Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
har166 schreef:Als ik het bericht lees dan is de voorstelling dus optioneel en niet verplicht. De leerlingen die niet naar één van deze voorstellingen gaan krijgen dus een andere opdracht. Geen paniek dus
Mindim schreef:Ik denk dat als je die docent mailt dat jullie die data niet kunnen, en met een tegenvoorstel komt, hij daar ook wel mee akkoord zal gaan hoor.Spenk schreef:Wat is er last minute aan 4 juni? Dat is 5 weken later pas dan de datum dat het gemeld wordt.
Een weekend weg wordt soms al ver van te voren gepland, anders zit het tegenwoordig vol
har166 schreef:Als ik het bericht lees dan is de voorstelling dus optioneel en niet verplicht. De leerlingen die niet naar één van deze voorstellingen gaan horen dus een andere opdracht te krijgen aangezien het buiten schooltijd valt. Geen paniek dushet enige wat ik mis in je verhaal is: wil je zoon er nier heen?
Spenk schreef:har166 schreef:Als ik het bericht lees dan is de voorstelling dus optioneel en niet verplicht. De leerlingen die niet naar één van deze voorstellingen gaan krijgen dus een andere opdracht. Geen paniek dus
Ik ook. Wij kregen ook deze opdracht destijds. Dat er verplicht staat dat slaat op heengaan als je de kaart hebt. Want anders bleven mensen lekker thuis
Je moet voor CKV verplicht naar een voorstelling dat weet je al begin van het schooljaar in augustus... de docent komt nu met een suggestie hoe je gratis nog ergens heen kan voor het einde van jaar.
Zo lees ik hem ook.
Spenk schreef:Nee dat wordt ook niet aan de ouders gezegd maar dit wordt verteld in de CKV les , zo ging dat hier in elk geval wel.
En daar hebben de leerlingen meestal helemaal geen zin in dus stellen dat lekker uit. De docent zal nu gezien hebben dat veel dit nog moeten doen en heeft een aantal voorgesteld. Als jij met een andere voorstelling komt zal het ook prima zijn hoor. maar je zoon zal nog naar een voorstelling moeten dat is namelijk een verplicht landelijk CKV onderdeel.
SeaSide schreef:Vanuit de paardenhouderij opleiding wist ik dat het verplicht was om tijdens de opleiding een aantal x voor de school paarden te zorgen in het weekend.
Dat zal op andere opleidingen waarschijnlijk net zo gebeuren... Zit je nog op de middelbare school of een opleiding??
Spenk schreef:Je leest ook alleen wat je wil lezen he?
Dit weet je bij de eerst CKV lessen al dat je dit doen moet. En dan doen veel het niet. School ziet dit en geeft aan dat je bij hun kaarten kan krijgen voor een voorstelling om het onderdeel af te ronden. Want waarschijnlijk is nog maar een handjevol naar een voorstelling gegaan.
Het ging hier echt exact zogezien je in drenthe woont zal het me niet eens verbazen we het over dezelfde scholen hebben daar gaat het echt al 15 jaar op deze manier.
Spenk schreef:https://www.kunstencultuur.nl/onderwijs ... ge-vorming
Hier staat zelf ook dat je naar culturele activiteiten moet. Dat is gewoon onderdeel van CKV.
meggiemeg schreef:Ik lees toch ook dat het een verplicht onderdeel is om naar toe te gaan. Door de weeks vind ik het best laat om te eindigen als er de volgende dag weer school is, maar ik ben ook ouderwets opgevoed en moest altijd vroeg naar bed ook toen ik 16 was.
Mindim schreef:__elise__ schreef:Maar wat is er dan mis met 16 km fietsen over boerenlandweggetjes? Hij is toch niet van suiker... Dat deed ik als meisje van 16 ook, dus ik zou niet waarom dat voor een jongen anders zou moeten zijn. Als het je écht niet lekker zit, fiets je toch mee?
Weest gerust, mijn zoon fietst dit dagelijks hoor en hij is inderdaad niet van suiker. Maar om een puber om 23.00 in de avond dat ook te laten doen, vind ik wel een dingetje, jij niet?
Kelan schreef:Volgens mij is het probleem helemaal niet zo groot toch?
- (verplicht) onderdeel van het vak CKV is een voorstelling bijwonen
- school helpt/faciliteert dit door 3 mogelijke data voor te stellen (en die zelfs te betalen)
- je zoon kan die 3 data niet (2 x omdat jullie er allemaal niet zijn, 1 x omdat er geen auto is om hem te brengen/halen)
Dan zoek je toch een andere datum voor een voorstelling, wanneer je zoon wel kan en jullie hem kunnen halen/brengen, stelt die voor aan de school/leraar, en het is waarschijnlijk geregeld.
Sure_lee schreef:Ik lees nergens dat deze voorstellingen verplicht zijn op deze dagen. Enkel dat de school de mogelijkheid biedt om een verplicht punt te halen en dat zij deze voorstelling dan betalen.
Als jouw zoon op een ander moment naar een andere voostelling gaat en jullie dit zelf betalen lijkt me dit geen enkel probleem. Of lees ik nu krom?