FNV wil thuiswerkvergoeding afdwingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:42

Mijn man heeft een app die stopt met tellen als hij 2 minuten gestopt is met tikken/muizen enz.
Zijn pauzes waren altijd al onbetaald, maar nu thuis neemt hij dus wel sneller pauzes waar op het werk altijd wel iemand net binnen kwam met een vraag en hij maar doorwerkte.
Voor hem is dit dus beter omdat hij vaker even stopt.

Daarnaast werkte hij altijd al veel uren (ook na werktijd nog thuis), nu heeft hij geen reistijd wat hem veel verloren tijd scheelt.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:50

Yv_ schreef:
Ik sta hier echt van te kijken. Van de -normaal- 8-9 uur kantoortijden, wordt er ongeveer aan de helft thuisgewerkt en verder lekker in de tuin zitten. Ik geloof er geen barst van dat de thuiswerkers allemaal netjes hun 8u per dag maken. Gelukkig geven ze het zelf ook toe nu :). (overigens is deze uitspraak gebaseerd op MIJN werk, niet op de rest van NL ;) )

Maar hoe kan dan je elektriciteitsverbruik zo omhoog schieten? Het lijkt me niet dat die ene laptop of computer zoveel stroom verbruiken? Of heeft het meer met Netflix te maken, kinderen die hele dagen thuiszitten of thuis zaten en veel tv kijken? Iets wat helemaal niks met werk te maken heeft? Ik snap de winterperiode wel hoor, want dan zul je het inderdaad wel merken. Evenals de extreme dagen van afgelopen maand. Dat zijn uitzonderingen. Alhoewel, vanwege corona staan de deuren hier allemaal open en was het hierbinnen (met centrale airco die dus voor niets draaide) ook gewoon 30+ graden en hebben we gewoon allemaal met wat geklaag en veel ijsjes gewerkt.

Ik vind het allemaal wel heel bijzonder... De kosten van de werkgever zullen vrijwel gelijk blijven, of dat nou voor 40 man is die aanwezig is of de volle 300. Toch? Of zit ik er nu heel erg naast?

Kijk, wij kunnen praten. Maar nu zie ik ook dat we uit hetzelfde dorp komen dus begrijp ik het wel _O-

En ik wou dat ik thuis mocht werken, zou voor mij een vergoeding an sich zijn :') maar nee hoor hier niet..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:56

Yv_ schreef:
Bak je ook een ei op je werk? Je kunt ook een boterham uit de vriezer eten. Net als dat mensen die thuiswerken nu elke dat een smoothie nemen. Ik snap het, want ja, er is nu tijd voor. Maar nee, dat zijn geen extra kosten die je naar de baas kunt doorschuiven. Net als een luxe lunch, dat doe je normaal gesproken ook niet.

Ik weet niet hoe het bij andere bedrijven zit, maar bij de bedrijven waar ik heb gewerkt werd bij sommigen gratis simpele lunch aangeboden, gratis soep, en bij anderen stond er altijd een koelkast en een magnetron en zelfs een fornuis om zelf te kunnen bakken. Koffie/chocomel heb ik nog nooit voor hoeven betalen.

Een boterham uit de vriezer? :)) Dat lijkt me niet echt lekker. Als ik slecht zou eten dan kon ik me ook minder goed concentreren.

Wij hebben duidelijk een hoger energieverbruik ondanks dat we geen aparte dingen doen. We hebben wel twee imacs met flink scherm inderdaad, dat zal zeker wat meer verbruiken dan een laptop.
Nu is dat voor ons geen probleem omdat we zonnepanelen hebben, maar ik kan me best voorstellen dat het voor mensen die het toch al wat krap hebben best lastig kan zijn. Zeker een verwarming, dat kan zomaar 100 euro per maand schelen in de winter.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:07

ARCTN schreef:
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden.
Maargoed, ik denk vanuit de werkgever en niet zozeer vanuit werknemer.

