Salaris onderhandelingen/verhogingen, hoe pak je dat nou aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:49

150 euro erbij is opzich een prima stap, ik heb er zelf 250 bijgekregen in m'n laatste onderhandeling maar dat was omdat er mensen in dezelfde functie waren aangenomen met een hoger startsalaris, ivm herzien van de salaris schalen binnen het bedrijf. Dus ze hadden wat recht te trekken. Minder dan 200 zou ik zelf niet blij mee zijn in welke situatie dan ook, want beneden dat bedrag zie je er zelf maandelijks weinig van terug na belastingaftrek.

Mijn tip, zorg dat je al je argumenten netjes op een rijtje hebt waarom jij die verhoging verdiend. Vraag feedback aan collega's om je argumenten kracht bij te zetten. Als je binnen je bedrijf niet een standaard jaarlijks leerdoel hebt, kaart dit aan. Stel er 1 (of meerdere) op aan het begin van het jaar en als je die leerdoelen dan hebt behaald, kun je aantonen dat je bent gegroeid en dus meer salaris verdiend.

Bedenk ook de tegenargumenten die ze kunnen geven en wat je daar weer op zou kunnen antwoorden.

Vraag rond bij vrienden en collega's en maak gebruik van alle data beschikbaar op internet om te zien wat marktconform is. Ga daar dan 100/200 boven zitten (want je werkgever gaat natuurlijk ook onderhandelen).

Wil je er nog verder in gaan, een vriend van mij heeft een goeie tactiek: om de 4/5 jaar van baan wisselen en dan bij de onderhandeling om 200-400 meer vragen dan wat ie daarvoor kreeg. Is tot nu toe zeer succesvol geweest!

Op dit moment vind ik overigens ook dat je de toegenomen leefkosten kan aankaarten in je onderhandeling. Kosten voor bedrijven zijn natuurlijk ook toegenomen maar dat wil niet zeggen dat jij daarom moet gaan inleveren op je salaris. Reiskostenvergoeding, om maar iets te noemen, staat al jaren op 0.19 de kilometer maar de benzine/dieselprijs is fors aan het stijgen en met de Rusland/Oekraine situatie al helemaal.

En het klopt inderdaad, van vrouwen wordt (in mijn ervaring) minder verwacht dat ze fel de onderhandeling in gaan. Maar dat wil niet zeggen dat we daar niet eens mee kunnen beginnen :D maak gebruik van je verrassingseffect, onderhandel naar wat je denkt dat je waard bent, je feiten op een rijtje, laat de emotie erbuiten, en dan maar binnenslepen die euro's!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 18:54

moonsparkle schreef:
Overigens kun je natuurlijk wel aankaarten dat je meer geld kwijt bent door het stoken omdat je thuis moet werken, maar het kan ook zijn dat ze zeggen maar je hoeft nu niet naar locatie wat wellicht veel benzine scheelt?

Ik heb een zakelijke lease auto. Dus dat ik minder rijd is volledig in het voordeel van hem ;)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:56

Of 150 euro een passende verhoging is, hangt toch ook van jou huidige salaris af. Is die al ruim marktconform of zit je aan de ondergrens?
Begin met je marktwaarde bepalen.
Inflatie vind ik ook niet zo’n sterk argument.
De jaren ervoor heb je met 150 euro verhoging waarschijnlijk meer correctie gehad dan alleen de inflatie.
Ik zou echt argumenteren met je prestaties en dan je toe bent aan de volgende stap, junior naar medior.
Hoe hij jou bij bedrijven wegzet en voor welk uurtarief dat zou jou niks uit moeten maken. Het bedrijf wil geld verdienen dus ze zullen in de huidige tijd ook een mooi bedrag voor je krijgen.

Zijn er eigenlijk grote CAO’s die er 5% of meer op vooruitgaan? Dacht het niet.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:00

Ik zou even uitzoeken wat het salaris in deze beroepsgroep tegenwoordig doet (verwacht méér dan goed) en dan (als dat zo is) aangeven dat je salaris niet meer marktconform is. En dat je het daar graag met hem over wilt hebben. Daarnaast kan je inderdaad best benoemen dat het leven een stuk duurder wordt en dat de vaste jaarlijkse verhoging dit niet meer afdekt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 14:24

Nou, net terug van mijn lunch en het gesprek is heel goed verlopen.

