Suzanne F. schreef:Ik heb een keer een AOV willen afsluiten maar ik kreeg ellenlange vragenlijsten die zelfs gingen over of ik ooit weleens medicijnen had geslikt en welke (en zelf paracetamol en ibuprofen vielen eronder), of ik ooit weleens in een ziekenhuis was geweest en waarvoor en ik moest alle jaartallen beschrijven. Zelfde voor de huisarts etc. Jaaaaaaaren geleden heb ik een jaar bij een psychologe gelopen en ja je raadt het niet. Ik werd uitgesloten op psychische klachten. Ik had ooit diverse keren blaasontsteking gehad en ja uitgesloten op blaas en nierproblemen. En zo waren er nog 3 dingen waarvoor ik ooit, lees meer dan 10 jaar geleden, weleens bij een dokter ben geweest en waar ik dus ook voor uitgesloten werd.
Ik was echt flabbergasted en heb nog net niet gezegd dat ze die AOV in hun piep konden steken. Ik ben echt een kerngezonde vrouw en heb me bijna nog nooit ziek gemeld in alle jaren dat ik werk. Hooguit een keer een dag thuis vanwege griepje ofzo. En dan vul je het eerlijk in en dan krijg je dit. Maar goed, als je het niet eerlijk invult en ze vragen je medisch dossier op als je aanspraak wil maken op de verzekering dan ben je de Sjaak. Want ze vinden altijd wel iets waarvoor je ooit bij een dokter bent geweest.
Mijn idee is dat verzekeringen er altijd onderuit proberen te komen als het kan en ze dekken zich aan alle kanten in. Je kan maar beter zorgen dat je huis is afbetaald en dus je vaste lasten zo laag mogelijk zijn, dat is de beste AOV die je kan hebben.
Maar als je zelfstandig bent is er geen sociaal vangnet waar je op terug kunt vallen en heb je ook niet zomaar je hypotheek afbetaald.
Ik vind het een verstandige keuze TS en op een gegeven moment zal je breakeven point er wel zijn dat je niet meer zo nodig verzekerd hoeft te zijn . Maar als startende zelfstandige met nog weinig zekerheid en nog geen netwerk / cv opgebouwd als freelancer zou ik het zeker adviseren.