Hoe moe na een werkdag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:55

Ik was altijd moe na een dag werken. Had weinig puf om nog andere dingen te doen (die ik wel deed, maar toch). Mijn werk vind ik leuk, maar ik leef niet om te werken, dus sinds deze week werk ik nog maar 32 uur. Ik ben benieuwd of dat mijn gemoedstoestand ten goede komt, ik denk het wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:03

loez schreef:
DuoPenotti schreef:
Als ik een halve dag werk betekend 3 dagen migraine.
Wat betekend dat ik dan met migraine en simutriptan in de auto stap om weer te gaan werken.
heel gezond en veilig. Met medicijnen en een ziekte die de rijvaardigheid beïnvloeden werken.
Maar dat is blijkbaar normaal in Nederland tegenwoordig. -O-

Zo bak frustratie is er weer uit en verder :D

Jeetje… dat kan toch niet goed zijn? Als ik migraine heb en ik pak een simutriptan dan lig ik binnen een half uur knock out in mijn bed. (Wat ik juist fantastisch vind want dan heb ik het minste last). Maar dat je dan echt nog de auto in moet en moet gaan werken is echt niet verantwoord. Ligt dat aan je werkgever?

Dat lag zeker aan mijn werkgever(s)
Maar ook aan het UWV.
Ik heb ME/CVS later diagnose NAH en dat vinden ze geen ziekte als je hele hersenpan op de mri er niet totaal kapot uitziet of zo.
Bij aanvraag wia kreeg ik letterlijk te horen je komt niet op een brancard binnen dus krijg je niet.
Momenteel zit ik toch thuis, UWV vind dat ik 24 uur kan werken en de arbeidsdeskundige heeft als beroep wat wel zou passen taxi chauffeur voor leerlingen vervoer aangegeven. En tot dusver hun verantwoordelijkheid....

Ik kan auto rijden, na een half uur ben ik doodop op bekende weg, dat als ik een goede dag heb.
Heb ik migraine is auto rijden zeker niet verantwoord, toch heb ik dat vaak gedaan. Met sumatriptan in de auto stappen is sowieso onverantwoord, maar blijkbaar is het toch normaal te doen.

Geneesmiddelen uit categorie II hebben een licht tot matig negatieve invloed op de rijvaardigheid. De invloed op de verkeersveiligheid kun je vergelijken met een alcoholpromillage in het bloed van 0,5 tot 0,8 g/l (0,5–0,8‰). Het wordt ontraden om de eerste periode van de behandeling te gaan rijden of soms de eerste periode na inname. 4 uur staat er bij sumatriptan voor.

Zo zit Nederland voortaan dus in elkaar.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:04

Hier ook vaak moe na een werkdag, maar wij hebben dan ook lange dagen (9,5 uur inclusief half uur pauze). En ons werk is fysiek en ook wel mentaal door de werkdruk.
Nu ik zwanger ben, ben ik soms echt kapot na een dag. En vooral op vrijdagavond ben ik gesloopt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:12

Toen ik in de 20 was kon ik de hele wereld aan, woonden we samen, werkte ik 5 dagen per week in de slagerij en ging met mijn man mee als hij moest zaalvoetballen, was altijd feest erna en werd altijd mega laat maar stond wel netjes om 7 uur bij de bushalte.
Kreeg dan alleen wel een wegtrekker ‘s middags :')
Weekenden gingen we uit tot diep in de nacht maar kon toen nog wel uitslapen.
Als ik er nu alleen al aan denk word ik al beroerd, heb zo mijn rust nodig!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:13

Eelmo schreef:
Ik ben na een werkdag kapot. En dat is niet iets waar ik blij mee ben.. Ik ben afgelopen januari afgestudeerd en had super snel een baan. Mijn werk sluit ook echt 100% aan bij mijn diploma, dus wat dat betreft nul klachten. Maar ik heb er echt verdraaid veel moeite mee om mijn draai te vinden in het leven van een werkende volwassene.

Ik vind mijn werk leuk, en ik ben ook heel blij dat de norm is om thuis te werken. Als ik ook nog eens elke dag een bak reistijd erbij zou hebben zou ik helemaal niet meer op mijn benen kunnen staan. Maar ik snap niet hoe mensen naast werk nog tijd hebben voor sociale dingen, sporten, uitgaan etc. Ik heb dit al aangekaart bij mijn leidinggevende, en ik ga waarschijnlijk terug in uren zodat ik 1 vrije dag heb in de week.

