele zware dingen zoals mesthoop keren etc hoeven vaak niet.

Er zijn er waar ik in huis slaap.
Er zijn er ook waar ik even een uurtje naar toe ga en alleen de dieren doe.

Eerder had ik ook honden die bij mij thuis kwamen, maar dat is niet (meer) te combineren met mijn werk en huidige huisdieren.

Zorg in elk geval dat je je verzekering op orde hebt. Dat als er iets misgaat je iets hebt om op terug te vallen (heb ik gelukkig nog niet nodig gehad).
Verder is dieren ehbo ook een plus.
En een simpele duidelijke website.

Ik ga vooraf altijd kennismaken, daar vraag ik niets voor. En ik zeg ook wel eens "nee" als het tijdens die kennismaking gewoon niet klikt.

Bij het oppassen zelf vraag ik de mensen altijd om een lijstje achter te laten met tenminste telefoonnummers van de dierenarts, hoefsmid en contact in geval van nood. En ik bespreek altijd even wat ze met hun dieren willen in geval van ongelukken/koliek/ziekte. Wel/niet opereren etc. Lijkt misschien wat overdreven, maar ik vind het wel fijn het voor iedereen duidelijk te hebben.

Oja en ik doe het niet gratis, ik hoef er niet van te leven, maar mijn uren zijn wel iets waard. Dat betekent dat ik vaak te duur ben voor mensen met maar 1 hond/paard, maar dat vind ik niet zo erg ;)

Succes iig :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:01

Ha als je het eigenlijk niet echt nodig hebt is een ander verhaal! Pawshake is wel echt een goede plek voor reviews. Of misschien een eigen Facebook pagina of zo?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:06

Femke_Tweety schreef:
Maar mogelijk dus gewoon een leuke combi van ik reizen, en een ander -die vanwege veel erfdieren normaal niet makkelijk weg kan- een oplossing bieden.

Femke_Tweety schreef:
kwita schreef:

Nee, bedankt

Maar dat zou dan ook niet mijn doelgroep zijn.

Zoals in openingspost staat,

Mensen die normaal gebruik maken van pawshake of agrarische bedrijfsverzorging zijn expliciet niét mijn doelgroep.

Iemand met veel erfdieren die normaal niet makkelijk weg kan, is over het algemeen toch echt iemand die veelal agrarische bedrijfsverzorging nodig hebben en dus expliciet wel jouw doelgroep.

De gouden eenhoorn die jij ziet als je doelgroep is enorm zeldzaam en dan zal ik niet nog eens beginnen over je hondenbeleid ;)

Ik maak gebruik van oppasservice als ik weg ga, ik heb niet eens mega veel erfdieren maar het vergt wel veel werk en nog veel belangerijker, veel verantwoordelijkheid.
Door een bedrijfsmatige service in te huren ben ik er van verzekerd dat wat er ook gebeurd, mijn dieren hebben altijd verzorging.
Als de verzorger ziek wordt, been breekt, of noodgeval heeft staat er binnen 2 uur een nieuwe verzorger. Wat voor zekerheid heb ik als jij plotseling uit valt?

Een beetje voeren en rommelen kan ik wel vrienden of familie voor vinden, maar alles precies hetzelfde draaiende houden, inclusief mesten etc. is veel lastiger.

Ik lees nu vooral hoe leuk het voor jou kan zijn om het er bij te doen.
Dit geeft mij niet het gevoel dat er veel voordeel voor mij in zit, maar dat ik jou een plezier doe om wat leuks toe te voegen aan je jaar rondreizen. Ik heb toewijding nodig en dat alles uit handen genomen wordt zodat ik zorgeloos op vakantie kan, dit is goud waar voor mensen met (erf)dieren aan huis.

Je zal het misschien niet zo bedoelen, maar het klinkt allemaal een beetje nonchalant en iets wat vooral voor jou leuk moet zijn.
Dit geeft mij absoluut niet het vertrouwen zorgeloos weg te kunnen.
Het is nou eenmaal heel wat om erfdieren achter te laten en de verzorging uit handen te geven, dat is niet iets leuks om onder weg en tussendoor te doen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:12

Femke_Tweety schreef:
Minder logische huisdieren klinkt ook wel aardig.

