'Slecht' betaald krijgen maar het werk graag doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:45

Plukje schreef:
Ik heb absoluut geen slecht salaris, maar ik weet wel zeker dat ik bij een andere werkgever in ieder geval € 2000,- meer kan verdienden per maand. Dat is een hele hoop geld en brengt me zo af en toe echt wel aan het twijfelen. Maar dan denk ik weer aan het gave werk wat ik nu heb, de waardering, de mooie projecten, de verantwoordelijkheden, de vrijheid en de goede relatie met werkgever en collega’s en dan pieker ik er al niet meer over om weg te gaan.
Maar goed, af en toe komt er heus een vlaag voorbij van ‘waarom verdien ik niet meer’.

Maar zou jij dan niet een keer om tafel kunnen gaan zitten met je werkgever? Er was laatst iemand hier die dit had gedaan en daar toch wel een leuke loonsverhoging uit heeft gesleept.
Zolang jij niets zegt zal de werkgever ook niets aanbieden. Die relatie met de werkgever is niet gelijk slecht als je daarover begint, daarnaast gaat het toch op een gegeven moment vreten aan je, zeker als het verschil zo groot is.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:25

Ik heb ook zo'n baan.
Recent om loonsverhoging gevraagd maar dat was niet mogelijk.
Al mijn collega's verdienen meer omdat ze er al langer zitten, terwijl ik meer verantwoordelijkheid neem en meer kan als de meesten.

Ik doe dingen die ik niet leuk vind gewoon niet meer en zeg dan ook stug tegen mijn leidinggevende "Krijg ik niet genoeg betaald voor." (Niet een hele goede instelling, maar zelfs dan doe ik meer dan de rest lol)

Hou verder m'n ogen wel open.

Mijn loon ga ik hier niet delen want het is om te janken :')

Doubtless

Re: 'Slecht' betaald krijgen maar het werk graag doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:44

Zo'n raar beleid Esaqar... Dat is niet mogelijk... Als ze iemand nieuws aan moeten nemen zit je te kijken met recruitmentkosten, inwerkkosten + waarschijnlijk opslag omdat het een ontzettend krappe arbeidsmarkt is. Maar goed functionerend personeel wat verhoging geven, nee da's niet mogelijk :roll:

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:51

Ach zo ken ik het ook ja. Je hebt niet exceptioneel genoeg gepresteerd dus blijf je op minimum zitten. Ik ben achteraf zo blij dat ik de keuze heb gemaakt om daar weg te gaan. Het werk was leuk, collega's waren leuk en ja, je kon in principe heel veel doen wat je leuk vond. Maar je kreeg geen cent extra, alle nieuwelingen kregen ook precies hetzelfde. Mooiste van alles is nog dat je dus 1 keer per jaar om loonsverhoging kon vragen, maar als 'gewone' werknemer kreeg je dat dus echt nooit, alleen maar als je manager was. Je had nooit genoeg extra's gedaan, was nooit bijzonder genoeg, het was gewoon nooit goed genoeg. Maar wel verwachten van je dat je managertaken doet voor dat loontje :evaw: :evaw:

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:48

Yv_ schreef:
Denk dat de regio waarin iemand woont ook wel iets heel belangrijks is hierin. Het bedrag wat jij noemt waar jullie mee kunnen rondkomen, betekent voor mij zuiver vaste lasten en zou ik geen boterham meer kunnen kopen.

Tiggs schreef:
Idd, dat geldt voor mij ook en dan heb ik niet eens een hoge hypotheek. Maar met g/w/l, belastingen, verzekeringen, auto, telefoon, internet zit je daar al gauw aan.

ik zei netto, dus belastingen moeten daar niet meer af. Verzekeringen waren tot een minimum beperkt, auto kon ik niet betalen dus had ik niet, internet tot een minimum beperkt en we leefden superzuinig qua energie (in de winter stoken naar amper 17/18gr als we thuis waren, anders lager)
Daarnaast woonden we in een heel oud, versleten appartement waardoor we vrij lage huur moesten betalen.
We waren ook met 2 en marge voor vakantie, uit eten, ... was er gewoonweg niet, zelfs sparen lukte in het begin amper.

Een aantal dingen zijn ook gewoon gebleven, zo hebben we nu wel een auto, maar gebruiken we die amper, dagdagelijkse verplaatsingen gaan gewoon met de fiets. En je moet die 1600/1700€ wel maal 2 doen. Zo hebben we nu ook een huisgenoot die een stuk huur en egw mee betaalt enz. Het vraag creativiteit en aanpassing, maar dat veel liever dan ander werk gaan doen op dit moment.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:29

Ik ging ook uit van dat bedrag netto, Jenara :j. Nogmaals, ik zou er net aan mijn huis en vaste lasten van kunnen betalen (en met mij nog veel meer in deze regio in de randstad), maar ik met de grootste moeite een brood op tafel kunnen zetten. Je zegt in het bovenstaande bericht dat ik het eigenlijk maal 2 moet doen. Dus: 3400 euro netto? Dat vind ik zelf niet echt weinig en volgens mij is dat zelfs boven modaal dus zou je daar met een normale levensstijl prima mee uit de voeten kunnen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 00:02