Waar ik vooral mee worstel nu, is dat ik geen idee heb wat een gemiddelde 'productieve' dag is. Op de uni wist ik donders goed hoeveel ik in een dag gedaan moest/kon krijgen. Omdat ik mijn collega's nog nooit in het echt ontmoet heb, heb ik geen idee wat nu normaal is. Hoeveel tijd besteden jullie effectief aan werk op een dag? Wat is normaal? Ik begin het steeds meer los te laten dat ik niet 7u op een dag met werk bezig moet/kan zijn. Maar ik vind dat echt een heel lastig ding.

Als ik een dag van 8 uur werk is het ook wel echt 8 uur werk. Soms rustig, soms 8 uur rennen.

Als je net afgestudeerd bent is het ook wel echt wennen hoor. Ervaring doet een hoop. Je studeert af met kennis, niet met de ervaring van het werken, grenzen stellen, dag effectief indelen etc.

En sowieso vind ik de standaard van 40u werken te veel. Ik heb altijd max 32 gewerkt. Werk nu 2dagen en doe een opleiding en mijn man werkt 4 dagen. Meer dan genoeg vind ik :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:15

Hier is het heel wisselend. Ik werk sowieso 50% thuis en dan ben ik minder moe dan na een werkdag op locatie. En dan vooral mentaal moe, want ik heb vooral denkwerk :D. Wat ik wel doe is na het werk naar de paarden. Buitenlucht, frisse neus, even fysiek bezig zijn, dat helpt enorm. Daarna eten en dan hoef ik niks meer. Maar als ik niet naar de paarden ga na het werk, ben ik futlozer.

Ik heb overigens NAH en werk 4 dagen in de week, met de woensdag vrij. Woensdag is ook echt een oplaaddag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:19

pumpina schreef:
Hmm de meesten zijn best moe dus eigenlijk. Wat vinden jullie daarvan? Vind je dat prima zo of frustreert het je?

Interessante vraag wel!

Ik werk in het voortgezet onderwijs. Iedere dag is anders, dus het verschilt ook per dag of en hoe moe ik ben als ik thuis kom. Als ik de hele dag heb les gegeven en daarna nog vergaderingen heb gehad, ben ik ook echt wel moe, maar ik heb ook dagen dat ik niet moe ben en privé nog wat ga doen. In de winter overigens minder dan in de zomer, omdat ik minder zin heb af te spreken als het 's avonds donker is.

Bij mij komt de vraag op waarom het niet ok zou zijn om moe te zijn van werken? Ga even uit van een werkdag van 8 uur + reistijd. Als je >8 uur actief aan de slag bent met wat dan ook is het toch logisch dat je er ofwel fysiek ofwel mentaal moe van wordt? Dat zou ook zo zijn als je >8 uur je hobby gaat uitvoeren. Dat wil niet zeggen dat het een slecht iets is.
Ik vind mijn baan bijvoorbeeld echt superleuk en haal er veel energie uit. Na zo'n lange werkdag ben ik dan ook gewoon voldaan, helemaal top!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:21

Moe maar voldaan, ik denk dat dat inderdaad wel belangrijk is. Moe en futloos of gefrustreerd is niet okee.
En inderdaad, na een hele dag hobby, met reistijd, ben ik ook bekaf. Maar ook heel voldaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:22

Wijslander schreef:
Mijn toestand varieert na een werkdag in het voortgezet onderwijs van 'moe' tot 'doodop'. Dan maak ik nog een wandeling met de honden, zorg ik voor avondeten en daar houdt het wel ongeveer op. Dat is ook een van de redenen waarom ik mijn paardjes verkocht heb, want die combinatie werd de afgelopen jaren te zwaar voor me.

Toch vind ik mijn werk superleuk en daarnaast vind ik het belangrijk financieel onafhankelijk te zijn, dus voorlopig blijf ik dit 4 dagen per week doen!