Slangen, vissen, vogels, konijnen etc zou ik ook allemaal prima vinden, mits er een duidelijke 'handleidung' bij geleverd wordt, over wat ze wanneer nodig hebben,
En wanneer er evt dierenarts ingeschakeld moet worden (bij erfdieren en katten weet ik dat wel, ervaring genoeg mee ;) )

Honden wil ik niet, omdat die gewoon echt vrijwel volcontinu aandacht nodig hebben, en niet af en toe even.

Bovendien reis ik met eigen hond, en leef ik in camper en niet in het huis. Juist niet

Dus honden zouden voor mij een harde no-go zijn.

De meeste andere dieren, inclusief aparte dieren is prima.

Het klinkt heel mooi :j
Maar toch zou het voor mij niet gaan werken.

Zelf wil ik geen mensen in huis.
Dus wil je wel in huis douchen val je voor mij af.

Honden wonen hier nu eenmaal, dus ja daar is als wij op vakantie zouden willen ook oppas voor nodig.
Daarom zou je voor mij afvallen.

En je eigen hond meenemen, nee dat kan dan idd ook niet.

Paarden binnen en buiten zetten en de stal doen hoort er dan ook bij.
Geen stal doen is dan ook geen optie.
Dat hoort bij de basis verzorging.

Voor mij zou het dus om die redenen niet werken terwijl het concept wel mooi is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:16

Hier hetzelfde, je zou van harte welkom zijn mits je zou willen mesten en de honden 3 x per dag uit willen laten / buiten laten en voeren. Anders zouden we dus op zoek moeten naar 2 personen, dat maakt het alweer een stuk minder praktisch. Denk dat dat mesten echt iets is waar je tegenaan gaat lopen, dat hoort nou eenmaal bij de dagelijkse verzorging.
De honden lijkt me genoeg over gezegd, ik snap niet zo goed waar je mening vandaan komt dat die continue aandacht nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:20

Wij zijn vorige week een week op vakantie geweest. Er is iemand de 3 geiten komen melken en iemand anders is de dieren komen verzorgen en de hond komen uitlaten. Ik ben hiervoor €200 kwijt geweest. Als jij dan nog elektra en een douche nodig hebt en de hond niet wil doen, tja. Dan zou ik gek zijn van jou te laten komen want het pension kost al €240 voor de hond. Maar stel, het is een erfhond dus je moet niet meer doen dan eten gooien als je er geen contact mee wil, wat zou jij dan willen voor anderhalf uur werk per dag? €10? Per dag? Of zeg je: Nou nee, anderhalf uur werk, daarvoor wil ik €15. Dan kost jij mij €105, de hond is niet gewandeld, er wordt electra verbruikt en de douche wordt gebruikt. En dan moet je wel melken en eens mesten. Want eerlijk, in warm weer laat je dieren toch geen week of langer in hun bedekking zitten. Dat gaat best wel stinken.

Ik denk dat jij eens moet nadenken over prijzen. Wat wil je per uur en hoeveel wil je daar van af doen voor gebruik van douche, electra od. Pas dan ga je hier eerlijke reacties krijgen wat realistisch is.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:26

Wat Vesceron zegt over betrouwbaarheid en professionaliteit is er inderdaad ook wel een goede.
Persoonlijk streef ik er altijd naar de verzorging hetzelfde te doen als de eigenaar (daar is die kennismaking ook zo belangrijk voor). Dus als de eigenaar per se wil dat de kat alleen de gele brokjes eet, nou prima zorg ik dat alleen de gele brokjes in de voerbak zitten.
En als iemand wil dat de paarden in volgorde x-y-z naar buiten gaan, dan doe ik dat. Zelfs als ik het zelf overdreven vind. Mijn mening doet er dan namelijk niet toe. Ik ben er gewoon voor de verzorging van dieren en ontzorging van de eigenaren.

Hoe je mensen het beste bereikt... Facebook, site en vooral toch ook veel viavia. Zo ben ik aan de meeste van mijn klanten gekomen.

