Aparte beroepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:11

Ik ben senior shipping coördinator bij een Amerikaans bedrijf.
Denk dat iedereen wel eens een scanner bij de jumbo in zijn handen heeft gehad, die exporteren wij worldwide. (Incl printers, scanners en parts)
Tevens ben ik declarant en expediteur van origin dus al die kennis komt mooi van pas.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:13

Fid schreef:
Ik werk als terminale nachtdienst. Niet speciaal.

Ik werk als ziekenverzorgende (VIG-er) in de terminale zorg en dan inderdaad ook alleen nachtdiensten. Ik zit bij mensen thuis of val in in de hospice.

Ik vind het heel mooi werk, vaak heel kort en intens iemand leren kennen tijdens meest vreselijkste tijd van die persoon.
Erg mooi en dankbaar beroep om er voor de cliënt en familie te zijn.

Leuke en interessante beroepen komen voorbij :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:13

Suliko schreef:
Interessant om te lezen!
Hier niet echt een bijzonder beroep, maar wel apart als studentenbijbaan denk ik. Ik begeleid 1x in de maand een logeerweekend voor meiden met een verstandelijke beperking en/of mentale stoornissen/ass. Heb 1,5 jaar een huisje gedaan met meiden met syndroom van down en doe nu sinds 8 maanden een huisje met meiden met autisme/AD(H)D/hoogbegaafdheid/hechtingsproblematiek.
Dit doe ik naast mijn universitaire bachelor humanistiek. Heb het 2 jaar als vrijwilliger gedaan en heb sindskort een contract als persoonlijk begeleider. Wat dat betreft loont vrijwilligen soms echt wel! Nu werk ik officieel al in de zorg zonder mijn papiertje gehaald te hebben. :D

Wat een waardevolle (bij)baan!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:15

fleurtjeuh schreef:
Ah super vet!
Hoe ben je hier mee begonnen?

Zelf ben ik momenteel werkloos maar ik mijn vrije tijd ben ik moderator in een nederlandse online swingers community :D En wij organiseren avonden voor gelijkgestemden
En dan heb ik het niet over dansen ;) Al worden daar enoeg grapjes over gemaakt

Haha swingen heeft raakvlakken maar is heel wat anders natuurlijk, zal wel een gezellige community zijn vermoed ik.

Ik ben heel lang vermoeid geweest en zocht werk waar ik met weinig uren toch een beetje inkomen kon hebben. Hier eens mee gelopen en het mentale spel wat je speelt bleek ik toch echt heel leuk te vinden.

deksel schreef:
Weet niet in hoeverre het echt bijzonder is maar ik werk/loop nu stage in het zorgteam van een middelbare vmboschool en op de ISK (internationele schakelklas). Heel uitdagend, afwisselend en leuk werk! *\o/*

@Azmay, wat een tof beroep!! Je zegt dat je 4u per week fysiek werk hebt, is dit fysiek als in seks of hoe bedoel je dat? En hoelang doe je dit al? Hoe ben je 'bekend' geworden/hoe heb je een klantenbestaan opgebouwd?

Ik heb geen sex tijdens het werk, al heb ik dat wel ooit gedaan. Raak wel piemels aan, maar soms willen mensen ook echt alleen maar knuffelen of een massage. Of juist met zwepen geslagen worden, vernederd worden, bekeken worden of bekijken. Heel afwisselend.
Ik doe dit nu een jaar, heb eerst via een huis gewerkt en ben nu als zelfstandige verder gegaan. Maak reclame op het internet, zijn dezelfde sites als die voor prostitutie gebruikt worden, soms moet ik dus wel even verduidelijken dat bepaalde dingen niet de bedoeling zijn.

Sintara

Re: Apparte beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:18

Ik werk voor een speelgoed fabrikant en ontwikkel onder andere nieuwe producten voor de Nederlandstalige markt (geen kinky speelgoed :P, denk aan puzzels en bordspellen en dergelijke)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:19

Ik ben vrijwillig taalnazi. Aparte is met één p

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:20

Leuk topic grappig om al die verschillende beroepen te zien

rien10 schreef:
Mijn man is diervoedingsdeskundige exotische dieren. Of in goed Nederlands zoo animal nutritionist.

Gaaf zeg. Dit leek mij ook heel gaaf om te doen. Heb mijn masterthesis ook gedaan bij een dierentuin. Helaas maar weinig werk in dus als nutritionist gaan werken bij een veevoeder bedrijf

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:21

Ik ga niet iedereen quoten die ik interessant vind, maar even an iedereen: waren het beroepen die jullie altijd al aanspraken of zijn jullie erin gegroeid?

Ik als zorgmedewerker kan overal terecht maar mijn hart en passie is toch echt de thuiszorg. Mensen die terminaal waren trokken altijd al mijn aandacht en toen ik een vacature voor mijn huidige baan tegenkwam was de keus snel gemaakt.
Scheelt dat ik totaal geen ochtendpersoon ben en moeite had om fris en fruitig om 7 uur bij de eerste cliënt naar binnen te gaan.

Dus is het iets wat je van jongs af aan wilde of ben je er stomtoevallig tegenaan gelopen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:26

Ik organiseer als bijbaan wildplukwandelingen. Mijn man maakt geluiden onder films en series.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:28

Amber_ schreef:
Oh ik ga volgen *D altijd leuk zulke topics. Dan kom je ineens beroepen tegen, waar je niks van af weet!

Ik werk als ruiter bij de bereden politie. Dus niet heel bijzonder haha.

webster543 schreef:
Wat een bijzondere beroepen!!!
Ik ben drugs/geld hondengeleider bij de politie.

