Knoop doorhakken studiekeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

harriehoef

Re: Knoop doorhakken studiekeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:37

Kun je de opleiding fysiotherapie starten zonder al een werkplek te hebben? Ik meende dat de voltijd route altijd een loting/toets bevatte om toegelaten te worden. Of weet je zeker dat je kan starten met de opleiding fysiotherapie als je in deeltijd begint zonder al een werkplek?

Na 3 dagen kun je nog niet echt zeggen denk ik of je het wat vindt. Maar dat is natuurlijk met alle opleidingen. Ik vind dat je pas echt ziet hoe een opleiding is en een werkveld passend is als je een jaar verder bent en eventueel een stage hebt gelopen. Maar als je nu aansterk twijfelt over de eerste studie die begon dan zou ik misschien toch een van de anderen gaan doen.

En aan de andere kant, stel ja 1 jaar bevalt het echt niet kun je ook wisselen. Het is zonde, natuurlijk, maar soms is het nou eenmaal zo. Je zit niet direct aan 4 jaar vast!

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-22 18:19

harriehoef schreef:
Kun je de opleiding fysiotherapie starten zonder al een werkplek te hebben? Ik meende dat de voltijd route altijd een loting/toets bevatte om toegelaten te worden. Of weet je zeker dat je kan starten met de opleiding fysiotherapie als je in deeltijd begint zonder al een werkplek?

Na 3 dagen kun je nog niet echt zeggen denk ik of je het wat vindt. Maar dat is natuurlijk met alle opleidingen. Ik vind dat je pas echt ziet hoe een opleiding is en een werkveld passend is als je een jaar verder bent en eventueel een stage hebt gelopen. Maar als je nu aansterk twijfelt over de eerste studie die begon dan zou ik misschien toch een van de anderen gaan doen.

En aan de andere kant, stel ja 1 jaar bevalt het echt niet kun je ook wisselen. Het is zonde, natuurlijk, maar soms is het nou eenmaal zo. Je zit niet direct aan 4 jaar vast!

Ja je kunt starten zonder werkplek en loting bij fysio! Je moet dan 28 uur per week studeren (waarvan 8 uur studie dag). en 32 uur stage per jaar.
Maar dan moet ik wel een baan vinden van 24 uur om alles te kunnen bekostigen want je krijgt geen OV of lening.

Eerst stage lopen is inderdaad wel een goede al duurt dat nog een jaar (in het begin van het tweede jaar 2x10 weken).
Ik zie voor nu dat het een ontzettende mannenwereld is, ik zit met 1 andere meid in de klas. En ik weet niet of ik er tussen pas, zo voelt het namelijk niet echt.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:14

Hey!

Hoe is het nu? Apart dat je fysio zo'n mannenwereld vind, ik werk voornamelijk met vrouwen haha!
Ook jammer dat je zulke negatieve reacties hebt gehad op mogelijk fysiotherapie. Ik vind het een heel prettig vak met leuke werkomgeving. Alleen maar behulpzame mensen :)
Welke ben je uiteindelijk voor gegaan?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 17:35

Hey hey!
Fysio een mannenwereld, nee zeker niet :) Ik probeerde het terug te lezen maar kon niks vinden. Ik heb dat vermoedelijk wel gezegd over die andere studie, civiele techniek.

Ik ben uiteindelijk voor civiele techniek gegaan, bevalt goed alleen ga ik het waarschijnlijk niet halen want ik struikel echt ontzettend over wiskunde. Dus ik ben al wel aan het kijken, wat als ik het echt niet haal.

Ik wil (komende tijd) geen leraar worden, dat weet ik nu zeker. Fysio lijkt me nog steeds heel leuk maar ik heb zelf een hernia in mijn rug en ben bang dat ik het dus fysiek niet kan :(

Dus dan zal het rechten worden.

Suzanne F.

Re: Knoop doorhakken studiekeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:18

Waar doe je Civiele techniek? In Delft?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 08:19

Suzanne F. schreef:
Waar doe je Civiele techniek? In Delft?

Nee niet in Delft, stuur je even een pb