Ik zie meer voordelen voor de werknemer dan voor de werkgever. En daarbij, hoe productief zijn werknemers werkelijk als ze thuis werken? Gaan ze een extra sigaretje roken tussendoor, of langer pauze nemen, maar niet langer doorwerken? Doen ze tussendoor de vaatwasser/wasmachine of bijv. even snel stofzuigen? Vaak denkt de werknemer dat dat toch maar eventjes is, maar als je al die minuten optelt, komt er vaak een aardig bedragje per maand uit.

Wat betreft de schermtijd voor kantoor personeel, vaak worden er op het bedrijf dan andere werkzaamheden uitgevoerd. Dit kan niet als mensen thuiswerken, dus zullen dat gauw dingen in huis doen gaan worden. Moet de werkgever daar dan voor betalen? Vind ik niet terecht.

Ik denk dat werknemers blij mogen zijn dat er werkgevers zijn waarbij je thuis kán en mág werken. Scheelt je heel wat reistijd per maand.

Dat is een kwestie van vertrouwen tussen werkgever en nemer, als werkgever vertrouw jij jouw werknemers dus kennelijk niet.

Als ik op kantoor ben doe ik een praatje pot met mijn collega’s, koffie om 10 uur, lunchen etc. Dat doe ik dus thuis niet want er is niemand om mee te praten. Even was in de machine kost minder tijd dan een kletspraatje bij het koffieautomaat en ook op mijn werk moet de vaatwasser af en toe uitgeruimd worden. Roken doe ik niet en als ik zie hoeveel sommige collega’s op het werk roken :(

Als ik een dagje thuiswerk ben ik net zo productief als op kantoor. Naast dat mijn werkgever steeds meer op output gaat sturen. Als mijn werk niet af is heb ik dus een probleem, ik kan het ook niet afschuiven op collega’s, dus dat valt snel genoeg op.
Schermtijd of aanwezigheid zegt echt niet alles. Werkgevers moeten echt eens van dat idee af.

Op ons werk krijgen we alleen reiskosten betaald als we daadwerkelijk naar kantoor komen, kunnen we een beeldscherm krijgen en een stoel lenen. Dat is het wel zo’n beetje. Reistijd is 20 min dus levert nIet echt veel winst op.
Maar ik heb collega’s die een laptop oid moesten kopen want anders konden ze niet thuiswerken, daar mag best wat tegenover staan, deze mensen zitten vnl in de lage loonschalen en het is een flinke hap uit hun spaargeld geweest.

Ik snap ook de kant van de werkgever wel, wij werken in een kantoor dat net een jaar terug helemaal gerenoveerd is en nu dus grotendeels leeg staat omdat de helft van het aantal werkplekken niet meer gebruikt mag worden. Anders dan minder stroomverbruik lopen de kosten ook gewoon door.
Ik denk dat wel veel bedrijven gaan nadenken over hun huisvesting en vierkante meters. Als dat een tandje teruggeschroefd gaat worden zou het ook reeel zijn om ervoor te zorgen dat de thuiswerkende werknemer daar ook voordeel aan heeft in de vorm van een vergoeding of faciliteiten.

Gelukkig kan ik grotendeels zelf kiezen waar ik werk en dat is gemiddeld nu 3 dagen kantoor en 2 thuis.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:10

Ik vind het wel tricky om juist nu in deze tijd deze vergoeding te eisen. Veel bedrijven hebben het sowieso al moeilijk en ook voor hen gaan de meeste kosten gewoon door. Bijvoorbeeld van een pand dat nog maar voor de helft gebruikt wordt maar wel volledig betaald moet worden. Dan kunnen ze op termijn wel inkrimpen, maar dat is niet makkelijk en als iedereen dat doet komen er vele panden leeg te staan en klapt die markt ook in elkaar.

