Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heb de mijne al ruim 3 jaar en amper gebruikssporen!

De tas houd zich prima, ze heeft de standaard maat, niet de grotere versie, ook daar loopt slechts een enkeling mee en is in haar geval helemaal niet nodig wat betreft boeken. Ze heeft de tas op de fiets en bij binnenkomst op school gaan de boeken het kluisje in idd.

jadeken schreef:Belangrijkste is: ongeacht het merk.
Koop een klein(er) formaat tas en niet zo’n kasteel waar ze mee rond lopen te zeulen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze zoveel moeten meenemen dat het niet in een eastpack past.. Die dingen zijn net een bodemloze put, daar blijft troep bijpassen.
Bovendien hebben ze op de meeste scholen wel kluisjes/lockers toch? Daarbij moet je niet het gehele boek meesleuren maar kan je blaadjes scheuren en die in een dun mapje doen![]()
Is nog eens veel beter voor je rug ook
Mijn herschel gaat nu mee naar de universiteit en zelfs die dikke cursussen + laptop passen er prima in.
Hiraeth schreef:Eastpak zou mijn aanrader ook zijn, mede omdat ze gewoon enorm tijdloos zijn.![]()
Ik heb nu een Fjällraven Kanken voor mijn dagelijkse heen en weer gereis en een Dakine tas voor als ik op reis ga. De Dakine tas is heel lang mijn every day tas geweest, maar nu ik op stage ga heb ik even een grote mensen alternatief waar ik wat neutraler mee over de vloer kom.
Er past genoeg in de Dakine tas in qua spullen in ieder geval.
(Dit was vlak voor een vakantie naar Denemarken in de winter, dus er zitten truien/een camera/verdere kleding/douchespul e.d./een boek in)![]()
[ [url=m/K8qnKv.png]Afbeelding[/url] ]

Mindim schreef:jadeken schreef:Belangrijkste is: ongeacht het merk.
Koop een klein(er) formaat tas en niet zo’n kasteel waar ze mee rond lopen te zeulen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze zoveel moeten meenemen dat het niet in een eastpack past.. Die dingen zijn net een bodemloze put, daar blijft troep bijpassen.
Bovendien hebben ze op de meeste scholen wel kluisjes/lockers toch? Daarbij moet je niet het gehele boek meesleuren maar kan je blaadjes scheuren en die in een dun mapje doen![]()
Is nog eens veel beter voor je rug ook
Mijn herschel gaat nu mee naar de universiteit en zelfs die dikke cursussen + laptop passen er prima in.
Hier moet de laptop er in en een hoop boeken, waarvan de leerboeken allemaal gehuurd en deze zijn ook thuis nodig. De werkboeken kun je niet scheuren. In de kluis op school laten liggen is dus geen optie. Dus een klein formaat tas gaat het niet worden
Anastasia24 schreef:Ik loop al 4 jaar rond in een zwarte van de action... Wist niet dat rugtassen merken hadden. Maar voor mij werkt die simpele van de action helemaal prima. Of het ''hip'' is, geen idee. Ben er niet mee bezig,
Duran123 schreef:Nienkje_H schreef:In het kader van ‘vooral niet buiten de groep vallen’ check even op de betreffende school wat daar gangbaar is.
Bij ons is het òf Fjallraven, òf Northface. Met een Eastpack (zeker leuke kleurtjes en super praktisch) word je raar aangekeken.
En dat is heel erg stom en arrogant, maar je wilt echt liever niet buiten de groep vallen.
Hmmmm werkelijk??
Moet ik even denken hoe ik dat ga aanpakken. Gezien ik niet zo 123 iemand ken op die school.
Vrienden hebben allemaal of oudere kinderen, of een stuk jonger
Duran123 schreef:Nienkje_H schreef:In het kader van ‘vooral niet buiten de groep vallen’ check even op de betreffende school wat daar gangbaar is.
Bij ons is het òf Fjallraven, òf Northface. Met een Eastpack (zeker leuke kleurtjes en super praktisch) word je raar aangekeken.
En dat is heel erg stom en arrogant, maar je wilt echt liever niet buiten de groep vallen.
Hmmmm werkelijk??
Moet ik even denken hoe ik dat ga aanpakken. Gezien ik niet zo 123 iemand ken op die school.
Vrienden hebben allemaal of oudere kinderen, of een stuk jonger
MarcoBorsato schreef:Is dit in België? In Nederland neem je alleen boeken mee voor de vakken die je op die dag hebt en die wissel je tussen de lesuren door.
dat kan ook wel thuis ipv zo’n geplette banaan in je tas. M_i_R schreef:Ik vind de tweedeling zo grappig in dit topic. Ja het moet allemaal mee en dat is veel. Precies de reden waarom een brugsmurf een brugsmurf is: tassen vol met goed bedoelde moederlijke adviezen die binnen een halfjaar geparkeerd worden en ingeruild voor een werkbare oplossing. Idd boeken delen, agenda in je telefoon, who needs fruit anywaydat kan ook wel thuis ipv zo’n geplette banaan in je tas.
Eastpak kennelijk nog steeds een veilige keuze. Mijn ouders vonden dat onzin, dure tassen die er niet bijzonder kwalitatief hoogwaardig uitzagen maar idd de hele school liep er mee.
Mindim schreef:MarcoBorsato schreef:Is dit in België? In Nederland neem je alleen boeken mee voor de vakken die je op die dag hebt en die wissel je tussen de lesuren door.
We wonen in Drenthe en de school is in Overijssel, dus gewoon Nederland![]()
Gemiddeld gaan er naast de laptop nog 4 tot 6 boeken mee en schriften. De boeken heb je zowel op school als thuis nodig, dus je kunt ze niet op school laten. We hebben daarnaast ook gewoon nog digitaal lesmateriaal. Tussendoor boeken wisselen in de kluis, is gewoon geen tijd voor.
Het verschilt per school, de vorige school gebruikte enkel boeken en de school daarna was enkel digitaal. Nu een mix van beide. Dus het wisselt enorm per school.