De afgelopen dagen heb ik wat verder research gedaan. Ik realiseerde me nog niet zo tot ik met verschillende mensen had gesproken en in dit topic dat ik inmiddels echt op senior niveau zit terwijl ik destijds toen hij me aannam krap aan medior was. En na wat verder research moest ik toch concluderen dat hij me echt niet meer marktconform betaald en dat ik op de arbeidsmarkt makkelijk een stap van van 10-15 procent zou moeten kunnen maken en dat dat waarschijnlijk nog wel aan de bescheiden kant was.

We hebben lekker ouderwets casual gelunched. Bijgepraat, over Oekraïne, Corona, de opdracht. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik graag toch ook even zakelijk wilde worden, en rustig uiteen waarom ik vind dat er flink wat bij kan.

Duidelijk gemaakt dat hij me destijds aannam als een medior en dat dat toen ook klopte, maar dat dat niet meer de rol is die ik vervul. Dat ik nu echt de aanvoerder ben in mijn team en initiatieven neem. En dat ik ontzettend positieve feedback krijg en dat ik bovendien denk ik dat ik een bovengemiddelde developer ben. Nog even aangekaart hoe bijvoorbeeld beide keren dat we een workshop hebben gehad van een vooraanstaand Javaan (Victor Rentea) Victor beide keren uit zichzelf achteraf had gezegd tegen mijn baas dat ik hem zo opgevallen was, terwijl mijn meeste collega’s echt flink veel meer ervaring hebben.

Ook nog aangegeven dat ik destijds ja tegen hem heb gezegd omdat hij op me over kwam als een eerlijke werkgever die het belangrijk vind dat zijn medewerkers zich gewaardeerd voelen en waar de beloning voor de geleverde inzet goed in balans is. Een mooie symbiose zeg maar. Dat het aanbod toen ook gewoon super fair was en dat ik dat ontzettend waardeerde en dat ik daarom er ook niet over onderhandeld heb. (Met dus eigenlijk de ongesproken suggestie dat ik erop vertrouwe dat hij dat nu ook zal doen).

Ik had ook wat bedragen in mijn hoofd, maar die heb ik niet eens hoeven noemen. Op een gegeven moment ging hij reageren. Hij gaf me volledig gelijk, erkende ook dat ik inderdaad altijd al opgevallen ben en dat dat ook 1 van de redenen is dat hij destijds met me in zee ging toen ik pas 2 jaar ervaring had terwijl hij normaal nooit onder de 3 jaar aanneemt. Ook zei hij dat ik niet het type ben dat gaat vragen, dus dat ik dat nu wel doe voor hem wel een duidelijk signaal is. Hij zei blij te zijn dat ik het aankaartte en dat hij hoorde wat ik zei. Dat hij op dit moment niet paraat had hoe ik er nu voor stond, maar dat hij de situatie gaat bekijken en begin volgende week met een reactie komt. (hij dacht dat ik pas in april aan de beurt was, had niet door dat mijn laatste verhoging februari was geweest).

Hij heeft dus weer niet gevraagd wat ik zelf verwachtte (deed hij bij mijn sollicitatie ook niet), maar gewoon vol zelf vertrouwen dat hij met een reactie zal komen. Ik heb wel in mijn hoofd zitten wat ik hoop, wat ik acceptabel vind, en wanneer ik nog wil door onderhandelen, maar zoals ik hem een beetje ken schat ik de kans klein dat het nodig gaat zijn en dat hij met een keurig markt conform voorstel gaat komen.

Dus nu is het afwachten!

Century

Re: Salaris onderhandelingen/verhogingen, hoe pak je dat nou aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:31

Klinkt goed, en ook hoe je het hebt aangepakt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:31

:D you go girl

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:32

Goed gedaan TS! Hoop dat meer vrouwen brutaler durven te zijn tijdens salaris onderhandelingen :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:44

Shiloh schreef:
Nou, net terug van mijn lunch en het gesprek is heel goed verlopen.

De afgelopen dagen heb ik wat verder research gedaan. Ik realiseerde me nog niet zo tot ik met verschillende mensen had gesproken en in dit topic dat ik inmiddels echt op senior niveau zit terwijl ik destijds toen hij me aannam krap aan medior was. En na wat verder research moest ik toch concluderen dat hij me echt niet meer marktconform betaald en dat ik op de arbeidsmarkt makkelijk een stap van van 10-15 procent zou moeten kunnen maken en dat dat waarschijnlijk nog wel aan de bescheiden kant was.