Ik snap dat thuiswerken wat extra kosten met zich mee brengt, maar wees blij dat je (nog) werk hebt én het thuis kan doen. Je hebt dan al zo veel voordelen ten opzichte van andere mensen. Om dan ook nog een vergoeding te willen voor dat privilege gaat vrij ver. Laat de mensen 'onderin' het bedrijf, die vaak wel naar buiten moeten itt de kantoormensen hoger in het bedrijf, een extra vergoeding krijgen voor het feit dat ze niet thuis kunnen werken en zich veel meer bloot moeten stellen aan het virus. Werkgevers moeten voor die mensen trouwens vaak al meer kosten maken, in de vorm van beschermingsmaatregelen. Die kunnen ze ook niet op die werknemers verhalen.

Het lijkt mij beter als het geld in het bedrijfsleven blijft en er zo meer mensen aan het werk gehouden kunnen worden, zodat zij ook nog geld hebben om uberhaupt hun huis warm te kunnen stoken en een belegde boterham te kunnen betalen.
Er komt een behoorlijke economische crisis aan, voor zover die er nog niet is. Sommigen spreken zelfs over een depressie zoals die van voor WOII. Willen dan de mensen die nog relatief goed af zijn die nog even extra aanwakkeren door het onderste uit de kan te eisen?

Ik snap dat je dat als individu wel wilt, zeker als je weet dat je werkgever goed boert. Maar dat de FNV dit wil snap ik eigenlijk niet. Behoud van banen en veiligheid lijkt mij op dit moment de grootste prioriteit, ook voor de FNV.

xTammyy

Re: FNV wil thuiswerkvergoeding afdwingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 14:16

Een vergoeding voor de werkplek is eigenlijk ook discutabel.
Stel dat jij als werknemer een kamer inricht als kantoor, en je werkgever betaalt dat.
Dan moet je die spullen ook weer inleveren als je bij die werkgever weggaat.

Dan is imo een kleine vergoeding misschien beter, let wel, als dit het nieuwe normaal wordt. Dus dat je zowel bij werkgever A als B een vergoeding krijgt en uiteindelijk zelf spullen als een stoel of bureau kan aanschaffen.

Persoonlijk ben ik van mening dat een laptop oid van de werkgever moet komen, ook omdat deze daar dan beveiligingsmiddelen op moet zetten. Bedrijfsintegriteit enzo.

En ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die zich niet kunnen voorstellen dat de mensen thuis evenveel werken als op kantoor.
Dat zal ook zeker per persoon verschillen, ik weet wel dat ik er veeeel efficiënter door werk!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:21

Ik werk op projectbasis dus iedere minuut is getimed op een budget. Dan kan ik rustig 100x pauze houden op een dag maar dan heb ik ook gewoon minder uren geschreven. Inefficienter is ook niet echt een optie want dan past het werk niet binnen het budget.
Voor minder duidelijk gedefineerd werk kan ik me voorstellen dat het misschien allemaal wat te losjes wordt voor sommige mensen.
Anderzijds zijn er ook genoeg mensen die op een kantoor in doelloos naar het scherm staren en niets produceren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:22

Hier is het heel wisselend.
Echt concentratie werk deed ik altijd al liever thuis in stilte dan in een drukke kantoortuin.

Gelukkig heb ik geen werkgever zoals ARCTN.
Wat een gebrek aan vertrouwen aan je medewerkers!

Het kan ook andersom werken.
Als tegen 1700 iedereen op kantoor begint met inpakken, ga je mee opruimen en naar huis.
Als ik thuis bezig ben met een rapport en ik zit er lekker in, werk ik zomaar door tot half 7.
Tja, daar kan dan best het uitruimen van de vaatwasser even tussendoor gekomen zijn, of de deur open doen voor de pakketbezorger.

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:23

Bij sommige verwachtingen valt echt mijn mond open, en daarmee bedoel ik waarvan er verwacht wordt dat het door de werkgever vergoed moet worden.
Zeker met het oog op wat LindyH al aanhaalt. Zie dingen voorbij komen die toch wel als een echte luxe zijn in mijn ogen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:24

De verwarming hoeft echt niet de hele dag aan te staan mvdende, een paar uur is al genoeg. En daarna doe je gewoon een dikke trui aan.
Koffie in een thermoskan. Stekker daarna uit het stopcontact.
Licht heb je tegenwoordig led lampjes voor.