En prijzen... die zijn bij mij verschillend per klus. Een klus waar ik maar een uurtje heen hoef om dam wel dat hele uur bezig te zijn is in verhouding duurder dan een klus waar ik een week in huis zit en effectief maar 2 uur per dag iets hoef te doen.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:29

Een vergoeding willen daar haakte ik eigenlijk al af. Als je alle werk uit handen neemt, oke. Maar wat ik kan lezen ben je op zoek naar wat kleinschaligs. Dat zijn juist de adressen die vaak in de familie wel worden opgelost. En mocht dit niet zo zijn,als jij elektra stroom en een gratis sta plek krijgt (waar je op een camping aardig wat voor betaald), dan is een vergoeding wel uit balans. Ruil voor ruil is het, jij een gratis staanplek, elektra en stroom, zij zorg voor de dieren. Alleen wie gaat de stallen uitmesten? Als ze daar iemand anders voor moeten regelen dan houdt het al op denk ik. Mensen gaan geen twee personen regelen, en zeker niet betalen.

Klinkt als een leuk concept maar nog niet helemaal in balans.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:36

Ik dat je je met het feit dat je geen honden wilt verzorgen, een beetje beperkt in je potentiële klantenkring. Je wilt/kunt alleen oppassen bij mensen die geen hond hebben, die de hond meenemen op hun vakantie of die bereid zijn om de hond tijdelijk elders onder te brengen. Ik ga er hierbij van uit dat de meeste mensen met een (woon)boerderij met hobbydieren, ook wel (een) hond(en) zullen hebben.
Dus ik vraag me af of je dan als ondernemer bestaansrecht hebt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 09:36

Ik had destijds kipjes en voliere vogels. Omdat ik geen oppas kon vinden die ze eten wilde geven s ochtends naar buiten en s middags naar binnen kon doen eieren rapen en eens per week de boel even opfrissen aan bedding, ik de kippen uiteindelijk maar naar een pension ver weg ben gaan brengen. Een hoop gesleep dat met een dergelijke oplossing voorkomen had kunnen worden, idem een aquarium of vijvervissen of konijnen en zo.

Zij hebben toch toezicht en eten/water/verschoning nodig regelmatig en lang niet iedereen heeft buren die dat willen of kunnen doen, of zijn die zelf weg dan in die periode. En bv een huisdieren oppas centrale vraagt eigenlijk best de hoofdprijs voor misschien 10 minuten per dag. Een volledig in huis iemand was voor mij geen optie toen.

Plek genoeg op de oprit en stroom pakken was ook eenvoudig te doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:14

Zou zeker interesse hebben, alleen staan mijn paarden op een eigen plekje (6 km vanaf huis). Zou je dan heen en weer willen rijden om te kunnen douchen? Of is de camping verderop nog een idee (3 km)?

Ik heb inmiddels bijna een automatische slowfeeder, maar dan nog moet die gevuld worden, mest geschept en water gevuld. Mijn paarden staan op particulier terrein in mooi natuurgebied.... Ik heb nu iemand die straks 2x daags komt en die betaal daar ook een vergoeding voor.

Voorheen zonder automatische hooibak kostte het ons jarenlang 3 à 4x een voerbeurt. Dat is eigenlijk niet te doen, laat staan als je op vakantie wilt....

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:24

Zelf pas ik regelmatig op mensen hun huizen in het buitenland, met dieren op de mooiste locaties.

Momenteel zijn we aan het voorbereiden op 8 weken in de Pyreneeën.

Wij doen dit via www.Trustedhousesitters.com

Tot nu toe alleen maar super positieve ervaringen. Maar er zitten vaak wel voorwaarden aan, de meeste mensen willen niet dat je eigen dieren mee neemt en dat je een bepaalde tijd thuis door brengt.

Misschien dat we wel markt voor is voor wat jij wil aanbieden, maar ik denk zelf dat jouw klant via een platform zoals Trustedhousesitters een betere deal heeft.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 10:25

Twiggy2008 schreef:
Zou zeker interesse hebben, alleen staan mijn paarden op een eigen plekje (6 km vanaf huis). Zou je dan heen en weer willen rijden om te kunnen douchen? Of is de camping verderop nog een idee (3 km)?