We hebben lekker ouderwets casual gelunched. Bijgepraat, over Oekraïne, Corona, de opdracht. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik graag toch ook even zakelijk wilde worden, en rustig uiteen waarom ik vind dat er flink wat bij kan.

Duidelijk gemaakt dat hij me destijds aannam als een medior en dat dat toen ook klopte, maar dat dat niet meer de rol is die ik vervul. Dat ik nu echt de aanvoerder ben in mijn team en initiatieven neem. En dat ik ontzettend positieve feedback krijg en dat ik bovendien denk ik dat ik een bovengemiddelde developer ben. Nog even aangekaart hoe bijvoorbeeld beide keren dat we een workshop hebben gehad van een vooraanstaand Javaan (Victor Rentea) Victor beide keren uit zichzelf achteraf had gezegd tegen mijn baas dat ik hem zo opgevallen was, terwijl mijn meeste collega’s echt flink veel meer ervaring hebben.

Ook nog aangegeven dat ik destijds ja tegen hem heb gezegd omdat hij op me over kwam als een eerlijke werkgever die het belangrijk vind dat zijn medewerkers zich gewaardeerd voelen en waar de beloning voor de geleverde inzet goed in balans is. Een mooie symbiose zeg maar. Dat het aanbod toen ook gewoon super fair was en dat ik dat ontzettend waardeerde en dat ik daarom er ook niet over onderhandeld heb. (Met dus eigenlijk de ongesproken suggestie dat ik erop vertrouwe dat hij dat nu ook zal doen).

Ik had ook wat bedragen in mijn hoofd, maar die heb ik niet eens hoeven noemen. Op een gegeven moment ging hij reageren. Hij gaf me volledig gelijk, erkende ook dat ik inderdaad altijd al opgevallen ben en dat dat ook 1 van de redenen is dat hij destijds met me in zee ging toen ik pas 2 jaar ervaring had terwijl hij normaal nooit onder de 3 jaar aanneemt. Ook zei hij dat ik niet het type ben dat gaat vragen, dus dat ik dat nu wel doe voor hem wel een duidelijk signaal is. Hij zei blij te zijn dat ik het aankaartte en dat hij hoorde wat ik zei. Dat hij op dit moment niet paraat had hoe ik er nu voor stond, maar dat hij de situatie gaat bekijken en begin volgende week met een reactie komt. (hij dacht dat ik pas in april aan de beurt was, had niet door dat mijn laatste verhoging februari was geweest).

Hij heeft dus weer niet gevraagd wat ik zelf verwachtte (deed hij bij mijn sollicitatie ook niet), maar gewoon vol zelf vertrouwen dat hij met een reactie zal komen. Ik heb wel in mijn hoofd zitten wat ik hoop, wat ik acceptabel vind, en wanneer ik nog wil door onderhandelen, maar zoals ik hem een beetje ken schat ik de kans klein dat het nodig gaat zijn en dat hij met een keurig markt conform voorstel gaat komen.

Dus nu is het afwachten!

Woohoo!
Super gedaan!
Mag je trots op zijn

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 15:01

Goed gedaan! Ik ben benieuwd waar hij mee komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:16

Hee, goedzo! Een mooie opsomming en onderbouwing van je kwaliteiten. Goed gedaan!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:29

Heel sterk gedaan hoor!
Dat je geen bedragen hebt genoemd vind ik trouwens positief.
Mijn ervaring is dat “wij vrouwen” ons dan toch vaak te kort zouden doen en positief verrast worden door het aanbod.
Ik duim voor je dat het in dit geval ook zo is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 18:50

Dankjewel allemaal! Ben uiteindelijk ook echt heel tevreden hoe het gelopen is.

carika schreef:
Heel sterk gedaan hoor!
Dat je geen bedragen hebt genoemd vind ik trouwens positief.
Mijn ervaring is dat “wij vrouwen” ons dan toch vaak te kort zouden doen en positief verrast worden door het aanbod.
Ik duim voor je dat het in dit geval ook zo is.