Maar thuiswerken heeft ook nadelen. Denk aan de pauzes die soms worden vergeten. Het onderlinge sociale contact

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:25

Mijn werkgever biedt me echt ruimschoots de mogelijkheden om mijn werkplek goed in te richten thuis. Ik zou het raar vinden als zij, naast dat ze voor goede stoelen, muizen, toetsenborden en beeldschermen, ook nog een vergoeding moeten betalen. Lijkt me dan wel zaak om het per bedrijf te bekijken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:30

Ik zou het wel erg luxe vinden om een thuiswerkvergoeding te krijgen zeker als je dat zet tegenover wat je allemaal bespaard. Naast de brandstof voor de auto heb je minder slijtage en dan krijgen veel ook hun reiskostenvergoeding gewoon doorbetaald. Plus dat je in veel gevallen meer tijd voor jezelf over houdt door het wegvallen van de reistijd.

Thuiswerken is voor mij sowieso geen optie, ik krijg geen reiskostenvergoeding en moet zelf mijn eten en drinken meenemen. Daar zou ik wel een vergoeding voor willen hebben. :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:31

Bij ons is het al zo dat je alleen vergoeding krijgt voor de dagen dat je op kantoor bent.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:53

zonnebloem18 schreef:
Ik zou het wel erg luxe vinden om een thuiswerkvergoeding te krijgen zeker als je dat zet tegenover wat je allemaal bespaard. Naast de brandstof voor de auto heb je minder slijtage en dan krijgen veel ook hun reiskostenvergoeding gewoon doorbetaald. Plus dat je in veel gevallen meer tijd voor jezelf over houdt door het wegvallen van de reistijd.

Thuiswerken is voor mij sowieso geen optie, ik krijg geen reiskostenvergoeding en moet zelf mijn eten en drinken meenemen. Daar zou ik wel een vergoeding voor willen hebben. :o

purny schreef:
De verwarming hoeft echt niet de hele dag aan te staan mvdende, een paar uur is al genoeg. En daarna doe je gewoon een dikke trui aan.
Koffie in een thermoskan. Stekker daarna uit het stopcontact.
Licht heb je tegenwoordig led lampjes voor.

Maar thuiswerken heeft ook nadelen. Denk aan de pauzes die soms worden vergeten. Het onderlinge sociale contact

1 mijn moeder gaat altijd op de fiets naar het werk:15 minuten fietsen. Dus er wordt niet of nauwelijks aan brandstof bespaart.

2 "kantoor" boven is net een paar jaar geleden aangepakt, zit nu geen LED in. Als dat hals over kop aangeschaft moet worden.....

3 het huis van mn ouders is behoorlijk slecht geïsoleerd. Zonder verwarming is het zo maar een graad of 12 boven als het niet kouder is. En verwarming uit= heel snel warmte weg.

Ik geef alleen maar aan dat het echt niet voor iedereen een zege is om thuis te werken en dat zeker niet iedereen bespaart, eerder dat er bij sommige gewoon veel geld bij moet als er continu thuis gewerkt moet worden.

En ja, in de zomer zal het minder kosten, maar voorlopig staat de winter voor de deur. Ik ben dan ook echt vóór een thuiswerk vergoeding! In ieder geval voor komende winter. Hoe het volgende zomer gaat, zien we dan wel weer.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:54

Hier geen thuiswerkvergoeding en geen vergoeding voor een goede werkplek (scheelt dat ik toch geen plaats in m’n appartementje heb voor een bureau, zit gewoon aan de eettafel. Laptop en telefoon van het werk had ik al). Ik werk op projectbasis, al mijn uren moeten in principe declarabel zijn dus niets doen zit er niet in. En besparen op reiskosten? Heb een leaseauto voor de deur waarvoor ik betaal, maar die ik amper gebruik..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:31

xTammyy schreef:
Een vergoeding voor de werkplek is eigenlijk ook discutabel.
Stel dat jij als werknemer een kamer inricht als kantoor, en je werkgever betaalt dat.
Dan moet je die spullen ook weer inleveren als je bij die werkgever weggaat.

