Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Is dit gewoon gratis?
Wij willen graag Spaans leren maar vinden die cursussen best duur.
Femke_Tweety schreef:AaronYve schreef:Ik ben inmiddels opnieuw begonnen met spaans aangezien mijn nieuwe telefoon wel de app meenam maar niet de inhoud.
Jammer dat hij de voortgang niet meenam.
Bij Duits kreeg ik een soort pre-test om te kijken wat ik al kon, en ik kon ergens op een wat verder level starten.
Kreeg jij die optie niet bij Spaans? Dus een test om level te bepalen?
Janneke93 schreef:Ik ben bezig met Zweeds. Jammer genoeg is dit niet vanuit het Nederlands te doen, dus ik moet van Nederlands naar Engels naar Zweeds en weer terug.
Ik hoor trouwens wel van meerdere mensen dat het niets “echt” Zweeds is kwa spraak (ander accent of iets dergelijks?). Misschien zijn er hier bokkers die er meer van weten? Zou jammer zijn als ik de taal verkeerd leer uit te spreken.
emilyslaluna schreef:Leuk dat je dit topic start Femke_Tweety!
Ik kom ook graag meekletsen!
Ik ben in juli 2020 gestart met mijn Frans weer bij te spijkeren. Ik heb op de middelbare school 6 jaar Frans gehad maar helaas kan ik niet zeggen dat ik daar echt veel mee kon qua spreken. En omdat er bij ons op school veel Franse klanten zijn, vond ik het toch handig om het weer op te pakken.
Ik doe het ook vanuit het Engels. Dit was in het begin erg wennen omdat het op school altijd vanuit het Nederlands werd aangeleerd. Maar op zich was ik er snel aan gewend doordat ik tweetalig ben opgevoed (Engels en Nederlands).
Ik ben dus zoals gezegd in juli 2020 begonnen en heb een streak van 515 dagen. Eigenlijk ben ik non-stop bezig sinds juli 2020 maar doordat ik dus wel gebruik maak van freeze streaks wanneer ik een dag mis, is mijn streak korter.
Hoe maken jullie de lessen? Gewoon random een lesje verspreid over de unit zoals de reclame? Ik ben benieuwd of er iemand is die net als ik gewoon van boven naar beneden steeds een bolletje helemaal afwerkt tot het goud is. Of ja, ik doe het per 1 of 2 bolletjes, afhankelijk van of die alleen of naast elkaar staan. En zo werk ik de units af. Ik ben momenteel halverwege unit 2 qua goud en het komt neer op 144 kroontjes.
Misschien kunnen we elkaars namen hier zetten en toevoegen om elkaar ook via de app te feliciteren oid?![]()
Mijn gebruikersnaam is hetzelfde als die van bokt: emilyslaluna
Amalarab schreef:En kun je nu goed Frans spreken met die Franse klanten? Ik overwoog een (dure) taalcursus in Frankrijk zelf maar zit met een geblesseerde knie. Duolingo klinkt wel goed!
JMJ schreef:moonsparkle schreef:Ik heb al 4 kroontjesik vind het vooral jammer dat m'n hartjes meestal zo snel op zijn
Als je Duolingo via een webbrowser gebruikt heb je daar geen last van, je kan ook een classroom aanmaken, dan heb je in de App onbeperkt hartjes.