Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fid schreef:Ik werk als terminale nachtdienst. Niet speciaal.
Suliko schreef:Interessant om te lezen!
Hier niet echt een bijzonder beroep, maar wel apart als studentenbijbaan denk ik. Ik begeleid 1x in de maand een logeerweekend voor meiden met een verstandelijke beperking en/of mentale stoornissen/ass. Heb 1,5 jaar een huisje gedaan met meiden met syndroom van down en doe nu sinds 8 maanden een huisje met meiden met autisme/AD(H)D/hoogbegaafdheid/hechtingsproblematiek.
Dit doe ik naast mijn universitaire bachelor humanistiek. Heb het 2 jaar als vrijwilliger gedaan en heb sindskort een contract als persoonlijk begeleider. Wat dat betreft loont vrijwilligen soms echt wel! Nu werk ik officieel al in de zorg zonder mijn papiertje gehaald te hebben.
fleurtjeuh schreef:Ah super vet!
Hoe ben je hier mee begonnen?
Zelf ben ik momenteel werkloos maar ik mijn vrije tijd ben ik moderator in een nederlandse online swingers communityEn wij organiseren avonden voor gelijkgestemden
En dan heb ik het niet over dansenAl worden daar enoeg grapjes over gemaakt
deksel schreef:Weet niet in hoeverre het echt bijzonder is maar ik werk/loop nu stage in het zorgteam van een middelbare vmboschool en op de ISK (internationele schakelklas). Heel uitdagend, afwisselend en leuk werk!![]()
@Azmay, wat een tof beroep!! Je zegt dat je 4u per week fysiek werk hebt, is dit fysiek als in seks of hoe bedoel je dat? En hoelang doe je dit al? Hoe ben je 'bekend' geworden/hoe heb je een klantenbestaan opgebouwd?
rien10 schreef:Mijn man is diervoedingsdeskundige exotische dieren. Of in goed Nederlands zoo animal nutritionist.
Amber_ schreef:Oh ik ga volgenaltijd leuk zulke topics. Dan kom je ineens beroepen tegen, waar je niks van af weet!
Ik werk als ruiter bij de bereden politie. Dus niet heel bijzonder haha.
webster543 schreef:Wat een bijzondere beroepen!!!
Ik ben drugs/geld hondengeleider bij de politie.
K_nolan schreef:littlexannie schreef:@K_nolan wat interessant!
Wat is nou het meest bijzondere wat je ooit bent tegengekomen?
Dat is een lastige, waar ik nu sta ik wel bijzonder waar we gehele huisplattegronden hebben. Paar jaar geleden heb ik bij een kerk gegraven en hier hebben we heel veel menselijk botmateriaal opgegraven dat was wel bijzonder. Ik doe ook 2e wereldoorlog explosieven en vliegtuigbommen zien is ook altijd wel weer erg bijzonder
Zelf persoonlijk vindt ik de Romeinse periode het leukst dus ik wordt erg gelukkig van Romeinse munten en aardewerk
billy3105 schreef:Ik werk op de huisartsenpost als ambulance chauffeur (dus die personenwagens met secundaire striping) ik breng de arts van a naar b en assisteer waar dat kan
Als mijn oud-huisarts mij hier niet op getipt had had ik nooit geweten dat dit beroep bestond en was ik nu geen leidinggevende
moonsparkle schreef:Als ik het goed begrijp rij je de huisarts die dan dienst heeft rond? Heb je daar een opleiding voor nodig?
Onali schreef:Leek mij ook tof, maar ik kwam erachter dat je dan onder een Taxi chauffeur CAO valt en niet langer meer onder een ZorgCAO.
Ik ben altijd erg blij met jullie.