Werkweigering na overlijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:20

Daphara schreef:
Nou ja, ik bekijk het van 2 kanten, want als leidinggevende zou ik dit op deze manier ook niet prettig vinden.. Ik begrijp dat dit voor TS ontzettend verrot voelt, maar TS heeft zich niet ziekgemeld en ook niet duidelijk aangegeven verlof op te nemen. Wat moet een werkgever dan doen? Je sterkte wensen en afwachten, of toch even verder informeren.

Bij het directe contact meld TS zich weer niet ziek, maar geeft ook niet aan verlof op te nemen. Ik snap op zich de opmerking van werkgever wel dat je niet zomaar zonder verlof of ziekmelding afwezig kunt zijn. En ja, dat valt onder werkweigering op het moment dat je er (moedwillig) niet bent, terwijl je wel verwacht werd en jij je niet ziekgemeld hebt. Ook vind ik het persoonlijk niet helemaal netjes dat je werkgever jou maar moet bellen, je had zelf ook even kunnen bellen voordat je de deur uit ging of het bericht goed en tijdig was overgekomen en of het akkoord was dat je gezien de heftige omstandigheden niet op het werk bent.
Ik wordt zelf ook niet vrolijk als ik als leidinggevende ineens voor de verassing kom te staan dat mijn medewerker er niet is zonder eerst even rechtstreeks contact te hebben gehad.

Maar goed in het gesprek kon werkgever ook even beter zijn/haar best doen om mee te denken in mogelijke andere oplossingen. Bijvoorbeeld; twee dagen verlof en dan dinsdag middag contact over verdere verloop. Eventueel kan de leidinggevende meteen contact opnemen met HR om te bekijken wat de mogelijkheden zijn. Ook is er misschien een mogelijkheid tot vervangend werk, waarbij direct contact met cliënten even niet van toepassing is.

TS ik zou je adviseren 3 dingen te doen;
- ZSM naar de huisarts en daarna contact opnemen met de Arbo/bedrijfsarts.
- Je leidinggevende op de hoogte brengen dat je naar de huisarts gaat, maar voor nu verlof op neemt en dat je bijvoorbeeld woensdagochtend contact opneemt over hoe het verder gaat.
- Alvast voor jezelf meedenken in oplossingen bijvoorbeeld hoe je eventueel toch kan ondersteunen op het werk, zonder direct contact met cliënten te hebben, als dat punt voor jou een struikelblok is.

T
Helemaal mee eens...

Hoe goed ik ook snap dat je helemaal van slag bent en echt niet kan werken nu..

Je bent wel in staat om ' dingen te regelen' dan zou 1 van die dingen zeker zijn op nette manier regelen dat je nu niet kan werken.

Mijn werkgever zou ws een stuk empatischer zijn...maar kan het ook zeker niet waarderen dat ik alleen een mail stuur waarin ik meld dat ik er niet ben de komende dagen...zonder verder concrete afspraken en direct/ telefonisch contact.

Gesprek start dan vanuit beide kanten al met frustratie...

Hierop terugkomen in minder emotie en rustig bespreken hoe jij je voelt en wat je mogelijkheddn zijn..waarin je idd kan kiezen voor ziekmelden of verlofdagen..

Deze situatie heeft heel veel impact op jou en dat je daardoor niet kan werken is logisch...een werkgever of evt arbodienst kan hierin gewoon meedenken..

Heel veel sterkte gewenst...

candalisa

Re: Werkweigering na overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:34

TS sterkte komende tijd

Helaas staat de werkgever volledig in zijn recht. Bij ziek melding kan je verplicht worden thuis te blijven tot je bij een arbo terecht kan. Dus mag je evt ook niet naar een crematie toe oid.
Je kan niet zomaar zeggen ik kom niet en ga er geen vakantiedagen voor opnemen de werkgever hoeft niet voor jouw persoonlijke dagen op te draaien. Officieel hoeft de werkgever jou niet eens vrij te geven als het niet kan. Maar dat wilt hij dus wel dus ik zou netjes terug bellen en zeggen dat je in emotie gehandeld heb en graag een aantal dagen opneem om tot je zelf te komen.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:35