Doubtless schreef:
Plukje schreef:
Ik heb absoluut geen slecht salaris, maar ik weet wel zeker dat ik bij een andere werkgever in ieder geval € 2000,- meer kan verdienden per maand. Dat is een hele hoop geld en brengt me zo af en toe echt wel aan het twijfelen. Maar dan denk ik weer aan het gave werk wat ik nu heb, de waardering, de mooie projecten, de verantwoordelijkheden, de vrijheid en de goede relatie met werkgever en collega’s en dan pieker ik er al niet meer over om weg te gaan.
Maar goed, af en toe komt er heus een vlaag voorbij van ‘waarom verdien ik niet meer’.

Wat ik me dan afvraag he... Steekt jouw werkgever dat geld dan in zijn eigen zak? Of draaien jullie aanzienlijk minder omzet dan een andere werkgever?

Dat zijn gewoon heel andere branches, dus je kunt de business niet één op één vergelijken. Ik heb volledig inzicht in de financiën en ook mijn werkgever hoeft zich geen zorgen te maken, maar het is niet zo dat het geld tegen de muren op klotst.

ingvdh schreef:
Maar zou jij dan niet een keer om tafel kunnen gaan zitten met je werkgever? Er was laatst iemand hier die dit had gedaan en daar toch wel een leuke loonsverhoging uit heeft gesleept.
Zolang jij niets zegt zal de werkgever ook niets aanbieden. Die relatie met de werkgever is niet gelijk slecht als je daarover begint, daarnaast gaat het toch op een gegeven moment vreten aan je, zeker als het verschil zo groot is.

Sinds ik er werk ben ik al bijna € 3000,- bruto per maand meer gaan verdienen, dus gesprekken genoeg gevoerd, maar er zal altijd een gat blijven naar andere branches. Dat heeft niets met mijn onderhandelingsvaardigheden te maken.
Ik kies ervoor om hier te blijven werken en daar hoort een bepaald salaris bij. Maar dat is volgens mij precies waar dit topic over gaat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:00

Ik ben omgeschoold van iets wat beter betaalde naar iets wat minder betaalt maar wat ik leuker vind en fijner is ook doordat het om een vaste tijd dicht gaat dus geen overwerk waardoor er ook minder stress is. Mijn vorige werk was in bepaalde periodes zo druk en zo veel deadlines dat het leek of het werk nooit stopte en de hoeveelheid stress was ook heel goed te merken op de werkvloer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:06

Jenara schreef:
Yv_ schreef:
Denk dat de regio waarin iemand woont ook wel iets heel belangrijks is hierin. Het bedrag wat jij noemt waar jullie mee kunnen rondkomen, betekent voor mij zuiver vaste lasten en zou ik geen boterham meer kunnen kopen.

Tiggs schreef:
Idd, dat geldt voor mij ook en dan heb ik niet eens een hoge hypotheek. Maar met g/w/l, belastingen, verzekeringen, auto, telefoon, internet zit je daar al gauw aan.

ik zei netto, dus belastingen moeten daar niet meer af. Verzekeringen waren tot een minimum beperkt, auto kon ik niet betalen dus had ik niet, internet tot een minimum beperkt en we leefden superzuinig qua energie (in de winter stoken naar amper 17/18gr als we thuis waren, anders lager)
Daarnaast woonden we in een heel oud, versleten appartement waardoor we vrij lage huur moesten betalen.
We waren ook met 2 en marge voor vakantie, uit eten, ... was er gewoonweg niet, zelfs sparen lukte in het begin amper.

Een aantal dingen zijn ook gewoon gebleven, zo hebben we nu wel een auto, maar gebruiken we die amper, dagdagelijkse verplaatsingen gaan gewoon met de fiets. En je moet die 1600/1700€ wel maal 2 doen. Zo hebben we nu ook een huisgenoot die een stuk huur en egw mee betaalt enz. Het vraag creativiteit en aanpassing, maar dat veel liever dan ander werk gaan doen op dit moment.

Ik bedoelde gemeentelijke belastingen, sorry. Is toch al gauw 100 euro per maand.
En alleen ziektekostenverzekering plus eigen risico is ook al iets van 160 euro per maand. Zo gaat het snel qua kosten.

ps. dagdagelijks? Is zo'n raar woord, maar ik zie het steeds vaker. Is toch gewoon dagelijks? :+

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:09

Yv_ schreef:
Ik ging ook uit van dat bedrag netto, Jenara :j. Nogmaals, ik zou er net aan mijn huis en vaste lasten van kunnen betalen (en met mij nog veel meer in deze regio in de randstad), maar ik met de grootste moeite een brood op tafel kunnen zetten. Je zegt in het bovenstaande bericht dat ik het eigenlijk maal 2 moet doen. Dus: 3400 euro netto? Dat vind ik zelf niet echt weinig en volgens mij is dat zelfs boven modaal dus zou je daar met een normale levensstijl prima mee uit de voeten kunnen.

