Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:57

axel_1997 schreef:
Als het één blikje was zou ik het er bij laten. Maar aansluitend dat tweede blikje is alarmerend, ook voor zijn gezondheid. Dus dit zou ik uit bezorgdheid wel anoniem melden bij de school en gelijk duidelijk maken dat het wel een beste man is en je vooral bezorgd bent. Is er een vertrouwenspersoon op school aanwezig?

Ik lees eruit dat het twee blikjes waren in een 10 min gesprek

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 20:59

Oh ja, daar zal ik ook wel even mee zitten ja. Moet je daar iets mee... Ik vind het onprofessioneel, dat zeker. Maar ik weet niet zo goed of ik er iets mee zou doen. Stel ik hoor zoiets over mijn personeel, dan vliegen ze er uit. Dat wil ik echt niet, dat kan gewoon niet.

Maar ja, van de andere kant, man is aardig, is al met pensioen, gesprek was prima, wil je dan klokkenluider zijn..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:01

Mazida schreef:
Ik vind het zeker niet professioneel om met een blikje bier een gesprek met een student te voeren, dat is net zoiets als een sigaret opsteken tijdens een gesprek. Ik zou de school daarvan op de hoogte stellen.

Hoezo? Van alcohol wordt je eventueel dronken - van een sigaret heb jij aan de andere kant van het scherm echt 0,0 last, toch?
Denk je hetzelfde over een koekje eten? Vind je dat ook onprofessioneel?

TS - je gesprek was goed, zeg je. Was meneer dronken? If not, zou ik het gewoon laten gaan hoor :)

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:02

zorro schreef:
Oh ja, daar zal ik ook wel even mee zitten ja. Moet je daar iets mee... Ik vind het onprofessioneel, dat zeker. Maar ik weet niet zo goed of ik er iets mee zou doen. Stel ik hoor zoiets over mijn personeel, dan vliegen ze er uit. Dat wil ik echt niet, dat kan gewoon niet.

Maar ja, van de andere kant, man is aardig, is al met pensioen, gesprek was prima, wil je dan klokkenluider zijn..

Hij is niet met pensioen. Hij mag met pension, maar hij vindt zijn werk leuk.
Ik zou eerst naar hem toe gaan. Als hij het niet aanneemt wel even melden. Want dit kan toch niet

Century

Re: Afstudeerbegeleider drinkt alcohol tijdens gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:05

Bizar dat zoveel mensen het geen probleem lijken te vinden. Drinken tijdens werktijd is in de meeste beroepen gewoon een no-go. Of je er nu iets van merkt of niet. En terecht lijkt me. Maar ik ben blijkbaar in de minderheid.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:06

Ik vind het bezopen... dat een leerkracht of afstudeerbegeleider of iemand die anderszins zijn werk uitoefent alcohol drinkt.
En het bevreemdt me dat er mensen zijn die dit niet als een probleem zien.
Over drinken op het werk bestaat geen wet, maar het lijkt me een fatsoensdingetje.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 24-06-21 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Roos_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:07

Onprofessioneel? Absoluut. Maar hier ga je toch geen werk van maken? De man is bijna met pensioen, geniet van zijn werk en heeft na 3 afstudeergesprekken zin in een biertje. Hij drinkt er twee, het gesprek gaat goed zonder verdere problemen. Lekker laten gaan zou ik zeggen.

Als je het echt vervelend vind kan je hem erop aanspreken op het moment dat het nog een keer gebeurt. Maar om het nou meteen aan school te gaan melden...

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:07

Ik sta bij je Century. Als het ging om een kleuterdocent was het wel fout, wat is hier minder fout aan, even sirieus

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:11

Geef het gewoon aan, iets van: "Ik zag dat u de vorige keer tijdens ons gesprek een biertje nuttigde, ik voel me er erg onprettig bij als alcohol nuttigd wanneer wij een begeleidings gesprek hebben, zou u het een probleem vinden dit niet meer te doen?" Als je graag wilt aangeven dat het niet professioneel is kun je dag nog doen. Maar dat is wellicht minder voor de relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:12

Appeltje_1 schreef:
Ik sta bij je Century. Als het ging om een kleuterdocent was het wel fout, wat is hier minder fout aan, even sirieus
Dat zijn studenten volwassen zijn en niet meer "het goede voorbeeld" hoeven te volgen. :)* En als je van zoiets al zo van de leg raakt, wordt je volwassen, werkende leven héél zwaar, kan ik je vast vertellen.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:16

Mkango schreef:
Appeltje_1 schreef:
Dat zijn studenten volwassen zijn en niet meer "het goede voorbeeld" hoeven te volgen. :)* En als je van zoiets al zo van de leg raakt, wordt je volwassen, werkende leven héél zwaar, kan ik je vast vertellen.

