Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ClaudiaHS schreef:Vooral dit dikgedrukte gedeelte heb ik al zoo vaak de discussie over gehad.
Laatst nog.. ik moest ma, di, do werken.
Kreeg ineens een appje, ja je bent dinsdag vrij en ipv daarvan moet je woensdag werken ivm een andere levering.
Heb terug gestuurd, ik moet niks en heb woensdag al een afspraak.
(Ik ben namelijk al 15 jaar vrij op de woensdag, in overleg met mijn vorige leidinggevende. Bij een echte calamiteit kan het uiteraard netjes gevraagd worden of ik wil en kan )
Toen ik dus de volgende dag op het werk kwam kreeg ik direct een preek.
'Moet ik alles met jou overleggen ofzo? Dat ga ik niet doen, als dat je niet zint dan kan ik jou niet gebruiken"grapjas.
Malle_meid schreef:ClaudiaHS schreef:Vooral dit dikgedrukte gedeelte heb ik al zoo vaak de discussie over gehad.
Laatst nog.. ik moest ma, di, do werken.
Kreeg ineens een appje, ja je bent dinsdag vrij en ipv daarvan moet je woensdag werken ivm een andere levering.
Heb terug gestuurd, ik moet niks en heb woensdag al een afspraak.
(Ik ben namelijk al 15 jaar vrij op de woensdag, in overleg met mijn vorige leidinggevende. Bij een echte calamiteit kan het uiteraard netjes gevraagd worden of ik wil en kan )
Toen ik dus de volgende dag op het werk kwam kreeg ik direct een preek.
'Moet ik alles met jou overleggen ofzo? Dat ga ik niet doen, als dat je niet zint dan kan ik jou niet gebruiken"grapjas.
Ik heb dit al vaker met verbazing gelezen dat werkgevers bij een contract van x-aantal uur eisen dat je wel 40 uur per week beschikbaar benten dan ook nog een arrogante werkgever/manager die ook zo reageert als jij omschrijft. Echt nooit dat ik daar mee akkoord zou gaan. En zeker in deze tijd kunnen ze dat helemaal niet meer maken. Ik lees hier vaak dat mensen meer uren willen werken, maar dat dit niet kan bij een werkgever, maar wel overal een personeelstekort...
Je hebt niets aan mijn reactie, maar hopelijk voor jou een extra bevestiging dat dit niet normaal is
edit, dat ze je volgens contract ook nog 4 uur per week minder mogen inplannen vind ik helemaal schandalig. Jij geeft aan minder afhankelijk van je salaris te zijn, maar er zullen heel veel mensen zijn die elke cent hard nodig hebben
ClaudiaHS schreef:Bigone in mijn contract staat, even simpel omschreven: contract à 16 uur, mag 4 uur minder, of 4 uur meer zijn dan vastgestelde uren.
Ze mag mij dus wekelijks 4 u minder inplannen. En ja, zo gaan mijn overuren dus foetsie.
ClaudiaHS schreef:Ooh maar Vero, ik krijg ook gewoon 16u betaald hoor.
Maar ik had vorige maand zeg maar 40 overuren staan.
Ik wilde er 25-30 uit laten betalen.
Mocht niet kreeg er maar 15 uitbetaald.
De overige 25 zie ik nu dus hard zakken omdat ik constant minder ingepland wordt.
Ene week 10 uur, dan weer 12 uur, dan weer een keer 16u.
Dan is de helft op vakantie en mag ik 24-30 u op komen draven. En de weken daarna wordt ik weer minder ingepland. En dan zijn de overuurtjes weer
ClaudiaHS schreef:(Ik ben namelijk al 15 jaar vrij op de woensdag, in overleg met mijn vorige leidinggevende. Bij een echte calamiteit kan het uiteraard netjes gevraagd worden of ik wil en kan )
Citaat:Toen ik dus de volgende dag op het werk kwam kreeg ik direct een preek.
'Moet ik alles met jou overleggen ofzo? Dat ga ik niet doen, als dat je niet zint dan kan ik jou niet gebruiken"
Citaat:Edit: Shadow, volgens mijn CAO kan ik dus 8u vast laten leggen als vaste werkdag?
'Probleem' is, ik werk dus maar halve dagen. Of de ochtend, of de middag. Zelden een avond (tot 20.00) en zelden een hele dag.
Werktijden zijn van 7u-13u, of van 13u-17u, heel soms van 13u-20u of een hele dag van 7u/8u-17u.
Citaat:Edit: lid worden van een bond? Ik weet niet, zal dat helpen, ik zie er heel veel. Welke dan?
verootjoo schreef:Ze moeten je 16u betalen, en je overuren laten staan, die zijn van jou. Die mag je laten uitbetalen of zelf opnemen, maar niet gedwongen.
ClaudiaHS schreef:Ooh maar Vero, ik krijg ook gewoon 16u betaald hoor.
Maar ik had vorige maand zeg maar 40 overuren staan.
Ik wilde er 25-30 uit laten betalen.
Mocht niet kreeg er maar 15 uitbetaald.
De overige 25 zie ik nu dus hard zakken omdat ik constant minder ingepland wordt.
Ene week 10 uur, dan weer 12 uur, dan weer een keer 16u.
Dan is de helft op vakantie en mag ik 24-30 u op komen draven. En de weken daarna wordt ik weer minder ingepland. En dan zijn de overuurtjes weer
En als ik er dan wat van zeg, dat het MIJN uren zijn waar IK voor heb gewerk, zeggen ze, ja volgens je contract mag ik je 4u minder inplannen als ik je niet nodig ben dus jammerrrrr.
ClaudiaHS schreef:[ [url=m/1HFAnt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier het stukje hoe ze me in mogen plannen qua uren.
Shadow0 schreef:verootjoo schreef:Ze moeten je 16u betalen, en je overuren laten staan, die zijn van jou. Die mag je laten uitbetalen of zelf opnemen, maar niet gedwongen.
Hmmm, volgens mij zijn het meeruren, geen overuren, als je niet over de 40 uur komt. En die mogen wel verrekend worden voor zover ik weet, maar de manier waarop is echt ontstellend flauw.