Mijn vrije dag en het weekend gebruik ik voor alles waar ik op werkdagen niet aan toe kom, zoals klusjes, boodschappen en familiebezoek. Niet zo heel spannend voor iemand van begin 30, maar ik houd van een 'rustig' leven. :P

Hier ook voortgezet onderwijs en ik herken je 'doodop zijn' wel van mijn vorige school. Daar was de werkdruk enorm hoog, ik sliep er zelfs slechter.
Inmiddels werk ik op een andere school waar we met een ander systeem werken en waar de werkdruk echt een heel stuk lager is. Ik heb nu echt wel energie over.
Heb je wel eens overwogen om naar andere scholen te kijken? Je hoeft echt niet 'doodop' te zijn na een werkdag, ook niet in het VO.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:25

Bij mijn eerste baan na mijn afstuderen kreeg ik een contract voor 36 uur, fulltime volgens cao. Dat leverde vrij banketstaaf reacties op uit mijn omgeving: 'Goh, ik zou ook wel parttime willen werken'. }:0

Overigens heb ik nooit meer dan 36 uur gewerkt. Ja, uitzonderingen van tegen de 50 uur zijn er wel, als er strakke deadlines gehaald moeten worden (maar op contract niet meer dan 36 uur). Ik ga dan op adrenaline, ik kan mijn extra uren laten uitbetalen of omzetten in verlofuren, en ik weet dat ik daarna weer 'gewoon' op adem kan komen in een werkweek van 32 uur.

Ik vind mijn werk overigens zo leuk dat ik het prima 50 uur per week zou kunnen doen :)) maar het grote nadeel is dat het voornamelijk achter de laptop plaatsvindt. Beter van niet dus, 50 uur per week. Mijn lichaam en mijn ogen worden er op een gegeven moment moe van. Officieel heb ik vaste werkdagen, maar gelukkig kan ik mijn uren ook vrij flexibel over de week verspreiden, zolang ik mijn deadlines maar haal. Soms heb ik een dag met veel overleg (fysiek of via Teams). Daar kan ik ook best moe van worden, maar ik prijs mij gelukkig met zo veel vrijheid, flexibiliteit en afwisseling in klussen. Ik zou dit werk prima de rest van mijn leven kunnen blijven doen onder deze omstandigheden. Er blijft gelukkig genoeg tijd en energie over om ook naast mijn werk nog een leven te hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:30

Over het algemeen ben ik niet uitgeput na mijn werk (40/week kantoor). Werken is echt een onderdeel van de dag. Daarnaast laat ik 2-3 keer per dag de hond uit (lekker naar de bossen), sport ik 3-4 keer per week, moet er wat in het huishouden gedaan worden, is er tijd voor me-time (in bad, nagels doen, naar de masseur) en heb ik een sociaal leven. Het voelt dus nooit alsof mijn dag begint en eindigt met werk. Dat lijkt me ook geen fijn gevoel.

Natuurlijk zijn er drukke en hectische periodes waarin ik overwerk om een deadline te halen, dan verschuift de balans. Maar da's tijdelijk.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:39

Ik kan echt helemaal af zijn na mijn huidige werk. Dat ik uitlog en daarna echt niet meer vooruit te branden ben. Met mijn werk in de horeca had ik dit niet. Was ik lichamelijk wel vermoeid maar ik kreeg er geestelijk véél meer energie van. Dus ik twijfel dan ook enorm.

Als ik nu na werk nog naar paard wil of wil sporten, voelt dat best vaak als een opgave en dat vind ik wel erg vervelend. Ik probeer me er overheen te zetten, maar het lukt me niet altijd. Als ik dan toch ga, voel ik me daarna gelukkig wel heel fijn en ook een stuk beter, maar dat moment ervoor.. :Y)
Laatst bijgewerkt door Malbec op 23-08-21 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:40

ik ben een paar jaar terug van 40 uur naar 32 uur gegaan, ook vanwege lichamelijke klachten en de werk-prive balans. werk dus al een tijdje 32 uur, maar ben na het werk gewoon gesloopt. het is werk waar veel concentratie en aandacht bij nodig is, veel bellen, mailen en uitpluiswerk.
ik lig vaak om 20.00 uur savonds al plat. kan geen boek meer lezen en niet meer nadenken. ga dan vaak maar netflixen in bed, het hoofd zit te vol om wat anders te doen, en het lichaam heeft dan rust en ontspanning nodig na een hele dag achter de pc.