Dat vind ik ook, maar ik vind dat ook vooral heel sterk van hem. Toen ik destijds met hem in gesprek was om in dienst te komen heeft hij me ook nooit gevraagd wat ik hoopte te gaan verdienen, maar zei hij gewoon, als je wilt, ga ik je een aanbod sturen. En ik was inderdaad toen positief verrast door dat aanbod. Ik zou daar zelf waarschijnlijk nooit om gevraagd hebben. Daarom dus ook niet onderhandeld. En het zette gelijk de toon. Het gaf me direct het gevoel dat dit een eerlijke werkgever is die gewoon fair betaald en weet wat zijn personeel waard is. En nu doet hij dat in feite weer. Hij is echt een werkgever die zijn relatie met zijn werknemers als een partnerschap ziet.

Je gaat dan in de aanloop naar zo’n gesprek in je hoofd al half dat gevecht aan, omdat je weet dat dat zo’n beetje de norm is. Het is nog even afwachten waar hij mee komt natuurlijk, maar hij bewijst nu eigenlijk weer dat die indruk die ik toen had gewoon klopt. Hij is helemaal niet bezig met mij zo min mogelijk geven, want dan was hij dat spelletje wel gaan spelen van “wat had je zelf in gedachten”.

Ik ben heel nieuwsgierig waar hij mee gaat komen.

Heb ook al wel bedacht hoe ik ga reageren als hij met minder komt als wat ik zelf in gedachten heb. Want hoe hij in elkaar steekt, als hij met minder komt, dan kan het best zijn dat ik het zelf toch verkeerd inschat. Mocht hij met een lager bedrag komen, dan ga ik hem vragen of hij kan onderbouwen hoe hij tot dat bedrag gekomen is, omdat ik de indruk krijg dat de markt toch hoger ligt. En dan maar zien met wat voor verhaal hij komt.

Maar wellicht is dat helemaal niet nodig en gaat hij me net als 3 jaar geleden positief verrassen.

Het is ook echt helemaal niet mijn intentie om het maximale eruit te halen, daar krijg ik zelf ook alleen maar stress van. Ik wil ook helemaal geen misbruik maken van het feit dat de markt zo gunstig ligt voor de werknemers. Ik wil gewoon een eerlijk markt conform salaris.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:45

Super gedaan zeg zo heel netjes mag je trots op zijn!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 18:45

Hij heeft me vanochtend gebeld en deed helaas een teleurstellend voorstel. Ik denk wel dat zijn intentie fair is, maar ik denk dat hij onderschat wat de markt doet. Ik heb aangegeven dat het me eigenlijk best wel tegen viel. Hij legde uit hoe hij tot dat bedrag kwam. Hoe noemde onder andere hoe ik dan zou liggen ten opzichte van de rest, maar misschien betaald hij de rest dan ook wel niet meer helemaal markt conform. Heb daarop gezegd dat ik het even zou laten bezinken en er op terug zou komen.

Ik ben daarop nog wat verder navraag gaan doen. Onder andere bij mijn huidige opdrachtgever wat de schalen daar zijn en hoe ik daar zou landen zou ik intern gaan. Ik denk dat dat een mooie maatstaf is, ook omdat ze bekend staan gemiddeld tot onder gemiddeld te betalen. En significant minder dan de grote knallers als Adyen en Booking.com waar je aan de bovenkant van de markt zou zitten.

Het bedrag waar ik na de voorgestelde verhoging op uit zou komen is dan echt nog steeds significant te laag. Als ik intern zou gaan dan zou er bovenop de verhoging die mijn werkgever voorstelt ik er nog eens extra 14% op vooruit gaan, terwijl er dan in mijn dagelijks leven praktisch niks zou veranderen. En daar is het lease budget voor de auto en de benzine en alles in meegenomen. (Even los van of dat ook zomaar kan, officieel ligt er een concurrentie beding, maar hij heeft ook altijd gezegd mensen nooit in de weg te willen staan, maar goed, als ik dit bij deze partij kan krijgen, dan is dat gewoon een gemiddeld salaris voor mijn niveau)

Ik ben ontzettend blij met mijn werkgever, maar dat is toch wel zo’n verschil, dat kan ik naar mezelf toe niet verantwoorden.