Dan is imo een kleine vergoeding misschien beter, let wel, als dit het nieuwe normaal wordt. Dus dat je zowel bij werkgever A als B een vergoeding krijgt en uiteindelijk zelf spullen als een stoel of bureau kan aanschaffen.

Persoonlijk ben ik van mening dat een laptop oid van de werkgever moet komen, ook omdat deze daar dan beveiligingsmiddelen op moet zetten. Bedrijfsintegriteit enzo.

En ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die zich niet kunnen voorstellen dat de mensen thuis evenveel werken als op kantoor.
Dat zal ook zeker per persoon verschillen, ik weet wel dat ik er veeeel efficiënter door werk!

Ja ik hoef hier geen kantoor in huis te hebben hoor. Ik heb beperkt ruimte en ook al is thuis werken in mijn branche altijd al mogelijk, ik zat hier nooit hele dagen. Een paar uurtjes per dag is prima om met de laptop aan de keukentafel te zitten. Voor privé gebruik ik mijn Macbook Pro, dus alle Windows spullen die ik voor mijn werk nodig heb mogen ze zo weer terug hebben. De werkplekken van het kantoor gaan hier ook niet passen in mijn huisje. Dus ja, graag een budget zodat ik een klein verstelbaar computer tafeltje kan kopen, bureaustoel en liefst eigenlijk ook een groot scherm. (lichamelijk klachten spelen een rol bij mij)

Wat werken betreft. Ik werk hetzelfde al toen ik nog wel op kantoor mocht komen. Wij worden altijd al vrij gelaten om zelf je werkdag in te delen. Als ik een lange lunchpauze wil dan is dat prima bijvoorbeeld. Ook werk ik al plaats- en tijd onafhankelijk vanaf 2010. Wat mij in praktijk de vrijheid gaf om vaak een paar uurtjes thuis te werken, voor en na de afspraken op kantoor of elders. De resultaten moeten gewoon goed zijn, je moet bereikbaar zijn en je moet gewoon ook dat beetje extra willen doen als het nodig is. Dan heb je bij ons gewoon de vrijheid om je dag in te delen. Nu ik helemaal thuis zit mis ik de interactie wel met collega's en andere zakenpartners. Dat is toch lastiger op camera. Ik mis een stukje aansluiting en soms merk ik dat de communicatie niet goed gaat. Daarbij zit ik nu veel meer uur achter de laptop dan toen ik nog fysiek aanwezig was. Geen voordelen dus voor mij, maar als het moet dan is het ook nog wel te doen. Maar beetje hulp in de vorm van een betere werkplek inrichting zou wel heel welkom zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:34

Led lampjes kun je tegenwoordig overal kopen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:50

Ik mag enkel mijn reiskosten rekenen als ik naar kantoor of naar een klant ga. Ik werk nu 75% thuis maar krijg hier geen extra vergoeding.
Ik heb zelf maar een dockingstation, los toetsenbord en scherm meegenomen. Die stonden op kantoor toch maar te verstoffen.

Ik merk dat ik aan de ene kant productiever ben, maar ook soms motivatie mis door collega's. Inmiddels redelijk mijn weg gevonden, en begin vaak een half uurtje eerder thuis dan op kantoor.

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:51

Ik werkte altijd al twee dagen per week thuis dus heb al een goede burostoel, pc, etc. De andere drie dagen werkte ik op het WTC op schiphol, wat minimaal 3 tot 3,5 uur reistijd per dag betekende. De volledige vergoeding van reiskosten weegt voor mij niet op tegen de veel meer vrije tijd die ik nu heb.

Ik heb nu ook bijna iedere dag zin om mijn paarden te rijden, terwijl ik daar voorheen vaak geen fut meer voor had. Van mij mag het zo blijven, zonder (extra) vergoeding.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:05

mvdende schreef:
3 het huis van mn ouders is behoorlijk slecht geïsoleerd. Zonder verwarming is het zo maar een graad of 12 boven als het niet kouder is. En verwarming uit= heel snel warmte weg.