Ik heb zelf 31 jaar bij de ggz gewerkt en ervaren dat juist bij de ggz het management zeer zakelijk is en nauwelijks empathisch. Bij ons ging alles om produktie, als je ziek was (wat ik gelukkig niet vaak was) was de eerste opmerking dat je desondanks je produktie op peil moest houden, dus maar moest inhalen, werd niet gevraagd hoe het met je ging. Een collega pleegde zelfmoord, dat was in een tijd dat alles moest wijken voor produktie, intercollegiaal overleg was al een tijd afgeschaft, maar toen mochten we even bij elkaar komen. Heb toen naar de manager de opmerking gemaakt dat je dood neer moet vallen om even als mensen gezien te worden.
Jouw situatie ligt helemaal in die lijn, puur zakelijk en ja jouw leidinggevende staat in haar recht, maar hoe weinig empathisch weer. Na 31 jaar ben ik ook overgestapt naar een andere werkgever in de hulpverlening.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:36

Eerst en vooral, heel erg veel sterkte. Je komt even in een heel heftig en surrealistisch verhaal terecht en het is oké om het daar moeilijk mee te hebben. Voor de mensen die het hier nodig vinden om details te weten over het hoe/wie/wat of over eerste lijn of niet: Dat boeit niet. TS geeft aan "ik heb het té moeilijk om te gaan werken", dan ga je niet werken. Punt. Iemand anders kan met exact diezelfde situatie misschien heel anders omgaan. Er zullen ook mensen zijn die daags na het overlijden van vader/moeder terug gaan werken. Maar voor TS kan dat nu even niet. Gebeurtenissen hebben op iedereen een heel andere impact, emotioneel, en dat is gewoon oké.

Heel praktisch gezien is het een verhaal met twee kanten. Je werkgever had het véél anders kunnen (moeten) aanpakken, maar wat gezegd is geweest is nu eenmaal gezegd. Maar het punt dat er 'iets' moet ingezet worden klopt inderdaad wel. Het is OF ziekte, OF werken, OF verlof, OF onbetaalde dagen (als dat een mogelijkheid is binnen je sector), OF... . "Ik zie wel" is een lastige voor een werkgever.

Met hetgeen jij aangeeft, zeg ik: maak dag je zo snel mogelijk bij je huisarts staat. Als je zo iets hebt meegemaakt, zéker als het om één van je beste vrienden gaat, is het heel normaal dat je mentaal niet in staat bent om te werken. Het heeft geen zin om hier nu tijdelijk door te gaan baggeren, om dan binnen een week of twee weken gewoon volledig te crashen. Je zit zelf in de GGZ, ik denk dat je dat zelf ook weet. Zelfzorg staat eerst en is prioriteit.

En even op een persoonlijk note - ik heb het gevoel dat je het heel praktisch en taakgericht probeert aan te pakken (dingen regelen, mailen naar het werk), wat heel begrijpelijk is want dat wordt dat enorm zware gevoel even onderdrukt door alles wat er nog gedaan moet worden. Het is oké om op de grond te zitten en te wenen. Het is oké om even te breken. Het is oké om aan de telefoon naar je werkgever in tranen uit te barsten. Je bent maar een mens.

Heel veel sterkte!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:46

Dit klinkt zo bekend ik heb ook een dergelijke manager gehad toen in ik op een klinische setting in de GGZ werkte... geen enkele vorm van empathie bij het management, liever iemand aanwezig en productie draaien dan kwalitatief goede zorg leveren.
En even heel simpel... volgens de regeltjes hebben ze ook vaak gelijk. Vakantie-uren opnemen is wat je 'wettelijk' voorliggend hoort te doen, daarna is er calamiteiten verlof maar dat gaat in overleg.
Blijf je er daarna psychisch nog last van houden en kan je je werk niet uit voeren, zal het een ziekmelding worden, dit gaat meestal iswm de bedrijfsarts het meest zuiver (indien dee neutraal is).

Maar je hebt ook fantastische managers... daar heb ik er ook een van mogen hebben, duidelijk, transparant, meegaand waar nodig en hard wanneer het moet.
Maar je komt ook echt ploerten tegen in de GGZ, na mijn ervaringen in meerdere werkgebieden lijkt dat daar vooral voor te komen.
Zo heeft mijn toenmalige manager mij bijvoorbeeld nooit gecondoleerd toen mijn vader vrij jong overleden was.
En een collega welke een jaar later haar vader ook op jonge leeftijd terminaal lag, zij verzorgde hem... toen belde hij haar doodleuk op om te vragen of ze een beetje kon inschatten hoe lang het nog zou duren wanneer haar vader dood zou zijn, want hij moest namelijk het rooster maken en dan kon hij haar gewoon in roosteren wanneer hij een beetje snel dood ging :')