Dus goed. Daar ga ik morgen nog maar eens over terug bellen.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:21

Zo dat is een groot verschil :wow: Hoe leuk je werkgever dan ook is, dan ben je wel een dief van je portomonee. Zeker het onderhandelen waard!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:26

Ik vind het zo knap en stoer hoe je dit aanpakt! Heel netjes en correct met de juiste research. Petje af!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:44

Ik denk dat je hele sterke argumenten hebt en goed uitgezocht hebt wat je marktwaarde is.
Groot gelijk dat je hier even over wilt nadenken en erop terug komt.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:45

Het klinkt alsof je het goed aanpakt. Op het moment is het wel meer een werknemersmarkt voor software developpers. Jammer dat sommige werkgevers dat nog niet doorhebben. Ik merk zelf dat je als vrouw ook nog eens positief gediscrimineerd wordt. Er zijn veel bedrijven op zoek naar evenwichtigere teams en er zijn nu eenmaal veel minder vrouwen dan mannen met een it-opleiding. Bij gelijke kunde zal de voorkeur daarom al snel naar een vrouw gaan. Vrouwen zijn dan misschien gemiddeld iets slechter in salarisonderhandelingen, maar hebben zeker binnen de it wel een hele sterke onderhandelingspositie!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 17:51

Heb mijn werkgever opnieuw gesproken, hij belde vanochtend zelf al (maar zat in meetings, dus smiddags uiteindelijk terug gebeld). Hij had zelf ook niet helemaal los kunnen laten nog. Heeft met de partners (zuster bedrijven, is een samenwerking) overlegd en wat research gedaan. Zijn argument was dat verschillende partijen die voorheen slechter betaalde beter zijn gaan betalen om inderdaad de competitie met anderen zoals banken aan te kunnen. (Maar dan is de markt toch gewoon beter?) en om mensen over te halen om intern te komen. Dat het eigenlijk de eerste keer was dat hij in zo’n “discussie” (bedoelde die niet negatief) terecht was gekomen. (Blijkbaar kan ik goed voor mezelf opkomen, of de rest heeft geen idee wat de markt doet).

Ik heb mijn verhaal rustig gedaan. Aangegeven dat er vergeleken bij de opdrachtgever toch een een flink gat zit, terwijl hij 3 jaar terug toen hij me aannam echt significant beter betaalde dan intern. Dan kan het nog zo’n leuke informele club zijn, dan ben ik gewoon een dief van mijn eigen portomonnee.

Hij begreep mij ook, maar gaf ook aan dat gat niet geheel te kunnen dichten. Maar gaf wel aan wat hij nog zou kunnen.

Heel concreet op bruto jaarbasis zou ik als ik het onderhandelings gesprek aan zou gaan intern er grofweg (voor verhoging) 26% op vooruit gaan. Zijn eerste voorstel was een verhoging van 7,9%, bij het laatste voorstel hebben we het over 13,1%. De helft van het verschil met intern.

Heb in ieder geval mijn waardering uitgesproken dat hij opnieuw is gaan kijken en er ook nog voor ik zelf hem kon bellen opnieuw is gaan kijken. Dat ik zijn kant ook zeker wel kan begrijpen, maar dat ik als iemand die er alleen voor staat (en het leven alleen is nu eenmaal echt duur) wel bij mezelf moet nagaan of als dit de huidige markt is waarbij detacheringsbureaus niet meer tegen intern op kunnen bieden, of het dan nog rendabel/interessant is voor mij om gedetacheerd te blijven werken. Kijk, ik wist al wel dat banken zoals Rabobank en ING en zo flink beter betalen, maar ik wil helemaal niet in zo’n logge organisatie werken. De sfeer de bureaucratie. De werkdruk. Blergh. Maar bij mijn huidige opdrachtgever speelt dat allemaal niet, of althans niet in die mate. Dus ja. Misschien wordt het dan wel tijd om de luxe auto en vrijheid te laten gaan en toch ergens intern te gaan.

Heb mijn gevoel daarin uitgesproken en hij gaf aan dat zeker te begrijpen. Hij zou het vreselijk jammer vinden, maar het altijd te respecteren. Maar dat hij ook hoopte dat hij wel liet blijken echt wel heel graag mij te willen houden en het maximale te doen. Er had nog nooit iemand zo’n grote verhoging gehad in 1 keer.

Heb nogmaals waardering daarvoor uitgesproken en gezegd dat ik het de komende tijd eens ga laten bezinken.