Ik heb inmiddels bijna een automatische slowfeeder, maar dan nog moet die gevuld worden, mest geschept en water gevuld. Mijn paarden staan op particulier terrein in mooi natuurgebied.... Ik heb nu iemand die straks 2x daags komt en die betaal daar ook een vergoeding voor.

Voorheen zonder automatische hooibak kostte het ons jarenlang 3 à 4x een voerbeurt. Dat is eigenlijk niet te doen, laat staan als je op vakantie wilt....

Zoiets zou best haalbaar zijn inderdaad.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:26

Als je de paddock dagelijks zou uitmesten zou ik hier in principe een mooie plek hebben: honden gaan mee, katten willen best een poosje buiten wonen, en er is een douche, WC en keukentje in de werkplaats dus je hoeft het huis niet in.

Maar goed, als wij op vakantie gaan, dan heb ik voldoende vrienden die wel een poosje willen oppassen (inclusief uitmesten) plus een pensionklant die de routine kent en om de hoek woont.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 10:26

Dizzy505 schreef:
Zelf pas ik regelmatig op mensen hun huizen in het buitenland, met dieren op de mooiste locaties.

Momenteel zijn we aan het voorbereiden op 8 weken in de Pyreneeën.

Wij doen dit via https://www.Trustedhousesitters.com

Tot nu toe alleen maar super positieve ervaringen. Maar er zitten vaak wel voorwaarden aan, de meeste mensen willen niet dat je eigen dieren mee neemt en dat je een bepaalde tijd thuis door brengt.

Misschien dat we wel markt voor is voor wat jij wil aanbieden, maar ik denk zelf dat jouw klant via een platform zoals Trustedhousesitters een betere deal heeft.

Die website ga ik straks eens bekijken, thnx!

Veel plezier in de Pyreneeën!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:38

Je reageert steeds niet op de opmerkingen over uitmesten.
Is dat met een reden?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 10:39

Geen zwaar fysiek werk betekent natuurlijk niet dat ik níets zou doen.

Zie het verschil tussen mestballen wippen en opstrooien voor twee ponys met bijgehouden stal,

Vs een potstal van jaren die leegmoet.

Of even een mestvork en bezem over een stenen uitloop, of 3 hectare weiland door moeten om alle mest te verwijderen.

Ik heb fysiek (helaas) redelijk stevige beperkingen. Dus vandaar dat ik oppas adressen met fysiek zwaar werk niet zou aannemen.

Maar een tuinslang in een waterbak hangen om te vullen, en een paar plakken stro in een stal gooien kan wel gewoon prima.

Basic medicatie ook bijvoorbeeld.

Dus (met duidelijk instructie) een bak slobber maken met 2 soorten druppels erin,
Of bijvoorbeeld prascend of maagzweer medicatie geven is allemaal geen probleem, als ik dat rustig aan kan doen.

Maar 30 stallen uitmesten is dan weer geen optie.
(Niet dat ik dat niet zou willen, ben niet vies van werk. Maar ik kan het fysiek gewoon niet)

Vandaar ook dat bedrijfsmatig echt niet interessant is. (daar is gelukkig al agrarische dienstverlening voor)

Voor de mensen die vallen over vergoeding,
Ik zou het niet als werk doen.
Juist niet.
Dus de bedragen waar ik aan denk gaan ook echt niet naar bedrijsmatige bedragen toe.

En zullen afhankelijk zijn van al dan niet gebruik kunnen maken van douche/electra, en de hoeveelheid tijd die het kost en de mate van verantwoordelijkheid.

Wel interessant om ieders mening te lezen.

Qua kennismaking: dat lijkt me logisch eigenlijk.
Net als dat instructies rondom dieren serieus genomen worden.
Dat is voor mij zo logisch dat ik dat verder niet eens benoemd heb.
Net als dat belangrijke telefoonnummers voorhanden zijn (dierenarts etc)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 10:39

Onali schreef:
Je reageert steeds niet op de opmerkingen over uitmesten.
Is dat met een reden?

Was ik net aan het doen ;)