Van school af of toch niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:21

Niece schreef:
Als ik jou was zou ik niet pas over 2/3 weken met je mentor/docenten praten, het schooljaar is bijna voorbij. Ga nu vast met ze praten, je hebt er niets aan om eventueel over 2/3 weken zó gedemotiveerd te zijn dat ookal praat je met je mentor, je het niet meer ziet zitten.

Succes

Helemaal eens met de reactie van Niece.

Gelijk die afspraak maken en in gesprek gaan. Dat kan je juist helpen er extra gemotiveerd in te gaan nu.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:22

Ik vind dat je het heel verstandig aanvliegt. Je geeft het een goede kans en doet je best om overal advies in te winnen. Ook ik zou, net als Niece, adviseren om z.s.m. in gesprek te gaan. Dan heb je net wat meer back up voor volgend jaar!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:26

Binnen een goede maand is het schooljaar ten einde. Kan je dit jaar afmaken en dan volgend jaar een andere opleiding kiezen?

Dorine92

Re: Van school af of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:18

Je kunt ook eens een flinke gok wagen en echt heel serieus 1 of een paar klasgenoten bij je roepen en vertellen waar je mee zit. Wie weet hebben ze dan meer begrip voor je en kan hun mogelijk positieve reactie jou een extra boost geven om positief te blijven. En zij weten dan dat het niet persoonlijk is, maar dat je gewoon met de opleiding zelf geen “klik” voelt. Zo’n gesprek kan nog wel eens verrassend uitpakken, zeker omdat jouw klasgenoten al ietsje ouder zijn