Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:ikke schreef:Ik kan hier niet te veel over uitweiden, maar ik vermoed dat eerste klas reizen geen probleem zou moeten zijn. Ik ga het wel meenemen in de vragen die ik nog heb.Wat je ook even mee moet nemen: eerste klasse reizen.
Als je je kosten vergoedt krijgt; dus géén NS-bussinesscard, kijk dan wat een jaartrajectkaart kost. Als je dat in een keer betaald, krijg je een leuke korting en als het dan qua afstanden een beetje handig uitpakt, kun je voor een paar euro per maand eerste klasse reizen.
superpony schreef:Dat zou ik me ook afvragen. Hoe intensief is jouw baan voor je? Ben je heel moe na een dag werken? Als je dan nog veel reistijd hebt is dat ook heel vermoeiend.
superpony schreef:We wonen hier prima, maar verhuizen voor werk is altijd een optie geweest. We zijn niet echt gebonden aan onze woonplaats en hebben al vaker gekeken naar huizen in de richting van waar ik zou kunnen gaan werken.Hoe bevalt je huis en woon omgeving? Als je ergens heel graag woont en met veel plezier thuiskomt, heb je het er misschien voor over om iets verder weg te werken, omdat je per se daar wil wonen.
superpony schreef:Geen tijdsgebonden hobby's of sporten. Mijn hobby's zijn wandelen, puzzelen en tv kijken. Dat kan altijd wel.Heb je hobby's en sporten? Kun je dat blijven doen? En dan bedoel ik meer dat je bijv niet op tijd thuis bent als jouw vaste groep van iets start bijv.
superpony schreef:Ons sociale leven is vrij beperkt, geen grote vriendengroepen en familie en vrienden zien we niet zo vaak. We zijn beide huismussen en ook wel een beetje autistisch in het sociale gebeuren.Hoe is je sociale leven? Als jij het naar je zin hebt op je werk, je houdt genoeg tijd over, kan alles hetzelfde blijven. Maar ben je meer tijd kwijt, ben je moe als je thuis komt, wil je meer bij je gezin zijn, omdat je meer/langer van huis bent, gaat dat wel meespelen.
superpony schreef:Sowieso dat laatste. Je kan het met je man oplossen, maar je bent toch moeder en een kind kan niet lekker zijn, vakantie hebben, een uitje met school dat ze ouders zoeken om te helpen etc. Allemaal op te lossen, maar als het voor je gevoel straks anders is, gaat het wel spelen.
poes schreef:Edit: ik zou het enkel met bedrijfswagen doen of met echt heel goede voorwaarden. Je rijdt ze zo op en je wil echt wel een dikke bak met deze afstanden.
Biks2 schreef:noviceh schreef:Dat is 2x 120km per dag rijden? Reken eens uit hoeveel reistijd je per week kwijt bent, ik zou dat zonde vinden van mn tijd…
Misschien kun je een deal maken met je werkgever, wat thuiswerken of deels reizen onder werktijd?