Vergeet niet dat je als je alleen bent veel meer inkomstenbelasting betaalt. Dus 3400 netto is een behoorlijk bruto salaris. Ik denk ergens tussen de 5-6k per maand.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:14

Yv_ schreef:

Dat is natuurlijk het voordeel van met 2 zijn, dus nu komen we inderdaad goed rond.
In het begin echter hadden we dus elk 900€ netto ongeveer, dus 1800€ samen, dat was krap en daar komt dus die heel sobere levensstijl vandaan, waardoor we dus nu behoorlijk kunnen sparen omdat onze kosten niet zo enorm naar omhoog zijn gegaan.
Mijn punt was alleen dat zelfs die eerste jaren ik mijn werk zodanig graag deed, dat je wel een weg rond dat lage inkomen vindt. Wat meer is natuurlijk leuk en maakt dingen makkelijker.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:39

Doubtless schreef:
Zo'n raar beleid Esaqar... Dat is niet mogelijk... Als ze iemand nieuws aan moeten nemen zit je te kijken met recruitmentkosten, inwerkkosten + waarschijnlijk opslag omdat het een ontzettend krappe arbeidsmarkt is. Maar goed functionerend personeel wat verhoging geven, nee da's niet mogelijk :roll:

Ik ga er ook zeker nog wel een mail achteraan doen haha. Anders ben ik wel een keer weg... Maar wat jij hier zegt is natuurlijk ook nog helemaal waar, over bepaalde dingen had ik nog niet nagedacht.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:13

Zeker nu ik een gezin en paard heb, vind ik een goed betaalde baan toch echt wel heel belangrijk. Ik heb momenteel een leuke baan met goede voorwaarden. Het werk is bij andere bedrijven wel eens uitdagender geweest maar dat neem ik nu toch even voor lief.

Heb leuke collega's, ze zijn erg flexibel i.c.m. kinderen en dus goede voorwaarden. Dat is voor mij nu even heel belangrijk. Een uitdagendere functie sta ik zeker voor open nu de banen voor het oprapen liggen maar wil er zeker niet op achteruit gaan.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:43

Ik werk merendeels voor mijzelf en heb een parttime baan in loondienst. Heb het er prima naar mijn zin met gezellige collega's maar verdiend ook niet echt best en zit aan de max, en ik ben alleen en heb dat extraatje wel nodig. Dus nu toch maar ogen open houden voor iets anders, met al die stijgende kosten heb ik weinig keus.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 08:25

Juttertje88 schreef:
Ik heb een superleuke baan, ik werk in een hele leuke winkel en heb gezellige collega's. Maar is wel minimum loon, maar nu kan ik er mee leven voor de uren die ik draai. Ik werk geen vaste uren per week, maar wel 3,5 tot 5 dagen in de week dat ik kan werken.
Eind juli werk ik er een jaar dus zou dan in principe vaste uren moeten krijgen (vast contract nog niet helaas) Dus ik hoop op een goed aanbod dan.
Als ik dan te weinig uren aangeboden krijg, dan moet ik kijken of ik kan blijven. Want ik moet natuurlijk wel alles kunnen blijven betalen. Als ik vaste uren krijg, heb ik geen all in loon meer dus ik ga dan volgensmij best wat naar beneden. En ik wil ook kunnen blijven paardrijden :)
Enige wat ik nog kan doen dan, is als ik bijv. 24 uur aangeboden krijg (ik wil graag 32), dat ik dan kijk of ik intern BBL kan gaan doen, maar dat moet ik tegen die tijd kijken. En als ik dan BBL kan/mag gaan doen, dan weet ik niet wanneer ik kan starten, Als dat dan september zou zijn dan is het te overzien een paar maanden minder uren, maar als ik pas in februari kan starten bijvoorbeeld, dan moet ik toch echt kijken voor wat anders. En dat is iets wat ik eigenlijk niet wil, want na meerdere nare ervaringen bij vorige banen, zit ik hier eindelijk op mijn plek <3

Ik quote mijzelf even.
Er is namelijk een hoop gebeurd, ik ga niet in op details, maar ik heb een andere baan gevonden, want wilde niet meer blijven. Dus eind juni is mijn laatste dag..

In juli begin ik bij mijn nieuwe baan, is iets verder van huis en moet met het ov ipv met de auto (want: midden in het centrum kan je niet normaal je auto kwijt).
Ik krijg bij deze nieuwe baan (ook een winkel) direct vaste uren, dus die zekerheid is ook wel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:47

Ik heb momenteel ook zo'n baan. Zou best veel meer kunnen verdienen in mijn vak, zeker met mijn ervaring. Ik heb hiervoor dezelfde functie uitgevoerd met veel meer extra's en salaris.

Je salaris krijg je een keer per maand, maar je moet elke dag naar je werk.
En dat laatste doe ik vol overgave :-)