Voor jou op dit moment:
Kijk wat je zou willen, excuses aanbieden voor de snelle actie en vakantieuren opnemen.
Of ben je echt zo van slag dat je je werk niet uit kan voeren, dan zou ik mij in overleg met HR en bedrijfsarts ziek melden, want niet kunnen uit voeren door shock of psychisch lijden door een dergelijke gebeurtenis is gewoon een reden voor ziekmelding... en dan kan je met je manager en HR ook meteen kijken of je volledig ziek gaat zijn of dat je deels vakantie uren op neemt of werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:08

crow schreef:
Ik heb zelf 31 jaar bij de ggz gewerkt en ervaren dat juist bij de ggz het management zeer zakelijk is en nauwelijks empathisch. Bij ons ging alles om produktie, als je ziek was (wat ik gelukkig niet vaak was) was de eerste opmerking dat je desondanks je produktie op peil moest houden, dus maar moest inhalen, werd niet gevraagd hoe het met je ging. Een collega pleegde zelfmoord, dat was in een tijd dat alles moest wijken voor produktie, intercollegiaal overleg was al een tijd afgeschaft, maar toen mochten we even bij elkaar komen. Heb toen naar de manager de opmerking gemaakt dat je dood neer moet vallen om even als mensen gezien te worden.
Jouw situatie ligt helemaal in die lijn, puur zakelijk en ja jouw leidinggevende staat in haar recht, maar hoe weinig empathisch weer. Na 31 jaar ben ik ook overgestapt naar een andere werkgever in de hulpverlening.

Klinkt bekend, maar dan van de kant van de cliënt. Ik heb nergens zo weinig empathie ervaren als bij de GGZ. Bizar dat dat ook is hoe ze met hun personeel omgaan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:01

NoGo schreef:
Wijslander schreef:
Hoezo zou dit werkweigering zijn? TS is niet in staat haar werk naar behoren uit te voeren, waarom zou zij dan vakantiedagen moeten opnemen?

Omdat je als werknemer niet kan zeggen sorry er is iemand buiten de 1e lijn overleden ik kom niet.
Je werkgever mag TS namelijk ook gewoon aangepaste werkzaamheden aanbieden waarbij ze niet met clienten hoeft te werken.
Hoe banketstaaf en krom ook als TS zich 'gewoon' had ziekgemeld had zij aangemeld geworden bij de arbo en had zij gewoon thuis kunnen blijven.

Maar volgens mij gaat het daar niet om, het gaat erom dat ts nogal is aangeslagen en zich psychisch niet goed voelt. Dus is ze ziek, want ja, ts is niet in staat om haar werk goed uit te voeren. Ik denk dat dat een wezenlijk verschil maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:06

Earth schreef:
Maar volgens mij gaat het daar niet om, het gaat erom dat ts nogal is aangeslagen en zich psychisch niet goed voelt. Dus is ze ziek, want ja, ts is niet in staat om haar werk goed uit te voeren. Ik denk dat dat een wezenlijk verschil maakt.
Maar dat moet ze dan wel tegen haar manager zeggen. "Ik heb nu teveel aan m'n hoofd" is geen antwoord op de vraag en daar heeft een manager natuurlijk niks aan, en dat snap ik ook. Ik zou zelf niet meteen met werkweigering gaan gooien, maar ik zou wel zeggen "denk er even over na en bel me aan het eind van de dag even terug, dan maken we een plan." Hoe heftig de situatie ook, je hebt nog steeds een bepaalde verantwoordelijkheid naar je werk en "zomaar" wegblijven kan natuurlijk niet.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:10

Earth schreef:
NoGo schreef:

Omdat je als werknemer niet kan zeggen sorry er is iemand buiten de 1e lijn overleden ik kom niet.
Je werkgever mag TS namelijk ook gewoon aangepaste werkzaamheden aanbieden waarbij ze niet met clienten hoeft te werken.
Hoe banketstaaf en krom ook als TS zich 'gewoon' had ziekgemeld had zij aangemeld geworden bij de arbo en had zij gewoon thuis kunnen blijven.

Dit dus. En of je ziek bent bepaal je in eerste instantie nog altijd zelf, niet de werkgever.

