Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:59

Oh ah dat heb ik nog niet gevonden. Hihi dan merk ik dat mijn hoofd dergelijke dingen wel registreerd maar er niks mee doet. Altijd handig zulke hersens. :')

JMJ

Re: Duolingo; elkaar motiveren en ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:23

Ik gebruik Duolingo nu bijna 2 jaar om Frans te leren, ik moest volledig opnieuw beginnen, van de middelbare school is helemaal niets blijven hangen.

Ik heb ook vaak moeite met de "Engelse" vertaling van sommige zinnen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:32

Leuk dit! Ik ben 29 dagen bezig met Russisch :+
Wel grappig dat ik nu sommige woorden uit het nieuws kan lezen. Verder kan ik er waarschijnlijk nooit iets mee, maar het is wel grappig.

Dat boekje heb ik trouwens niet. Ik heb daar een tekentje om het alfabet te leren. Ze schrijven een beetje anders daar.
Afbeelding

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:35

chanicha schreef:
Is dit gewoon gratis?
Wij willen graag Spaans leren maar vinden die cursussen best duur.

Via edx.org kun je gratis online cursussen Spaans volgen i.s.m. met de universiteit van Valencia Klik

(het edx.org platform is opgericht door Harvard en MIT)

Duolingo Spaans is ook gratis, maar meer Mexicaans/Zuid Amerikaans Spaans

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:37

Femke_Tweety schreef:
AaronYve schreef:
Ik ben inmiddels opnieuw begonnen met spaans aangezien mijn nieuwe telefoon wel de app meenam maar niet de inhoud. :')

Jammer dat hij de voortgang niet meenam.

Bij Duits kreeg ik een soort pre-test om te kijken wat ik al kon, en ik kon ergens op een wat verder level starten.

Kreeg jij die optie niet bij Spaans? Dus een test om level te bepalen?

Jawel, gelukkig al heel wat mogen overslaan maar niet terug op oude niveau. De steeds 20 perfect lesson scheelt ook want zo kom ik ook wat verder dan normaal

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:47

Janneke93 schreef:
Ik ben bezig met Zweeds. Jammer genoeg is dit niet vanuit het Nederlands te doen, dus ik moet van Nederlands naar Engels naar Zweeds en weer terug.

Ik hoor trouwens wel van meerdere mensen dat het niets “echt” Zweeds is kwa spraak (ander accent of iets dergelijks?). Misschien zijn er hier bokkers die er meer van weten? Zou jammer zijn als ik de taal verkeerd leer uit te spreken.

Ik heb mijn Duolingo-Zweeds (met links en rechts wat Engels er door) uitgeprobeerd in Zweden en dat ging helemaal prima hoor :j :D

Ik moet er maar weer eens mee verder, ging best goed. Polisen är efter mig :Y)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:49

Oeh, ik overweeg dit al een tijdje.

Sowieso zou het goed zijn om mijn Duits bij te halen, zeker nu ik dat op mijn werk ook steeds meer gebruik.
Weet iemand toevallig of je direct Nederlands-Pools kan leren? Of dat je Engels-Pools hebt? Dat zou voor mij een goede reden zijn om de app ook echt te downloaden :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:55

Engels/Pools :j

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:36

emilyslaluna schreef:
Leuk dat je dit topic start Femke_Tweety!

Ik kom ook graag meekletsen!
Ik ben in juli 2020 gestart met mijn Frans weer bij te spijkeren. Ik heb op de middelbare school 6 jaar Frans gehad maar helaas kan ik niet zeggen dat ik daar echt veel mee kon qua spreken. En omdat er bij ons op school veel Franse klanten zijn, vond ik het toch handig om het weer op te pakken.

Ik doe het ook vanuit het Engels. Dit was in het begin erg wennen omdat het op school altijd vanuit het Nederlands werd aangeleerd. Maar op zich was ik er snel aan gewend doordat ik tweetalig ben opgevoed (Engels en Nederlands).

Ik ben dus zoals gezegd in juli 2020 begonnen en heb een streak van 515 dagen. Eigenlijk ben ik non-stop bezig sinds juli 2020 maar doordat ik dus wel gebruik maak van freeze streaks wanneer ik een dag mis, is mijn streak korter.

Hoe maken jullie de lessen? Gewoon random een lesje verspreid over de unit zoals de reclame? Ik ben benieuwd of er iemand is die net als ik gewoon van boven naar beneden steeds een bolletje helemaal afwerkt tot het goud is. Of ja, ik doe het per 1 of 2 bolletjes, afhankelijk van of die alleen of naast elkaar staan. En zo werk ik de units af. Ik ben momenteel halverwege unit 2 qua goud en het komt neer op 144 kroontjes.

