Uitwisbare notitieboeken, ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Re: Uitwisbare notitieboeken, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 21:29

Daar heb ik ook naar gekeken, maar heb nog 0 ervaring met dit soort dingen en dan is zo’n Remarkable best een uitgave, dus eerst dit maar even uitproberen. Ben heel benieuwd, hoop dat het pakket snel bezorgd wordt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 21:57

Ik snap de meerwaarde niet van een Remarkable. Kan je voor dat geld niet beter een tablet of iPad kopen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 06:26

Ik vind mijn Remarkable echt tig keer fijner dan de iPad. De iPad ligt vooral stof te vangen in de kast :=
De Remarkable schrijft en leest gewoon veel fijner. Ook buiten in volle zon, je hoeft hem niet steeds op te laden en je hebt geen afleiding van allerlei andere apps en meldingen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 08:20

PostNL was vroeg vandaag, het pakket is al binnen! Heb nog niet kunnen ontdekken waarom het tweedekans is, ziet er uit als nieuw, ik ben blij!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 07:32

Zertab schreef:
Ik snap de meerwaarde niet van een Remarkable. Kan je voor dat geld niet beter een tablet of iPad kopen?

De reMarkable heeft een wat stroever scherm waardoor het meer schrijft als papier. Een tablat heeft een heel glad oppervlak wat het schrijven minder fijn maakt.

Mijn werk heeft er, na lang 'zeuren', ook een voor mij besteld.

Er is sinds september een nieuwer model uit, de paper pro move. Deze is de helft kleiner dan de gewone paper pro die zo groot is als een a4tje. Ben bijzonder benieuwd!
Nu hoef ik geen notitieboekje per maand meer vol te schrijven en blijven mijn aantekeningen beter geordend en terug te vinden.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 08:01

PSvanLot schreef:
Nu hoef ik geen notitieboekje per maand meer vol te schrijven en blijven mijn aantekeningen beter geordend en terug te vinden.

Je moet wel echt een goede mappenstructuur en naamgeving bedenken, want het wordt toch best snel een rommeltje.

Verder is het een geweldig ding, ik heb hem al jaren (early bird). Het schrijft echt super. En er zijn ook steeds meer pfd templates voor te koop en te vinden (of je kan ze zelf maken) en ook Remarkable levert templates voor notebooks.

Dat was in het begin echt een gedoe, toen kon je nog niet zoveel met pdf's en waren er maar heel beperkt templates voor notebooks (ruitjes, lijntjes en nog een paar) die ging iedereen dus zelf maken en dan met kunst en vliegwerk erop zetten. Bij elke update (wekelijks!) was je alles weer kwijg (niet de notities zelf hoor, maar de achtergrond).
Nu gaat dat allemaal heel makkelijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 10:00

De paper pro move ziet er ook top uit. Voor sommige dingen vind ik het formaat van mijn Remarkable 2 net wat onhandig. Maar die van mij werkt nog steeds perfect, ik ben er nog steeds super blij mee.

Wat gaaf dat je hem van je werkt krijgt! Ik ben benieuwd hoe hij bevalt :D

Ik heb bij die van mij ook wat mappen, maar ik vind hem erg overzichtelijk juist :j Alleen de snelle schetsen is soms even zoeken haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 20:58

Tilmar schreef:
PSvanLot schreef:

Je moet wel echt een goede mappenstructuur en naamgeving bedenken, want het wordt toch best snel een rommeltje.

Verder is het een geweldig ding, ik heb hem al jaren (early bird). Het schrijft echt super. En er zijn ook steeds meer pfd templates voor te koop en te vinden (of je kan ze zelf maken) en ook Remarkable levert templates voor notebooks.

Dat was in het begin echt een gedoe, toen kon je nog niet zoveel met pdf's en waren er maar heel beperkt templates voor notebooks (ruitjes, lijntjes en nog een paar) die ging iedereen dus zelf maken en dan met kunst en vliegwerk erop zetten. Bij elke update (wekelijks!) was je alles weer kwijg (niet de notities zelf hoor, maar de achtergrond).
Nu gaat dat allemaal heel makkelijk.

Dat is juist waar ik enorm naar uit kijk, dat ik mappen kan maken. Nu zitten al mijn overleggen door elkaar en heb ik plastic plakkende aanwijzers in stukjes geknipt en een kleur gegeven om nog een beetje overzicht te hebben waar ik iets kan vinden. Echt om te janken

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:00

8nnemiek schreef:
De paper pro move ziet er ook top uit. Voor sommige dingen vind ik het formaat van mijn Remarkable 2 net wat onhandig. Maar die van mij werkt nog steeds perfect, ik ben er nog steeds super blij mee.

Wat gaaf dat je hem van je werkt krijgt! Ik ben benieuwd hoe hij bevalt :D

Ik heb bij die van mij ook wat mappen, maar ik vind hem erg overzichtelijk juist :j Alleen de snelle schetsen is soms even zoeken haha.

Het formaat zat me inderdaad nog wat tegen omdat ik hem mee moet nemen naar verschillende locaties. Maar dat is met de move opgelost!

Top dat jou apparaat het nog zo goed doet!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 06:24

Zertab schreef:

Ik heb die afweging gemaakt en dus een iPad, maar ik vind m niet handig als notitieblok. Ik kan geen goede app vinden (notes is ook niet wat ik handig vind) waarmee ik een multi map het meest benader dus ik schrijf alsnog op papier
Ik heb geen ervaring met remarkable maar ik mag aannemen dat die dat wel heeft omdat het er echt voor gemaakt is :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:57

Is multimap echt nodig als je ook kan zoeken in geschreven tekst?

Notes is daar best wel goed in.

Handgeschreven tekst
Afbeelding

Zoeken op die tekst
Afbeelding

Zelf vind ik notes dus best wel fijn. Lekker basic, maar het doet wat het moet. Maar nu zit ik in het hele Apple systeem en gebruik ik de notes app dus ook op mijn laptop en synchroniseert dat erg prettig.

En dat is precies wat mij tegenstaat aan de remarkable. Zó duur en dan nog geen feilloze synchronisatie via bijvoorbeeld Dropbox. Ja, import export kan, maar echte cloud storage met synchronisatie niet. Tenzij je geloof ik hun subscription gebruikt.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:15

Ik heb op basis van de positieve ervaringen hier een Moyu besteld, ik ben echt heel benieuwd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:37

Ik had de Remarkable net op tijd gekocht gelukkig, net voor het abonnement, dus ik heb een levenslange gratis cloud synchronisatie. Toch gebruik ik die niet enorm vaak. Alleen als ik even een notitie wil bekijken en de Remarkable niet bij me heb.
Maar ik vind dat zoiets op vandaag eigenlijk gewoon standaard erbij moet zitten. Extra ruimte bijkopen, oké, maar een beetje cloud opslag kan toch niet zo duur zijn tegenover de al zo hoge prijs van de apparaten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:09

Nou ja, ik wil vooral niet wéér een cloud dienst erbij. Integreer gewoon fatsoenlijk met de meest gebruikelijke. Maar goed, ik ben intussen zo gewend om op al mijn apparaten bij al mijn bestanden te kunnen en overal mijn notities te lezen en bij te werken (laptop, iPhone, iPad), dat ik ook niet meer anders zou willen.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 13:36

Ik heb door dit topic mijn Bambook opgezocht. Ik vind de kwaliteit minder dan mijn Correctbook. Ben met beide heel zuinig om gegaan en Bambook heeft beschadigingen. Krijg het ook minder goed schoon dan de Correctbook. Digitale opties geen ervaring mee, maar sommige zien er wel fijn uit!