sochtends en savonds wandel ik met de hond en de dagen dat ik thuiswerk doe ik tussen de middag ook een klein rondje. helaas is het wandelen door lichamelijk klachten nu beperkt tot max 2x 10min per dag (en nee, ik ben niet de enige die de hond uitlaat, die komt niks tekort)

ik ben ook aan het rondkijken naar werk wat energie geeft i.p.v. vraagt, wat meer voldoening geeft en minder stress, maar ik weet echt niet wat ik wil en heb ook geen speciale opleiding, moeilijk!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:42

Wij staan, deels ivm personeelstekort, en deels omdat niemand er over klaagt, van 7-19 op onze voeten. Als ik die diensten draai ben ik vaak wel echt kapot, heb ik een halve dienst (tot 5) dan heb ik iniedergeval nog puf om een noodzakelijk wasje te draaien.

Tot 7 uur open betekent half 8/8uur thuis, hond uitlaten, koken+eten, en dan rond 10 weer naar bed, op naar de volgende wekker om half 6.

Altijd heel blij met m'n 2 dagen weekend en winterstop iniedergeval :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:44

Eelmo schreef:
Waar ik vooral mee worstel nu, is dat ik geen idee heb wat een gemiddelde 'productieve' dag is. Op de uni wist ik donders goed hoeveel ik in een dag gedaan moest/kon krijgen. Omdat ik mijn collega's nog nooit in het echt ontmoet heb, heb ik geen idee wat nu normaal is. Hoeveel tijd besteden jullie effectief aan werk op een dag? Wat is normaal? Ik begin het steeds meer los te laten dat ik niet 7u op een dag met werk bezig moet/kan zijn. Maar ik vind dat echt een heel lastig ding.

Daar is geen normaal aan te plakken. Collega A stampt op dag 1, 2 en 3 al het werk er doorheen en is op dag 4 en 5 niks meer waard. Collega B verspreid het meer over de week en houdt zich meer bezig met koffiemomentjes/mail wegwerken/neventaken tussendoor. En collega C verzet uberhaupt minder werk, omdat hij gewoon meer tijd nodig heeft voor het werk.

Ik kan me voorstellen dat dat thuis wel lastiger is dan op kantoor. Kan je je tijd indelen in blokken?
- 2 uur werken
- 15/20 minuten koffie break
- 2 uur werken
- 30/45 minuten lunchpauze
- 2 uur werken
- 15/20 minuten koffiebreak
- 1,5 uur werken

Je moet er vervolgens achter zien te komen wat voor jou en je leidinggevende werkt (qua hoeveelheid werk die je in die tijd verzet). Ik ben zelf meer een kwalitatieve werker dan kwantitatief: Lever liever uitstekend werk op dan dat ik onmogelijke hoeveelheden wegwerk. En sommige collega's focussen zich meer op kwantiteit. Dat zorgt ook voor balans in het team...

Benthhh schreef:
Als ik nu na werk nog naar paard wil of wil sporten, voelt dat best vaak als een opgave en dat vind ik wel erg vervelend. Ik probeer me er overheen te zetten, maar het lukt me niet altijd.

Ik denk dat "je er overheen" zetten niet de oplossing is en je daar het probleem mogelijk alleen maar groter mee maakt. Luister naar je lijf, vertrouw op de signalen die je krijgt. Het klinkt alsof en werk en sport soms gewoon teveel is.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:45

Het hangt bij mij ook heel erg van het werk af en de hoeveelheid vrijheid. Toen ik nog zelfstandig ondernemer was en zelf mijn uren indeelde, maakte ik met gemak 50 uur per week en had energie over. Ik kon 's ochtends lekker relaxt opstarten, zorgde dat ik voor 11 uur geen belangrijke afspraken had zodat die ruimte er ook altijd was, kon switchen tussen saaie en intensievere taken, en werkte vaak 's avonds en in het weekend ook nog wat.
Nu ben ik volledig afgekeurd en heb een urenbeperking van 4u per dag / 20 uur per week. Ik heb vorig jaar weer een baan geprobeerd, dat was 7u pd plus reistijd, en dan kwam ik echt compleet uitgeput thuis.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:47