Misschien kunnen we elkaars namen hier zetten en toevoegen om elkaar ook via de app te feliciteren oid? *\o/*

Mijn gebruikersnaam is hetzelfde als die van bokt: emilyslaluna :D

En kun je nu goed Frans spreken met die Franse klanten? Ik overwoog een (dure) taalcursus in Frankrijk zelf maar zit met een geblesseerde knie. Duolingo klinkt wel goed!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:42

_O-
10 punten gehaald :):)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 17:44

chanicha schreef:
_O-
10 punten gehaald :):)

*\%/*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:44

Amalarab schreef:
En kun je nu goed Frans spreken met die Franse klanten? Ik overwoog een (dure) taalcursus in Frankrijk zelf maar zit met een geblesseerde knie. Duolingo klinkt wel goed!

Ik zou niet zeggen dat ik echt goed Frans kan spreken nu met de klanten, maar dat komt grotendeels doordat het om diergeneeskundige woordenschat gaat. De gesprekken vinden plaats wanneer ze binnen komen met een spoedpatient dus vaak spreken de eigenaren ook heel snel vanwege de stress. Dat helpt niet mee natuurlijk.

Maar ik kan het wel wat beter verstaan en als de klant meewerkt en geduld heeft. Dan komen we er wel uit. :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 18:37

Ik ben inmiddels een paar keer gestruikeld over hetzelfde woord.

Mijn hoofd vindt het blijkbaar onlogisch dat jurk mannelijk is in het Spaans.
Ik kies automatisch voor vrouwelijk.

Blijkbaar heeft mijn hoofd nog vooroordelen ook :')

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:37

Ah wat een super leuk topic! Heb dit eigenlijk ook echt wel nodig :+

Ik ben in 2020 na een vakantie naar Rhodos begonnen met Grieks leren, zit nu op 544 dagen met 218 kroontjes :o , maar merk wel dat ik het super moeilijk vind om gemotiveerd te blijven. Inderdaad helemaal als je voor 1 kroontje meer dan 6 lessen moet doen.

Grieks mist volgens mij een paar functies die andere talen wel hebben (of ik heb het uitstaan natuurlijk), maar kan bijvoorbeeld geen verhaaltjes doen en heb ook geen vragen waar je het zelf in moet spreken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:42

Klopt, Goner. Ik heb ook geen verhaaltjes en dingen om in te spreken. Wie ben jij op DL? Ik sta bovenaan in de SilverLeague vandaag :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:31

Ik heb ook geen verhaaltjes, maar ik moet wel zelf inspreken. Vaak sla ik dat over, want op de een of andere manier vindt ie het vaak niet goed, terwijl het echt precies hetzelfde is als wat de app zegt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:38

Ik heb al 4 kroontjes :') ik vind het vooral jammer dat m'n hartjes meestal zo snel op zijn

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 19:43

Bij een level op practice klikken.
Na oefenen krijg je weer een hartje

Afbeelding

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:44

moonsparkle schreef:
Ik heb al 4 kroontjes :') ik vind het vooral jammer dat m'n hartjes meestal zo snel op zijn

Als je Duolingo via een webbrowser gebruikt heb je daar geen last van, je kan ook een classroom aanmaken, dan heb je in de App onbeperkt hartjes.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:47

Ik ben vorig jaar ooit begonnen met Spaans via Duolingo, dat beviel zo goed dat ik de taalcursus Spaans via NTI heb aangeschaft. Helaas daar halve wege afgehaakt.

Nu zie ik dit topic voorbij komen en begint het toch te kriebelen om weer op te pakken! :D :o

Eerst maar weer eens via Duolingo van start gaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:52

JMJ schreef:
moonsparkle schreef:

Als je Duolingo via een webbrowser gebruikt heb je daar geen last van, je kan ook een classroom aanmaken, dan heb je in de App onbeperkt hartjes.

Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 19:59

Hee, leuk! Ik heb inmiddels een 609 day streak Noors en ben net begonnen met Indonesisch (en af en toe probeer ik Turks nog wat bij te houden, maar dat wordt wat veel).

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 20:43

Ooh leuk! Duolingo is een fijne manier om wat bij te leren! Ik heb een tijdje terug mijn 1000 day streak gehaald met Italiaans en toen cold turkey gestopt :') Wens jullie veel plezier, succes en doorzettingsvermogen toe! +:)+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 21:30

Beetje jammer weer dit.... :') :')

Beter opletten :')

Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 21:40

Leuk, een duolingo topic!
Ik ben een jaar of 3,5 geleden begonnen toen ik een paar bij een Mexicaanse ruiter had staan. Die had vaak grooms uit Mexico en ik vond het zo onhandig dat ik daar niet mee kon communiceren :+

Inmiddels een 1227 dagen streak en dan moet je dus wel doorzetten, want anders is het zonde.
Sinds kort een plus-account, want ik vond het zo irritant dat ik dan hartjes moest 'bij kopen' om verder te kunnen oefenen als ik iets lastig vond. Dus ik was op een gegeven moment alleen nog maar dingen aan het herhalen die ik al kon :+