De tip om contact op te nemen met de huisarts vind ik wel een heel goede. Als die adviseert om in ieder geval X dagen thuis te blijven, dan kun je dat doorgeven aan de werkgever en is het duidelijk.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:15

Mkango schreef:
Earth schreef:
Maar dat moet ze dan wel tegen haar manager zeggen. "Ik heb nu teveel aan m'n hoofd" is geen antwoord op de vraag en daar heeft een manager natuurlijk niks aan, en dat snap ik ook. Ik zou zelf niet meteen met werkweigering gaan gooien, maar ik zou wel zeggen "denk er even over na en bel me aan het eind van de dag even terug, dan maken we een plan." Hoe heftig de situatie ook, je hebt nog steeds een bepaalde verantwoordelijkheid naar je werk en "zomaar" wegblijven kan natuurlijk niet.

Fijn dat sommige mensen niet vanuit emotie kunnen denken, maar het gros van ons vind dat best moeilijk om onder woorden te brengen.

Alles regelen omtrent overledene is totaal iets anders dan je werk bellen en methodisch uitleggen hoe je je voelt en dat je niet kan komen werken.

Mensen in de uitvaartbranche kunnen hier wel mee omgaan en dus door het verdriet heen kijken wat je probeert te vertellen/ uit te leggen (wat betreft wensen ed)

Bovendien is je werkplek toch ook een soort van veilige plek en kun je daar (kort) je verhaal kwijt.

TS ik wens je veel sterkte :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:19

Onali schreef:
Fijn dat sommige mensen niet vanuit emotie kunnen denken, maar het gros van ons vind dat best moeilijk om onder woorden te brengen.

Alles regelen omtrent overledene is totaal iets anders dan je werk bellen en methodisch uitleggen hoe je je voelt en dat je niet kan komen werken.

Mensen in de uitvaartbranche kunnen hier wel mee omgaan en dus door het verdriet heen kijken wat je probeert te vertellen/ uit te leggen (wat betreft wensen ed)

Bovendien is je werkplek toch ook een soort van veilige plek en kun je daar (kort) je verhaal kwijt.

TS ik wens je veel sterkte :knuffel:
Fijn dat je voor het gemak de rest van mijn post even negeert.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:20

Heel veel sterkte TS.
Ziek melden nadat je eerst hebt aangegeven niet te komen plus de rest van het gesprek komt denk ik niet zo goed over. Daar kan je werkgever dan ook vraagtekens bij zetten.
Je hebt het al vaak gekregen het advies maar je zult inderdaad vakantiedagen op moeten nemen of onbetaald verlof.
Denk dat het niet uit had gemaakt hoe en wanneer de boodschap was over gebracht door je manager, het is niet iets wat je nu wilt horen maar wel hoe de realiteit is.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:21

Gecondoleerd. Vreselijk maar zo zijn inderdaad de regels. Enkel bij bepaalde familieleden kun je verlof krijgen, en dan ook maar voor korte tijd. Vaak redden mensen het niet en als je dan niet in staat bent dan behoor je je ziek te melden.
In jou geval dus ook, als er privéomstandigheden zijn waardoor jij geheel van de kaart bent en daardoor niet kunt functioneren moet je je ziek melden. Totdat je weer wel in staat voelt om te komen. Helaas valt er niet veel meer te kiezen en kun je hier niet veel meer tijd hebben voor jezelf dan of vrij nemen of ziek zijn. Sterkte!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:29

meggiemeg schreef:
Heel veel sterkte TS.
Ziek melden nadat je eerst hebt aangegeven niet te komen plus de rest van het gesprek komt denk ik niet zo goed over. Daar kan je werkgever dan ook vraagtekens bij zetten.
Je hebt het al vaak gekregen het advies maar je zult inderdaad vakantiedagen op moeten nemen of onbetaald verlof.
Denk dat het niet uit had gemaakt hoe en wanneer de boodschap was over gebracht door je manager, het is niet iets wat je nu wilt horen maar wel hoe de realiteit is.

Mwah als ze het goed uitlegd lijkt me dat niet zo'n issue? Als ts zich ziekmeld?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:31

Allereerst heel veel sterkte TS. Ik kan me voorstellen dat je hiervan volledig van de leg bent.

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien val ik in herhaling.
Strikt genomen heeft je manager gelijk. Onbetaald verlof bij overlijden is alleen voor de eerste lijns familie en eventueel de partner daarvan. Dit is om de uitvaart te regelen en de eerste schok en duurt tot en met de uitvaart. Jij bent geen 1e lijns familie, bent dus niet de eerst aangewezene om de uitvaart te regelen en hebt dus geen recht op onbetaald verlof.