Ik geef les in het basisonderwijs. Vier dagen per week.
Het ligt er heel erg aan of ik na school nog intensief werk heb, bijvoorbeeld vergaderingen of overleg met ouders/instanties/collega's.
En ook hoe de kinderen die dag waren. Soms lopen dagen gesmeerd, sommige dagen speel ik de hele dag politieagent.
Mijn dagen wisselen dus van 'ik heb energie over' tot 'doodop'.
Ik ben fanatiek hardloper en train ruim 60km per week en dat is dan wel passen en meten qua energie.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:51

Hier erg wisselend. Ik ben psychiatrisch verpleegkundige in de acute zorg. Dagen bij ons zijn nooit hetzelfde. Mijn gezondheid is ook niet 100% . Dus na een dag met incidenten ben ik volledig gesloopt en duik ik direct mijn bed is. Zelfde als na nachtdiensten.

Echter vaak ook wel rustige gezellige dagen dat ik er energie van krijg:D en dan zo nog door kan.

Na een vroege dienst van 7.15-16 b3n ik vaak nog opvallend productief thuis omdat ik nog in ritme van werk dan zit.

Maar ik werk wel super onregelmatig wat ook niet altijd mee helpt met de vermoeidheid. En ene week 40+ uur en ander bijvoorbeeld 24. Vooral zomer periode is hectisch qua personeelsbezetting in mijn werk dus veel wisselende diensten en nachten ook.
Laatst bijgewerkt door Eloya op 23-08-21 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:51

Ik vind het wel knap als mensen nog sporten op hun werkdag, daar heb ik echt geen energie voor :o

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:52

Gezien ik een kantoorbaan heb, ben ik zelden fysiek moe van mijn werkdag.
Wel ben ik regelmatig mentaal moe na een drukke werkdag of na een dag waarin veel dingen anders liepen dan gehoopt. Ik laad dan juist op door te gaan sporten en naar de paarden te gaan.
Een enkele keer moet ik echt bijkomen van de hectische dagen op het werk.

Wel voel ik me regelmatig moe/lusteloos tijdens het werk, vooral sinds het thuiswerken is dit erger geworden.
Meer slaap helpt, maar niet volledig. Regelmatig pauze en even wat anders doen werkt het beste maar is natuurlijk niet altijd mogelijk. Binnenkort begin ik met een nieuwe functie binnen hetzelfde bedrijf. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat zijn.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:55

Heb toen ik begon met werken wel moeite gehad met 's avonds nog wat doen. Lichamelijk moest ik echt enorm wennen aan het werktritme. Nu werk ik 32 uur per week. Heb 1 tot 1,5 uur reistijd per dag. Als ik thuis kom kook ik samen met m'n vriend, en doen we even een kwartier opruimen/schoonmaken. Dan ga ik meestal pianospelen en sporten (groepslessen). Dan is het zo'n 9 uur half 10 als ik thuis ben, dus dan ga ik douchen, nog even pianospelen en dan lig ik 's avonds vaak op de bank op de telefoon tot een uurtje of 11, en dan naar bed. Een heerlijk ritme wat mij betreft. Ik voel me trouwens nog steeds wel wat vermoeider, maar ik geniet enorm van zowel het sporten (dansfitness/yoga/krachttraining) als van het pianospelen, daarom ben ik 's avonds alsnog wel heel actief. Voor mij ligt daar ook de crux; als ik maar gemotiveerd ben kan ik de energie wel opbrengen.

Ben op mijn vrije dag niet super productief, dat zie ik echt als een rustdag en een dag waarop ik lekker impulsief dingen kan doen, zoals naar de stad gaan of een spel spelen. 32 uur werken; ik raad het iedereen aan.

Edit: ik heb een kantoorbaan, maar doe het e.e.a. aan experimenten dus zit niet continu.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:57

moonsparkle schreef:
Ik vind het wel knap als mensen nog sporten op hun werkdag, daar heb ik echt geen energie voor :o

Qua hoe je zorgt voor een gezond leven hoort sport wat mij betreft echt nog te kunnen na je werk. Zowel voor je lijf als voor je hoofd. Hoe houd je jezelf duurzaam inzetbaar. Ik moet tot mijn 67ste werken. Mijn leven is ook nu en niet pas als ik met pensioen ga.

