Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
loez schreef:DuoPenotti schreef:Als ik een halve dag werk betekend 3 dagen migraine.
Wat betekend dat ik dan met migraine en simutriptan in de auto stap om weer te gaan werken.
heel gezond en veilig. Met medicijnen en een ziekte die de rijvaardigheid beïnvloeden werken.
Maar dat is blijkbaar normaal in Nederland tegenwoordig.![]()
Zo bak frustratie is er weer uit en verder
Jeetje… dat kan toch niet goed zijn? Als ik migraine heb en ik pak een simutriptan dan lig ik binnen een half uur knock out in mijn bed. (Wat ik juist fantastisch vind want dan heb ik het minste last). Maar dat je dan echt nog de auto in moet en moet gaan werken is echt niet verantwoord. Ligt dat aan je werkgever?
Eelmo schreef:Ik ben na een werkdag kapot. En dat is niet iets waar ik blij mee ben.. Ik ben afgelopen januari afgestudeerd en had super snel een baan. Mijn werk sluit ook echt 100% aan bij mijn diploma, dus wat dat betreft nul klachten. Maar ik heb er echt verdraaid veel moeite mee om mijn draai te vinden in het leven van een werkende volwassene.
Ik vind mijn werk leuk, en ik ben ook heel blij dat de norm is om thuis te werken. Als ik ook nog eens elke dag een bak reistijd erbij zou hebben zou ik helemaal niet meer op mijn benen kunnen staan. Maar ik snap niet hoe mensen naast werk nog tijd hebben voor sociale dingen, sporten, uitgaan etc. Ik heb dit al aangekaart bij mijn leidinggevende, en ik ga waarschijnlijk terug in uren zodat ik 1 vrije dag heb in de week.
Waar ik vooral mee worstel nu, is dat ik geen idee heb wat een gemiddelde 'productieve' dag is. Op de uni wist ik donders goed hoeveel ik in een dag gedaan moest/kon krijgen. Omdat ik mijn collega's nog nooit in het echt ontmoet heb, heb ik geen idee wat nu normaal is. Hoeveel tijd besteden jullie effectief aan werk op een dag? Wat is normaal? Ik begin het steeds meer los te laten dat ik niet 7u op een dag met werk bezig moet/kan zijn. Maar ik vind dat echt een heel lastig ding.
. Wat ik wel doe is na het werk naar de paarden. Buitenlucht, frisse neus, even fysiek bezig zijn, dat helpt enorm. Daarna eten en dan hoef ik niks meer. Maar als ik niet naar de paarden ga na het werk, ben ik futlozer.pumpina schreef:Hmm de meesten zijn best moe dus eigenlijk. Wat vinden jullie daarvan? Vind je dat prima zo of frustreert het je?
Wijslander schreef:Mijn toestand varieert na een werkdag in het voortgezet onderwijs van 'moe' tot 'doodop'. Dan maak ik nog een wandeling met de honden, zorg ik voor avondeten en daar houdt het wel ongeveer op. Dat is ook een van de redenen waarom ik mijn paardjes verkocht heb, want die combinatie werd de afgelopen jaren te zwaar voor me.
Toch vind ik mijn werk superleuk en daarnaast vind ik het belangrijk financieel onafhankelijk te zijn, dus voorlopig blijf ik dit 4 dagen per week doen!
Mijn vrije dag en het weekend gebruik ik voor alles waar ik op werkdagen niet aan toe kom, zoals klusjes, boodschappen en familiebezoek. Niet zo heel spannend voor iemand van begin 30, maar ik houd van een 'rustig' leven.
maar het grote nadeel is dat het voornamelijk achter de laptop plaatsvindt. Beter van niet dus, 50 uur per week. Mijn lichaam en mijn ogen worden er op een gegeven moment moe van. Officieel heb ik vaste werkdagen, maar gelukkig kan ik mijn uren ook vrij flexibel over de week verspreiden, zolang ik mijn deadlines maar haal. Soms heb ik een dag met veel overleg (fysiek of via Teams). Daar kan ik ook best moe van worden, maar ik prijs mij gelukkig met zo veel vrijheid, flexibiliteit en afwisseling in klussen. Ik zou dit werk prima de rest van mijn leven kunnen blijven doen onder deze omstandigheden. Er blijft gelukkig genoeg tijd en energie over om ook naast mijn werk nog een leven te hebben.
Eelmo schreef:Waar ik vooral mee worstel nu, is dat ik geen idee heb wat een gemiddelde 'productieve' dag is. Op de uni wist ik donders goed hoeveel ik in een dag gedaan moest/kon krijgen. Omdat ik mijn collega's nog nooit in het echt ontmoet heb, heb ik geen idee wat nu normaal is. Hoeveel tijd besteden jullie effectief aan werk op een dag? Wat is normaal? Ik begin het steeds meer los te laten dat ik niet 7u op een dag met werk bezig moet/kan zijn. Maar ik vind dat echt een heel lastig ding.
Benthhh schreef:Als ik nu na werk nog naar paard wil of wil sporten, voelt dat best vaak als een opgave en dat vind ik wel erg vervelend. Ik probeer me er overheen te zetten, maar het lukt me niet altijd.
moonsparkle schreef:Ik vind het wel knap als mensen nog sporten op hun werkdag, daar heb ik echt geen energie voor
Goof schreef:Wijslander schreef:Mijn toestand varieert na een werkdag in het voortgezet onderwijs van 'moe' tot 'doodop'. Dan maak ik nog een wandeling met de honden, zorg ik voor avondeten en daar houdt het wel ongeveer op. Dat is ook een van de redenen waarom ik mijn paardjes verkocht heb, want die combinatie werd de afgelopen jaren te zwaar voor me.
Toch vind ik mijn werk superleuk en daarnaast vind ik het belangrijk financieel onafhankelijk te zijn, dus voorlopig blijf ik dit 4 dagen per week doen!
Mijn vrije dag en het weekend gebruik ik voor alles waar ik op werkdagen niet aan toe kom, zoals klusjes, boodschappen en familiebezoek. Niet zo heel spannend voor iemand van begin 30, maar ik houd van een 'rustig' leven.
Hier ook voortgezet onderwijs en ik herken je 'doodop zijn' wel van mijn vorige school. Daar was de werkdruk enorm hoog, ik sliep er zelfs slechter.
Inmiddels werk ik op een andere school waar we met een ander systeem werken en waar de werkdruk echt een heel stuk lager is. Ik heb nu echt wel energie over.
Heb je wel eens overwogen om naar andere scholen te kijken? Je hoeft echt niet 'doodop' te zijn na een werkdag, ook niet in het VO.