Dat je van de leg bent en niet in staat om te werken is natuurlijk iets heel anders. Als je niet in staat bent om te werken, dien je je gewoon ziek te melden op de manier zoals die gebruikelijk is voor ziekmelden. Ik weet niet hoe dat bij jullie is geregeld, maar bij mij op het werk meld je je niet ziek via een mail, maar meld je je telefonisch ziek, overlegd waarom je ziek bent, wat kun je niet, wat kun je wel. Dan kan je leidinggevende het ziekteverzuim proces in werking zetten, waar ook allerlei procedures en regelingen aan vast hangen.

Nu heb jij je niet ziek gemeld, maar gewoon een mailtje gestuurd dat je niet komt werken. Daar kan jouw manager niets mee. Je manager kan je daarmee niet ziek melden, je manager kan je geen onbetaald verlof geven, dus dan zit er niets anders op voor jou om er vrije dagen voor op te nemen.

Je kunt je alsnog ziek melden, maar dan zal je ziekmelding puur gelden voor het verwerken van de klap en het emotioneel niet in staat zijn om te werken. Deze tijd zal je niet mogen gebruiken voor het regelen van de zaken omdat je vriend is overleden, tenzij je daar echt afspraken over maakt met je manager of de bedrijfsarts.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:36

candalisa schreef:
TS sterkte komende tijd

Helaas staat de werkgever volledig in zijn recht. Bij ziek melding kan je verplicht worden thuis te blijven tot je bij een arbo terecht kan. Dus mag je evt ook niet naar een crematie toe oid.
Je kan niet zomaar zeggen ik kom niet en ga er geen vakantiedagen voor opnemen de werkgever hoeft niet voor jouw persoonlijke dagen op te draaien. Officieel hoeft de werkgever jou niet eens vrij te geven als het niet kan. Maar dat wilt hij dus wel dus ik zou netjes terug bellen en zeggen dat je in emotie gehandeld heb en graag een aantal dagen opneem om tot je zelf te komen.

De werkgever kan je niet verplichten om thuis te blijven bij een ziekmelding. Alleen om bijvoorbeeld om een bepaald moment thuis te zijn voor contact oid.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:57

oji schreef:
Allereerst heel veel sterkte TS. Ik kan me voorstellen dat je hiervan volledig van de leg bent.

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien val ik in herhaling.
Strikt genomen heeft je manager gelijk. Onbetaald verlof bij overlijden is alleen voor de eerste lijns familie en eventueel de partner daarvan. Dit is om de uitvaart te regelen en de eerste schok en duurt tot en met de uitvaart. Jij bent geen 1e lijns familie, bent dus niet de eerst aangewezene om de uitvaart te regelen en hebt dus geen recht op onbetaald verlof.

Dat je van de leg bent en niet in staat om te werken is natuurlijk iets heel anders. Als je niet in staat bent om te werken, dien je je gewoon ziek te melden op de manier zoals die gebruikelijk is voor ziekmelden. Ik weet niet hoe dat bij jullie is geregeld, maar bij mij op het werk meld je je niet ziek via een mail, maar meld je je telefonisch ziek, overlegd waarom je ziek bent, wat kun je niet, wat kun je wel. Dan kan je leidinggevende het ziekteverzuim proces in werking zetten, waar ook allerlei procedures en regelingen aan vast hangen.

Nu heb jij je niet ziek gemeld, maar gewoon een mailtje gestuurd dat je niet komt werken. Daar kan jouw manager niets mee. Je manager kan je daarmee niet ziek melden, je manager kan je geen onbetaald verlof geven, dus dan zit er niets anders op voor jou om er vrije dagen voor op te nemen.

Je kunt je alsnog ziek melden, maar dan zal je ziekmelding puur gelden voor het verwerken van de klap en het emotioneel niet in staat zijn om te werken. Deze tijd zal je niet mogen gebruiken voor het regelen van de zaken omdat je vriend is overleden, tenzij je daar echt afspraken over maakt met je manager of de bedrijfsarts.

Bedoel je misschien Betaald verlof voor directe nabestaanden, en extra dagen voor de persoon die de begrafenis regelt.
Onbetaald verlof is weer een ander verhaal.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:58

Sterker nog, in principe mag jouw werkgever niet eens vragen naar wat er aan de hand is. Ze mogen alleen maar vragen hoe lang je denkt weg te blijven. Meer hoef je eigenlijk niet te doen.