Ik werk 32 uur En dat is voor mij echt de Max om nog een goede balans te houden. En nog sta ik daar mee af en toe te wankelen maar dan is het werk het eerste waar ik in ga strepen om de balans weer te herstellen. En strepen is dan minder afspraken qua werk of uren opnemen of in overleg met LG gewoon even afwezig.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:01

Goof schreef:
Wijslander schreef:
Mijn toestand varieert na een werkdag in het voortgezet onderwijs van 'moe' tot 'doodop'. Dan maak ik nog een wandeling met de honden, zorg ik voor avondeten en daar houdt het wel ongeveer op. Dat is ook een van de redenen waarom ik mijn paardjes verkocht heb, want die combinatie werd de afgelopen jaren te zwaar voor me.

Toch vind ik mijn werk superleuk en daarnaast vind ik het belangrijk financieel onafhankelijk te zijn, dus voorlopig blijf ik dit 4 dagen per week doen!

Mijn vrije dag en het weekend gebruik ik voor alles waar ik op werkdagen niet aan toe kom, zoals klusjes, boodschappen en familiebezoek. Niet zo heel spannend voor iemand van begin 30, maar ik houd van een 'rustig' leven. :P

Hier ook voortgezet onderwijs en ik herken je 'doodop zijn' wel van mijn vorige school. Daar was de werkdruk enorm hoog, ik sliep er zelfs slechter.
Inmiddels werk ik op een andere school waar we met een ander systeem werken en waar de werkdruk echt een heel stuk lager is. Ik heb nu echt wel energie over.
Heb je wel eens overwogen om naar andere scholen te kijken? Je hoeft echt niet 'doodop' te zijn na een werkdag, ook niet in het VO.

Nee niet overwogen om naar een andere school te gaan, de oorzaken van de (over)vermoeidheid zijn me bekend. We zijn juist in coronatijd overgestapt op een ander onderwijssysteem en dit heeft er bij iedereen flink ingehakt, maar we zouden nu de goede kant op moeten gaan. Daarbij heb ik een stevige depressie gehad waar ik ook vermoeidheidsklachten aan heb overgehouden, dus dat hoort bij mij.

Maar aankomend jaar ga ik 1 dag in de week werken als decaan, waardoor ik andere taken die veel energie kostten, kon inleveren. Dus ik verwacht dat het op termijn goed gaat komen!

En ook als ik 'doodop maar voldaan' ben, heb ik dat over voor die pubers. :D

Sinds corona hebben we thuis trouwens een volwaardige gym, dus de drempel om te sporten is bijna letterlijk een stuk lager en dat helpt enorm!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:15

Meestal ben ik na een werkdag wel gaar, maar op stal laad ik weer helemaal op.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:15

Iik had een baan als hoofdverpleegkundige in de avonduren. Overdag had ik eerst mijn kleine kinderen , huishouden en in de avond ging ik nog acht uur werken en later kwam daar steeds meer bij. Tussen mijn 30 e en 40 e levensjaar heb ik echt roofbouw gepleegd maar had het totaal niet door. Ik was wel moe maar na een nacht slapen had ik weer volop energie. Mijn dag bestond uit vroeg op, kinderen naar school, hond uitlaten, dan eventueel weer naar de school helpen met handarbeid of leeslessen, boodschappen doen, op de avonden dat ik werkte ging ik s’ middags naar het paard, rijden of verzorgen, huishouden doen en alvast eten koken, hond uitlaten en alvast stukje krantenwijk voor de dochters doen, en dan aan het werk met gemiddeld nog eens 10 km door het hele ziekenhuis lopen.
Op de dagen dat ik niet werkte deed ik meer huishouden en ging dan na schooltijd met de dochters naar het paard.
Toen ik in de 50 werd begon ik steeds vaker echt moe te worden, was vaker “ licht” overspannen, en nam een baan overdag. Dit hielp niet echt meer. Op mijn 56 e werd ik voor 100% afgekeurd, mijn lichaam was totaal op. En is niet meer goed gekomen… een waarschuwing dus voor alle jonge mensen hier, en kan ook teveel zijn zonder dat je het merkt !