Mag ik je 1 ding vertellen? :o
Mij hoef je niet te vertellen wanneer ik wel of niet van de leg kan raken. Ik heb in mijn kleine leventje donders goed geleerd, helaas.

Drink jij dan wel 2 biertjes die niet 0.0 zijn in 10 min op tijdens werk? Ik hoop het niet :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:21

Ik denk dat je het punt ook mist als je denkt dat 'van de leg raken' het probleem is. :)
Ik heb er over na zitten denken, ik denk dat ik met name het idee zou krijgen niet serieus genomen te worden of niet de 'aandacht' waard. Net als dat iemand voortdurend op zijn telefoon zou zitten. En ik zou twijfels hebben bij de kwaliteit van het gesprek, en hoe serieus iemand zijn baan neemt en wat voor begeleiding ik verder nog kan verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:22

Appeltje_1 schreef:
Mag ik je 1 ding vertellen? :o
Mij hoef je niet te vertellen wanneer ik wel of niet van de leg kan raken. Ik heb in mijn kleine leventje donders goed geleerd, helaas.

Drink jij dan wel 2 biertjes die niet 0.0 zijn in 10 min op tijdens werk? Ik hoop het niet :')
Ik drink überhaupt geen bier. :') Snap ook niet waarom je meteen probeert te suggereren dat ik alcohol drink onder werktijd omdat ik niet op m'n achterste poten ga staan als iemand anders het wel doet. Als Jantje onder werktijd van de brug wil springen, vind ik dat ook prima, maar dat betekent niet dat ik er meteen achteraan spring. :)*

Century schreef:
Ik denk dat je het punt ook mist als je denkt dat 'van de leg raken' het probleem is. :)
Ik heb er over na zitten denken, ik denk dat ik met name het idee zou krijgen niet serieus genomen te worden of niet de 'aandacht' waard. Net als dat iemand voortdurend op zijn telefoon zou zitten. En ik zou twijfels hebben bij de kwaliteit van het gesprek, en hoe serieus iemand zijn baan neemt en wat voor begeleiding ik verder nog kan verwachten.
Maar de kwaliteit van het gesprek kun je ter plekke inschatten. Als die er daadwerkelijk onder te lijden had, zou ik het een ander verhaal vinden, maar als iemand zich als zijn gewone zelf gedraagt, boeit het me niet of ze water, wodka of Red Bull drinken. Ik vind het ook vrij naïef om te denken dat geen van je docenten ooit alcohol drinkt voordat ze colleges moeten geven of studenten te woord moeten staan. :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-21 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:24

Dat suggereer ik ook niet. Ieder zijn eigen mening in het aan geven of niet. Maar als ts zich er niet goed bij voelt, zoals ze in haar op heeft gezegd, lijkt het me belangrijk dat daar ook aandacht naar komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:26

Appeltje_1 schreef:
Dat suggereer ik ook niet. Ieder zijn eigen mening in het aan geven of niet. Maar als ts zich er niet goed bij voelt, zoals ze in haar op heeft gezegd, lijkt het me belangrijk dat daar ook aandacht naar komt.
Je vraag was anders vrij suggestief, maar oké. :')

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:28

Mkango schreef:
Appeltje_1 schreef:

Sorry.
Zullen we het er allebei maar bij laten? Even allebei excuses aan bieden misschien.. En dan weer ontopic komen.

