Kimbers schreef:Wel een reden voor mij om nooit ergens te gaan werken waar ze bereikbaarheidsdiensten hebben. Wat een uitbuiterij zeg.
Je zegt wat ik net ook al dacht...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.SusanH schreef:Komt er ook een koffie apparaat en een waterkoker? Of kun je ergens anders koffie en thee pakken?
Brainless schreef:Knert schreef:Nou het mag zeker niet. Van het bouwbesluit (bestaande bouw) en ook niet van de arbo.
Dat jij in die situatie gezet werd, zegt niets over of het echt mocht.
Mag wel hoor, als er maar voldoende licht is.Citaat:In het Arbeidsbesluit en de arbobeleidsregels staan enkele bepalingen over de aanwezigheid van daglicht op de werkplek. Er wordt hierin geen verschil gemaakt tussen kantoren en werkplaatsen.
Arbeidsplaatsen en de directe toegangen daartoe zijn gedurende de aanwezigheid van de werknemers door daglicht, door kunstlicht of door beide voldoende en doelmatig verlicht.
Knert schreef:Niet in het Bb 2012 bestaande bouw kantoor. Zorgplicht voor de eigenaar zoals in de wet is geregeld.
Daar staat dat elke verblijfsruimte tenminste 0,50 m2 equivalente daglichtoetreding moet hebben conform de nen 2057:2001.
Ongeacht hoe oud het pand is. Het moet wel een aangemerkt verblijfsruimte zijn.
Als het een kast was en verhuurd is als kast... en de gebruiker maakt er een kantoor verblijfsruimte van.... dan is de eigenaar niet in overtreding.
Citaat:Bouwwerken met een gezondheidszorgfunctie
Daglicht in bouwwerken met een gezondheidszorgfunctie is alleen verplicht in ruimten waar bedden staan (artikel 3.82 lid 6 en artikel 4.147 lid 7 Bbl). Zo is het vaak onnodig of zelfs onwenselijk om daglicht in onderzoeks- en operatieruimten te hebben.
Citaat:Geen regels voor bepaalde gebruiksfuncties
Het Bbl stelt geen regels voor voldoende daglicht in bouwwerken met de volgende functies:
bouwwerk met een bijeenkomstfunctie anders dan kinderopvang
industriefunctie
logiesfunctie
sportfunctie
winkelfunctie
overige gebruiksfunctie
bouwwerk dat geen gebouw is (voorbeelden hiervan zijn een brug, viaduct, tribune, magazijnstelling, steiger of tunnel)
Brainless schreef:https://aandeslagmetdeomgevingswet.nl/t ... oetreding/Citaat:Bouwwerken met een gezondheidszorgfunctie
Daglicht in bouwwerken met een gezondheidszorgfunctie is alleen verplicht in ruimten waar bedden staan (artikel 3.82 lid 6 en artikel 4.147 lid 7 Bbl). Zo is het vaak onnodig of zelfs onwenselijk om daglicht in onderzoeks- en operatieruimten te hebben.Citaat:Geen regels voor bepaalde gebruiksfuncties
Het Bbl stelt geen regels voor voldoende daglicht in bouwwerken met de volgende functies:
bouwwerk met een bijeenkomstfunctie anders dan kinderopvang
industriefunctie
logiesfunctie
sportfunctie
winkelfunctie
overige gebruiksfunctie
bouwwerk dat geen gebouw is (voorbeelden hiervan zijn een brug, viaduct, tribune, magazijnstelling, steiger of tunnel)
Urona447 schreef:Kimbers schreef:Je zegt wat ik net ook al dacht...
Ik schrik hier inderdaad ook van, mag je dit soort diensten ook weigeren ?
. Daarnaast blijkt ook nog eens dat de groep met fulltimers een onevenredig groot aantal diensten draait binnen dit systeem.