Ik geef alleen maar aan dat het echt niet voor iedereen een zege is om thuis te werken en dat zeker niet iedereen bespaart, eerder dat er bij sommige gewoon veel geld bij moet als er continu thuis gewerkt moet worden.

En ja, in de zomer zal het minder kosten, maar voorlopig staat de winter voor de deur. Ik ben dan ook echt vóór een thuiswerk vergoeding! In ieder geval voor komende winter. Hoe het volgende zomer gaat, zien we dan wel weer.

Tja ons huis is ook slecht geïsoleerd (90 jaar oud) en het is het beste het huis op temperatuur te houden dan helemaal laten afkoelen en dan weer op te warmen.
Bij ons staat hij standaard op 18 graden en warmen wij overdag bij (tot ca 20 in de middag/avond).
Dat is goedkoper dan hem even aan te hebben en dan (bijna) helemaal uit.
Mijn man werkt ook liever bij 18 graden dan bij 25 in de kantoortuin waar het voor in de winter juist heel warm aanvoelt (ipv aangenaam) en hij met een T-shirt rond moet lopen.

Daarnaast; stel het kost 50E per maand om extra te verwarmen, is dat een groot probleem dan?
Als je baas over de kop was gegaan was je inkomensverlies een stuk hoger.

edit:
Bij mijn man op het werk werken er nu ong 2000 thuis.. stel je geeft die 50E per maand vergoeding dan kost dat 100.000 E per maand; dat is mega veel geld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:10

Er valt gewoon niet 1 regeling te bedenken die voor iedereen van toepassing is. Als een werkgever vanaf nu besluit om mensen nooit meer naar kantoor te laten gaan dan moet je gewoon eerst je contract voorwaarden bespreken. Er zullen dan mogenlijk ook mensen iets anders gaan zoeken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:11

Hoezo dan?
Wat moet er in een contract worden veranderd?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:14

Maar ik denk echt niet dat thuiswerken de nieuwe norm gaat worden. Er zal altijd nog op kantoor gewerkt worden. Niet fulltime meer maar wel parttime

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:17

Brainless schreef:
Hoezo dan?

Ik mag hopen dat er in jouw voorwaarden staat dat je recht heb op een werkplek bijv.?
In mij contract staat expliciet dat ik recht (niet plicht) heb op 1 dag per week thuis en meer in overleg.

Als ik dezelfde functie zou doen zonder vaste werkplek zoals sommige concurrent bedrijven aanbieden dan is dat salaris (in mijn geval) meestal hoger. Ik heb echter bewust gekozen voor een befrijf met vaste werkplek. Als dat veranderd dan moet dat ook in het contract veranderd worden en daarmee is mijn opzeg termijn wettelijk ineens korter dan normaal als ik die nieuwe voorwaarden niet wil accepteren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:23

Sizzle schreef:
Brainless schreef:
Hoezo dan?

Ik mag hopen dat er in jouw voorwaarden staat dat je recht heb op een werkplek bijv.?
In mij contract staat expliciet dat ik recht (niet plicht) heb op 1 dag per week thuis en meer in overleg.

Gaat om mijn man.. nope geen vaste plek, maar flexplekken en vol is vol (maar dat is eigenlijk nooit gebeurd, anders kan je nog wel een plekje in een vergaderzaal vinden)
Nu ook; je mag komen werken maar er zijn nu maar 1000 plekken (ivm corona) enben je te laat dan kun je weer naar huis.
Ook geen vaste parkeerplekken
Niks over thuiswerken.
Wel dat je werktijden minimaal 8 uur per dag bedragen en dat je moet werken tussen 10 en 15 (zo uit mijn hoofd).
Dat je evt 4 dagen van 9 (36 uur) of 4 dagen van 10 (40 uur) mag maken.
Mijn man mocht op vrijdag thuiswerken ivm mijn werk toentertijd.