Excuses Mkango :) , denk dat ik het verkeerd verwoord heb :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:33

Wat je ermee moeg weet ik niet, maar deze man is in dienst van een onderwijsinstelling er er wordt van hem verwacht dat hij niet drinkt tijdens werktijd, dus jouw onderwijstijd.
Zou mooi zijn als ik, tijdens de lockdownperiode, gewoon een wijntje had zitten nuttigen tijdens mijn videogesprekken met mijn puberleerlingen of online lessen met hen.
Had overigens soms best die behoefte toen hoor, maar ze zien me aankomen :+

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:34

Century schreef:
Bizar dat zoveel mensen het geen probleem lijken te vinden. Drinken tijdens werktijd is in de meeste beroepen gewoon een no-go. Of je er nu iets van merkt of niet. En terecht lijkt me. Maar ik ben blijkbaar in de minderheid.

Volgens mij is het niet zo dat veel mensen er geen probleem mee hebben, maar, dit melden zou ik persoonlijk niet doen of iemand aanraden, tenzij zijn functioneren daar aanleiding toe geven.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:35

Appeltje_1 schreef:
zorro schreef:

Hij is niet met pensioen. Hij mag met pension, maar hij vindt zijn werk leuk.
Ik zou eerst naar hem toe gaan. Als hij het niet aanneemt wel even melden. Want dit kan toch niet

Dit lijkt mij ook wel de beste oplossing! Niet meteen klokkenluider gaan spelen, maar meneer zelf aanspreken, even aangeven dat je er je niet zo prettig bij voelt. En dan aankijken wat zijn reactie is.

Evengoed gaat dat bier volgende keer in een afgesloten beker met een rietje natuurlijk..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:36

Appeltje_1 schreef:
Mkango schreef:

Sorry.
Zullen we het er allebei maar bij laten? Even allebei excuses aan bieden misschien.. En dan weer ontopic komen.

Excuses Mkango :) , denk dat ik het verkeerd verwoord heb :Y) [/quote]
Gewoon even samen een neut doen, op de vrede. :+

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:40

Palmera schreef:
Gewoon even samen een neut doen, op de vrede. :+

Wat is er mis mee? Mogen we (ik) geen sorry meer zeggen? Niet stoer genoeg ofzo? Pff, zou wat worden als iedereen zo gaat denken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:43

earth:
weet je heeeel zeker wat je gezien hebt?
amstel radler grapefruit is namelijk deels rood, in elk geval de bovenkant van het blikje.
eerst zeker weten en vraag gewoon die man zelf…was u nou bier aan het drinken toen u met mij sprak?
alcohol onder het werk kan en mag gewoon niet.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:45

ellepel schreef:
weet je heeeel zeker wat je gezien hebt?
amstel radler grapefruit is namelijk deels rood, in elk geval de bovenkant van het blikje.
eerst zeker weten en vraag gewoon die man zelf…was u nou bier aan het drinken toen u met mij sprak?
alcohol onder het werk kan en mag gewoon niet.

Slimme! Dan kan je ook moeilijk iemand beschuldigen terwijl het niet zo was. En zo krijg je ook een uitleg van je docent.
Wanneer zie je hem weer?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 21:47

Misschien zat er nog maar een klein bodempje in de eerste en heeft hij na het opentrekken van de tweede slechts wat slokken eruit gedronken. Het hoeft echt niet zo te zijn dat hij in 10 min. twee blikjes bier achterover heeft geslagen.

Tja .. professioneel vind ik het niet en ik zou er ook even van staan te kijken. Maar als het gesprek gewoon goed verlopen is zou ik er niet aan denken om melding te maken oid. Ik zou me daar echt niet druk over kunnen maken.

En anders had ik het wel zo eerlijk gevonden om eerst aan hemzelf aan te geven dat je het niet oké vind dat hij alcohol drinkt tijdens het gesprek.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 22:00

Mkango schreef:
Ze noemen de Zuidas in Amsterdam ook wel de Snuifas met een reden. :+ Gebruik van drugs, alcohol etc. is echt veel wijder verbreid dan je denkt (denk ook maar aan mensen met een alcoholverslaving - die kom je ook overal tegen, niet alleen in een parkje op een bankje).

In de rest van Nederland en bij een heel gemiddeld bedrijf zullen je collega's toch wel ff raar staan te kijken als je ff lekker een snuifje neemt om de dag door te komen hoor. Dit soort excessen hoef je niet te normaliseren, want het is echt niet standaard om tijdens werktijd drugs te gebruiken of alcohol te nuttigen en dit wordt door de meeste mensen en bedrijven ook niet gedoogd.