Heb vanochtend nog op tv beide gezien aan het werk. Vind dat zo gaaf altijd! <3

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:29

Niet echt een bijzonder beroep (al kijk ik naar mijn collega's en zijn we straks nog meer in de minderheid over zo'n 5 jaar) maar ik ben notarieel medewerker. Veel concurrentie tussen bedrijven die medewerkers van elkaar willen overnemen omdat er te weinig medewerkers beschikbaar zijn.

Voel me erg saai als ik kijk naar wat de rest doet :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:30

K_nolan schreef:
littlexannie schreef:
@K_nolan wat interessant!
Wat is nou het meest bijzondere wat je ooit bent tegengekomen?

Dat is een lastige, waar ik nu sta ik wel bijzonder waar we gehele huisplattegronden hebben. Paar jaar geleden heb ik bij een kerk gegraven en hier hebben we heel veel menselijk botmateriaal opgegraven dat was wel bijzonder. Ik doe ook 2e wereldoorlog explosieven en vliegtuigbommen zien is ook altijd wel weer erg bijzonder :o

Zelf persoonlijk vindt ik de Romeinse periode het leukst dus ik wordt erg gelukkig van Romeinse munten en aardewerk

Hier in Deventer is er een tijdje geleden veel gegraven rondom de Lebuïneskerk, kon je als omstander ook gewoon bij kijken. Super tof om inderdaad menselijke botten naar boven te zien komen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:31

Misschien een idee dat sommige een eigen topic openen net als laatst iemand die overledenen verzorgt.

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het gaat bij de bereden politie, centralist 112,hondengeleider bij de politie etc

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 19:37

Eef-bam ik heb al jaren een gave ik leg kaarten en doe koffiedik kijken, maar ook nog andere dingen. Als je geen gave hebt dan wordt het gissen en dan wil ik echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:38

Rivendell schreef:
Ik ben vrijwillig taalnazi. Aparte is met één p

_/-\o_

TS, ik ben zo vervelend geweest om een TeM te doen voor je taalfout in de titel.
T'is allemaal al apart genoeg O:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 19:49

Haha ik had haast ik had een boeking en ik werd gebeld kan je nu komen. Ik moest nog een uur in de auto zitten.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Apparte beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:54

Ik werk op de huisartsenpost als ambulance chauffeur (dus die personenwagens met secundaire striping) ik breng de arts van a naar b en assisteer waar dat kan :)

Als mijn oud-huisarts mij hier niet op getipt had had ik nooit geweten dat dit beroep bestond en was ik nu geen leidinggevende :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:59

Als ik het goed begrijp rij je de huisarts die dan dienst heeft rond? Heb je daar een opleiding voor nodig?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:04

billy3105 schreef:
Ik werk op de huisartsenpost als ambulance chauffeur (dus die personenwagens met secundaire striping) ik breng de arts van a naar b en assisteer waar dat kan :)

Als mijn oud-huisarts mij hier niet op getipt had had ik nooit geweten dat dit beroep bestond en was ik nu geen leidinggevende :))

Leek mij ook tof, maar ik kwam erachter dat je dan onder een Taxi chauffeur CAO valt en niet langer meer onder een ZorgCAO.
Ik ben altijd erg blij met jullie.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:07

moonsparkle schreef:
Als ik het goed begrijp rij je de huisarts die dan dienst heeft rond? Heb je daar een opleiding voor nodig?

Klopt! De arts die op dat moment visite dienst heeft gaat met mij mee (of ik met hem :') ) Ik heb hiervoor intern mijn opleiding voor gehad, het enige vereiste is goede dosis verkeersinzicht en een geldig EHBO. Als kwaliteiten zien we graag zelfredzaamheid, creativiteit, en mensgerichtheid. Het werk vind ik echt ontzettend leuk :D
Onali schreef:
Leek mij ook tof, maar ik kwam erachter dat je dan onder een Taxi chauffeur CAO valt en niet langer meer onder een ZorgCAO.
Ik ben altijd erg blij met jullie.

CAO is wel een dingetje inderdaad :') Naar mijn weten vallen we al langere tijd niet onder de zorgCAO maar daar durf ik niet verder op in te gaan.

Wij zijn ook weer blij met jullie! De flexibiliteit lijkt soms oneindig
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 04-04-22 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:07

marleen_usar schreef:
Eef-bam ik heb al jaren een gave ik leg kaarten en doe koffiedik kijken, maar ook nog andere dingen. Als je geen gave hebt dan wordt het gissen en dan wil ik echt niet.

"Koffiedik kijken" is toch geen beroep, maar een uitdrukking? }:0

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 20:12

Nee dat doe je met een kopje en koffieprut.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:13

webster543 schreef:

Afbeelding
Ze wil op sollicitatie :j

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:16

Ik ben klinisch verloskundige, ik werk dus in een ziekenhuis en alle vrouwen die daar met een reden (medische indicatie) komen bevallen , bevallen onder mijn leiding. En als het allemaal goed verloopt, komt er geen gynaecoloog aan te pas. Ik start dus zelf eventueel infuzen en medicatie op en stuur het verpleegkundig team ook aan. En spoedconsulten zie ik ook zelf.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:19

LaPluche schreef:
webster543 schreef:

[ [url=m/ybjqSr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze wil op sollicitatie :j

Dan ben je ze kwijt :P

Wat een bijzondere beroepen hebben jullie toch!!
Super leuk om te lezen!