Kortom. Weet nog niet helemaal wat ik erbij moet denken/voelen. Ben wel super trots op mezelf! Denk dat ik heeeeel veel heb geleerd van dit proces. Ik denk dat ik het de komende tijd eens ga laten bezinken. Volgens mij gaat hij dit laatste aanbod sowieso wel doorvoeren (of niet, moet er wellicht nog ergens een keer op terug komen dat ik het accepteer of zo, weet niet). Wellicht dat ik nog ga kijken of hij wellicht voor iedereen belasting technisch nog iets kan betekenen secundair of zo, kwa onkostenvergoeding of zo)

Het was best wel intensief allemaal, dus ga het voor nu even laten rusten. Misschien dat ik over een tijdje nog eens intern bij de manager ga aankloppen om te kijken hoe zij een overname aanbod concreet zouden zien, dan de boel eens pro forma laten doorrekenen en kijken wat de vrijheid en de luxe auto in de praktijk (netto) kost en of het me dat waard is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:38

Kijk je even na of je uberhaupt wel over kunt stappen naar de klant van je detacheerder? Meestal heb je wel iets als een concurrentiebeding in je contract nl...

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:57

Inmiddels heb ik een vaag vermoeden waar je werkt ( iets met Blauw ? ) .

Maar dit heb je ontzettend goed gedaan, heel knap om op deze manier de onderhandeling aan te gaan en daarin zowel rustig , vriendelijk als standvastig te blijven.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 19:08

Ibbel schreef:
Kijk je even na of je uberhaupt wel over kunt stappen naar de klant van je detacheerder? Meestal heb je wel iets als een concurrentiebeding in je contract nl...

Officieel heb ik dat wel ja, maar ik denk eerlijk gezegd dat we daar wel uit zouden komen. Als ik dat al zou willen, moeten ook niet op de zaken vooruit lopen. Maar mijn werkgever heeft altijd gezegd (en ook getoond) alle keuzes te respecteren en mensen nooit in de weg te willen zitten.

Kijk het is anders als je in dienst komt, 2 maanden op een opdracht zit en intern wil. Maar intussen zit ik al 3 jaar bij die opdrachtgever en heeft hij echt wel goed verdient aan die inzet.

Neuj. Dat komt wel goed. En anders heb ik me ècht ontzettend in hem vergist en ben ik sowieso per direct weg.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:17

Wat een supernette gesprekken zeg! Van zowel jou, als de werkgever. Rustig, onderbouwd en respectvol vanaf beiden kanten :). Nu word het voor jezelf een knoop doorhakken en een besluit maken.

Ik kan alleen maar dromen over zulke gesprekken :'). Ik moest er 2 jaar op wachten en (lach niet te hard) ik kreeg een welgetelde 12€ bruto erbij. Heb nogmaals een gesprek aangevraagd omdat ik serieus dacht dat er een typefout gemaakt was, maar nee, dat was het. Ben in mijn leven nog nooit zó beledigd. Het liep al niet zo lekker meer tussen mij en het bedrijf en dat was de druppel en ik besloot te gaan solliciteren. Toen vroegen ze mij ineens op gesprek en kwam het briefje op tafel: 5 tredes omhoog. Sorry, maar ik wil dit gesprek gebruiken om mijn toekomst hier tot een eind te breien :wave: . Ik hou echt niet van zulke spelletjes en na jarenlang aan het lijntje gehouden te zijn, was ik er echt klaar mee. Sinds kort bij een nieuw bedrijf in een geheel nieuwe functie, maar tot dusver een goede stap, die ik achteraf gezien al 2 jaar eerder had moeten maken.

Edit: Hier werd de inflatie weer teruggekaatst: "krijgen we het ook van je terug als de prijzen weer zakken?". Ik vind het zelf op zich een goed argument, maar ook voor bedrijven is alles stukken duurder geworden, dus ik blijf een beetje hangen in de twijfel.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 08-03-22 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:18

Ik vind het onwijs stoer dat je het gesprek bent aangegaan. Fijn dat je baas zo chill reageert, maar jammer dat het aanbod tegenvalt.

Jarengeleden ben ik om andere redenen overgestapt van extern naar intern en ik heb nooit spijt gehad van die keuze.

Maar het is altijd lastig zoiets, succes met je keuze.