En volgens mij gaat het nog steeds niet om eerstelijns overlijden of hoe je dat ook niet, maar om het feit dat TS zich gewoon niet in staat voelt om te werken omdat ze psychisch lijden heeft.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:03

CharleyT schreef:
Bedoel je misschien Betaald verlof voor directe nabestaanden, en extra dagen voor de persoon die de begrafenis regelt.
Onbetaald verlof is weer een ander verhaal.

Oh ja, sorry. Typefoutje. Als eerstelijns familie heb je natuurlijk gewoon betaald verlof

Josje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:05

Ik denk dat het meeste inmiddels wel gezegd is...
Strikt genomen kan je je ofwel ziekmelden ofwel een paar dagen vrij nemen.

Je zou er ook nog een belletje aan kunnen wagen, misschien is je manager tot inkeer gekomen en heeft hij/zij begrip voor de situatie. Dan valt er misschien te praten over een bijzonder verlof.

In ieder geval heel veel sterkte TS!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:23

Maartje1990 schreef:
meggiemeg schreef:
Heel veel sterkte TS.

Mwah als ze het goed uitlegd lijkt me dat niet zo'n issue? Als ts zich ziekmeld?

Geen idee hoe de band is tussen TS en haar werkgever of dat goed te overleggen is.
Persoonlijk zou het voor mij niet goed voelen om me ziek te melden bij mijn baas als ik wel in staat ben om allerlei dingen te regelen in de privésfeer. Dan nam ik liever dagen op of onbetaald verlof.

Ik heb ook personeel gehad, die meldde zich om de haverklap ziek met reden dat die privé van alles moest regelen, dat ziek melden was dan makkelijker want dat kostte geen vrije dagen, het is dan op een gegeven moment gewoon klaar. Ik als baas heb werk wat gedaan moet worden, afspraken staan e.d. en kan dan niet op iemand bouwen die er zo makkelijk in staat. Sommige dingen kan je niet anders dan overdag regelen maar hoeven ook niet volledige werkdagen in beslag te nemen, plus dat het bij ons in het werk ook niet zo is dat ze die werkzaamheden persé tussen 8 en 5 gedaan moeten hebben, wordt het later geeft dat ook niet. Dus als iemand dan aangeeft is het goed als ik ipv 8 uur begin er om 11 uur ben en langer door ga is dat ook geen probleem. Nu wil ik niet zeggen dat TS ook zo in elkaar steekt maar geef puur mijn ervaring aan van uit mijn eigen bedrijf.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:33

Als die dingen regelen helpt bij het verwerkingsproces waardoor iemand sneller aan de slag kan is dat toch juist goed?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:35

Niet vervelend bedoeld, maar als bij ons iemand zich ziek meldt en ik weet vervolgens dat degene wel "allemaal dingen regelt" voor anderen tijdens deze ziekmelding, dan heb je wel wat uit te leggen. Daarnaast is ziekte 1 ding, maar als je wel in staat bent vervangend werk uit te voeren, zul je dat ook gewoon moeten doen. TS geeft aan geen direct cliëntencontact te kunnen handelen, maar misschien ligt er wel achterstallige administratie ofzo. Hiertoe ben je dan gewoon verplicht. Net als tijdens je normale werktijden bereikbaar zijn ten alle tijden. Ziek zijn is geen vrijbrief om maar wat anders te gaan doen, als je echt ziek bent, ben je dat niet vrijwillig en kan je in die tijd ook geen zaken voor anderen regelen, anders kan je dit ook voor je werkgever en die verplichting heb je dan ook.

Dus, wil je vrij omdat je andere dingen aan je hoofd hebt en deze wilt uitvoeren, dan neem je (onbetaald) verlof op. Ben je ziek, meld je dan ziek. Maar wees je dan bewust van bovenstaande.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:38

Vrije dagen opnemen..

Je bent niet ziek, emotioneel beetje van slag, maar nog in staat dingen voor een ander te regelen.
Je werkgever heeft gereageerd als een hork, maar dat veranderd er niets aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:41

Pareltjes schreef:
Vrije dagen opnemen..

Je bent niet ziek, emotioneel beetje van slag, maar nog in staat dingen voor een ander te regelen.
Je werkgever heeft gereageerd als een hork, maar dat veranderd er niets aan...

Ik vind jou ook wel een beetje een hork met zo'n reactie :x een beetje van slag? Dit is gewoon een traumatische ervaring geweest voor haar en de rest van de nabestaanden.. Sta echt een beetje te kijken van sommige reacties..

Ts nogmaals veel sterkte en ik hoop dat het opgelost word!